SUPERCARB 1kg -40%

Pitkä ja raskas imetys, mutta "kilot" pysyi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jamanda
  • Aloitettu Aloitettu
Synnytin tytön 10 kuukautta sitten ja tähän saakka olen imettänyt. Raskauden aikana kiloja tuli kaikenkaikkiaan 13 kg, olen aina ollut hoikka. Ennen synnytystä kävin säännöllisesti salilla, aina 3 vkoa ennen h-hetkeä (supistukset lopettivat). Salille rynnistin jälkitarkastuksen jälkeen ja lenkillä käsin aktiivisesti rattaita työnnellen. Ruokailussa olen ollut tarkka, tosin imetyksen alkuvaiheessa hiilareita tavallista enemmän. Maitoa tuli koko ajan runsaasti ja tyttö roikkui aktiivisesti tissillä. Väsymys oli käsittämätöntä ja tyttö imi mehut äidistä.

Silti mahan kohdalla ylimääräiset on ja pysyy. Löllykkä vatsa! Aina sanotaan että imetys hoikentaa ja vie kilot pois, mutta EIPÄ minulla vienyt, vaikka tiukkaa ruokavaliota noudatin, etenkin loppuimetyksessä. Salilla sekä lenkeillä kävin ahkerasti (kun vähänkin jaksoin). Lopetin imetyksen 2 vkoa sitten ja salitreenit ovat taas alkaneet luistaa vanhaan malliin. Sekä olen paljon energisempi. Ehkä ne kilot nyt karisevat...

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja miten imetyksen jälkeen on lähtenyt läskit liikkeelle?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itselleni kiloja tuli raskauden aikana huimasti 33 kg. Sairaalaan tosin jäi jo 20 kg, koska kehossani oli paljon nestettä. Treenasin vielä synnytystä edeltävänä päivänä, joskaan vatsalihaksia en uskaltanut enää rankaista raskauden puolivälin jälkeen, enkä muutamaan kuukauteen synnytyksen jälkeen. Muitakin liikkeitä jäi pois raskausaikana ohjelmasta, koska ne tuntuivat epämukavilta, enkä halunnut ottaa minkäänlaisia riskejä. Siinä mielessä odotusaika oli ihanteellista treeniaikaa, että tulokset nousivat ihan kohisten.

Poika on nyt 6 kk ja painoni sama kuin ensimmäisellä neuvolakäynnillä eli tuon 33 kiloa olen saanut tiputettua. Kävelen joka päivä tunnin-puolitoista ja käyn neljä kertaa viikossa salilla. Nyt on tarkoitus ottaa ohjelmaan myös kuntopyörällä polkeminen treenin jälkeen. Vatsalihaksia treenaan nyt kaksi kertaa viikossa. Mitään herkkuja en ole syönyt kahteen ja puoleen kuukauteen ja muutenkin olen vähentänyt syömistä ja muuttanut ruokavaliota. Vatsa on sellainen pömppis ja käsissä on löysää nahkaa, mutta siihen olen tyytyväinen, että jalat ovat jo melko kiinteät. Kai tuo pömppömahan pois saaminen vaatii aikaa ja paljon töitä. Muutama kilo olisi vielä tarkoitus pudottaa ja katsoa sitten, että miltä näyttää. Rasvaprosentti on tällä hetkellä on n. 23.

Imettäminen jatkuu minulla vielä, joskaan en ole huomannut, että se mitenkään radikaalisti vaikuttaisi painoa pudottavasti.

Mulla tuli kuopuksen raskauden aikana 35kiloa. Jouduin saikulle makaamaan viikolta 25, loppuun asti. Kaks kuukautta synnytyksestä paino oli laskenut 4kg!!! täysimetin neitiä 6kk ja neidin ollessa 10kk lopetin imetyksen. Yhtään kiloa ei karissut imetyksen myötä. NYT vasta ku neiti on 2v4kk niin olen työllä ja hirveellä tuskalla päässyt kiloista eroon, tai on viel 5kg siitä missä olin ennen raskautta. EI enään ikinä!

Kun lukee näitä....saa jo stressioireita vaikka lasta ei ole muutamaan vuoteen näkyvissä:D

EI hätää...
Tässä hieman toisenlainen kokemus..

POika nyt vuoden. RAskauden aikana tuli 10kg. Sairaalaan jäi 5kg. Imetin 10kk täysin. Imetyksen aikana kiloja tippui vielä 9kg. Eli sanoisin että raskaus ja imetys ja äitiys paransi mun kroppaa. Mun vatsa ei ole koskaan näyttänyt näin hyvältä :)...

Liikuin normaalisti raskauden ajan ja heti synnytyksen jälkeen. ALoitin pilateksen syksyllä, mikä auttoi vatsan muokkaamiseen tai ainakin vatsalihasten uudelleen löytymiseen. Sali treeniä 3-4 viikossa ja joka päivä jonkinlainen lenkki 30-60min.

RAskauden ei tarvitse "rumentaa" ja löysistyttää naista. Itsestä se on kiinni!!! PAITSI jos tulee ongelmia ja täytyy maata sängyssä. Mutta sekin on kaikki lapsen takia!!! JOs raskauden aikana lihoo 35kg niin, että itse siihen ei voi vaikuttaa (vuodelepo)... Kyllä sitä on loppu elämä aikaa muokata kroppaa...

tuo oli niin totta. Mä ainaki ajattelin koko raskauden ajan niin et mul on sit loppuelämä aikaa tehä kropastani sen näköinen ku haluan. mUt kyl se silti syö nasita mäessä ku pari vuotta joutuu tekee töitä niiden kilojen eteen jotka tuli 9kk aikana. Jokaisel on tietty omanlainen aineenvahdunta jne. Mut kovaa työtä se teettää. :D

Eipä mullakaan raskausaikana sekä imetysaikana päässyt mistään löhöilystä tai mässäämisestä kiloja (sis vatsan seudussa ylimäärästä, löysää) tulemaan. Koko ajan liikkunut ja yrittänyt treenita kunnolla (ei mitään "sunnuntaiurheiliua"). Mun aineenvaihduntaan ainakin imetys vaikutti radikaalisti. Minulla on myös luonnostaan pieni rasvaprosentti, joten hormoonit tuota rasvaa lisää (gynegologi on sanonnut).

Itsekin ajattelin ennen raskautta, että sitten on aikaa päästä takaisin vanhoihin mittoihin.... mutta kyllä se on ottanut luonteen päälle ja olen kärsinyt tilanteesta. Olen tuntenut itseni oksettavaksi läskikasaksi. Nyt ollaan parempaa suuntaan menossa, tuntuu että tuon imetyksen lopetus on saanut taas kroppani "heräämään" ja rasvakin palaa paremmin.

Mullakaan ei imetys kyllä tehnyt mitään taikatemppuja. 8kk imetin, ja tokihan sain sinä aikana tiputettua semmoiset n. 14kg, mutta eivät ne ilmaiseksi lähteneet. Kalorit oli koko ajan tarkkailussa - tosin ihan normioloissa en välttämättä olisi 2500 kalorilla pysynyt niin pitkään miinuksilla.

Nyt pari kk oltu tissit tyhjänä, ja tuntuu kyllä että kroppa toimisi nyt normaalimmin. Olen tosin pitänyt nyt taukoa miinuskaloreista, ehkä kohta taas kiristetään vähän. Mahassa ja vyötäröllä on löllyä edelleen :( En ole tällä hetkellä ihan varma, jaksanko tässä välissä lähteä metsästämään sitä varsinaista ennen raskautta -kuntoani, koska mahdollisesti piakkoin olisi kakkonen tekeillä. Ja sitten taas ***uttaisi kuin pientä oravaa :D

Tsemppiä Jamanda treeniin! Kyllä varmasti saat tuloksia aikaiseksi nyt kun imetys on loppunut.
Tiedän kyllä tunteen, että kokee itsensä läskikasaksi! Minä sain noin vuosi sitten lapsen ja vaikka raskauskiloja ei tullut kuin viisi, oli kropan koostumus tosi paljon löysempi kuin ennen. Koeta olla malttavainen ja itsellesi armollinen! Sinä saat vartalosi ihan varmasti vielä takaisin kun vaan maltat jatkaa järkevää treeniä ja ruokailua. Koeta olla kuitenkaan ottamatta liikaa stressiä ulkonäöstä, jotta et uuvuta itseäsi. Elämä pikkuisen äitinä on muutenkin aika rankkaa. ;)

Täällä myös yksi oksettava läskikasa. Tiedän tismalleen, mitä tunteita Jamanda on käynyt läpi.

Omalla kohdalla maidontulo loppui heti alkuunsa. Osittaisimetin kuukauden joten kuten, jonka jälkeen vauva ei suostunut enää rintaa ottamaan juuri lainkaan.

Vielä on 6kg tiputettavaa. Tosin enemmän mä katson peiliä kuin vaakaa. Maha on paremman näköinen kuin synnytyksen jälkeen, mutta vielä on matkaa, jotta ne parhaimmat farkut menee päälle :) Luottavaisin mielin. Onhan tässä vielä aikaa. Pikkuinen on vasta 4kk ikäinen.

Komppaan KM83:sta siinä, että olkaa lempeitä itsellene äidit :) Ajan kanssa se kroppa palautuu ennalleen.

Komppaan KM83:sta siinä, että olkaa lempeitä itsellene äidit :) Ajan kanssa se kroppa palautuu ennalleen.

Tässä on paljon viisaita sanoja :). Töitä pitää tehdä, mutta malttia äitylit. Vähemmän stressiä=enemmän iloa.

Muistakaa nauttia niistä ihanista mussukoistanne :haart:.

Nyt kyselisin vinkkejä loppujen äippäkilojen poistoon. Olen aina urheillut paljon ja syönyt suht terveellisesti eikä ole koskaan ollut paino-ongelmaa. Aina olen ollut hoikka. Nyt kun tuli eka lapsi, niin vanhan painon saanti ei ollut helppoa. Poika lähenee 8 kuukautta ja olen lopettanut imetyksen jo eli nyt voi jo siis ns. laihduttaa. Kiloja tuli raskausaikana 14 ja 10 on lähtenyt. Siihen sitten jämähti paino.
Millä saa loput pois? Onko vinkkejä? 4-5 kg siis saisi vielä lähteä, että vanhat kaikki farkut mahtuisi päälle. Ok olen jo kuulemma muiden mielestä, mutta itse haluan vielä viilata loputkin pois.
Syön normaalisti, urheilen vähintään 4 kertaa viikossa, herkkujakin vain viikonloppuna. Jurppii kun paino jämähtänyt. Neuvoja kaipailisin.

Tosi kiva saada tsemppiä ja vaihtaa kuulumisia muiden samanhenkisten äitien kanssa. Kaikki ei välttämättä ymmärrä tätä urheiluhulluutta ja kriittisyyttä omaa vartaloa kohtaan. Itsekin alan taas uskoa tähän hommaan. Tietysti nautin myös äitiydestä, meillä aivan ihanan ihana tyttö!!!

Niin ja kohtahan lumetkin ovat sulaneet kävelyteiltä ja pääsee tytön kanssa pyöräilemään!!

Palaan taas tähän. Mulla on kroppa muuttunut kaikkialta muualta lähes entiselleen, mutta edelleen mahassa on läskiä ihan liikaa. Se näyttää isommalta kuin 2 kuukautta sitten. Ällöä ällöä ällöä.

Millä mä saan sen kaiken rasvan pois?

Mulle tuli raskauskiloja päälle 20. Viimeiset 4kg eivät ole lähteneet(poika 1,3v) , mutta en myöskään tiedä missä ne on?? Voi olla myös, että ne ovat vain vaihtuneet lihaksiksi. Minäkin voin suurinpirtein sanoa, että kroppani näyttää nyt paremmalta kuin ennen synnytystä ! Siinä on muiden silmiin näkyviä muutoksia , mutta myös suuri osa muutosta on tapahtunut korvieni välissä ! Siitä miten kantaa kroppaa, kuinka ylpeästi sen hyväksyy sellaisena kuin on. Nahka jäi mahaan vähän löysäksi , mutta pakarani ja käsivarteni ovat kauniimmat ! Kokonaisuus ja itsekunnioitus kantaa pitkälle -- Olen aina ihaillut virolaisia naisia siitä kuinka he kantavat kroppaansa. Kun on ylväs asenne niin kukaan ei huomaa jalkojen selluliittia tms :)

JA just urheilu kasvattaa ainakin mulla tota itsearvostusta ! Kun olo on hyvä ja ryhdikäs se näkyy ulospäin ! Näin pyrin ajattelemaan , mutta on mullakin huonot hetkeni kun märsään mieheni kainalossa ryppyistä vatsaani ja olemattomia rintojani:itku:

Ei kiloilla juurikaan mitään väliä ole.

Minäkin katson vain peiliä. Vaakaa en edes omista.

Mutta en voi käsittää, miten voi ihraista mahaa kantaa ylpeänä.

Se mua Hippa niissä vironnaisissa ihastuttaakin ! Istuin kerran Tallinnan keskustassa kahvilla ja vain katselin ohikulkevia ihmisiä. Lähes kaikki naiset nyttivät kauniilta. Tarkemmin kun katsoi niin oikeeastaan tosi harva oli todella kaunis kasvoilta. Hyvin monella oli myös minihame ja aivan selluliittijalat tai makkarainen maha. Mutta niitä ei huomannut sen muun tyylin alta ellei oikeesti ruvennut tarkkailemaan.

En tiedä mitä niille lapsena opetetaan kun omaavat ilmiselvästi reippaasti paremman itsetunnon kuin me suomalaiset, sen haluaisin tietää niin opettaisin sen omillekin lapsille :)

Täällä tuleva painon pudottaja :D

Olen nyt raskausviikolla 31 (ylihuomen alkaa 32 :) ) ja painoa tullut aika tarkalleen 8kg.
En kanssa omista vaakaa, niin en ollut ihan varma paljonko painoin ennen raskautta, mutta n.62kg kieppeillä se on koko ajan ollut ja viime neuvolassa painoin vajaat 70kg.

Eli tässä olisi vielä sellaiset 2kk laskettuun aikaan, tuskin mitään huimia kiloja enään siinä ajassa kerkeän kerätä.
Toki vauva näiden viimesten viikkojen aikana kasvaa ja pulskistuu oikein kohisten, joten sieltä on ainakin vielä muutama kilo odotettavissa ;)
Mutta huomaan että olen myö lihonut, en paljoa, mutta varsinkin jalkoihin tullut selluliittia.. yök.
Toisaalta "suon" itselleni sen pienen painon nousun, mulla on ollut jonkin verran rankka raskaus niin koen olevani ansainnut silloin tällöin herkkuhetkiä yms :)

Lenkkeilen vielä lähes samaan malliin kuin ennen, vähän lyhyempiä ja hitaampia lenkkejä tosin kuin ennen.
Salilla en juurikaan ole käynyt.
Mulla on ollut voimakkaita supistuksia jo pitkän aikaa, se rajoittaa menoa kummasti..
ekat 3kk oksensin myös 24h ja olin joutua sairaalaankin, kun edes vesi ei pysynyt sisällä.
Nyt olo on hyvä (suppareita ja issias kipuja lukuun ottamatta), ja odottelen vain nuppusen syntymään :)

Kiikarissa on sitten pitkät vaunu lenkit (kera kahden koiran, hui), sekä sali treenin uudelleen aloittaminen :)

Poika on nyt yhdeksän kuukautta ja olen hoikemmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Vaaka ei varmaan silti kerro koko totuutta, koska kuitenkin nyt mahtuvat päälle housut, jolloin olen ollut kilomääräisesti vielä muutaman kilon laihempi. Tosin silloin en vielä käynyt salilla. Vaikka kiloja raskausaikana kertyikin yli kolmekymmentä, niin niistä on nyt päästy eroon. Poika näköjään on nyt hieman huonolla tuulella, joten pitänee mennä katsastamaan, että mikä on huonosti...

Suositut

Back
Ylös Bottom