Plantaarifaskiitti ja Luupiikki + Jalkapohjan kalvojänteen repeämä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Otsikossa ongelmani:

Mulla todettiin viime keskiviikkona plantaarifaskiitti [googlettamalla löytyy lisää tietoa niille ketkä eivät asiasta kummemmin tiedä...], kantapäälihakset pahasti tulehtuneet, oikeassa etenkin. Määrättiin fysioterapiaa, päivittäistä venyttelyä 10min aamuin illoin, apuvälineliikkeestä erikoispohjalliset kenkiin ja näin aluksi vetelen nivelreumaan tarkoitettuja 90mg tabuja pahimpiin tuskiin.

Aamuisin ja liikkelle lähtiessä kivut olleet pahimmat, sängystä ja autosta nouseminen helvetin vaikeaa ja vedän itseäni eteenpäin välillä ovenkarmeista pitäen, tai kävelen varpaisillaan kun en pysty laskemaan painoa kantapäilleni. Nyt on ollut kivuttomiakin hetkiä, mutta pääosin tuskat on kovat ja ihan tässä koneella istuessakin oikeaa kantapäätä vihloo, ja sitä on pidettävä niin ettei jalkapohja osu maahan.

Sain lähetteen röntgeniin ja ikävä tuomio tuli eilen. Molemmissa jaloissa on kehittynyt myös pahat luupiikit, joten turha seisominen/kävely on kielletty n. 6kk ajalta, arvioitu paranemisaika on n. 12kk. Sauvakävelyt sun muut lenkkeilyt saa unohtaa, eikä kuulemma jatkossakaan tule olemaan asiaa lenkkeilyn tms puolelle, eikä muutenkaan lajeihin joissa pitää hyppiä/juosta/kävellä. Mulle sopivia lajeja salin lisäksi on siis kaikki sellaiset missä ei edellämainittuja juttuja ole :)

Vaihtoehto on toki molempien jalkojen leikkaaminen joskus 18-24kk päästä, mutta koska en ole intohimoinen lenkkeilijä enkä mikään maratoonari niin tämän ei pitäisi elämääni pahemmin vaikuttaa. Ainoa ongelma onkin nyt se että mitä hittoa tässä tekisi tämän talven yli? Haettiin anoppilasta kuntopyörä, poljin sitä n. 30sek ajan noin 5 eri kertaa, viimeisellä kyyneleet silmissä. Se penkki painaa ihan jumalattomasti mun perseluita ja en siltä tuskalta pysty polkemaan... Laitoin tyynynkin alle avuksi muttei se auta mitään... Ja mulla ei todellakaan ole mikään luinen perse :lol2:

Hyviä vinkkejä siihen miten tuota kuntopyörää pystyisi polkemaan? Tarkoitus olisi pysyä siellä satulassa 30-60min 6krt/vko, ja näin se ei ainakaan onnistu. Vai meneekö noi tuskat ohi pikkuhiljaa ajan kanssa? Yllätyin tuosta lähinnä siksi että kuntosalin pyöriä polkiessa en ole koskaan tuntenut mitään kipuja takapuolessa, nyt oli ihan sietämättömät kivut heti kun satulaan istui edes, polkeminen vain pahensi asiaa. Ei auttanut sen satulan säätökään mitään, sattuu vaan niin perkeleesti... :curs:

Mitä muita juttuja voisi myös tehdä, kotona, sisällä? Kuntopyöräilyn vaikka saisin toimimaankin niin voi alkaa tympimään jos sitä sahaan jatkuvasti koko talven ajan? Mä en ole koskaan oikein aerobisesta perustanut ja tykännyt vaan salihommista, ja aiemmin harrastamani sauvakävely on nyt siis pois laskuista joten ei hirveesti riitä omat ideat...:rolleyes:

Hommaa pyöräilyhousut ja kapeempi satula, siinä se. Mikään ei tee persettä kipeemmäks kuin sellanen levee norsunkorva satula ja hien kostuttamat verkkarit jotka hankaa.

Jos on yhtään ylimääräistä hilloa niin vuokraa tai osta consept2 ergosoutu himaan, parasta mitä kotiin voi hankkia. Ainakin jonkun aikaa sitten niitä sai vuokrata valtuutetulta myyjältä, joku minimi aika tais olla.

Plantaarifaskiitti...........AUUUUUUUUUUTTTTTTTTSSSS:eek:

Miten helvetissä se sulla on noin pahaks päässy?

Armottomia persetuskia tulee heti jos ei ole tottunut pyöräilemään, mutta se menee myös ohi pyöräilemällä. Kunnon pyöräilyhousut auttaa jonkin verran eikä maksa paljon, joten ne on ihan hyvä hankinta. Satulaa on ihan turha pehmustaa, kun se voi jopa pahentaa tilannetta lähinnä ihon hankautumisen kannalta.

Intohimoisena pyöräilijänä ja vauhtifriikkinä täytyy tosin myöntää, että kuntopyörää en ole koskaan ymmärtänyt. Ennemmin ajan ulkona 20 asteen pakkasessa ja lumisateessa 12% mäkeä ylös kuin veivaan sisätiloissa pyörää joka pysyy paikallaan. Jos tuollaista fiilistä ilmenee, niin kannattaa kokeilla soutulaitteita. Ulkopyöräilyyn verrattuna nekin on tylsiä, mutta mulla ne toimii korvikkeena.

Oon mä tottunut kuntopyöriin, salin fillareilla ei tuu mitään ongelmaa. Eli ei se ihan tottumattomuudestakaan voi olla kiinni. Tuntuu että sellanen kapee hankaa ja kaihertaa noita persluita just pahiten, mitä isompi 'traktorin satula' niin sitä parempi, tosin vaikea verrata et mitä eroa salin pyörässä on sitten tähän omaan... Mitään hankaus-ongelmaa ei ole, vetelin menemään tossa yöpuku päällä eikä siinä mtn ongelmaa ollut, tuntui vaan niinkuin ois hieronu persettä jotain louhikkoa vasten, hohoo :D

Tosin, kokeilin tämän viestin kirjoittamisen jälkeen uudelleen, 2x5min erät ja sen verran pystyin, ehkä huomenna 10min putkeen, perjantaina 15min jne, jos sais totuteltua tätä äässiä tuohon satulaan :lol2:

Dippi: Ikinä en oo fillaroinut himassa, mut nyt kun tällänen ongelma tuli niin sen kuntopyörän hankkiminen tuli aiheelliseksi. Ulkopyöräily ei tuu kysymykseenkään, koska en omista pyörää [en ole oikealla fillarilla polkenut yli 11 vuoteen...], enkä kyllä muutenkaan pyöräilisi talvella, mun mielestä tosi pelottavaa ja hengenvaarallista touhua. Lenkkeilykin on ollut talvella erittäin vastenmielistä, sillä vihaan loskassa/vesisateessa/lumimyrskyssä/pakkasessa tarpomista tuolla ulkona. Ennemmin sitä on lokoisasti himassa vaikka kynttilävalossa ja polkee alusvaatteisillaan, kuin lähtee ulos tarpomaan antarktis-varustuksessa. Jotain hyötyä tästäkin viasta ;)

jambo: Itsestään se tämmöiseksi meni, pikkuhiljaa kesän kuluessa. Aluksi luurin oireita normaaliksi jalkasäryksi lenkkeilystä tms, lopuksi kuvittelin sen johtuvan huonoista kengistä [vetelin koko kesän semmoisilla tasapohjaisilla läpyttimillä ym kesäsandaaleilla], mutta kun alkoi pahenemaan vaikka kesä loppui, kengät vaihtui ja pistin stopin lenkkeilyyn niin tajusin kyllä että jossain mättää ja pahasti. Kärsin satunnaisista kivuista kokoajan pahenemaan päin n. 2.5kk ajan kunnes varasin lääkärin, kohtalaisen nopeasti vaiva kai tuli kuitenkin. Lääkärin mielestä syynä sauvakävely vääränmallisilla kengillä + kesän läpytinkengät= virheasento jalkaan ja ylirasitus.

Miksei leikata heti ja hiota luupiikkejä pois?

Siksi koska ks. vaiva voi parantua kohtalaisen normaaliksi ihan ajan myötä, pitkällä levolla, venyttelyharjoituksilla/fysioterapialla ja oikeanlaisilla pohjallisilla/kengillä. Lisävaihtoehtoina ovat myös tulehduskipulääkkeet ja kortisonipiikit joita harkitaan jos edistymistä ei tule. Operointi on tässä tapauksessa aina viimeinen vaihtoehto ellei kyseessä ole huippu-urheilija, maratoonari tms jolle lenkkeily/juokseminen on erittäin tärkeää ja ammattimaista.

Minun kohdallani leikkausta pidetään täysin turhana ja tarpeettomana, ja sitä käytetään vasta viimeisenä parannuskeinona jos en muutoin pystyisi 'normaalielämään'. Hieman sama kuin mieheni penkkipunnerruksessa revenneet olkapäät useita vuosia takaperin. Lääkärien mielestä normaali toiminta riittää, kenenkään ei ole mikään pakko nostella painoja ja harrastaa kehonrakennusta/voimailua [ellei urheilu ole jo ammatti], ja silloin pitää hakeutua yksityiselle jotka sitten leikkaavat kyllä kun pistetään tarpeeksi pätäkkää pöytään. Mieheni leikattiin yksityisellä, ja hänenkin tavoin minutkin toki leikattaisi vaikka heti, mutta mulle lenkkeily ei ole mikään ehto elämiseen, joten mennään tälleen iisisti eteenpäin ja kokeillaan kaikki muut keinot ensin.

Ei voi muuta sanoo kuin paska homma.

Luupiikistä en tiedä, mutta plantaarifaskiitista olen itsekin kärsinyt pariin otteeseen. On aika moista helvettiä kun joka askel sattuu. Pahimmassa vaiheessa rullasin pitkin yksiöö tuolilla tai sitten konttasin.

Kylmä, tulehduskipulääkkeet ja eritoten yölasta auttavat nopeasti akuutin vaiheen läpi. Pyöräily varmaan okei akuutin vaiheen jälkeen. Itsellä ainakin soutu tuntui pahalta aluksi, crossarikin oli parempi.

Sitten on syytä aloittaa aktiivinen pohkeiden venyttely, jalkapohja jumppa, ja hommata kunnon kengät ja mahdollisesti pohjalliset, jos ei jaksa jumpata jalkoja. Sandaalit on ihan saatanasta. Pohkeita kannattaa tietenkin venytellä jo kivun rajoissa heti. Jalkapohjien venyttelyn saa mielestäni unohtaa kokonaan.

Plastaarifaskiitti parani itsellä normaaliksi 2 viikossa. Jalat oireilevat vieläkin silloin tällöin, mutta venyttely ja jää auttavat nopeasti. Lenkillä tulee itse käytyä noin 6 krt. viikossa.

Joskus jotain kirjoittelinkin tänne, haulla varmaan löytyy.

Miksei leikata heti ja hiota luupiikkejä pois?

A) Koska nuo paranee yleensä ilmankin. Eikä leikkaus ole mikään idioottivarma hoito.

B) Koska luupiikki ei ole vaivan syy, vaan seurausta pitkästä plantaarifaskian ärsytyksestä. Luupiikkejä löytyy myös useilta oireettomistakin jaloista.

Niin tollasen yölastankin kuulemma voisi hankkia, mut en tiedä kuinka tarpeellinen se on ainakaan mulle. Nyt nimittäin sellaisia tuskia ei enää ole aamuisin ollut kun oon alkanut venyttelemään... Ehkä se pikkuhiljaa tästä :)

Persekin kesti kuntopyörän tuomiopäivänsatulaa tänään kokonaiset 20min, tosin pari kertaa piti nousta pois selästä ja puristella kankkusia käsin kun tuskat oli sen verran kovat :lol2:

..

Oliskohan tuohon kantapääkipuun hieronnasta mitään hyötyä tai saako sellaisella edes käydä, kun kipu on kova? Alkaa raastaa hermoja, kun mulla on alkanut toinenkin kantapää kipeytyä ja käveleminen on tuskaa...liikkeellelähdöstä puhumattakaan. Pohjallinen on käytössä, mut ei siitä kummempaa apua ole. Pohkeita olen venytellyt, mutta miten sais parhaat venytykset just sinne minne pitäs? Niin ja oliskohan tuohon mainittuun sitomiseen joitain ohjeita jossain?
Kiitos kaikesta avusta:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekin plantaarisfaskiitista kärsineenä mainitsen muutaman itsehoitojutun, jotka oman kokemuksen mukaan auttoivat.
- Kun herää, tekee muutaman kymmentä nilkan ylös-alas liikettä, että kudokset vertyvät ennen kuin lähtee kävelemään.
- Tekee pohjetreeniä löysällä jumppakuminauhalla. Jos pohjelihas ei toimi joustavasti, kohdistuu jalkapohjan jänteisiin ja lihaksiin nykäyksiä, jotka lisäävät ärsytystä. Oma kokemus on, että tämä oli parasta hoitoa.
- Aikanaan paraneminen pysähtyi siedettävälle tasolle muutamaksi vuodeksi. Kun paransin ruuan rasvojen koostumusta, paraneminen jatkui. Parantunut verenkierto ehkä vaikutti asiaan.
- Kylmähoitoa jalkapohjalle suurempien rasitusten jälkeen.
- Käyttää kenkiä, joissa on hyvä iskunvaimennus.
- Jalan rullaus kylmällä vedellä täytetyn pullon päällä tuntui myös vaikuttavan jossain määrin positiivisesti.
- Pahimpina aikoina teippasin jalkaa ottamaan rasitusta jalkapohjan jänteeltä. Pientähän sen vaikutus oli, mutta pienikin apu on parempi kuin mitään.

Tuli siihen kokeiltua monenlaista lääketieteen konstia. Ehkä merkittävin niistä oli tukikiilojen saaminen pohjallisiin urheilulääketieteen klinikalla. Muilla keinoilla tuntui olevan aika pientä merkitystä. Aika kuitenkin auttoi.

Jossain sanottiin, että luupiikin poistossa syntyvä arpikudos olisi luultavasti pahempi asia kuin itse luupiikki. Itselläni ei ollut piikkiä ensimmäisissä röntgenkuvissa, mutta viimeisissä oli.

Kävin tuossa keskiviikkona ottamassa molempiin kantapäihin kortisonipistokset sillä vaiva ei kyllä ole helpottanut oikeastaan ollenkaan näinkään pitkän ajan kuluessa. Kantapäät eivät ole enää yhtä kipeät aamuisin kuin silloin ennen diagnoosia, mutta samalla tavalla linkuttelen ja jalat kipeytyy todella nopeasti [jos esim käy kaupassa 1h reissun niin rasittuvat aivan mielettömästi]:(

Kortisonipistokset sattuivat kohtalaisesti, 6h meni ihan ok pistosten jälkeen mutta sitten kun se tuska alkoi niin se todellakin alkoi... Itkua sai vääntää ja vasen jalka meni niin huonoon kuntoon ettei voinut edes varpaita laskea maahan, jomottava sykkivä kipu ihan kokoajan molemmissa jaloissa ja jos kantapää koski yhtään minnekään, edes patjaan niin meinasi taju mennä :itku:

Lääkäri sanoi pistosten jälkeen että eka päivä täytyy pitää lähes vuodelepoa, ja ei siinä keskiviikkona pystynyt muuta tekemäänkään kuin vessaan konttaamaan aina tarpeen tullessa. Torstaina aloin jo huolestua kivuista koska jatkuvasti hirveä tuskanhiki otsalla eikä lääkäri ollut määrännyt saikkua eikä kipulääkkeitä eikä maininnut näin rajuista jälkioireista mitään joten soitin terveyskeskukseen että onkohan tämä normaalia vai ei. Sieltä sitten ilmoitettiin että olisi pitänyt saada iso kasa kipulääkkeitä ja mieluiten myös kävelykepit mukaan, ja tämmöiset kivut on normaaleja ainakin n. 3vrk pistosten jälkeen. Olis ollut ihan kiva tietää tästä etukäteen :jahas: Noh, onneksi kotona oli entuudestaan kunnon särkylääkkeitä.

Onneksi on duuni johon ei saikkulappuja tarvi kirjotella, yhtään kun ei pysty kävelemään vessaa [ja ehkä nipin napin keittiötä] pidemmälle niin en pääsisi edes lääkärin vastaanotolle ellei Megamass mua sinne reppuselässä kantaisi [ja jos olisi sinkku niin mitähän helvettiä sitten tekis, kun ei edes pysty ruokaa itselleen tekemään koska ei pysty seisomaan]. Jalat on niin paskana kun olla ja voi, pohjelihatkin alkaa olemaan jatkuvasti maitohapoilla koska joudun taiteilemaan niin epäinhimillisissä asennoissa päästäkseni esim wc-istuimelle, tai nousemaan siitä ylös. Tänään on eka päivä jolloin olen jaksanut seisoa yli 30sek pidempään, tosin sekin menee horjuen varpaillaan, vasemman jalan päkiä vain maata hipoen [jotta tasapaino pysyisi]...:down:

Tästä taitaa tulla ehkä elämäni vittumaisimpia kokemuksia [iriitin rinnalla]. Täytyy toivoa että tämä kortisonipistoksista kärsiminen muuttuu pian voitoksi, ja saan ennusteiden mukaiset pari kuukautta täysin oireetonta aikaa :thumbs: Vielä olisi kahdet pistokset edessä, parin vko välein kuulemma laittavat yhteensä sen kolme satsia [joten siis joutuu olemaan useamman kerran tässä vielä hirveissä kärsimyksissä]. Tämmöinen häiritsee normaalia elämää ihan tuhottomasti.

Ehkä tämä tästä, täytyy olla positiivinen :)

Viimeksi muokattu:
Hommaa ehdottomasti ne kyynärsauvat!

Ilman niitä mä en koskaan olis päässyt vaivasta eroon. Ekaa kertaa kun kipu iski, sain kepit mukaani ja kuljetin niitä aina sitten mukanani aina kun jänteet tulehtuivat uudestaan. Kortisonipiikeistä en juuri hyötynyt, kaameaa tuskaa vain sai niistä piikeistä! Keppien kanssa jalat saavat lepoa, mitä ne eniten tarvitsevat. Mulla plantarisfaskitus johtui lättäjalasta... onko sulla kukaan ortopedi tai vastaava tutkinut jalan muotoa?

Pikkuhiljaa jumpan ja tukipohjallisten avulla jalat tuli kuntoon ja nykyään 10 vuoden jälkeen en tarvitse enää edes tukipohjallisia.

Hommaa ehdottomasti ne kyynärsauvat!

Ilman niitä mä en koskaan olis päässyt vaivasta eroon. Ekaa kertaa kun kipu iski, sain kepit mukaani ja kuljetin niitä aina sitten mukanani aina kun jänteet tulehtuivat uudestaan. Kortisonipiikeistä en juuri hyötynyt, kaameaa tuskaa vain sai niistä piikeistä! Keppien kanssa jalat saavat lepoa, mitä ne eniten tarvitsevat. Mulla plantarisfaskitus johtui lättäjalasta... onko sulla kukaan ortopedi tai vastaava tutkinut jalan muotoa?

Pikkuhiljaa jumpan ja tukipohjallisten avulla jalat tuli kuntoon ja nykyään 10 vuoden jälkeen en tarvitse enää edes tukipohjallisia.

Joo, niistä piikeistä tullu kyl lähinnä tuskaa tässä vaiheessa, nyt meen vielä kolmannet ottamaan ja sitten saa olla siinä jos ei auta. Pyydän noi kyynärsauvat itelleni, oon ite ajatellutkin että niistä on varmaan suurin apu kun saa sitten varottua jalkoja vähän enemmän.

Viimeisimpien tutkimusten mukaan YÖLASTA on TÄRKEIN hoitomuoto, tietenkin muiden venyttelyjen kanssa (juurikin nuo aiemin mainitut 2x10min/vrk). Vaikka sulla vaiva on jo pahasti kroonistunut, niin silti: kokeile tämä ennen leikkausharkintaan menoa. Yksinkertaisuudestaan huolimatta toimii järkeenkäyvästi: Yöllä, kun nilkka on normaalisti rentona, jalkapohjan kalvojänne pääsee lyhentymään. Tulehdustila muodostaa jänteen kiinnityskohtiin kiinnikkeitä. Ensimmäinen ottamasi askel "repäisee" nämä kiinnikkeet ikäänkuin rikki. Jos nilkka ja jakapohja on ollut lastan avulla venytyksessä koko yön, tämä vältetään ja samoin myös aamuinen ekojen askelten kipu. Suositus käyttöön on ensin 4 vkoa, tarvittaessa vielä 4 lisää. Tässä ajassa ehtii jo tapahtua paljon, yhdistettynä noihin pohjallis-, venyttely-ja rasituksen välttämis- sekä lääkitystoimenpiteisiin.

Itselläni ensimmäistä kertaa sama vaiva, sain kuriin heti alkuunsa yölastan avulla. Kollegoilla (runsaasti seisomista ja kävelyä sisältävä työ), päässyt vuoden ja kahdenkin mittaiseksi piinaksi asti. Toinen kertoi ensimmäisen kivuttoman aamun olleen heti ensimmäisen yölastayön jälkeen.

Lastat ovat kalliita (n.130-140e). Lainaankin niitä saa ainakin pk-seudulla joistakin apuvälinelainaamoista (mm.ainakin Malmin sairaala, ilmaiseksi siis) sekä ainakin Soleus-Proteorista n.25e/vko.

Tsekkaappa vaikka täältä lisää.

http://www.porintukikohta.fi/UFO%20PLANTTAARIS%20ARTIKKELI2.pdf
http://www.kir-fix.fi/plantar.php

Ihan uteliaisuudesta. Syön ite 120mg Arcoxiaa, (jota myös reumaan annetaan), nivelongemiin. Mahtaako olla sama tropit? Toi nimittäin hävittää tehokkaasti ne kantapäävaivat jota tossa toisessa säikeessä valitin. Ei tosin auta kunnon tulehdussärkyihin, ja samanaikaisestihan ei muita kipulääkkeitä Arcoxian kanssa saisi syödä.

Muistaakseni söin ekat 20 päivää tuota reumalääkettä. En saanut apua, tosin oli helvetilliset tuskatkin siinä vaiheessa eli sekin saattoi vaikuttaa. Lääkärit onneksi olivat sitä mieltä että muutenkin täysin turhaa popsia kokoajan jtn tabuja kun muitakin keinoja on joten vain ekan 1kk napostelin nappeja.

Venyttelyjä, pohjallista ja yölastaa mainostettiin ensisijaisesti. Lisäapuna sitten kortisonipiikkejä, viimeisenä noita reumalääkkeiden syöntejä. Nyt tuntuu että jalat on terveet, kortisonipistokset alkaneet vaikuttamaan. Perjantaina menen ottamaan viimeiset eli kolmannet pistokset, siitä tila tulee varmasti huononemaan taas n. 1vko ajaksi ja kovaa kärsimystä saletisti on, mutta sitten, ah, freedom! :D

Aion jatkaa venyttelyä ja ne kepitkin kuulemma saan lääkäristä mukaani. Jos tuntuu että alkaa ongelmia palaamaan, hankin tuon yölastan koipeen [vaikka veikkaan että semmoiset jalassa nukkumisesta tulee vaikeaa...]

Edit: Joo, löysin tyhjän paketin, se oli Arcoxia 120mg

Päivitystä peliin:

Kortisonipiikit 'paransivat' jalat hyvin, eli plantaarifaskiittini siirtyi ns. lepovaiheeseen jolloin ärsytystä ei juurikaan ollut. LUULIN jo olevani parantumassa mutta voi viturainen mikä vastoinkäyminen tuli.

Sain 5 päivän lääkekuurin muuhun vaivaan, haittavaikutuksissa luki että joillekin ihmisille tullut jänteiden repeämiä ja niveltulehduksia. Välittömästi syötyäni 1-2 päivää tabletteja vasen kantapääni kipeytyi, erilailla kuin plantaarifaskiitissa. Kipu tuli kävellessä, aina siinä kohdassa kun jalka jää taakse ja toinen siirtyy eteen, eli kun kantapään jänne sieltä luukalvosta joutuu venytykseen.

Köpöttelin pari päivää aika surkealla tyylillä, kunnes sitten erehdyin ottamaan pari reipasta askelta ja kuului erittäin kovaääninen NAPS, niin kova oli tuo napsahdus että kaverinikin reagoi ja sanoi että mikä helvetti tuo ääni oli. Sattui niin maan perkeleesti ja tunsin kuinka jänne pamahti, joka katketen kokonaan tai paukahtaen niin että repesi osittain. Eli ei muuta kuin sairaalaan...

Noh, 6vko kuulemma arvioitu paranemisaika, ilmeisesti kyseessä siis jalkapohjan kalvojänteen kiristyessä tullut kantaluun kiinnityskohdan repeämä. Nyt tässä sitten seurailen n. viikon ajan että miten on, tarviiko lähtä ultraääneen ja magneettikuviin vai alkaako paranemaan itsestään. Kipulääkkeitä napaan ja kipugeeliä suoraan kantapään alueelle 3-4krt päivässä ja kepeillä köpötetään varmaan pitkään vielä.

No johan äityi pahaksi!
Nyt sitten kerralla kuntoon. Kepit, lastat ja jumpat(sitten tulehduksen poistuttua) sekä tukipohjalliset kehiin. Oliko se ortopedi katsonut sun jalkaa? Ettei holvikaari ole liian korkea tai matala tms.

Itsellä alkanut taas oireileen kantapäät, kun ei ole oikein tullut venyteltyä...

Juoksijalehdessä oli mainos strassburg sukista http://www.thesock.com/

Onko kukaan koittanut noita? Kokemuksia?

Hinta ei vaikuttanut pahalta belgiasta n. 30 euroa pari. Suomessa jälleenmyy www.camp.fi , mutta itse en noilta sivuilta saanut paljoa irti, mozillalla ei ainakaan vaikuttanut oikein toimivan noi sivut täysillä.

Back
Ylös Bottom