Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikea valinta. Tuskin voitat mitään ostamalla sen nyt tai jättämällä sen myöhemmäksi. Jos televisioiden hintakehitystä katsoo historian valossa, niin hinnat laskevat vielä todennäköisesti jonkin verran vuosien kuluessa. Toisaalta aina televisioiden ominaisuudet paranevat vuosi vuodelta, joten panttaamalla ostoa vielä muutaman vuoden, saanet samalla hintaa parempaa tekniikkaa.

Käytännössä se televisio kannattanee ostaa nyt, jos olet sitä ostamassa. Mikäli se ei ole vielä akuuttia, niin ainahan sitä voi lykätä myöhemmäksi. Vanhoja malleja saa aina halvemmalla kuin juuri markkinoille tulevia, joten niitäkin kannattaa ehkä miettiä vaihtoehtoina.

Oikeassa olet, mitä turhaa panttaamaan enää tässä vaiheessa.

Mä tilasin tuon Samsungin aamulla :) Päädyin siihen, kun kävin katsoo liikkeessä molempia enkä nähnyt mitään sen kummempaa eroa päällepäin ja hintaero on melko huima niin päädyin halvempaan. Uskon olevani erittäin tyytyväinen joka tapauksessa, koska vanha telkku on 21" kuvaputkitelkku :D

Maanantaina tulee sit se telkku kotiin, hihuu! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oikeassa olet, mitä turhaa panttaamaan enää tässä vaiheessa.

Mä tilasin tuon Samsungin aamulla :) Päädyin siihen, kun kävin katsoo liikkeessä molempia enkä nähnyt mitään sen kummempaa eroa päällepäin ja hintaero on melko huima niin päädyin halvempaan. Uskon olevani erittäin tyytyväinen joka tapauksessa, koska vanha telkku on 21" kuvaputkitelkku :D

Maanantaina tulee sit se telkku kotiin, hihuu! :)

Ostitko siis tuon Samsung LE40B535 tv:n? Mistä kaupasta tilasit?

Kiinnostaa, sillä aion myös ostaa ko. telkkarin. :) Kerroppas ensivaikutelmat tänne, kun pääset ensi viikolla testailemaan!

Maanantaina pitäisi olla toimitus. Kerron sitten kokemuksista. Verkkokauppa.comista tilasin, sillä sieltä sen sai 0% korkoisella osamaksulla eikä hinta postikuluineen kalpene noiden hintavertailujen halvimpien rinnalla.

Nyt olohuoneesta löytyy Sonyn KDL-40V5500 40" ja olen ollut todella tyytyväinen. Nyt kelpaa katsella leffoja ja toimii erinomaisesti myös, kun liittää kannettavaan. :)

Onko kuinka kokemuksia Thomsonin televisioista? Onko kuinka laadukkaita pelejä? Etenkin malli 40fe9234 kiinnostais?

Ostitko siis tuon Samsung LE40B535 tv:n? Mistä kaupasta tilasit?

Kiinnostaa, sillä aion myös ostaa ko. telkkarin. :) Kerroppas ensivaikutelmat tänne, kun pääset ensi viikolla testailemaan!

Kuukauden käytön jälkeen voin sanoa olevani oikein tyytyväinen. Tosin näin jälkikäteen olen ymmärtänyt, miksi se full-HD ominaisuus ei olekaan niin tärkeä. Nimittäin tallentavia full-HD-digibokseja ei ole markkinoilla tiettävästi lainkaan.

Nyt pitäs vaan ostaa piuha, jolla saan pc:n yhdistettyä tuohon telkkuun. Onks vinkkejä?

Kuukauden käytön jälkeen voin sanoa olevani oikein tyytyväinen. Tosin näin jälkikäteen olen ymmärtänyt, miksi se full-HD ominaisuus ei olekaan niin tärkeä. Nimittäin tallentavia full-HD-digibokseja ei ole markkinoilla tiettävästi lainkaan.

Nyt pitäs vaan ostaa piuha, jolla saan pc:n yhdistettyä tuohon telkkuun. Onks vinkkejä?

HDMI(tv)-PCI(läppäri) tai HDMI(tv)-HDMI(läppäri). Riippuu siis läppärin ominaisuuksista.

Eikö onnistu ilman läppäriä? Omistan vain pöytäkoneen.
Toimii toki ilman läppäriä. DVI-HDMI-johto varmaan paras vaihtoehto. Omassa kokoonpanossa moinen. Toki äänille tosiaan tarvitsee sen oman johtonsa.
Esim. http://www.jimmspc-store.fi/tuote/335-7025-5?t=false

Tulikohan Rok-kolle PCI, kun piti kirjoittaa DVI?

edit. Jos siis näyttiksessä on DVI-liitin, kuten varmaan kaikissa vähänkään uudemmissa?

Eikö onnistu ilman läppäriä? Omistan vain pöytäkoneen.

Multa löytyy ylimääräinen HDMI-DVI piuha kaapista(10m).. Se riippuu ihan koneesta onko sulla HDMI lähtöä koneen takana, DVI pitäs ainakin olla..

Itse en saa näkymään jostain syystä(näytönohjaimen vika?).. Laita viestiä jos kiinnostaa..

Multa löytyy ylimääräinen HDMI-DVI piuha kaapista(10m).. Se riippuu ihan koneesta onko sulla HDMI lähtöä koneen takana, DVI pitäs ainakin olla..

Itse en saa näkymään jostain syystä(näytönohjaimen vika?).. Laita viestiä jos kiinnostaa..

Mistä sen tietää onko?

8374-inteldg45idiopanel.jpg

Eli sininen on DVI ja sen alapuolella HDMI

Noniin, tällä hetkellä töllöttimenä siis toimii Toshiban Regza 42" full hd töllötin, helvetin pätevä laitos muuten mutta isompaa tekis mieli. Eli akselilla 46-52" olis tähtäimessä. Ominaisuuksia töllöttimestä pitäs löytyä 3 kipaletta hdmi-paikkaa ja maksukorttimahdollisuus toki. Ja lisäksi väh. 100hz, alkaa oleen sen verta jo kokoa. Nykyisessä on 50hz. Mitään "halpis" susipaskoja en kelpuuta, mutta ei sen nyt välttämättä sony tarvi ollakaan. Kunhan on varustettu 2 vuoden takuulla. LED-telkkari kiinnostais, mutta ovat vissiin vähän turhan hintavia tossa kokoluokassa. Ehdottomasti pitäs alta 1500e löytyä, mieluummin max tonni. Katseluetäisyys on reilut 3,5m. Käyttö on lähinnä leffojen (myös blu-ray) kattelua ja pleikkarilla peluuta.

Ja mitkään energiansäästö/hybridi/luontoystävällisyys/younameit-ominaisuudet ei kiinnosta hevonvitun helvettiä, jos ne maksaa yhtään ekstraa. Antennitalouteen tulee.

Eli ehdotuksia ja kokemuksia eri merkeistä ja malleista otetaan vastaan. Onko LG:stä mihinkään? Näyttää saavan jo 47" reilusti alta tonnin.

LCD-tellu otti vähän osumaa ja ruutuun tuli sellainen parin millin pituinen nirhama. Voisiko tuota pintaa saada jotenkin tasaisemmaksi? Nythän suurimman haitan kuvassa aiheuttaa tuon ulkopinnan epätasaisuus, eikä niinkään pikselivahinko.

Ei mulla löydy dvi:tä eikä hdmi-liitäntää koneesta. Miten saan jälkikäteen asian kuntoon?

Sun pc taitaa olla aika kivikaudelta. Tarvitset joko hdmi-, dvi-, vga- tai s-video-liitännän koneen ja tv:n välille. Kuvia noista liittimistä löytää googlella, ja piuhoja myy lähes jokainen viihde-elektroniikkaa(kin) myyvä liike, esim Gigantit.

Mikäli kyseessä on PC eikä läppäri, pystyt näytönohjaimen vaihtamaan jälkikäteen helposti. Kannattanee jättää ammattilaisen/tutun hoidettavaksi. Lähes mikä vaan markkinoilla oleva näytönohjain tarjoaa dvi/hdmi-liitännän, joten valittavaksi jää oikeaan väylään sopiva (pci/agp). Tämäkin valinta kannattaa jättää asiasta enemmän tietävän harteille.

Toivottavasti auttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom