Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puolitoista vuotta vanha Sonyn 40W5500 joutaa vaihtoon ja nyt hakusessa 46-55", 3D, väh. 100Hz elokuvien katseluun ja pelaamiseen. Onko 3D televisioissa paljon eroja näin maalaiselle ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Hinta maksimina pidän 1500e, mielellään reilusti alle. Löytyykö mielenkiintoisia vaihtoehtoja mitä kannattaa liikkeissä seurata?

Toki se on niin, että kun kannat telkun kaupasta, niin myyjä laittaa jo "uuutta" mallia tilalle ja mulla on vanha paska sylissä :)

Itsellä Sony Bravia lcd makkarissa ja olohuoneessa LG 42" plasma, niin minun silmääni plasman kuva on valovoimaisempi ja parempi varsinkin päivänvalossa.

Paljon voisi pyytää täysin uudenveroisesta ja vuonna 2009 ostetusta Sony KDL40W4210AEP -telkusta? Maksoin siitä muistaakseni vähän päälle tonnin. Mun mielestä erittäin hyvä telkkari vielä tänä päivänäkin verrattuna moniin uusiin malleihin.

Paljon voisi pyytää täysin uudenveroisesta ja vuonna 2009 ostetusta Sony KDL40W4210AEP -telkusta? Maksoin siitä muistaakseni vähän päälle tonnin. Mun mielestä erittäin hyvä telkkari vielä tänä päivänäkin verrattuna moniin uusiin malleihin.

korkeintaan sen mitä uudesta 40 tuumaisesta nykyään halvimmillaan pyydetään, eli joku about 300

Vaikka onkin jo ikää tuolla niin kyllä musta jotenkin kuulostaa alhaiselta. Ei tuota voi mun mielestä ihan mihinkään halvimpaan nykyiseen LCD 40" töllöön vertailla. Noh kuka tietää.

Vaikka onkin jo ikää tuolla niin kyllä musta jotenkin kuulostaa alhaiselta. Ei tuota voi mun mielestä ihan mihinkään halvimpaan nykyiseen LCD 40" töllöön vertailla. Noh kuka tietää.
Mutta siitä puuttuu myös takuu jo tuon ikäisenä, käytetty on aina käytetty.

Kokemuksesta sanoisin että ei kukaan halua ostaa käytettyä telkkaria. Poislukien jotkut reissutyöläiset jotka etsivät solukämppään tyyliin ihan mitä vaan telkkaa, tai eläkeläiset joiden pitäisi saada mökkitelsu. Kumpikaan ryhmä ei halua maksaa tuotteesta mitään.

2009 on sama kuin sanoisit että telkka on vuodelta 1897. Vanha on vanha, kun jengi tahtoo uusinta ja kauneinta.

Ei välttämättä voikaan, mutta ihmiset laittavat takuulle ja uutuudelle paljon arvoa. Jos minulle tarjottaisiin kahta suurimpiirtein samanlaista telkkaria, toinen olisi yli kaksi vuotta vanha, siinä ei olisi takuuta ja joutuisin tekemään kaupat tuntemattoman ihmisen kanssa tai sitten ostaisin gigantista ja tietäisin että ongelmien tullessa takuu toimii, niin ostaisin varmasti gigantista vaikka hieman huonommalla kuvanlaadulla.

Näinhän se on totta tuokin. Tosin onhan kaikissa elektronissisa laitteissa valmistajan virhevastuu joka ei pääty 2 vuoteen. Sony kuitenkin käsittääkseni suhteellisen asiallinen kumppani jos jotain tapahtuu. Täytynee tyytyä pitämään siis itsellä vielä jonkin aikaa..

Mites halpistelkku 42" 400 euron hintaluokassa, full-HD LCD vaiko HD-redi plasma? Tulee aika vähän katsottua telkkua, lähinnä tuo on seurassa katsomista varten ja itseasiassa jos porukalla katsoo niin aika iso osa matskusta on max. 720p. Konsoleilla tulee vähän pelailtua kanssa.

Alkaa taas pää olemaan hieman pyörällä kaikesta vaihtoehtojen selailusta.
Plasma vs LCD, 42" vs 47" vs 50", 50Hz vs 100Hz vs 600Hz, Full-HD vs HD-ready...
Tarkoituksena hankkia televisio lähinnä elokuvien/sarjojen/urheilun katsomiseen (HDMI:llä tietokoneelta) ja pleikkarin satunnaiseen pelaamiseen. Budjettia olen kovasti miettinyt ja näin opiskelijana 600€ on ehdoton maksimi, jonka käytän, kuitenkin periaatteella vähempi on parempi. Tosin köyhän ei kannata halpaa ostaa.

Vaihtoehto47"
Vaihtoehto42"
Vaihtoehtoplasma

Mitäs on porukka mieltä, mikä sopisi parhaiten tarpeisiini?

Paikallisessa kodinkoneliikkeessä huomasin Samsungin 9 sarjan 46" telkun "poistotarjouksessa" 2000€. Netistä aika nihkeästi löytyy kokemuksia tästä Samsungin lippulaivamallista. On ilmeisesti jo reilun vuoden vanha malli niin tekeekö enää mitään verrattuna tämän päivän telkkuun esim Sampan 8005 sarjaan? Todella hieno design olisi iso plussa tässä telkkarissa, 3" kosketysnäyttö kaukosäädin ym herkkuja. Mutta mutta, onko jo auttamatta vanhaa tekniikkaa ja mitä tuo malli muualla maksaa ilman "tarjousta"?

Paikallisessa kodinkoneliikkeessä huomasin Samsungin 9 sarjan 46" telkun "poistotarjouksessa" 2000€. Netistä aika nihkeästi löytyy kokemuksia tästä Samsungin lippulaivamallista. On ilmeisesti jo reilun vuoden vanha malli niin tekeekö enää mitään verrattuna tämän päivän telkkuun esim Sampan 8005 sarjaan? Todella hieno design olisi iso plussa tässä telkkarissa, 3" kosketysnäyttö kaukosäädin ym herkkuja. Mutta mutta, onko jo auttamatta vanhaa tekniikkaa ja mitä tuo malli muualla maksaa ilman "tarjousta"?
8005 uusimmassa Tekniset kuvastossa Galaxy S "kakella" olikohan 1700e. Appiukko osti Carlsonilta 40" muistaakseni 1199e.

Mitähän 9-sarjaa tarkoitat? Itse olin tietoinen vain tuosta 8-sarjasta, ei kerro Sampan sivutkaan mitään.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11240/cxrnr/Samsung-UE46D8005-46-Full-HD-3D-LED-TV-ilmainen

Tuo 40 8005 on ainakin aivan huippu, vähän hidas toiminnoiltaan tosin.

8005 uusimmassa Tekniset kuvastossa Galaxy S "kakella" olikohan 1700e. Appiukko osti Carlsonilta 40" muistaakseni 1199e.

Mitähän 9-sarjaa tarkoitat? Itse olin tietoinen vain tuosta 8-sarjasta, ei kerro Sampan sivutkaan mitään.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11240/cxrnr/Samsung-UE46D8005-46-Full-HD-3D-LED-TV-ilmainen

Tuo 40 8005 on ainakin aivan huippu, vähän hidas toiminnoiltaan tosin.

https://stockmann.com/p/fi/Samsung-UE46C9005S-46-Full-HD-LED-TV/113976

Samsungin 9005 sarjaa se telkkari oli.. Aika harvinainen malli ilmeisesti Suomessa.

Vertailin Samsungin ja LG:n 50" Plasmoja tuolla malliston halvemmassa päässä. Kuitenkin ei ihan halvimmat kelpaa kun pitää olla vähintään 3 HDMI tuloa. Ei oikein saanut selvyyttä kumpi kannattaisi laittaa Samsung PS51D555 vai LG 50PZ550N ? Hinta molemmissa siellä 800-900 euron pinnassa. LG saanut hyviä arvosteluja, mutta Sampasta ei löydy niinkuin yhtään ainutta arvostelua googlella, WTF?

Onko jollain perusteltua mielipidettä kumpi on parempi töllö?

Suositut

Back
Ylös Bottom