Mitäs telkkua mulle suosittelisitte?
Olen nyt täysin hajalla noitten telkkareiden speksien ja ominaisuuksien keskellä.
Katselu/pelaamisetäisyys on noin 1.5-3.5m. Pääsääntöisesti olen aina ennenkin katellut leffat kauempaa ja pelit pelailtu sitten ihan nenä ruudussa kiinni.
Ajattelin, että tuon 40" Lcd:n ottaisin, mutta siitä en sitten tiedä pitäiskö otta FULL HD, vai HD-Ready. Liikkeissä en huomannut mitään eroa ko. vehkeillä, paitsi hinnan =)
Riippuu monesta seikasta kuten budjetista, käyttötarpeesta jne.
Jos pelaat paljon, niin LCD:n kanssa ei tartte pelata kuvan kiinni palamista. Tosin tuo ei nykyplasmoissakaan ole kovin suuri riski.
Jos suurin osa käytöstä on tv-lähetysten katselua ei kannata ostaa full-HD:tä.
Jos haluat full-HD:n, on tuolla katseluetäisyydellä kuvan oltava väh. 46", mieluiten kuitenkin väh. 50". Jos päädyt 40", älä tuhlaa rahaa full-HD:hen ellet aio siirtyä istumaan pysyvästi siihen 1,5m päähän töllöstä.
Ja ennen kaikkea käy liikkeissä katsomassa telkkuja. Vaikka olosuhteet, telkkujen säädöt jne ovat kaukana optimaalisesta, pystyt tutustumaan esim. plasman ja LCD:n eroihin. Itse en LCD:tä ottaisi koska pidän enemmän plasman kuvasta, mutta se on makuasia.
DVDplazalla on paljon infoa, mutta vaarana on infoähky, joka vain vaikeuttaa laitteen valintaa.
edit: konkreettisia ehdotuksia antaakseni, jos LCD:hen olet tykästynyt, niin Sony KDL-xxW3000 (xx tilalle tuumakoko, esim. 40 tai 46) ei varmasti petä. Plasmapuolella katsoisin Panasonicin suuntaan.