Pituuskasvusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville
  • Aloitettu Aloitettu
Pituusennuste
mikä ihme tämä on? joku täti laskee "petteri kasvoi kuukaudessa sentin ja hän on nyt 14. hänen pituuskasvunsa loppuu 16vuotiaana joten 2x1x12=24. petteri kasvaa siis vielä 24cm" vai miten? ei taida olla kovin luotettava ennuste.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by vitvall
mikä ihme tämä on? joku täti laskee "petteri kasvoi kuukaudessa sentin ja hän on nyt 14. hänen pituuskasvunsa loppuu 16vuotiaana joten 2x1x12=24. petteri kasvaa siis vielä 24cm" vai miten? ei taida olla kovin luotettava ennuste.
Mun pituudeksi ennustettiin 174,5cm, ja olen nyt yli vuoden ollut sen pituinen, eli ei toi nyt ihan humpuukia taida olla. uskoisin että en kasva enää.

Neuvolatäti ennusti mun pituudeks 180cm, mutta tälläiseksi 174 cm parrunpätkäksi taidan jäädä. En tosin ymmärrä miten minut on voitu ennustaa 180 cm tälläsillä geeneillä---faija 170 cm ja mutsi jotain 160 cm =)

En seiskaluokan jälkeen oo kasvanu kun sentin. Eli olin aikas pitkä seiskaluokkalainen:D

Terkkari oli vähän :david: kun ollessani 14-vuotias ennusti ihan paperille maajoukkuevalintoja varten lopulliseksi pituudeksi 297!!

ite oon nyt 171,5cm, ja on ennustettu että pitäs tulla 178cm, ja oon iha just 17 v.
rakas isi kyllä kasvoi vielä intissäkin pituutta ja terkkari sano että niin voi mullekin käydä, toivottavasti käykin, en haluu jäädä tälläseks lyhyeks :D

Meilläpäin muistaakseni tuo terveydenhuoltaja ja neuvolan täti piirsi kuvaajaa tästä pituuskasvusta, siitä näkee aika selkeästi missä on tapahtunut hypähdys, ja koska se on alkanut hidastumaan tuo kasvu, siitä sitten ilmeisesti arvioiden heitetään tuo mahdollinen lopullinen pituus.

just joo, taitaa olla uus juttu. tehdään varmaan peruskoulun terveystarkastuksissa?

Pituus on mulla tällä hetkellä 180 cm. Pituutta ei ole mielestäni viimeiseen puoleen vuoteen tullut senttiäkään. Kasvuennuste on 182 cm. Saa nyt nähdä toteutuuko. Sinänsä aivan sama, muutama sentti sinne tai tänne. Haluaisin kuitenkin hieman pidemmän selän. Oon meinaan aika pitkäraajainen.

Onko se muuten mielestänne hyvä, että on suhteessa pitkät jalat? Lääkäri tokaisi mulle, että eikös se ole hyvä (?) Njaa..

Kasvoin ikätovereihini nähden melko myöhään, mutta sitä pituutta tulikin sitten yhdessä vaiheessa se reilu 10 cm vuodessa.

Jalkojen, selän, kropan ja vehkeen pituudesta sen verta että ihan sama mitä löytyy kunhan käyttää sitä oikein ja ylpeänä. Jäitte sitten puolitoista metrisiksi tai rikotte kakkosen tällä saralla niin eipä tuo elämää säätele.

12v 163 60kg
13v 173 60kg
14v 177 75kg
15v 179 78kg
16v 181 82kg
17v 182 85kg

Semmosta. Eli aika aikasin tais tuo kasvupyrähdys tulla.

Ennuste oli 180cm ja oon nyt 180cm pitkä, kasvu on tapahtunu tasasesti, ei mitää kasvupyrähdyksiä.

En tiedä onko muita vastaavia tapauksia olemassa, mutta itse olen kasvanut ikävuosien 18-30 välilä 5cm. Aloittaessani punttitreenin 18-vuotiaana olin 182cm pitkä. Armeijan lähtötarkastuksessa 20-vuotiaana olin 184 ja nyt mitattaessa olen 187. Silmämäärinkin mitattuna olen kiipinyt monen kaverin ohi sitten teinivuosien. Viimeisen sentin kasvoin n. 25-vuotiaana.

Ilmeisesti heräsin myöhään ja kasvoin vielä aikuisiällä pituutta ja samanaikaisesti paransin ryhtiäni (lievä skolioosi ja erimittaiset jalat) kehonrakennusharjoittelulla...Arskan kirjan opeilla alkuun tietysti, n. 20 sarjaa/lihasryhmä*kolmesti viikossa tai jotain vastaavaa älyvapautta. Harva kuitenkaan kasvaa enää kolmea senttiä 20 ikävuoden jälkeen. Kumarran kalifornian kuvernöörin tuolia kohti..
Onneksi älysin jossain vaiheessa vähentää treenimääriä.

Treenillä on osuutta asiaan ainakin parantuneena ryhtinä. Painoa on natuna tullut n. 20 kg vuodesta -91 (72-92 kg). Välillä tosin kasvatin itteni juopottelemalla 105-kiloiseksi. Sitä ei laskettane.

Treeni ei ole tosin viimeiseen viiteen vuoteen ollut enää haudanvakavaa. Treenaan lähinnä pitääkseni itseni yhtenä kappaleena, en edes tosissani hae kehitystä enää. Kunto pysyy helposti, mutta kehittyminen vaatisi siinä määrin lisäpanostusta, ettei se ole enää mielekästä. Treeni kulkee elämän ehdoilla, ei päinvastoin.

Originally posted by Away

Onko se muuten mielestänne hyvä, että on suhteessa pitkät jalat? Lääkäri tokaisi mulle, että eikös se ole hyvä (?) Njaa..

Äijä on sankarimallia. Lue sarjakuvia, sankarit aina mitoitetaan pitkäjalkaisiksi. Corto Maltese on hyvä esimerkki, jalat on kuin kolmiloikkaajalla. Asterix on tosin lyhytjalkainen, mutta se onkin poikamies ja kaveeraa Obelixin kanssa. Tragicomix taasen oli pitkäjalkainen sankarihahmo ja nai lopussa kauniin Mimosan (Asterix legioonalaisena).

On se hyvä, kyllä kelpais ittellekin viis senttiä lisää jalkoihin.

Neuvolatäti ennusti mun pituudeks 180cm, mutta tälläiseksi 174 cm parrunpätkäksi taidan jäädä. En tosin ymmärrä miten minut on voitu ennustaa 180 cm tälläsillä geeneillä---faija 170 cm ja mutsi jotain 160 cm =)
Musta on ennustettu samanpitusta :kippis1:
Ainoa ero on, että mun faija on 175cm ja mutsi 165cm. Taitaa olla vähän erillaiset ennusteet

Originally posted by Tino99
Musta on ennustettu samanpitusta :kippis1:
Ainoa ero on, että mun faija on 175cm ja mutsi 165cm. Taitaa olla vähän erillaiset ennusteet

Vaan eipä sitä teidän pituuttanne vanhempien pituudesta oikeastaan ennusteta:whip:

Originally posted by Natupelle
Jalkojen, selän, kropan ja vehkeen pituudesta sen verta että ihan sama mitä löytyy kunhan käyttää sitä oikein ja ylpeänä. Jäitte sitten puolitoista metrisiksi tai rikotte kakkosen tällä saralla niin eipä tuo elämää säätele.

Ei säätele, jos siihen osaa suhtautua. Lähes kaikki tietysti luulevat osaavansa, kuten 90% jengistä on keskivertoa parempia autokuskeja.

Itse olen myöhään kasvanut, lukioon asti olin pätkä ja sitten venähdin pitkäksi. Eli olen ollut noin puolet elämästäni pätkä ja puolet pitkä, ja voin kertoa kokemuksesta että ero on suuri. Ero siinä, miten sinuun suhtaudutaan, ja siinä, miten itse suhtaudut muihin.

Ero siinä, miten sinuun suhtaudutaan, ja siinä, miten itse suhtaudut muihin.
jos olet lyhyt sinua väheksytään, jos olet pitkä väheksyt lyhyempiäsi?

jos olet lyhyt sinua väheksytään, jos olet pitkä väheksyt lyhyempiäsi?

Ei. Vaikutus on hyvin samankaltainen, kuin koko lihasmassan suhteen. Itseluottamus paranee jne...

En väheksy lyhempiäni, enkä pienempiäni.

Tottahan se voi nousta pituuskin päähän ja hyvä kun ihmisellä aina löytyy jotakin josta olla ylpeä. Helpointa olisi olla keskimittainen mutta veikkaan että aika harva sellainenkaan on tyytyväinen pituuteensa. Enkäpä minäkään enää senttejä pois antaisi kun olen jo tottunut päätä lyömään milloin mihinkin. Luojan kiitos en ole erityisen pitkä, tässäkin on jo kestämistä joskus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom