Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä olette tuosta Samsungin 8-sarjasta? Kai täällä joitain on jotka omistavat kyseisiä tuotteita. Mietin siis 40" LED:iä...hintaa jonkin verran enemmän kuin 7- ja 6-sarjoissa, onkohan selkeää eroa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uutta televisiota hankkimassa!

Vihdoinkin on tullut aika ostaa uusi tv! Telkkareista enemmän tietävät voisivat kertoa, minkälainen kannattaa ostaa tai minkälainen teiltä sieltä olohuoneesta löytyy. :)

Teevee tulisi perusohjelmien katseluun, mutta myös peli- ja leffakäyttöön. PS3 löytyy kotoa.

Olen käynyt liikkeissä katselemassa vaihtoehtoja, mutta niitä on aivan liikaa. On plasmaa ja lcd:tä, LED-tv on mulle vielä liian kallis. :D Toinen myyjä huomauttaa, että plasma palaa pelatessa näyttöön kiinni ja toinen vannoo, ettei niin tule nykyplasmoissa käymään.

Olen huomannut, että nettikaupoista tilatessa hinnat ovat huomattavasti, jopa satoja euroja halvemmat kuin paikkakunnan elektroniikkaliikkeissä. Verkkokauppa.com ja Pixmania.fi -sivuilta olen lähinnä katsellut hintoja, mutta uskaltaako sieltä tilata? Pixmania.fi houkuttelisi, mutta entä jos tv menee rikki matkalla minulle? Asiaa joutuu varmaan kuukausia selvittelemään?

Tuumia saisi olla 32" - 42" ja hinta alle 1000 euroa.

Myös muutkin tv:tä hankkimassa ovat saavat liittyä keskusteluun! :thumbs:

Vihdoinkin on tullut aika ostaa uusi tv! Telkkareista enemmän tietävät voisivat kertoa, minkälainen kannattaa ostaa tai minkälainen teiltä sieltä olohuoneesta löytyy. :)

Teevee tulisi perusohjelmien katseluun, mutta myös peli- ja leffakäyttöön. PS3 löytyy kotoa.

Olen käynyt liikkeissä katselemassa vaihtoehtoja, mutta niitä on aivan liikaa. On plasmaa ja lcd:tä, LED-tv on mulle vielä liian kallis. :D Toinen myyjä huomauttaa, että plasma palaa pelatessa näyttöön kiinni ja toinen vannoo, ettei niin tule nykyplasmoissa käymään.

Olen huomannut, että nettikaupoista tilatessa hinnat ovat huomattavasti, jopa satoja euroja halvemmat kuin paikkakunnan elektroniikkaliikkeissä. Verkkokauppa.com ja Pixmania.fi -sivuilta olen lähinnä katsellut hintoja, mutta uskaltaako sieltä tilata? Pixmania.fi houkuttelisi, mutta entä jos tv menee rikki matkalla minulle? Asiaa joutuu varmaan kuukausia selvittelemään?

Tuumia saisi olla 32" - 42" ja hinta alle 1000 euroa.

Myös muutkin tv:tä hankkimassa ovat saavat liittyä keskusteluun! :thumbs:

Verkkokauppa.comi on ainakin ihan hyvä paikka television hankintaan, tosin joskus telkkaria saa aika kauan odotella, suosittu paikka taitaa olla. Pixmaniaa en lähtisi suosittelemaan, aika paljon paskaa siitäkin on kuulunut. Ennemmin tilaisin suoraan vaikka Saksasta.

Sonylta, Samsungilta ja LG:ltä käy kurkkaamassa malleja, alle tonnin hintaluokkaan saa jo todella hyviä 42-tuumaisia, isompaakin kyllä löytyy tuohon hintaan ja ihan hyvällä kuvalla. Jos pelejä pelailet, niin lcd-telkut on kyllä varma valinta, sinänsä tuskin plasmakaan aiheuttaa ongelmaa. Joskus aikaisemmin esim. autopelien mittaristot yms. ovat saattaneet palaa kiinni, mutta näin ei kyllä nykyplasmoilla pitäisi käydä.
LED-tv on periaatteessa ihan normaali lcd-telkkari, taustavalo on vain korvattu ledeillä. Itse en kyllä tässä vaiheessa lähtisi led-taustavalosta hirveää summaa maksamaan, ero ei mielestäni ole hintaeroon nähden riittävä. Sitten kun local dimming-taustavaloa alkaa edullisesti saamaan, niin mielipide voi vaihtua.

Jos alle tonnin 42" telkkari on hakusessa, niin vaikea on Panasonicin Viera plasmasta laittaa paremmaksi ainakaan kuvanlaadun suhteen. Vaikka tää.

Tuli sitten 32" kuvaputki TV tiensä päähän:curs:
8vuotta tuo kesti ja nyt vääristää värejä, kuvaputki paskana.

Kysynpä että olisko tällainen 32" LCD TV hyvä ja halpa?

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/TXL32C10E/panasonic-32-lcd-tv

Entinen on myös Panasonic.
Ottamatta kantaa tohon televisioon, sanon kuitenkin, että jos suinkin mahdollista, niin osta isompi. Nyt tuntuu varmaan, ettet tarvii isompaa, mutta kohta oot toista mieltä. Mullakin oli vielä vuosi sitten 32" kuvaputki ja vaihdoin sen tammikuussa 42" lcd-töllöön. Nyt alkaa toikin tuntua siltä, että saishan se ehkä isompikin olla. 32" vois olla sopiva koko vessan oveen metrin katseluetäisyydelle.

E: Oonkin tässä miettinyt, että isona kun olen rikas, niin siirrän ton nykyisen telkkarin makuuhuoneeseen ja laitan tilalle hiukan isomman ja sen seuraksi joku miljoonatuumainen tykki leffoja varten.

Mitä mieltä olette tuosta Samsungin 8-sarjasta? Kai täällä joitain on jotka omistavat kyseisiä tuotteita. Mietin siis 40" LED:iä...hintaa jonkin verran enemmän kuin 7- ja 6-sarjoissa, onkohan selkeää eroa?

Mulla on 40" UE-B8050 ja olen ollut ihan tyytyväinen hankintaan. TM-sivuilta saa optimi kuvasäädöt siihen niin alkoi pelittämään huomattavasti paremmin kuvanlaatu kuin itse kikkailemalla. Vertailua 7 tai 6 sarjan LED:hin en ole päässyt tekemään, mutta tuskin olisin valinnut toisin.

Tervehdys! Kovasti tekisi mieli hommata vähän reilumman kokoinen telkkari vanhan 28":n tilalle. Kokoa saisi olla vähintään se 42", mutta tuskin enempää hyvänlaatuisia tuumia saa, kun hintaluokan pitäisi mieluusti pysyä alle tonnissa, mieluusti selkeästi. Tuossa muutamia vaihtoehtoja mitä löysin, onko jengillä kokemuksia jostain näistä, tai kenties jotain omia suosituksia mitä kannattaisi harkita? (Toki siis aion käydä itse katselemassa, mutta hyvä jos olisi jotain malleja jo valmiiksi mietittynä ja kokemuksia kuultuna)

Tämä ei varmaankaan voi olla kovinkaan hyvä? http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/46FR3230N/thomson-46-lcd-tv-saasta-200eur

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/42PFL5604H/philips-42-full-hd-lcd-tv

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/42LH4000/lg-42-lcd-tv

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/TXL42S10E/panasonic-42-lcd-tv

Tuossa nyt muutamia esimerkkejä. Lähinnä elokuvia tulee katseltua, tv:tä todella vähän. PS3 tuli nyt hommattua, että varmasti Blue Ray -elokuvia myös tulee vastaisuudessa katseltua. TV-lähetysten kuvanlaatukin toki saisi olla ihan ok. Jos kokemuksia, vinkkejä tai muita ehdotuksia on, niin kiitos kovasti!

Mulla on 40" UE-B8050 ja olen ollut ihan tyytyväinen hankintaan. TM-sivuilta saa optimi kuvasäädöt siihen niin alkoi pelittämään huomattavasti paremmin kuvanlaatu kuin itse kikkailemalla. Vertailua 7 tai 6 sarjan LED:hin en ole päässyt tekemään, mutta tuskin olisin valinnut toisin.

Kovasti netissä arvostellaan tuota "edge-led"-systeemiä mikä kait tällä hetkellä on kaikissa Suomessa myytävissä LED-telkkareissa, Samsungin 8-sarjaa myöten. Taidan itse odotella ensi vuodelle jos niitä kunnon "local dimming" LEDejä tulisi Suomeenkin, missä on siis LED-lamput takana eikä reunoissa. Tosin ainahan voi odotella parempaa...vaikka sitä OLEDia. Taitaa vaan mennö vuosia ja sittenkin on parempaa tekniikkaa tulossa.

Tässä ilmeisesti USA:n markkinoilla oleva 8-sarjan Samsung "oikealla" LED-taustavalaisulla. Hinta kylläkin heti paljon korkeampi.
http://www.hitechreview.com/tv/samsung-introduces-new-8500-series-led-hdtv-lineup/13743/

Emäntä sanoi että jos vaihdetaan olohuone järjestelyjä niin isompi töllö mahtuu...
No tulevaisuutta ajatellen tilattiin LG 50PQ2000-plasmaTV. Ainakin tuo plasma vie vähemmän virtaa ja 50" on jo tarpeeksi iso. Itse olisin ostanut pienemmän, mutta ehkä parempi näin. LG ei ehkä merkkinä parhaimpia, mutta nyt saa kelvata.

Hirveän vaikea on löytää itselleen telkkua. Koko saisi olla 37"-42". Hinta alle 800e. Vinkkejä? Kuvanlaatu ja äänenlaatu tärkeimmät ominaisuudet. Kaapeliverkko-sopivuus.

Hirveän vaikea on löytää itselleen telkkua. Koko saisi olla 37"-42". Hinta alle 800e. Vinkkejä? Kuvanlaatu ja äänenlaatu tärkeimmät ominaisuudet. Kaapeliverkko-sopivuus.
Hyvää äänenlaatua ei littutelkkareissa ole, ja tuskin tulee olemaankaan. Suurimmassa osassa on kaiuttimet, joista pysyy perillä mitä tv:ssä tapahtuu -> pärjää. Jos haluaa katsoa luontodokkareita ja kuunnella luonnon ääniä, tai toimintaleffojen räjähdyksiä, on tv:n kajareista pelkkää haittaa.

LCD vai plasma? Jos sähkölämmitys niin plasman lämpeneminen ei haittaa talvisin paljoakaan.

Tuleeko tv olemaan kaapelitaloudessa sen eliniän (5v?). Mikäli muutto antennitalouteen on edes jotenkin mahdollinen, kannattaa hommata hybridi (dvb-c+dvb-t).

Mikäli telkkua tullaan käyttämään htpc:n tai digiboxin "näyttönä" (eli tallentavalta katellaan leffoja, digiboksi aina auki), ei tuolla hybridiominaisuudella tee juurikaan mitään. Ellei tämä töllö sit siirry ajan myötä makkarin telkkariksi -> ei digiboksia, pelkkä töllö.

Kuvanlaadun ollessa etusijalla, hd-ready kannattaa unohtaa ja satsata suoraan full hd:hen.

Pari esimerkkiä suosituista töllöistä:
Sony KDL-40W5500 alk. 839€
Samsung LE-40B535 alk. 669

Sonyllä sarjat menee paremmuusjärjestyksessä V -> W -> Z
Samsungilla sarjat menee paremmuusjärjestyksessä 3 -> 9, (isompi parempi)

Mä just itse asiassa mietin tuota Samsungin LE-40B535 ja LE-40B555. Onkohan niissä kovin iso ero laadulliesti? Hintaeroa on 150e.

Äänentoistoon siis kandee hommata stereot.

LCD vai plasma? Jos sähkölämmitys niin plasman lämpeneminen ei haittaa talvisin paljoakaan.
Talvisin ei ehkä haittaa, mutta puolet vuodesta sitten sekin lämpö menee harakoille. Nykytekniikalla plasman ja lcd:n ero on kutistunut mielestäni jo niin olemattomaksi, etten itse ainakaan näe plasmaa kovin järkevänä vaihtoehtona.

Noista laittamistasi vaihtoehdoista itse valitsisin Sonyn, koska omien kokemuksieni mukaan Sonyn digivirittimet ovat huomattavasti parempia kuin Samsungin. Myös kanavanvaihtoaika tuntuu olevan järjestään lyhyempi Sonyssa kuin Samsungissa. Samsungin virittimet on kyllä ottanut jonkin verran kiinni Sonya, mutta on siihen ollut aihettakin; porukoiden R86-sarjan Samsungissa kanavanvaihto kestää n. 4s ja kanavaopas jumiutuu aivan käsittämättömään juntturaan, jos sitä yrittää selailla. Tuo vika on kuulemma ominaisuus huollon mukaan. Kuvanlaadultaan molemmat laitteet on kyllä huippuluokkaa.

Tässä on sonyn puolesta puhuttu ja edelleenkin. Vaikka tuossa pari päivää olikin yksi pikseli kirkaan valkoisena töllössä. No virrat pois ja hieroin sitä kohtaa ja se hävisi.

Kyllä, sitä sanotaan alennusmyynniksi.

Alet on tällä hetkellä käynnissä enkä nyt usko, että hinnat laskee sen myötä tämän enempää. Mietin vain, että kun kameramaailmassa uuden mallin ilmestyminen vaikuttaa vanhojen mallien myyntihintoihin, että päteekö sama telkkuihin vai menenkö vain ja ostan sen telsun :)

Alet on tällä hetkellä käynnissä enkä nyt usko, että hinnat laskee sen myötä tämän enempää. Mietin vain, että kun kameramaailmassa uuden mallin ilmestyminen vaikuttaa vanhojen mallien myyntihintoihin, että päteekö sama telkkuihin vai menenkö vain ja ostan sen telsun :)
Vaikea valinta. Tuskin voitat mitään ostamalla sen nyt tai jättämällä sen myöhemmäksi. Jos televisioiden hintakehitystä katsoo historian valossa, niin hinnat laskevat vielä todennäköisesti jonkin verran vuosien kuluessa. Toisaalta aina televisioiden ominaisuudet paranevat vuosi vuodelta, joten panttaamalla ostoa vielä muutaman vuoden, saanet samalla hintaa parempaa tekniikkaa.

Käytännössä se televisio kannattanee ostaa nyt, jos olet sitä ostamassa. Mikäli se ei ole vielä akuuttia, niin ainahan sitä voi lykätä myöhemmäksi. Vanhoja malleja saa aina halvemmalla kuin juuri markkinoille tulevia, joten niitäkin kannattaa ehkä miettiä vaihtoehtoina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom