Pituuskasvusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaapas mitenkäs teillä tuli tuota pituutta?
Kasvoitteko heti murrosiän alussa sen mitä olette, vai tasaisesti kunnes olitte n. 18-19 ? Itse olen tällä hetkellä täyttänyt juuri 17 ja pituutta löytynee jotain 177cm, eli ei hirveän paljon. Luulisin että lopullinen pituus on n. 179-180..sitten oisin ihan tyytyväinen :)

Onkos tietoa kuinka pitkä on keskimääräinen suomalainen mies?

EDIT: teimpäs kyllä aika turhan threadin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by PyrtZi
Tässä kuussa tulee 16v. täyteen ja vuoden tai kaksi olen ollut tämmönen n. 180-senttinen (nyt 181cm).

vähän off topic mutta valmistatko pyrtzi uistimia?

mulle annettiin pienenä kasvuennusteeksi 196cm..nyt oon ollu pari vuotta kasvamatta lähes yhtään. pituutta on 181cm..

-edit- ja ikäähän on 16wee

Pituuskasvu ilmeisesti hidastui tai päättyi tuossa 17 vuotiaana, 185 cm. Muistaakseni ennustivat, että voisin vielä 1-2 cm kasvaa korkeutta tuosta, piti paikkansa, kunhan makaan selälläni :)

Pituuskasvu on niin yksilöllistä ettei mikään. Mulla loppui pituuskasvu 18 korvilla, viimeisinä parina vuotena tuli enää pari-kolme senttiä kun parhaimmillaan vuodessa venyi 10-14cm.

Keskipituus Suomen miehillä taitaa olla 178.

Pituudesta voimailussa ei ole kuin haittaa omasta mielestä. Oikein v!tuttaa katella vierestä kun eräskin 165cm pitkä kaveri penkkaa niin liikkeen pituus on 10cm. Kele.

Tuossa jossain artikkelissa tuo keskipituus oli ilmoitettu 182 cm, miehille.

Ja muista, että 165 cm ukko tekee sitä 10 cm liikerataa omilla käsillään, suhteellista kaikki on.

Tuossa jossain artikkelissa tuo keskipituus oli ilmoitettu 182 cm, miehille.
Niin Alankomaissa se on 182cm mutta Suomessa se on 178cm.

Pituudesta voimailussa ei ole kuin haittaa omasta mielestä. Oikein v!tuttaa katella vierestä kun eräskin 165cm pitkä kaveri penkkaa niin liikkeen pituus on 10cm. Kele.
Itse en haluaisi olla näin lyhyt kuin itse olen mieluummin olisin 180cm pitkä vaikka siitä haittaa olisikin voimailussa.

paddingtonin linkistä: Perimä on monen tekijän yhteissumma, jotka sattuma jakaa sisaruksille eri tavoin.

Totta tosiaan. Broidi on vajaa 190-senttinen ja meikäläinen jäi 178... hippasen on pistänyt tuo seikka vituttamaan. Mutta perimälleenhän ei mitään voi. Intissä vieläpä kutistuin yhden sentin.

Joskus junnuna olin aina muita pidempi, mutta en enään. Kasvu oli seuraavanlaista:
11-vuotiaana pituus 165cm ja paino 65kg.
12-vuotiaana pituus 172cm ja paino 75kg.
13-vuotiaana pituus 177cm ja paino 85kg.
15-vuotiaana pituus 180cm ja paino 100kg.
18-vuotiaana "eli nyt" 183cm ja paino 115kg.

Luulen että kovin hyppäys tapahtui tuossa 11-12v kun kasvotkin muuttuivat aivan yhtäkkiä ja ääni madaltui. Sukulaiset eivät enään oikein tunteneet.
No henkisesti olen kuitenkin jäänyt 40-kiloiseksi kynäniskaksi :D

Mä olen kasvanut vähän myöhemmin. En muista ihan sentilleen lukuja, mutta hyvin lähelle mennee.

10 v 146cm
13 v 160cm
15 v 175cm
17 v 180cm, tämä oli ennuste lopulliseksi pituudeksi
19 v 188cm
22 v 193cm
23 v 195cm
Ja siihen jäätiin

13-vuotiaana pituus 177cm ja paino 85kg.

Ei millään pahalla mutta olitko nuorempana lihava? Meinaan vain että jos et mikän fatso ollu 13-vuotiaana niin ainakin painoit ihmeen paljon ikäiseksesi. Suurin osahan on tossa iässä ihan rimpuloita, sanoisin että noin pitkä 13v kaveri painaa normaalisti
58-65 kg :) No kaipa se on ruumiin rakenteestakin kiinni...

Originally posted by Ville
Ei millään pahalla mutta olitko nuorempana lihava? Meinaan vain että jos et mikän fatso ollu 13-vuotiaana niin ainakin painoit ihmeen paljon ikäiseksesi. Suurin osahan on tossa iässä ihan rimpuloita, sanoisin että noin pitkä 13v kaveri painaa normaalisti
58-65 kg :) No kaipa se on ruumiin rakenteestakin kiinni...

Kyllä olen ollut pienempänä lihava, mutta voin sanoa että tuolloin 13v olin suhteessa ihan hoikassa kunnossa. Ruumiinrakenteeni vaan on sellainen että painoa on paljon olin kuinka hoikka tahansa.

ite olin tälläne myöhänen kasvaja, olin jo iha paniikissa sillo 16veenä et ei saatana ku pituutta oli n.165... nyt 20veenä 176 ja intissä kasvoin vielä sentin

Suurinpiirtein:

15v olin 165
16v olin 175
17v olin 178
18v olin 180
19v oon 182

Tuskin kasvan enään kun 1-2 senttiä jos sitäkään.
siinä 9-luokan aikana kasvoin sen ~10senttiä. Myöhään siis. Lähes kaikki 10senttiä lyhemmän meni ohitte 8-luokalla... melkein jo pelkäsin jääväni semmoseks. Terkka kuitenkin rohkas kertomalla että musta tulee ~180cm :)

Originally posted by vauhti
Ruumiinrakenteeni vaan on sellainen että painoa on paljon olin kuinka hoikka tahansa.
:eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom