Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tuosta 50hz haittaa pelikäytössä? Katselin tuota LG LD450N, joka sopisi budjettiin, mutta jos se ero 100hz on hyvinkin vaikuttava niin taidan jättää välistä.

Mulla on Sonyn EX500:ssa 100hz -moodi enkä ikinä ole käyttänyt, ei siitä ole mun mielestä kuin haittaa sillä kuva näyttää siltä että sitä kelattaisiin kokoajan eteenpäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tv hakusessa. Kunnon liitännät ja Full HD mieluusti. Antenniverkon digiviritin sisälllä of course. Mitenkä nuissa menee nuo katseluetäisyydet? Kolmesta viiteen metriin olis vissiin meillä, riittääkö 37"?
Sony, Philips, LG olen kuullu että on luotettavia. Finlux, Samsung, Thompson olen kuullu että ovat roskaa. Philipsiä ja Sonya tässä harkitaan.
Niin ja hinta sais olla alle tonnin, 600 euroa enempää en 37":sta maksa, mutta isommasta kyllä.
Maksimissaan 42" koska äityli ei halua laajempaa :D

Tv hakusessa. Kunnon liitännät ja Full HD mieluusti. Antenniverkon digiviritin sisälllä of course. Mitenkä nuissa menee nuo katseluetäisyydet? Kolmesta viiteen metriin olis vissiin meillä, riittääkö 37"?
Sony, Philips, LG olen kuullu että on luotettavia. Finlux, Samsung, Thompson olen kuullu että ovat roskaa. Philipsiä ja Sonya tässä harkitaan.
Niin ja hinta sais olla alle tonnin, 600 euroa enempää en 37":sta maksa, mutta isommasta kyllä.

Kolmesta metristä ehkä juuri ja juuri saattaisi 37" riittää, mutta aika pieni jo siinä. Viiteen metriin ei mitenkään. Suosittelen silti isompaa, 42":sta saa jo halvalla. Tarkoista malleista en osaa sanoa, mutta luettelemiltasi merkeiltä ainakin Sonylta, Philipsiltä, LG:ltä ja Samsungilta saa hyviä telkkareita.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=43441 Siinä vaikka yksi hyvä.

Mulla on tämä, sopii spekseihin. Ei ole puolessa vuodessa tullut mieleen mitään parannettavaa.

En enää malttanut odottaa hintojen laskuja ja mallien parantumista. Tilasin LG:n LX650N vaikka en 3D:tä tarvitsekaan. Kuvanlaatu HD-kanavilla(1080i) ja netistä imuroiduilla 720p/1080p resoluution .mkv tiedostoilla on aivan mahtava. Ja kun on ottanut ylimääräiset kuvanparannushärpäkkeet pois niin kuva on parantunut entisestään. En ymmärrä mihin noita kuvanparannusjuttuja oikein tarvitaan kun ne ei sitä kuvaa yhtään paranna. Saa nähdä miten kovaan hymyyn suu kääntyy jos se joulupukkinen tuo sen pleikkari kolmosen ja pari kolme bluray leffaa.

Mitäs mieltä olette tästä: http://www.sony.fi/product/t46-hx-series/kdl-46hx900? Käyttötarkoitus siis PS3-pelit ja blueray leffat.

Hinta-laatusuhdehan tossa ei välttämättä ole paras mahdollinen kun 46" malli halvimmillaan nähtävästi 2500e luokkaa. Varmaan saisi pari LG:n halpismallia eikä eroa käytössä huomaisi? Ulkonäöllisesti/sisustuksellisesti tuo Sonyn monolithic design rokkaa täysillä kyllä.

Niin ja tossa varmaan maksaa ekstraa 3D-systeemit joille ei juuri ole käyttöä. Jos nuo yleistyy parissa vuodessa niin varmaan tälläsellä vanhemmalla laitteella ei ole mitään jakoa.

Onko kellään samoja ongelmia?

moikka,
mulla oli sama ongelma Pioneerin DVD-soittimen kanssa, eli ei tukenut isoa USB-levyä, mutta 4Gb:n tikku toimi ok. Muutin USB-kovon FAT32-muotoon ja lähti pelittämään.

tsekkaa vaikka tästä keskustelua:
click

Kertokaapa perehtyneemmät, olisko LG:n LE530N:stä mihinkään? Haen kohtuullista 42-tuumaista telkkaria ihan vaan perustöllöttelyyn, enkä siis tarvitse mitään hurjimpia ja hurjimman hintaisia hifistelyjä (alle tonnilla pitäis TV:n mielellään irrota). Muitakin ruutuja saa toki ehdottaa, jos tiedätte hinta-laatusuhteeltaan parempia laitteita.

Kertokaapa perehtyneemmät, olisko LG:n LE530N:stä mihinkään? Haen kohtuullista 42-tuumaista telkkaria ihan vaan perustöllöttelyyn, enkä siis tarvitse mitään hurjimpia ja hurjimman hintaisia hifistelyjä (alle tonnilla pitäis TV:n mielellään irrota). Muitakin ruutuja saa toki ehdottaa, jos tiedätte hinta-laatusuhteeltaan parempia laitteita.

Tässä tekniikan maailman testivoittaja 42" ja sopii hintahaarukkaan erinomaisesti.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19243

Varmaan yks parhaista telkkareista mitä tohon hintaan saa. Toki tuo Japin ehdottoma LD450N on oman hintaluokan kärkipäätä. (Alle 600e). Mutta itse kyllä valitsisin tuon 530N:n.
-Parempi liikkeentoisto (100hz)
-Tukee Divx:t jne usb:n kautta
-Ohut (led)
-Parempi Digi-tv kuva

On tää taas vaikeeta. Eri malleja on niin miljoona että hullukaan ota selvää mikä niissä on erona. Taidan tehdä valinnan kotelon ulkonäön pohjalta.
Kun karsii kaikki 3d:t, satahertsit ja ledihömpötykset sun muut uutuudet pois niin maksaa vähiten preemiota turhasta. Sen verran tuli tsekattua kaupassa että plasma/LCD valinta on helppo. Vaan mikä mahtaa olla kokoluokissa nykyään "sweet spot"? 46-47 tuumaista nyte harkinnut lähinnä, mutta 40" vaikuttais hintakilpaillummalta.

40" taitaa olla juurikin se suhteessa halvin koko. 40-tuumaisella myöskin pärjää jo vähän pidemmällä katseluetäisyydellä, vaikka DVDplazalaisten mielestä 1,5 metrin etäisyydeltä pitää katsella vähintään 100-150" kangasta. Tottumiskysymyksiä. Itsellä 52" ja katseluetäisyys noin 2,4m eikä ole ollenkaan liian suuri, mutta ei 40" olisi tuohon liian pienikään imo.

3D, 100hz, led, jne. on myös meikäläisen mielestä ihan turhia rahastusjuttuja. Samoin full hd alle 46-52" kokoluokassa, vaikka taitaa nykyään kaikki 40" ollakin jo full hd -töllöjä.

Varmaan yks parhaista telkkareista mitä tohon hintaan saa. Toki tuo Japin ehdottoma LD450N on oman hintaluokan kärkipäätä. (Alle 600e). Mutta itse kyllä valitsisin tuon 530N:n.
-Ohut (led)
-Parempi Digi-tv kuva

Toistaako divx, xvid, dvdrip jne? Saako tekstityksiä näkymään usb-tikulta leffoille vai vaatisko jonku playerin?

Mikä sai sinut valitsemaan juuri plasman?

hinta

-Ohut (led)
-Parempi Digi-tv kuva

Tuohon LE530N-malliin päädyin lopulta itsekin. Ruutu on tosiaan todella ohut (mulla on ollut aiemmin ainoastaan kuvaputkitelkkareita :D), eikä paina paljon mitään kokoonsa nähden. Kuva on ainakin mulle ihan riittävän laadukasta, ja videoformaattien näkyminen USB-väylän kautta on aivan älyttömän kätevä juttu. Hyvä ostos siis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom