SE nukahti luojan kiitos. Onko Hippa sun emätin ihan lopullisesti "mennyttä"?Eli auttaako mitkään jumpat tai ehkä leikkaus, puhuiko lääkäri siitä? Toi on kieltämättä varmasti surkeaa, mutta toivon , että siihen olis olemassa joku keino!!!
NIin ja en sanoisi, että olet epäonnistunut naisena, en todellakaan !!! Päinvastoin olet juuri sellainen sankariäiti/nainen joista aina joskus kuulee tarinoita vaikka susta ei nyt siltä tunnukaan!! Ja ihan oikeesti, joillain vaan menee pidempään niitten kilojen karistamiseen, mun kaverilla kuukaus per kilo. Mulla tuli se 30kg mutta ne ei oikeestaan ollu mitään raskauskiloja vaan hillitön turvotus, en pystynyt lopussa enää edes kävelemään. Surkastuin ennemminkin jotenkin sisältäpäin, mun koko olemus lässähti. Olin tosi pitkään ihan valkoinen ku lakana, mun hiukset alko putoilee päästä ja ne vaan makas elottomina, kynnet lohkeili ja iho oli kauttaaltaan ihan kuolleen harmaa. Ja lohdutukseksi mä näytän nykyisin ihan terveeltä ja hiuksetkin kasvaa taas
Maha kiinteytyy mutta niin hitaasti , ettei sitä huomaa ku puolen vuodein sykleissä jos kuvista vertaa. Tässä on netistä otettu kuva, mutta aika tarkalleen just samannäköinen maha kuin mulla nyt.
http://img122.imageshack.us/img122/6748/cindycrawford2bk4.jpg
Lääkäri sanoi, että tulevissa raskauksissa kohdunlaskeuma on erittäin todennäköinen. Tuntuu kauhealta, että on todennäköistä, että valuu kohtu voi valua jopa ulos emättimestä. Tosi kivaa jee.. Nää kaikki ongelmat alkoi, kun mulla oli kuukausi sitten kuukautisten aikaan sellainen olo, että synnytän ja illalla löysin alapäästäni semmoisen patin, joka oli melko kova, pehmytkudosta kuitenkin eikä liikkunut mihinkään. Gynellä selvisi, että se on virtsaputken sisäpuolella oleva suurentunut rauhanen. Se menee pois, jos menee. Ei mene välttämättä eikä sitä kannata leikata, koska komplikaatioriski on suuri. Kaupan päälle on siis pissavaivoja (niitä on ollut synnytyksestä asti).
Olen jumppaillut lantionpohjanlihaksia, mutta heikossa kunnossa ne on silti. Ennen synnytystä olivat erittäin vahvat. Mä itse asiassa ajattelin, että ottaisin lääkäriin yhteyttä, jotta saisin jotain ammattiapua.
Mulla nousi paino 48->73 raskauden aikana eli ihan sikana myös. Tämän hetkistä painoa en tiedä. Kuukausi sitten painoin 55kg.
Ehkä se on tämä kesä. Ulkona kävelee toinen toistaan upeampia naisia. Itsellä on jos jonkinmoista vaivaa ja parisuhdeongelmia (mies luulee, että mulla on toinen, kun en halua seksiä). Sitten vielä ulkomuoto on mitä on. Kaikki on nyt kasautunut tosi lyhyen ajan sisällä päälle ja näin kuukautisten aikaan sitten reagoi tavallista voimakkaammin.
Se on lohdullista, että on ihmisiä, joilla on myös huonoja kokemuksia raskaudesta ja synnytyksestä ja niiden jälkeisestä ajasta.
Toi elottomuus ja harmaus ja kalpeus on kaikki tuttuja vaivoja. On järkyttävää nähdä itsensä valokuvissa, kun on puolikuolleen näköinen.
On ihan tajutonta, miten jotkut voi kokea, että raskaus ja synnytys on elämän parhaita asioita. Onhan ne kokemuksen kannalta ihan mielenkiintoisia juttuja, mutta mieluummin saisin (biologiset) lapset ilman raskautta ja synnytystä. Harmi vaan, ettei se ole mahdollista :D
Susanah, olet oikeassa. Vedin turhan äkkiä herneet nenään.
Solarenergy, et sinä tahallasi loukannutkaan, minä vaan loukkaannuin kuitenkin. Pahoittelut omasta puolestani myös.
Menen nyt suihkuun selvittämään päätäni. Mies tulee tänään kotiin viikonlopuksi ja pitää olla freesinä kuiteskin
EDIT: Harrastaisin enemmän liikuntaa, mutta sali tarjoaa lapsiparkkia max 3 kertaa viikossa, jonka lisäksi käyn viikonloppuisin kerran (tästähän oli vääntöä parisuhdepuolella, että vaadinko liikaa, kun haluan, että mies hoitaa lasta viikonloppuna, kun käyn jumpalla). Lisäksi kävelen paljon, en nyt varsinaisesti vaunulenkkejä, mutta esimerkiksi siskon luokse kylään (25min matka kävellen per suunta) useamman kerran viikossa.