PITKÄ pohdiskelu kotipaikkakunnan "hylkäämisestä"

mut eikös se oo hyvä juttu kun etelän ihmisillä on millä maksaa. Kun ei itse heidä tarvii rempata jos ei onnistu/ viitti niin työllistää maalta porukkaa rakennustyömaille jne? Mikä taas antaa ehkä pienemmän paikkakunnan ihmiselle vähän avaruutta ajatteluun ku käy välillä vähä kaupungissaki?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noilla bensalenkkareilla jossain tuola susirajalla ne 80e renkaan vaihdosta säästyy ja menee moninkertaisesti kaiken maailman etäisyyksien kulkemiseen. On siinä hyvä syy säästää, kyllä.

Nämä on näitä samoja asioita mistä voidaan keskustella 400 vuotta putkeen eikä kukaan tule siitä viisaammaksi. Jos olet juntti, ja pidät kaikkia kaupunkilaisia city-juntteina, se on ihan sama montako kertaa sinulle sanotaan että ei ne kaikki sitä ole. Silti vastaus on aina sama: Kehä 3:sen sisäpuolelta tulevat ei osaa käyttäytyä ja on ylimielisiä.

Jos taasen olet city-juntti, ja pidät kaikkia maalaisia juntteina, se on ihan sama montako kertaa sinulle sanotaan että ei ne kaikki sitä ole. Silti vastaus on aina sama: Kehä 3:sen ulkopuolelta tulevat ovat sivistymättömiä ja nussivat sikoja harrastuksena.

Älkää hyvät ihmiset unohtako tätä pientä faktaa: idiootti on idiootti, asui se tokiossa tai juvalla. Ja idiootti on yleensä sitä mieltä että kaikki "erilaiset" ihmiset on perseestä. Omaa mielipidettä sitten perustellaan stereotypialla, joka yleensä pitää vielä osittain paikkansa.

Ps. KUKAAN ei tasapainota auton renkaita. Pelkkä vanne voidaan tasapainottaa jos halutaan. Yleensä tasapainotetaan PYÖRÄ joka koostuu vanteesta ja renkaasta.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Älkää unohtako sitä että kokematon ei ole sama asia kuin tyhmä. Jos ei ole ikinä tasapainottanut pyörää, ei sitä luultavasti osaa ilman opettelua tehdä. Ei sen takia ole tyhmä. Jos ei osaa syödä oikealla haarukalla ravintolassa, siksi ettei ole ikinä opetellut niitten käyttötarkoitusta, ei ole tyhmä. Jos sanoo että "henkilö x ei osaa tasapainottaa pyörää, hän on tyhmä", on hyvin luultavasti itse idiootti.

PPPS. mikä renkaitten vaihtoon vielä tulee, on ihmisiä, jotka laskevat oman tuntipalkan sen verran korkeaksi, että jos saa auton renkaat 80€/vuosi vaihdatettua vs. omaa aikaa 3 tuntia, eivät katso että on järkevää tehdä sitä itse. Esim. Mikeä tuntematta veikkaisin, että jos Mike käyttää sen 3 tuntia esim. kuvaushommiin, saa hän rahallista hyötyä, jos ei suoraan niin pitkän ajan saatossa, enemmän kuin tuon menetetyt 80€ Kaikki pitäisi suhteellistaa. Jos vannoo tee se itse ideologiaan, ei ole mikään järki ostaa vessapaperia, voi kerätä metsätä risuja, liottaa niitä viikon, hakata ne selluksi ja tehdä vessapaperit itse. Mikä sitten on järkevää teetättää muilla ja tehdä itse, jokainen päättäköön sen itse. Yleensä se vaan tuppaa menemään niin, että jos on rahaa teetättää joku muilla, ei sitä itse halua tehdä. Mikä sinänsä on ihan fine. Jos puhutaan "käden taitojen säilymisestä", niin jossain vaiheessa lopetettiin nuijien käsin vuoleminen ja vaatteitten teko biisonin nahasta. Ehkä nyt 60 vuotta ensimmäisestä kuukävelystä voisi Suomessakin koittaa se aika että auton renkaat vaihdatetaan ja siitä maksetaan. Aika jännä kun samalla itketään siitä että pienyrittäjällä ei mene hyvin, ja että kaikki pitäisi tehdä itse. Joku tuossa yhtälössä ei minun aivoihin käy.

Peace out T. Katkera Köyhä

:offtopic:

Lähdetään nyt siitä, että ei se renkaiden säilytys ole ihan niin yksinkertaista kuin maalla. Aika harvalla on mitään autotallia mihin niitä nakata. Kellari/vinttikomeroon pitää raijata helvetillisellä vaivalla. Varmaan yksi suurin syy siihen miksei niitä itse vaihdeta. Helpompaa käyttää säilytys- ja vaihtopalvelua. Jos neliö maksaa ~3-4k€ niin säilytyspaikka on aika arvokkaassa käytössä :D.

PPPS. mikä renkaitten vaihtoon vielä tulee, on ihmisiä, jotka laskevat oman tuntipalkan sen verran korkeaksi, että jos saa auton renkaat 80€/vuosi vaihdatettua vs. omaa aikaa 3 tuntia, eivät katso että on järkevää tehdä sitä itse. Esim. Mikeä tuntematta veikkaisin, että jos Mike käyttää sen 3 tuntia esim. kuvaushommiin, saa hän rahallista hyötyä

Tässä on vaan se huono puoli, että sitä renkaan vaihdattamiseen menevää aikaa ei saa itselle. Kuintekin joudut ajelemaan sinne rengasfirmaan ja kököttämään siellä juoden kultakatriinaa pahvimukista. (ja herranjestas, jopa kommunikoimaan bensalenkkareiden kanssa)
Se puoli tuntia mitä menee renkaiden vaihtamiseen itse kannattaa monin verroin ainakin meikäläisen liksoilla. Perkele, ottaisin vaikka töistä palkatonta vapaata päivän ja tekisin itse ja hörppisin lopun päivää olutta jos niikseen tulee.

lievähkö offtopic

Tässä on vaan se huono puoli, että sitä renkaan vaihdattamiseen menevää aikaa ei saa itselle. Kuintekin joudut ajelemaan sinne rengasfirmaan ja kököttämään siellä juoden kultakatriinaa pahvimukista. (ja herranjestas, jopa kommunikoimaan bensalenkkareiden kanssa)
Aamulla auto rengasfirmaan, illalla töistä tullessa pois. Ei katsekontaktia bensalenkkareihin.

(Veli vaihtaa. En juo kultakatriinaa.)

Hyvää keskustelua :D
Mä en tajua mikä siinä on niin vaikea tajuta, että jengi ei halua itse vaihtaa niitä renkaita, tai tehdä mitään muutakaan huoltotyötä itse. Mä ainakin mielummin maksan jollekkin joka osaa tehdä hommat mua paremmin, eikä mua kyllä kiinnostakkaan tehdä mitään huoltohommia itse. Juon mielummin bisseä tai kahvia sen ajan. Yleisestihän nää läpät kädentaidoista tulee niiltä, joilla on vaikeuksia hahmottaa normaalia prosenttilaskua ja kertotaulutkin tuottaa tuskaa.

Ja sit toi väite, että kaupunkilaiset on jotenkin ylimielisiä, on täyttä paskaa. Kyllä ne on just niitä maalta tulevia juntteja ja öykkäreitä jotka sikailevat ravintoloissa ja joilta puuttuu normaalit käytöstavat. Tosin se nyt on ymmärrettävää, että ei oikein osata toimia etiketin mukaan jossain raflassa, kun koko ikä on syöty ruokaa vain lusikalla ja puukolla.

Sit voisin vielä mainita, että paskinta palvelua mitä oon ikinä saanu oli jossain Yyterin lähellä olevassa kylässä. Se kassa ei puhunut vittu mitään, ja joo, kyllä mä tervehdin ihan normaalisti. Tosin se vaan tais olla yks niistä kylistä, missä katsotaan kieroon jos et ole paikkakuntalaisia. Ja mitä tulee tohon kaikki tuntee kaikki juttuun, niin luojan kiitos näin ei ole kaupungeissa. Aina voi tavata uusia ihmisiä ja kauppaan voi mennä näkemättä aina niitä samoja naamoja.

Ja mitä tulee tohon tekemiseen ja siihen, että kaupungissa nuoret vaan notkuu ja maalla ne tekee kaikkea järkevää, niin vittu mitä paskaa. TJEU.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja sit toi väite, että kaupunkilaiset on jotenkin ylimielisiä, on täyttä paskaa. Kyllä ne on just niitä maalta tulevia juntteja ja öykkäreitä jotka sikailevat ravintoloissa ja joilta puuttuu normaalit käytöstavat. Tosin se nyt on ymmärrettävää, että ei oikein osata toimia etiketin mukaan jossain raflassa, kun koko ikä on syöty ruokaa vain lusikalla ja puukolla.

Voi toki olla täyttä paskaa, mutta aika hyvin ruokit itsekkin noita stereotypioita ylimielisistä kaupunkilaisista tässä threadissa.

Kai ne nyt tykkää siellä asua, kun kiinnostuksen kohteet on kossun juonti ja bemarien sekä yläastelaisten slutien rassailut. Sit jos haluais jotain muutakin tehdä, niin siihen on Suomessa kyllä asuinpaikat aika vähissä.

Kyllä kuule ne pahimmat bensalenkkarit ja muut juntit tulee sieltä maalta. Siellä asuu just sitä jengiä, joka jonottaa jotain vitun alennuksessa olevia ämpäreitä ja menee syömään "apsille", kun tarkoituksena on mennä syömään hieman hienommin. Tosin eihän siellä muutakaan ole.

Sit on topicia. Suomessa oon ainoastaan asunut Tampereella, siellä nyt sentään jotain tekemistä on, ja stadin lisäksi ainoa paikka suomessa jossa voisin asua, mutta silti se tuntuu liian pieneltä. Nyt majapaikkana noin stadin kokoinen kaupunki. Täällä on jo huomattavasti enemmän tekemistä kuin Suomessa, mutta mielummin asuisin vieläkin suuremmassa kaupungissa.

Ja mitä tulee tohon tekemiseen ja siihen, että kaupungissa nuoret vaan notkuu ja maalla ne tekee kaikkea järkevää, niin vittu mitä paskaa. TJEU.

Järkevämpää tekimistä tuossa sinun linkittämässä videossa nuorilla on, kuin vaikkapa näillä vantaalaisilla tulevaisuuden toivoilla. [media=youtube]Btx8yh19euc[/media]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En ole kaupungissa asuessani havainnut, että ihmiset olisi jotenkin tylyjä tai ylimielisiä. Mutulla voisi luulla, että kaupungissa juuri sellaista ei esiintyisi, kun ihmisten kanssa on tekemisissä enemmän ja täten sosiaalistuisi. Anyways, mitä tulee maaseudun leppoisuuteen niin vähän kaksipiippuinen juttu. Aloitusviestissä mainitaan umpimielisyys. Luulisi että kaupungissa meininki on rennompaa jos on jotenkin valtavirran muotista poikkeava. Mutta eipä siinä, omalla asenteella varmasti merkitystä asuipa missä tahansa. Veikkaanpa että aika pitkälti stereotypioita nämä. Btw eikö nuo traktorit ole työkoneiksi tms tarkoitettu? Ei siltä näytä, mutta varmasti vähennykset on muistettu!

Suurin osa olette vielä niin nuoria ettette tajua mistään mitään. Ei pahalla. Itse lähdin "kotipaikkakunnalta" -97 asenteella että ei vittu koskaan takas. No minnekäs muualle se tie vei kuin Stadiin lopulta. Sitten jokunen vuosi ulkomailla, Aasia/Eurooppa ja lopulta lasten kanssa takaisin tänne kotipaikkakunnalle. Täällä on hyvä olla.

Sitten kun omat lapset nostaa kytkintä täältä samalla asenteella tai millä tahansa niin ei mua pidättele täällä mikään. Jos mukulat muuttaa vaikka Stadiin opiskelemaan niin muutan Kamppiin ja ostelen turkki päällä Stokkalta herkkuja. En minä ainakaan jää kiduttamaan itseäni "kotipaikkakunnalle" sen vuoksi että se on muka joku vitun kotipaikkakunta. Mitä hittoa minä täällä? Kiduttaisi vaimon kanssa ja odoteltas jos joskus joku jaksaisi tulla käymään kylässä, täällä jumalanselän takana hevonkuusessa? Koti on siellä missä itse on, jos ei tunne oloaan kotoisaksi, niin aina voi nostaa kytkintä.

Näillä mennään, tällä hetkellä. Ja on nähty mualimoo. Se olisi minusta typerää etten olisi koskaan lähtenyt vaan olisin jumahtanut tänne.

Tästä kun tuli taas maaseutu vs helsinki vääntö niin onhan helsingissä se hyvä puoli että siellä (tai tarkalleen vantaalla) on suomen ainut oikea lentokenttä josta pääsee pois helsingistä ja yleensäkin suomesta.

Jep.. bensalenkkarit ne aina jaksaa käydä kalabaliikkia siitä miten tekivät päivässä John Deereen moottorin sekä vaihdelaatikon avauksen ja sivussa kääri ainaki viiskytä tupakkia ja tietenki pitää lesoo et tuli juotua kori kaljaaki ja kossupullo eikä tullut edes kusihätä.

Kerran jos toisenkin näitä juttuja joutunut amiksessa kuunteleen. Siitä "liiasta käden työskentelystä" pääsi sivusta seuraajana osalliseksi myös.

Oli aika monella posion ja ranuan pojalla välikoppaekkerissään tai nissanissaan jotain isän navetan nurkasta revitystä rännistä tehtyä sivuhelmoja ja ties mitä spoilereita.
Sus saatana ku oli hienoja autoja.. kaaraan upotettu ainaki 500euroa ja popittimiin vähintään 5tonnia. Sit nistit vei niitä autoja parkkikselta jollain tunnilla mirkelillä modifoiduilla "rakotulkeillaan" ja kylän pojat puri hammasta.

Miettikää nyt näitä "osaajia".. siellä navetan takana lapioivat paskaa 10 kesäisestä ja ajelevat viritetyillä peveteillä ja autoki on ostettu jo viiteentoista mennessä jotta on hyvä aika siihen tuunailla kaikkea tosi pätevää ennnen ajokortti ikää. Siihen asti ajellaan traktorirallia ja vedetään sitä tupakkia ku se on ganstaa kylillä, kovimmat käy kaupungista ostamassa hassista sellaisilla hinnoilla ettei tiedä itkiskö vai nauraisko.
Sitten viellä ilmaannutaan "kartsalle" ajamaan pillurallia pellit vaan rämisee ku ATB tai aqua soi popittimista. Ikkunasta huudellaan skeittareille jotai järkeviä kuten nostakaa housuja tai vastaavaa.

Sitten ku nämä samat sankarit amiksessa opiskellessaan majoittuvat opiskelija asuntoloihin.. voi vittu mitä elämää se sitten on.. tuovat sikalan tullessaan sinne.
Ämmät on rumia kuin emakot ja paskat jätetään kuin siat jättää ne perseestään. Sellaista käytäviin kuseskelua ei näe kaupunkilais nuorten keskuudessa. Olen nähnyt tätä kaikkea siinä mittakaavassa että on pakko todeta..

ÄLKÄÄ JUNTIT HYLÄTKÖ KOTIPAIKKAKUNTAA! Tehkää kovasti töitä ja tuunailkaa niitä maatalouslaitteita ikänne siellä navetan takana ja nostakaa maataloustukia.. mielellään me täältä kaupungista niitä maksellaan siitä ilosta että pysytte siellä maalla sikailemassa.

Sinähän puhut koko ajan niin kuin olisit vieläkin teini? Saatat tietysti ollakkin.. On kato voinut "pensalenkkareillekkin" tulla järkeä päähän ja voipi monella olla hvvä työpaikka ym. Vai meinaatko että siellä jäädään koko elämäksi samalle tasolle kuin ammattikoulussa? Onko kaupunkilaiset niin helvetin kunnollisia ja aikuisia jo 16 vuotiaana? Sanoppa minkä ikäinen olet niin näkee oletko jäänyt amis tasolle vai oletko vain ärsyttävä teini?

- - - Updated - - -

Onko sitten parempi olla juppi ja juntti? En tiiä.

Serkkutyöttö muutti helsingistä takaisin pohjoiseen sieltä löydetyn juipin kans, ei ole mies suuttunut vaikka tytön isä sitä juipiksi kutsuu :D

Kaikki mun tiedossa olevat kylän jätkät on viel kolmea kymppiä lähestyessäkin samanlaisia auton virittelijöitä ja subbarin pomputtajia.. vain mahat kasvanut sitä bissee lipittäessä mut sama hyppyri pystytellään geelil/vahal otsalle aina ku lippis johonki häviää.
Itsekkin tykkäsin joskus nulkkina pitää isäpuolen tornikajareissa vahvarista bassoi kovalla.. nykyään liki kolmekymppisenä mun kotiteatterista puuttuu bassokajari kokonaan.
Melkoista tosiaan.. autossakin on vain kasettimankka radiolla ja vakio kaiuttimilla.. vielläpä urheiluauto ja kaikki. Pitäs vähintää olla hiilikuituteippiä sekä lediä ja pioneerin tarratakalasissa jonku posiolaisen mukaan se tarra tuo lisä heppoja ainaki viis ja putkeen jos poraa parit reijät niin mölystä joku voi luulla että 200hepan sijaan ois ainaki 250 alla.

Enkä mä sanonut ettei maatilallisen työ olisi hyvää duunia.. on se, ainaki elintaso tuntuu olevan kohdallaan ku uudet autot vaihtuu uudempiin samaa tahtia kuin kaupunkilaisella vaihtuu kengät uudempiin. Sanoin vaa et pysyisivät siellä maalla kun tuolla kaupungissa erottuvat eivät ainakaan edukseen.. helppo nähdä kesä terassillaki landet.. ilman paitaa läskimahat roikkuen hirveellä volumella "puhutaan" kaikkea vitun tolloa juttua. Naiset sentään osaavat peittää maalaisuutensa kaupungissa paremmin kaikeksi onneksi :D

Mitkä bensalenkkarit? Mä huollan autoni itte ja oon ATK-insinööri. Mukavaa vaihtelua toimistohommiin ja siinä säästääkin hieman. Mulla on myös hyviä frendejä ketkä on bensalenkkareita.
Onko sillä nyt oikeesti väliä mitä tekee työkseen tai huoltaako autonsa itse? Itsekin tunnen aivan saatanasti tienaavia tyyppejä ketkä dikkailee huoltaa autonsa itse. Onko ne sit huonompia tyyppejä kuin ne ketkä vetää lattea Starbucksissa samalla kun auto on huollossa naapurifirmassa. Ainiin, eihän täällä takapajulassa (Suomessa) ole Starbuckseja, te vedätte kulta-katriinaa ABC-liikennemyymälässä kun "bensalenkkarit" huoltaa teidän autonne ja maksatte siitä ittenne kipeeks. Jopas on coolii. :jahas:

Vähän pilke silmä kulmassa kirjoitettu ;)

On kyllä lähtenyt lapasesta tämä keskustelu.

Mitäs sitten, jos on vaikka ihan Helsingin keskustasta kotoisin? Kyllä silloinkin on ihan hyvä vaihtaa maisemaa. Ei se ole pointtina välttämättä että aina isompaan kaupunkiin, vaan että tulee kokeiltua siipiään uusissa paikoissa. Eivät kaikki sitäkään halua tehdä ja se on ihan ok, mutta en kyllä tiedä ketään joka olisi katunut sitä, että on mennyt mahdollisuuksien perässä. Useimmiten sieltä pääse kyllä pois jos ei viihdy.

Terveisin nimimerkki "Krunikasta ja valun koko ajan kauemmas"

Ei bensalenkkari meinaa mitään automekaanikkoa, vaan amis junttia jolle auton virittäminen ei tarkoita tehon tai ajo-ominaisuuksien parantamista.. vaan subbarien ja vahvareiden kanssa tuhertamista ja tarrojen ja ledejen ja joidenki uretaanivaahtoviritelmä helmojen tekoa yms tosi oleellista tuunaamista.
Oikeelle bensalenkkarille suurin juttu on se ku saa porata takapönttöön reikiä et joku tyhmä luulis et autos on tehojaki.. äänen ohella.

Näitä on kylät täys, juntteja nähkääs.. ja toivottavasti eivät hylkää kotikulmiaan, ei ole meinaa kiva pidellä korviaan ku tälläiset ajaa 24/7 "kulmahurua" tai "hurspaa" tai "kylämunkkia" tai "pillurallia" tai mitä niillä näitä nimityksiä onkaan sille pelleilylle että otetaan joku kortteli porukalla kiertämisen kohteeksi.. tätä oli ainaki rovaniemellä ja seinäjoella joka vitun ilta/yö. Seinäjoel siinä määrin paljon ettei meinannu tietä pystyy ylittään.. ihan juna tuli mieleen siitä touhusta. Eihän ne tokikaan ne ajelijat kaupungista ole kotoisin vaan lähi kunnista tulevat opiskelun takia asusteleen tai jopa ihan vaan esittelemään ku on eskorttiin asennettu huippu hyvät popit ja vanteetki kiiltää.

http://www.youtube.com/watch?v=yIhZXtVQqWE
Jottei unohtuisi niin siitä vaan soimaan.

PanostajaPena kuulostaa kyllä aivan bensalenkkarilta :D

Ei se bensalenkkaruus vaadi välttämättä autoa ja pillurallia, tollaset idioottimaiset jutukin riittää ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom