Pituuskasvusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville
  • Aloitettu Aloitettu
Kime76 ja IGF1b3 ym. myöhään kasvaneet. Heräsi vain mieleeni kysymys, että onko teillä todettu testosteronin puutosta?
Nimittäin useinhan niillä, jotka kasvavat pitkiksi ja vielä myöhäisillä ikävuosilla on testosteroni puutosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by rollerghost
Kime76 ja IGF1b3 ym. myöhään kasvaneet. Heräsi vain mieleeni kysymys, että onko teillä todettu testosteronin puutosta?
Nimittäin useinhan niillä, jotka kasvavat pitkiksi ja vielä myöhäisillä ikävuosilla on testosteroni puutosta.

Nyt heräsi mun mielenkiinto. Voiko testosteronin puutosta todeta millään muulla tavalla kuin testeillä? Voiko jokin ihmisen ruumiintoiminnoista kieliä testopuutteesta?

No, mä kasvoin aika myöhään, kuten kävi myös aikoinaan faijani kohdalla!

Tosin muutamien vuosien aikana ennen kasvupyrähdyksen alkua söin todella vähän. Ja hyvin vähän rasvaa! En tiedä oliko tällä jotain tekemistä kehitykseen.. mene ja tiedä. Taidan pistää sitten tulevat kakarat syömään kunnolla. :lol2:

Originally posted by rollerghost

Eipä ole todettu. Mutta en kyllä tiedä missä yhteydessä olis voitu todeta. Ja tosiaan mites sen vois selvittää?

14v 17x
15v 180 65kg
16v 188 75kg

Kun vedin reilun puolenvuoden punttaamis BULKKAAMIS jakson niin pituutta tuli paljon , kai se ravinto vaikuttaa? :urjo:

Mä taisin olla noin 16 - 17 vuotiaana saman pituinen kuin nyt, noin 175 cm. Tarkkoja lukemia en tiedä ihan tarkalleen mutta kun olin 14 olin yli 170 cm. Eli kasvoin aika aikaisessa vaiheessa.

Taisi tulla mitta täyteen siinä 18-19 vuotiaana. Löytyy profiilista ;)

syksyllä 2003 pituus 187,5cm
keväällä 2004 pituus 187,5cm

eli tähän taidettiin jäädä...ennuste oli 186cm, osui melko lähelle

ikää on kohta lähes 18v....ts. kasvoin melko myöhään, suurin pyrähdys osui 9.luokan kohdille

Mutsi n. 170cm, faija 175cm ja ite nyt karvan vajaa 20-vuotiaana 175 prkl :curs: 5 vuoteen en ole senttiäkään kasvanut. Olisko jollain 10 ylimääräistä senttiä tarjolla?

1998: (13-vuotiaana)

23.9. 181 cm
25.12. 183 cm (1 cm/kk)

1999: (14-vuotiaana)

6.2. 184,2 cm
24.2. 185,2 cm (> 1 cm/kk)
19.3. 185,7 cm (> 0,2 cm/kk)
12.5. 186,4 cm

2000: (15-vuotiaana)

18.1. 191 cm (7 cm vuodessa)
17.6. 192,6 cm

2001: (16-vuotiaana)

20.8. 194 cm

2002: (17-vuotiaana)

22.8. 195 cm
:rolleyes:

Mä en muistaakseni kasvanut sitten 15 täytettyäni enää yhtään pituutta. Oon tämmönen 173cm tappi. Välillä se harmittaa mutta toisaalta helpompi tulla joskus lihaksikkaan näköiseksi kun ei ole pitkä.

Ylä-asteen alussa n.180 cm.
Joskus 18 vuotiaana n.190 cm.

Olen ollut koko ikäni, vauva iästä lähtien keskimääräistä isompi.

Ennustetta pari senttiä jäljessä. Olis tosi mukava jos kasvais vielä yli 190 senttiseks, ei kuitenkaan yli 195 senttiseks.

H.C sanoi:
Ennustetta pari senttiä jäljessä. Olis tosi mukava jos kasvais vielä yli 190 senttiseks, ei kuitenkaan yli 195 senttiseks.

Eiks koripalloilijoitten keskipituus oo just tuo 195 senttiä?

:worship:

Minä olen pieni ja lyhyt (naisihminen) 155cm. Olisin ihan kernaasti pikkuisen pitempi, vaikka ei tää ihan hirveetä ole. Joskus vaan harmittaa, ku opettajaksi haluan ja toistaiseksi ainakin sekoitun ala-aste ikäisiin aika helposti koon ja vaatetuksen puolesta.

Meidän perhe ja oikeestaan sukukin on aika lyhyttä. Äiti on 158cm ja isä on 168cm. Veljen kasvua tässä on jännitelty, ku on ollut pelko, että se jää aika lyhyeksi.

Poika on nyt 14-vuotias ja pituutta on jotain ~175cm ja kaippa se vielä kasvaa. Olisi todella hienoa, jos se saavuttaisi 180cm, mutta tuo nykyinenkin pituus on jo enemmän ku uskallettiin toivoa :)

Mul ei oikein toi paino pysynyt pituuden mukana.
14-15v pituus 157 ja paino sellanen 52kg
n.16v pituus 175 ja paino 48 ja risat....ja läskiä löyty
Nyt ollaan (20v) 180 pitkä ja siihen jäädään.
Tuli toi pituus kasvu tohon 8-luokan paikkeille. Ihan mukavat vajaat 20cm 1,5 vuodessa.

Hippa sanoi:
Minä olen pieni ja lyhyt (naisihminen) 155cm. Olisin ihan kernaasti pikkuisen pitempi, vaikka ei tää ihan hirveetä ole. Joskus vaan harmittaa, ku opettajaksi haluan ja toistaiseksi ainakin sekoitun ala-aste ikäisiin aika helposti koon ja vaatetuksen puolesta.

No meillä oli aikoinaan peruskoulussa eräs poikkeuksellisen lyhyt naisope mutta yllättävää kyllä, hän sai pidettyä murrosikäiset teinit kurissa paljon paremmin kuin joku roteva miesopettaja.

;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom