Pituutesi ja painosi - oletko tyytyväinen itseesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Coldie
  • Aloitettu Aloitettu
vartta löytyy n.172cm ja painoa tällä hetkellä aamuisin n.59-61kg.. en ole tyytyväinen (yllätys!).. lihakset puuttuu (laihaläski:( ) lihasten kasvatus projekti käynnissä, joten painoakin pitäisi tulla lisää.. pitäis kyllä heittää vaaka mäkeen, siitä on vaan haittaa..

heh.. mietin asiaa tarkemmin ja oon kyllä itseasiassa ihan ok tyytyväinen, vaikka lihasten kasvu ei olisi yhtään huonompi homma :D :rolleyes:

182,5 cm pituutta ja tällä hetkellä painoa n. 78 kg. Painoon olen aika tyytyväinen. Ei haittaa, jos tuosta vielä kolmisen kiloa lähtee, mutta en mitenkään erityisesti siihen enää pyri :). Oletan, että se kuitenkin tuosta vielä laskee, kun on tarkoitus alkaa maratonille treenaamaan. Näin vanha ihminen ei enää ajattele pituudestaan mitään. On mikä on.

Eli ensimmäisen kerran 30 vuoteen - siis 10 vuotiaasta lähtien ongelmia ;) - olen tyytyväinen painooni. Tietysti läskiä voisi lähteä vielä vatsasta ja reisistä ja sieltä ja täältä, mutta ei sekään niin kovin tärkeätä ole tällä hetkellä.

:offtopic: mietin vaan että jos tekee aerobista niin onko siitä jotain haittaa kehitykselle jos kuitenkin syö kunnolla? Vai kannattasko jättää minimiin ja pistää kaikki voimat punttiin? Ja ottaa mukaan sit joskus kun on dieetin aika?

Varmaan se aerobinen tehoaa parhaiten jos sitä käyttää tuolleen harkiten eli kausittain. Ja aerobinen kuntohan on aika lajikohtaista, ett mitä se peruskunto sitten mahtaa olla? Aerobiset kannattaa rytmittää puntin kanssa esim. vuoropäiville. Järjetön määrä aerobista ei varmasti tee hyvä jos haluaa keskittyä massankasvatukseen tai voiman hankkimiseen. Perustavikselle kai se on ihan sama, mä vaan selitän ku en tykkää aerobisesta. :D

.
No niin ja asiaan, minusta on kumma (ja sekin, että löytyi toinen samoin ajatteleva tästä asiasta, kun minusta tämä on jo kumma asia), kun minäkin haluaisin olla joko lyhyempi tai selkeästi pidempi. Musta joku 168-172 cm on inhottavasti sellaisessa väliinputoaien kerhossa. Vaikka 170 cm:set naiset ovat monien mielestä jo pitkiä (muista se! :))

Joo, mutkin mielletään pitkäksi aina, osittain korkokenkien ja osittain kehon mittasuhteiden (pituus jaloissa) ansiosta. Mutta toi väliinputoajakerho on niin totta! Sen huomaan parhaiten esim. kun ostaa farkkuja: pituus 32 on auttamattomasti liian lyhyt, ja 34 taas viistää maata, aina!

Itse en kyllä haluaisi olla yhtään lyhyempi. Isosisko on 174 cm ja mielestäni juuri "ihanne-pituinen"...

Monta % lihasta ton laitteen mukaan? Käsissä jaloissa eroja? multa näytti kässii lihaksikkaammiks, mut ei kyl o verrattuna jalkoihin... Tai enpä mä tiedä, kun se laite vertaa suomalaiseen keskiarvoon...

Rasvaprosentti oli 23,3 ja puhdasta lihasta 27,7 kg ... mutten suoraa lihas % löydäny ... heh ... osaan tulkita sen mitä tarvitten tietää. Mulla on laitteen mukaan vaan keskivartalo normaalissa ... muut on yli ton normaalin (kädet n. 116,5 % ja jalat 103 % ... keskivartalo 95,8 %). Keskivartalossa näyttää olevan arvo 46,8 (Visceral Fat Area siel oikealla ylhäällä) ja siitä en muuta tiiä et se on kuulemma ihan hyvä :rolleyes: Seuraavan kerran aattelin käyä tammi-helmikuussa ... en täysin kyl luota tuloksiin, mutta antaa ne jotain suuntaa mihin oon menossa. Ku en ole dieetillä viel niin oon aivan kohtalaiset tyytyväinen tuloksiin.

Nostetaan nyt sitten tuota surkea posts-lukua. 164cm 53 kiloa jossa 2kg liikaa läskiä ja n.5 kg liian vähän lihasta.

Laittakaapas mimmit nyt ikänne näkyville niin ei tarvi pienen luulla että kaikki 164 cm/60kg 5%rasvaa tyypit on mun ikäisiä.:itku:

Pituus 173, paino 69 kg, rasvaprosentti 19% Ja olen tyytyväinen:)

Hei, ollaan lähes samankokoiset :). Rasvat tosin mulla ehkä hieman isommat. Tai ei edes ehkä vaan varmasti. :D

Ainakin vaaka armahti mut tänä aamuna: 67,3kg. :rock: Mutta enhän olisi nainen, jos en tästä kehittäisi lisää ongelmia. Joko lopetan painonpudotuksen ja keskityn kasvattamaan lihasta tai sitten jatkan painonpudotusta, mutta mihin asti? Osaanko edes lopettaa tätä laihdutusprojektia enää?

Mikä on se minimikalorimäärä jolla lihas kasvaa? Normikulutus +100kcal? 200kcal? En halua enää muuttua kasaksi jolla on naama.

Täällä olis 166 senttinen 57 kilonen tyttö. Ihmetyttää vaan kovasti, että kuinka vähän sitä oikein pitäisi painaa että noi satulalaukut tosta reisien ulkosyrjiltä katoaa?....:) Yläkroppaan olen oikein tyytyväinen, käsissä varsinkin on kehitys ollut yllättävän nopee. Vatsa on ajoittain ihan ok, mutta peppu vois olla isompi ja reidet timmimmät... Eli osittain tyytyväinen olen. Jännä juttu, että 25 kiloa tuhdimpana sitä ei ollut näin kriittinen. Naiset...;)

Rasvaprosentti oli 23,3 ja puhdasta lihasta 27,7 kg ... mutten suoraa lihas % löydäny ... heh ... osaan tulkita sen mitä tarvitten tietää. Mulla on laitteen mukaan vaan keskivartalo normaalissa ... muut on yli ton normaalin (kädet n. 116,5 % ja jalat 103 % ... keskivartalo 95,8 %). Keskivartalossa näyttää olevan arvo 46,8 (Visceral Fat Area siel oikealla ylhäällä) ja siitä en muuta tiiä et se on kuulemma ihan hyvä :rolleyes: Seuraavan kerran aattelin käyä tammi-helmikuussa ... en täysin kyl luota tuloksiin, mutta antaa ne jotain suuntaa mihin oon menossa. Ku en ole dieetillä viel niin oon aivan kohtalaiset tyytyväinen tuloksiin.

Mulla oli (huom! viimekeväänä tän laitteen mukaan) rasva 24,3 % lihasmassaa hurjat 52,1 kg, kädet 138 % (vasemassa vähän enemmän), jalat hiukka yli 120% oikeassa vähän enemmän, keskivartalo hiukka vaille 120 %

:offtopic:

Inbody mittauksen tuloksessa on kahdessa
eri kohtaa lihasmassa ilmoitettuna!
Toinen on kehon koostumuksen kohdalla,missä luku on huomattavasti isompi kuin tuossa toisessa joka on lihas-rasvadiagnoosi kohdassa.

163/54. kaks kiloa pois niin olisin tyytyväine. vihaan ku kilot kertyny jenkkakahvoiks. puntti jääny sellaseks kuntoilumieles olevaks, ni en lihaksiakaa jaksa täl hetkel hamuta lisää. ihan ok muuten, mut pari kiloo kesäks sit pois.

Mulla oli (huom! viimekeväänä tän laitteen mukaan) rasva 24,3 % lihasmassaa hurjat 52,1 kg, kädet 138 % (vasemassa vähän enemmän), jalat hiukka yli 120% oikeassa vähän enemmän, keskivartalo hiukka vaille 120 %

Meinaatko tuolla 52,1 kg:llä tota rasvatonta massaa? Mulla toi oli marraskuussa 49,7 kg ... elikkä siinä on kehon kokonaisvesimäärä, proteiinimäärä ja mineraalit. Ainakin minun kehostani on reilu puolet nestettä ja sille puhtaalle lihakselle jää miulla se 27,7 kg (kohassa luurankomainen lihasmassa ... meinaa jotain ... heh) .

Miten sulla oli kiloina noi käet ja jalat ... uteliaisuuttani :D

Mulla
Oikea käsi 2,41 kg
Vasen käsi 2,42 kg
Oikea jalka 8,05 kg
Vasen jalka 8,02 kg

Meinaatko tuolla 52,1 kg:llä tota rasvatonta massaa? Mulla toi oli marraskuussa 49,7 kg ... elikkä siinä on kehon kokonaisvesimäärä, proteiinimäärä ja mineraalit. Ainakin minun kehostani on reilu puolet nestettä ja sille puhtaalle lihakselle jää miulla se 27,7 kg (kohassa luurankomainen lihasmassa ... meinaa jotain ... heh) .

Miten sulla oli kiloina noi käet ja jalat ... uteliaisuuttani :D

Mulla
Oikea käsi 2,41 kg
Vasen käsi 2,42 kg
Oikea jalka 8,05 kg
Vasen jalka 8,02 kg

Lihasmassa on 52,1 kg, rasvaton massa on 55,7 kg. Mulla ei taida olla tollaista missä mitataan kiloina nuo jäsenet.

pituutta 173cm ja paino seilaa tällä hetkellä 59-63kg välillä.
En todellakaan ole tyytyväinen, olotila on todella löysä, vaan liikuntaakaan en ole pystynyt sairastelujen vuoksi lokakuun jälkeen pahemmin harrastamaan. Syönyt olen sitten senkin edestä...:wall:
Heti päällä olevasta räkätaudista parannuttuani aloitan taas salitreenit ja jo vuoden verran miettimäni juoksun. Mulla on tuohon juoksemiseen sellainen viha-rakkaussuhde, mutta nyt olen päättänyt aloittaa.
Kroppa on sellainen löysä, rasvaprosentti varmaankin 25 tietämissä, kun sen kesällä olin jo saanut laskettua 28,5 -> 20% ja muutenkin oli todella virkeä ja hyväkuntoinen olo. Eli en ole tyytyväinen itseeni tällä hetkellä.
Toisaalta yritän olla itselleni armollinen: työ, kolme lasta ja mies painaa hommia monesti pitkälle iltaan, ei aina tarvi jaksaa laukata johonkin suuntaan!

pituutta 173cm ja paino seilaa tällä hetkellä 59-63kg välillä.
Sama pituus minulla ja paino pyörii tuossa 62-63 kg:n tienoilla. Olen varsin tyytyväinen tilanteeseen, rasvaprosentti kuukausi sitten 17. Tilauksessa n. 3 kg lisää lihasta, mutta on raami sentään varsin hyvin leventynyt selästä ja hartioista. En tee aerobista :D Pyrin venyttelemään/pilates/joogaamaan kerran viikossa, hieronta silloin tällöin tekee kans gutaa :thumbs:
Tähtäin ens keväänä paino 65-66 kg, rasva% alle 15 :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom