Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Vastaa sinä Maddox mulle, kun en tähän tuossa ylempänä saanut vastausta:
Toistaako divx, xvid, dvdrip jne? Saako tekstityksiä näkymään usb-tikulta leffoille (srt-tiedostot)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite ostin uuteen kämppään sony 46ex500. 989e hinta gigantista. Olis saanut netistä halvemmallakin mutta halusin heti matkaan muutto päivänä. Helvetin hyvä kuva kun pleikkaria pelaa (n 3 metriä etäisyys) ja sd kuvakin kelvollinen.

Itellä ainakin on aina läppäri hdmillä kiinni joten ihan sama mitä telkkari toistaa kun kaikki tulee läppäristä.

Tälläisen kävin ostamassa expertiltä..
http://www.samsung.com/fi/consumer/...dex.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification

Tarjoushinta 699, ei ollu enää paha hinta mun mielestä, eiköhän tuolla sen 5 vuotta taas pärjäile.

Oijoi kun on hyvä tarjous kun muut myy tuota johonkin 1100€ (esim. Jimm's). Gigantissa näköjään myös 699, mutta loppu varastosta. Tutkitko yhtään vertailua about samanhintaiseen LG 50PK350N:ään? Ite käyn nyt ensi viikolla poistamassa jomman kumman, pitää vaan yrittää selvittää että kumman. :) Gigantilla oli vielä viime viikolla tuo 50PK350N 695€, mutta nyt ovat nostaneet 774 euroon. Markantalo taitaa olla halvin tällä hetkellä 749€.

Samsung
PS50C535.aspx

ps50c535xxe.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------
LG
image_view.php

50pk350n.jpg

Oijoi kun on hyvä tarjous kun muut myy tuota johonkin 1100€ (esim. Jimm's). Gigantissa näköjään myös 699, mutta loppu varastosta. Tutkitko yhtään vertailua about samanhintaiseen LG 50PK350N:ään? Ite käyn nyt ensi viikolla poistamassa jomman kumman, pitää vaan yrittää selvittää että kumman. :) Gigantilla oli vielä viime viikolla tuo 50PK350N 695€, mutta nyt ovat nostaneet 774 euroon. Markantalo taitaa olla halvin tällä hetkellä 749€.

Samsung
PS50C535.aspx

ps50c535xxe.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------
LG
image_view.php

50pk350n.jpg

En tutkinut vertailuja, kattelin vaan et on niin törky halpa 50" ja 3 hdmi paikkaa et se on mun.

Vastaa sinä Maddox mulle, kun en tähän tuossa ylempänä saanut vastausta:
Toistaako divx, xvid, dvdrip jne? Saako tekstityksiä näkymään usb-tikulta leffoille (srt-tiedostot)?
Kyllä ja kyllä. Srt-tiedostot näkyy ainakin siinä tapauksessa, kun nimeää ne täsmälleen samalla tavalla kuin videon, jolle tekstitys on.

Oliskin ostaminen niin helppoa että vaan kattois kaupassa mikä näyttää hyvältä ja ottaa sen. Mutta ei. Kävin sunnuntaina paikallisessa Gigantissa niin eikö noin viideltäkymmeneltä ruudulta tule mäkihyppyä. Kaikki kuvat samaa ankean harmaata paskaa jostain oberstdorffista ja pikselimössöä. :itku: Jos vaan olisi löytynyt myyjä niin olisi voinut ehdottaa kanavan vaihtamista.

No toisella puolen katua oli parempi meno, töllöissä pyöri joku discovery HD tai vast. Ei nyt sekään ihan sitä mitä normaalisti joka päivä telkusta kattelee, mutta paljon parempi toki. Taas jos myyjän olisi saanut kiinni niin olisi voinut tsekata johtuuko Sonyn nykivä kuva jostain kuvan"parannuksesta" joka on jäänyt päälle. Mutta se oli liian kiireinen selostaessa jollekin mummolle 100Hz:n tarkoitusta. Itku meinasi päästä sivusta kuunnellen. Kaikkea sitä ihmisen pitää tehdä leipänsä eteen.
Muuten oli aika lailla kaikissa samannäköinen kuva. Taidan ostaa samsungin kun jossain mallissa oli suht siisti lasinen jalusta. Niitä on tosin näemmä haukuttu kapeasta katselukulmasta...

Plasmatöllöjä on itsellänikin ollut Viimeisimmät kaksi kappaletta. Ja plasmassa pysytään. Hinnat on halvempia ja en kyllä ole mitään valittamista noista löytänyt. Joskus tosin oli sellainen aataminaikuinen plasma (painoi 40kg) joka lämmitti huonetta niin jumalattomasti että ei talvellakaan voinut pitkiä pelituokioita pitää (vaikka sammutti kaikki patteritkin heti aloittaessa) koska tuli niin sietämättömän kuuma sisälle. Kesällä se sitten lähtikin, ei jumalauta jos viimekesän murhahelteillä olisi kyseinen töllö ollut niin kämppä olisi syttynyt samantien tuleen :D

Plasmatöllöjä on itsellänikin ollut Viimeisimmät kaksi kappaletta. Ja plasmassa pysytään. Hinnat on halvempia ja en kyllä ole mitään valittamista noista löytänyt. Joskus tosin oli sellainen aataminaikuinen plasma (painoi 40kg) joka lämmitti huonetta niin jumalattomasti että ei talvellakaan voinut pitkiä pelituokioita pitää (vaikka sammutti kaikki patteritkin heti aloittaessa) koska tuli niin sietämättömän kuuma sisälle. Kesällä se sitten lähtikin, ei jumalauta jos viimekesän murhahelteillä olisi kyseinen töllö ollut niin kämppä olisi syttynyt samantien tuleen :D

Ite olen myös Plasma miehiä. Plasma on mielestäni vieläkin järkevin ratkaisu. Hinta/koko/laatu on parasta.

Led vs Plasma Plasma rules.

Useiden tutkimusteni perusteella tällä hetkellä paras teevee ostaa on Samsung 40C750 (Suomessa 40C755). LCD:n haittapuolia tästä ei pitäisi löytyä mahdollista pientä pilveilyä lukuunottamatta. Joku on myös maininnut mahdollisesti judder-efektistä katsellessa jalkapalloa mutta se voi johtua myös teeveen ulkopuolisista seikoista. Kuitenkin 1000e on suht hyvä hinta 3D-valmiista hyvän kuvanlaadun omaavasta teeveestä. Paneeliarpajaisiakaan tällä mallilla ei pitäisi olla eli pitäisi tulla aina Samsungin itse valmistama paneeli, toisin kuin C6XX-malleissa.

Oletko muuten huomannut, että telkkari pitäisi surinaa/sirinää? Joillakin on ollut tuota ongelmaa noiden 2010 Samsungin Plasmojen kanssa.

Luin kans et joillain on ollu, henkilökohtaisesti en kuule mitään, mulla on huono kuulo muutenkin, kattelen pari viikkoa ja ihmettelen josko vaimo huomais, en viitti sanoa erikseen ku sit se rupee oikeen miettii sitä, kysyn 2 viikon päästä onko huomioinu. Kerron sit.

Oletko muuten huomannut, että telkkari pitäisi surinaa/sirinää? Joillakin on ollut tuota ongelmaa noiden 2010 Samsungin Plasmojen kanssa.

Mun pitää valkosella ruudulla sellaista ihan pientä. Ei tosin erota kovin kauaksi.

Koska 50" maksoi sen 639e niin saa vähä siristäki halutessaan :rolleyes:

Koska 50" maksoi sen 639e niin saa vähä siristäki halutessaan :rolleyes:

Mistä tuo PS50C535 tuohon hintaan irtosi?

Näyttää olevan arpapeliä, että miten surisee/sirisee. Joillakin kuulemma sirinä peittää jopa tv:n äänet hiljaisella volyymillä. Sellaista ei kyllä kestä vaikka maksaisi satasen.

Mistä tuo PS50C535 tuohon hintaan irtosi?

Näyttää olevan arpapeliä, että miten surisee/sirisee. Joillakin kuulemma sirinä peittää jopa tv:n äänet hiljaisella volyymillä. Sellaista ei kyllä kestä vaikka maksaisi satasen.

Mulla on PS50C450 verkkokaupasta. Sen hinta nousi satasen jo sillä välin kun odotin sitä. 535 on aika halpa mun mielestä Fulliksi, mutta mulla ei ole käyttöä.

Päädyin lopulta LG 42LD450:een. Siksi että oli halapa. Kattelin moneen otteeseen monessa kaupassa pää kenossa eri ruutuja ja eihän niistä muuta tajunnut kuin että mitä kalliimpi, sitä enempi perseellään oli myyntisäädöt myymälöissä.
Vielä on vähän ostomorkkista että olisko joku ollut parempi, mutta kai tämä tästä kun oppii olemaan etsimättä virheitä. Onhan tuossa katselukulma aika heikko eikä musta ole järin musta suoraan edestäkään, mutta kun ei siinäkään huomannut mitään eroa muihin vaikka miten tihrusti.

Elikkä nyt olisi uus töllö hakusessa. Pääasiallinen käyttö olisi PS3 pelaaminen/blu-ray. Myös aktiivista TV:n katselua antenniverkossa. Etäisyys olisi noin 2m-2.5m. Onko noista kokoluokan 22-26 telkkareista mihinkään? Pitäisikö sen olla FullHD että saa blu-raysta/pleikkarista kaiken irti?

Kaikenlaiset vinkkejä kaivataan ja hintahaitarina olisi se parisataa maksimissaan. Töllön olen hankkimassa vasta joulun jälkeen, koska toivon että hinnat tipahtaisivat jonkin verran. Onko muistikuvia onko viime vuosina hinnat tippuneet joulun jälkeen kuten suurella osalla tuotteista?

Nyt on telkkarien hinnat jo superalhaalla tollasta 32 hd töllöä saa alle kolmensadan, ne loppuu noi lcdt kohta sit on enää lediä tarjolla ja hinnat "tuntuvat" nousevan ku poistuu toi ns. vanha tekniikka mikä mun mielestä on tosi hyvää.. Jos meinaat 22-26" kokoista telkkaria hommata niin ei sen tarvi mikään fullHD olla että kuva näyttä hyvältä se näyttää aina hyvältä ton kokoisena, se tarvii lisää pikseleitä ton 32" jälkeen vasta.

Päädyin lopulta LG 42LD450:een. Siksi että oli halapa. Kattelin moneen otteeseen monessa kaupassa pää kenossa eri ruutuja ja eihän niistä muuta tajunnut kuin että mitä kalliimpi, sitä enempi perseellään oli myyntisäädöt myymälöissä.
Vielä on vähän ostomorkkista että olisko joku ollut parempi, mutta kai tämä tästä kun oppii olemaan etsimättä virheitä. Onhan tuossa katselukulma aika heikko eikä musta ole järin musta suoraan edestäkään, mutta kun ei siinäkään huomannut mitään eroa muihin vaikka miten tihrusti.

Ja eikun yleiskaukosäädintä ostamaan ja usb video toisto päälle.
http://translate.google.com/transla...-42ld450-usb-hack-mkv-divx-h-264/&sl=tr&tl=en

tohon löytyy netistä myös joku ohjelma millä ton saa tehtyä nokialaisen ir:llä,

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom