Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla hajosi 2006 alkuvuodesta ostettu 40 tuuman HD-ready samsung, paneelin vaihto sellaset 800e joten uusi telkku meni hankintaan.

Nyt hain tuon 46 tuuman sonyn, KDL-46W5500 ja siihen kylkeen sonyn blueray soitin. Nyt on kuva kohdallaan ja mukavahan noita kaapelin HD-kanaviakin on katsoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wittu mä oon säätänyt tän telkkarin ostamisen kanssa. Monta tilausta oon peruuttanut kun on tullut "parempaa" eteen / tietoihin, että tulossa on. Nyt sit ihan aikuisten oikeasti olis tarkoitus ostaa telkkari, kun saan niin älyttömän hyvän tarjouksen. Eli Sampan 55" LED lähtisi 2100€ hintaan. Ja kone on pakasta vedetty paketeissa ja kaikin puolin ihan validi laite.:wtf:

Minäkään en miettis ostopäätöstä sekunttiakaan vaikka seinässä on parikuukautta vanha Sonyn 46". On kyllä järisyttävän edukas tohon hintaan kun kävin meinaan tänään kattoon valkosta taulutelkkaria yhteen makkariin koossa 32" niin toi 55" ledi oli hinnaltaan 3399€.

Minäkään en miettis ostopäätöstä sekunttiakaan vaikka seinässä on parikuukautta vanha Sonyn 46". On kyllä järisyttävän edukas tohon hintaan kun kävin meinaan tänään kattoon valkosta taulutelkkaria yhteen makkariin koossa 32" niin toi 55" ledi oli hinnaltaan 3399€.

Alkaa joo hinta olemaan kohdillaan. Mitä tossa olen tiedustellut niin toi alkaa olemaan alv 0% hinta millä isot liikkeet ostaa laitteen suoraan tehtaalta. ;)

Noniin, vittu menihän se Toshiba nyt sit leviämään, ei enää mene päälle. Voi vitun vittu, takuuta olis kyllä mutta takuukuitin olen onnistunut hävittämään, :curs: Voi olla että tossa on vaan painonapissa vikaa, mutta voi tietty olla että on jotain muutakin paskana. Nappi liikkuu kyllä normaalin oloisesti, mutta virrat ei vaan mee päälle.

Kellään kokemusta mitä tommosen korjaus suurinpiirtein kustantaa (riippuu tottakai viasta, mutta hintahaarukka), eli onko mitään järkeä korjauttaa? Kyseessä Toshiban Regza 42" töllö.

Voi vitun vittu, takuuta olis kyllä mutta takuukuitin olen onnistunut hävittämään, :curs:

Kannattaa yrittää silti saada takuuseen. Kuitin olemassa olo ei ole mitenkään pakollista takuukorjauksissa. Jos muistat esim minä päivänä ostit telkun niin myyjän atk-järjestelmistä pitäisi löytyä maininta telkun myynnistä ja jos olet maksanut kortilla niin kauppa on jäljitettävissä sinuun. Takuuhuolto menee luultavasti Toshiban piikkiin kuitenkin, joten kauppias saattaa olla melko yhteistyöhaluinen asiassa. Tai eihän sitä varmaksi tiedä minkälainen sopimus kauppiaan ja tavarantoimittajan välillä on. Anyway, kannattaa kokeilla aina.

Kannattaa yrittää silti saada takuuseen. Kuitin olemassa olo ei ole mitenkään pakollista takuukorjauksissa. Jos muistat esim minä päivänä ostit telkun niin myyjän atk-järjestelmistä pitäisi löytyä maininta telkun myynnistä ja jos olet maksanut kortilla niin kauppa on jäljitettävissä sinuun. Takuuhuolto menee luultavasti Toshiban piikkiin kuitenkin, joten kauppias saattaa olla melko yhteistyöhaluinen asiassa. Tai eihän sitä varmaksi tiedä minkälainen sopimus kauppiaan ja tavarantoimittajan välillä on. Anyway, kannattaa kokeilla aina.
Netistähän toi on tilattu, verkkopankissa maksettu, joten tilitiedot yms. löytyy kyllä. Joten pitäisihän sen takuuseen mennä, MUTTA, ei sitä koskaan tiedä....

Ja se vääntö mitä on odotettavissa:curs:

kannattaa myös tarkistaa sähköposti ostotodistuksen varalta. Ite oon palauttanu kovalevyn takuuseen iha sähköpostista löytyneellä kuitilla. (siis sellanen missä kiitellään, että olet asioinnut kaupassa X ja kerrotaan tuotteiden lukumäärä, summa ja tilausnumero).

Oon nyt tässä miettinyt toisen telkkarin hommaamista ja olen päätymässä 46" ostamiseen. Katseluetäisyys on noin 3,5m ja nykyinen 40" olisi tarkoitus siirtää kakkostelkkariksi ja hommata hieman isompi tilalle.
Vanha töllö on Sonyn 40D3500 ja nyt olen miettinyt V5500 tai W5500 mallia.
Pelaan PS3:lla + katselen jonkin verran blu-ray matskua, joten toi W5500 olisi vissiinkin parempi valinta 100hrz:n takia?
Olen ollut ihan tyytyväinen kyllä tohon d3500 malliin mutta tosiaan toisen television tarve + toi "pitkä" katseluetäisyys tekee sen että mieli halajaa hieman isompaa tilalle. ;)

Katselin että Sonyn tuplaveen saisi Markantalon nettikaupasta 1399€ sis. kuljetuksen kotiovelle.

Jaahas, pari minuuttia sitten vanha putki-tv sanoi itsensä irti. Ilmeisesti pitää siis lcd-kaupoille lähteä. Minkäslaista suosittelette jos tarvetta on vaan aivan perustelkkarille ja budjetti saisi olla mallia opiskelija? Kokoluokkana sellainen 37-42 tuumaa... Onko esim. tällaisessa 37-tuumaisessa LG:ssä mitään järkeä ja jos on, niin saako vastaavaa jostakin vielä parempaan hintaan?

Terve kaikille tv:n katselijoille :D Vannoin etten koskaan osta televisiota mutta kuinkas kävikään.
Haussa olisi pieneen yksiöön televisio satunnaisiin leffojen katseluihin tyyliin tietokone -> johto -> taulu-tv. Töllö tulisi siis elokuvien katseluun läppärin kautta. Rahaa ei hirveästi ole käytettävänä ja koska en ole mikään kultasilmä niin sen mukaan voi ehdotella. Ja koska tv-taso saisi olla noin 100cm leveä joten olen katsellut 32" mutta ihan kujalla oon :eek: Auttakaa kiitos :)

(kai tota telkkua jostain 2,5-3m etäisyydeltä katsois?

edit: niin ja vastaanotetaan tv-taso Tampereella!

edit2: niin ja muuten millä piuhalla toi kannattais kytkeä läppäri teeveeseen? koneessani on DVI & VGA ulostulot.

Noniin nyt on uusi LEDi kotona. Nyt pitäisi saada kuvan asetukset kohdilleen. Yritin pikkaisen googletella, mutta silmään ei ainakaan osunut mitään "opasta". Varmaankin murosta tai dvdplazasta löytyy, mutta jos jollain olis heittää suoraa linkkiä niin iso kiitos!

^^ Perkele leuhki vaa, itellä oli varaa ostaa 32" fullhd samsung :(
Ei vaa, kyl mä sillä pärjäilen, videotykkiä sit joskus...

Kuinkakohan nopeesti noi LEDitöllöjen hinnat tulee alas. Mahtaakohan jo vuoden päästä saada 1,5k:lla 55 tuumasta, onko kukaan kuullu mitään spekulaatiota?

Entä sitte miten noihin tykkeihin kannattaa suhtautua. Tykillähän sais sen mukavan 100 tuuman kuvan. Noi FullHD-tykit maksaa sen 1,5k ja normitykin sais 800€:lla. Paljonkohan noissa on todellisuudessa eroa?

^^ Kyl mä sen fullhd- tykin ostan sitku sen aika. Ja kaiken tekniikan hinta tippuu koko ajan; 4 vuotta sitten makso 21" lcd-tv 1000 e...

Serkul o fullhd-tykki 70" kankaal+ audio pro blue diamond etukajarit, epoksen keskikajari ja tais ol genelin subi.
= Kyllä kelpaa kattella ja kuunnella ;)
Ekstrana viel viisi moottoroitua leffatuolia, saa kunnol löhötä ja kattoo leffaa.

Nojoo, tietenkin hinnat laskee, mut tuntuu et noiden tykkien hinnat on tullu vähemmän alas. Johtuuko se siitä ettei niihin panosteta enää samalla tavalla?

Itellä olis tarkotus laittaa sellanen 230cm levee ruutu seinään. Vähän vaan syö miestä ku joutuu varmaan eka ostaa tempur-sängyn ja siihen menee se 3k. Sitte päälle fd-tykki+kangas+kotiteatteri ni se on 6000e pamaus ja ei saa edes hyvää kotiteatteria. Ehkä sitä kuitenki selkä ennen kaikkea ja tykit ja kotiteatterit vasta sen jälkeen. Pohdiskellaan pohdiskellaan..

^^ voi vittu, osu ja uppos :)
Ite kans kotiteatteria hommaas, mut selkä vaatis kyl uuden patjan....
kattoo ny, kummiskin ostan sen kotiteatterin :rock:

Osaisko joku neuvoa miten saan Canal Sport HD ja Film HD kanavat haettua kanavalistaan? Television viritin ei vaan kirveelläkään löydä noita kanavia, ei pika eikä täydellisellä haulla.
Palveluntarjoaja on TTV ja kaapeli siis.
Nelonen HD kyllä löytyy, mutta miten ihmeessä noi Canalin HD:t löytyisi?
Kävin tunti sitten hakemassa linkitetyn modulin maksukortille ja olisi kiva katsella jatkossa siittä mistä maksaakin.

Television on Sony V5500 joka ei siis löydä noita kanavia, toisessa huoneessa oleva Sonyn D3500 löysi kyseiset kanavat samantien.

edit. ja nyt alkoi löytymään, kun vaihtoi antennijohdon toiseen..oli vissiin sitten paska johto toi millä mulla on aikasemmin ollu vanha digiboksi kiinni.

hei mimmoinen pulikka pitää ostaa jos tahtoo katsoa elisan kaapelitv:n maksukanavia ja telkussa on paikka sille CA-kortille? onko se conax vai viaccess vai mikälie?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom