Pitäiskö luovuttaa?!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tervehdys! Kehityksen pysähtymisestä on kai aikaisemminkin ollut threadi mutta kokeillaan silti:
Onko täällä muita joiden kehitys on polkenut paikoillaan tosi pitkään, siis ei mitään "Voi ei kahteen viikkoon ei ole penkki parantunut" vaan ihan oikeesti pysähtynyt pitkäksi ajaksi, ja kuinka olette saaneet tulokset uudestaan nousuun?
Mä olen treenannut yli 4 vuotta ja viimiset kax vuotta menny täysin hukkaan; ei lisää lihasta, ei lisää voimaa. Koko touhun lopettaminen on käyny monta kertaa mielessä mutta sitkeesti koitan tahkota edelleen.
Eri ohjelmia on yritetty ja myös esim. penkkiin erikoistumista mutta mikään ei auta. Syönkin riittävästi; nykyään paino 95kg/175cm.
Tulokset jämähtivät parin vuoden treenin jälkeen: kyykky 160kg,
pp 110kg, mave 170kg.
Pitäiskö jo luovuttaa?

No ei todellakaan kannata luovuttaa. Voitko laittaa vaikka niitä ohjelmia/ohjelmaa mitä nyt olet tehnyt.
Tulokset painoon nähden ei ollut kovin suuria, joten sanoisin että treenaamisessa on jotain vikaa jos ei kahteen vuoteen ole tapahtunut yhtään mitään.
Kyllä huonolla ruokavaliolla ja liian vähäisellä levollakin pitäis kehitystä tulla parin vuoden ajalla edes jotain.

Ja ootkos ottanut mutään lisäravinteita kuten kreatiinia, glutamiinia tms? Nuo varmasti potkii jos et oo niitä aikaisemmin käyttäny.

Originally posted by Siipiveikko

Mä olen treenannut yli 4 vuotta ja viimiset kax vuotta menny täysin hukkaan; ei lisää lihasta, ei lisää voimaa. Syönkin riittävästi; nykyään paino 95kg/175cm.
Tulokset jämähtivät parin vuoden treenin jälkeen: kyykky 160kg,
pp 110kg, mave 170kg.
Pitäiskö jo luovuttaa?

Ei kannata luovuttaa, vielä on paljon edessä. Kunnon reeniä vaan niin rupee tuloksiakin tulemaan.

Tuon perusteella on vaikea sanoa mikä voisi olla pielessä, mutta jokin treenaamisessasi ei ole kunnossa. Itsellänikin oli joskus hieman samantapainen vaihe. Tulokset eivät varsinaisesti jumiutuneet, mutta nousivat niin hitaasti että itku meinasi tulla. Kunnes eräänä päivänä näin valon; löysin Pakkotoiston. (ylläpito, voinko myydä sieluni ja testamentata sisäelimeni teille?) Siitä lähtien treenaaminen on ollut todellista anabolian riemujuhlaa.

Pointti: kannattaa lukea täältä tietoa, konkarikin saattaa oppia jotain uutta. Todennäköisesti jossain näistä kolmesta on jotain vialla: treeni, ravinto ja lepo.
Ei muuta kuin tsemppiä sinulle :thumbs:

Luovuttaminen ei tule kyseeseen, unohda se! Pistät tänne mahd. tarkasti ruokavaliota ja reeniohjelmaa, niin eiköhän sieltä joku korjattavaa löydä.

Tulokset ovat kokoon nähden aika matalia (ei millään pahalla, mutta kun ovat), joten miten olisi esim. puolen vuoden voimareenikausi? Otat esim. Selkäinahon ABC-ohjelmat pohjaksi (linkkiä ei saa laittaa, mutta pistä googleen sana voimaharjoittelu, niin löytynee)ja muokkaat niistä itellesi sopivan. Jos olet tähän asti reenannut täysin kehoilutyyliin, niin tuommoinen kausi hyvin suurella todennäköisyydellä nostaisi ainakin voimaa jonkun verran.

Uskon, että monella tekisi enemmänkin reenityylin muutos hyvää kuin reeniliikkeiden muutos, ainakin joku 3-6kk:n jakso ihan toisen tyyppistä reeniä, ehkä pitempäänkin, jos innostuu. ;) Ite oon tässä aloitellut muutaman kuukauden kehoilutyylistä reenijaksoa, ihan vaan vaihteluksi ja tarkoituksena kehiä n. 5kg lisää massaa (joka ei tietenkään ole kaikki lihasta, mutta so not).

Tulokset jämähtivät parin vuoden treenin jälkeen: kyykky 160kg, pp 110kg, mave 170kg. Pitäiskö jo luovuttaa?
Ei pitäisi. Kokeile saada vaihtelua treeniin. Vaihtele rohkeasti liikkeitä joka lihasryhmälle, kokeile parin viikon ajan pidempää sarjaa (12-15 toistoa per sarja) ja koita saada lihaksiin niin kova tuntuma kuin ikinä mahdollista. Koitat keskittyä siihen lihaksessa olevaan fiilikseen ja unohda ne sarjapainot vähäksi aikaa.

Entäs treenijako- ja ohjelma? Miltäs ne näyttävät? Liikkeet, toisto- ja sarjamäärät? Entäs ruokapuoli, lepopäivät, aerobinen, venyttely, lisäravinteet, palautusjuoma..?

Originally posted by iivili
Luovuttaminen ei tule kyseeseen, unohda se! Pistät tänne mahd. tarkasti ruokavaliota ja reeniohjelmaa, niin eiköhän sieltä joku korjattavaa löydä.

Tulokset ovat kokoon nähden aika matalia (ei millään pahalla, mutta kun ovat), joten miten olisi esim. puolen vuoden voimareenikausi? Otat esim. Selkäinahon ABC-ohjelmat pohjaksi (linkkiä ei saa laittaa, mutta pistä googleen sana voimaharjoittelu, niin löytynee)ja muokkaat niistä itellesi sopivan. Jos olet tähän asti reenannut täysin kehoilutyyliin, niin tuommoinen kausi hyvin suurella todennäköisyydellä nostaisi ainakin voimaa jonkun verran.

Uskon, että monella tekisi enemmänkin reenityylin muutos hyvää kuin reeniliikkeiden muutos, ainakin joku 3-6kk:n jakso ihan toisen tyyppistä reeniä, ehkä pitempäänkin, jos innostuu. ;) Ite oon tässä aloitellut muutaman kuukauden kehoilutyylistä reenijaksoa, ihan vaan vaihteluksi ja tarkoituksena kehiä n. 5kg lisää massaa (joka ei tietenkään ole kaikki lihasta, mutta so not).
Kiitos kaikille kannustuksesta.
Enimmäkseen olen treenannut kehonrakennustyylillä mut olen kyl vetänyt nuo Selkäinahon penkin ja maven ABC-ohjelmat sekä testannu Ari Pehkosen penkki ohjelmia: ei toimi! Nyt testissä on
WSB:n starttipaketin 2. jakso

Noi tulokseni tein muuten n.80 kiloisena n. parin vuoden treenin jälkeen. Aloittaessani kehitystahti oli mielestäni normaali, aloituspainot: minä 65kg, mave 100kg, ja penkki 50kg.
Kehityksen pysähdyttyä kuin seinään mulle neuvottiin että ala poika syömään kunnolla ja mä aloin: parin vuoden aikana 15kg tullu lisään painoo (ehkä mukana vähän lihastakin) mut ei voimaa juuri yhtään!
Lisäravinteita käytän, protskua, maltoa ja kreatiinia. Nyt testissä on Weider Tribulus Terrestris-purkki. (jos edes lume-vaikutus!)
Ette oo pakkislaiset ainoita jotka mun kehitystä ihmettelevät, treenikaverit yhtälailla!

Tota HST:tä on täällä kehuttu, kokeilen sitä seuraavaksi kun saan WSB loppuun.

On minullakin tulokset ja paino polkenut paikallaan, kuukausia.
Jälkeenpäin ajetellen luulen että syynä oli jatkuva lähes samankaltainen treeni, lihakset tottui liikaa. Toisaalta syömisessä/ruokavaliossa riittää lähes aina parantamisen varaa.

Muutosta treeniin. Vaihtele liikkeitä usein, parin viikon välein, vaihda liikkeiden järjestystä treenin sisällä. tee vaihtelevasti pitkää ja lyhyttä sarjaa. Tee liikkeet oikein.
Ehkä treenaat liikaa tai liian vähän?

Opettele syömään , tämä tökkii usein vaikka omasta mielestä kaikki olisi kohdallaan.

Muista riittävä lepo.

Tota HST:tä on täällä kehuttu, kokeilen sitä seuraavaksi kun saan WSB loppuun.

Tuo WSB kestää 9 viikkoa, eikö ? Mielestäni sitä kannattaisi jatkaa pidempään. Ei kannata välttämättä hyppiä erilaisten ohjelmien välillä liian tiuhaan.
Kun tuon 9 viikon jälkeen ottaa maksimit ja näkee, että missä kohtaa nostot takkuavat, niin siitähän vasta saa suuntaa, missä ne heikkoudet piilevät. Saattaa kestää jonkun aikaa, että sen ohjelman saa sorvattua itselleen toimivaksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos kaikille kannustuksesta.
Enimmäkseen olen treenannut kehonrakennustyylillä mut olen kyl vetänyt nuo Selkäinahon penkin ja maven ABC-ohjelmat sekä testannu Ari Pehkosen penkki ohjelmia: ei toimi! Nyt testissä on
WSB:n starttipaketin 2. jakso

Oletko kokeillut Shawn Phillipsin penkkiohjelmaa? Jos et, kokeile se, jos sillä et kehity (olet jumissa) niin viimeistään palaamalla normaaliin ohjelmaan, pitäisi jotain tapahtua. Itse uskon että vika on enemmänkin treenissä kuin safkassa. Aika koviinkin lukemiin pitäisi päästä ihan sillä että ruoka on suurinpiirtein oikein.

Ehkä sä oot saavuttanu sen maagisen rajan jolloin tulokset ei enää nouse, toisilla se tulee aiemmin toisilla myöhemmin..:D

Minä tahkosin kanssa pitkään samalla ohjelmalla...korkeintaan pientä vaihtelua...ja tuijotin aina niihin sarjapainoihin ja tuntu todellakin polkevan paikallaan aika pitkään, mutta nyt oon tehnyt erilaisia treenejä...vaihdellut melko useestikkin, joskus minuutin palautuksilla pidempiä sarjoja (10-15 toistoa) ja joskus taas ihan reiluilla 3-5 min. palautuksilla ja n. 6 toistoa...ja tuloksia (siis maksimi painoja) en oo niinkään katellu, mutta lihasta on tullut lisää ihan mukavasti!! Että mun kohalla ainakin keho tottu siihen samaan treenitapaan...

Mutta ei muuta kun tsemppiä...kyllä se siitä lähtee...ja pistä vaan mahollisimman tarkkaa kuvausta reeneistäsi tänne niin noi vanhan konkarit kyllä varmaan osaa jotenkin auttaa!!

Vaihtelu on pop -- kokeiles vähän aikaa niin että rinnalle penkki pääliikkeeksi vaikkapa max kolmen viikon välein, sen sijaan aloitat yhdellä viikolla vaikka vinopenkillä kp:llä ja toisella viikolla aloitatkin levityksillä tai vipareilla penkiltä ja jätät penkin apuliikkeeksi jos lainkaan noilla viikoilla. Vastaavasti jalkapäiville kokeiles aloittaa välillä reidenojennuksella ja siitä vasta kyykkyyn (todella kurko yhdistelmä kun tukilihakset ovat ihan voimissaan mutta reidet jo valmiina kotia lähtöön), j n e.

Elikkä samankaltaisen ongelman kanssa joskus painineena (tulokset hädintuskin muuttui vuoteen) vaihtelu on se kova sana; Myös niitä sarjanpituuksia kannattaa vaihtaa, ota vaikka kahden kuukauden pumppikausi jolloin ihan rehellisesti dumppaat isot painot mäkeen ja teet vaikka jopa 20 toiston sarjoja, kunhan teet ultrapuhtaasti ja tunnet millä lihaksella teet. Sinnittelet niillä lasten painoilla sen etukäteen päättämäsi 8vko niin ei tule luistettua isompiin rautoihin. Sitten kun tuollaisen kauden jälkeen pistää taas enemmän rautaa kyytiin, niin tyyli on puhdas ja vaikutus siellä missä pitääkin.

- JjP

Kamoon hei. 9 vastausta 10:stä neuvoo kokeilemaan sitä-ja-sitä penkkiohjelmaa, joka suorastaan P-A-K-O-T-T-A-A penkkituloksesi nousuun! Sekös tässä nyt tekeekin autuaaksi? Voisin väittää, että penkkiohjelman huonous ei ole tässä nyt mikään avainkysymys. Ennemminkin kyse on usean osatekijän summasta.

Originally posted by lappari
Ehkä sä oot saavuttanu sen maagisen rajan jolloin tulokset ei enää nouse, toisilla se tulee aiemmin toisilla myöhemmin..:D
No ei uskois että kenellekään tulee seinä vastaan näin pienissä raudoissa, mut olen kyllä lukenu jostain että joillekin voi geenit rajoittaa esim. penkin säälittävään 120kg.
Se olis kyl ainoo "järkevä" selitys ku luulis että terve nuori mies muuten kehittyis ku melkein kaikkee paits roinaamista on kokeiltu.

Ravintopuoli saattaa olla vähän niin ja näin mut uskois aika pitkälle riittävän kun vaan huolehtii siitä että A) syö kokonaisuudessaan riittävästi (enemmän kuin kuluttaa) B) riittävästi protskua (n.2g/kehon paino kg) C) huolehtii vitamiinien ja mineraalien saannista.

Aion kuitenkin jatkaa treenaamista vaikka tulokset ei sit nousiskaan, säilyy ainakin nykyiset.

Originally posted by Tomi
Kamoon hei. 9 vastausta 10:stä neuvoo kokeilemaan sitä-ja-sitä penkkiohjelmaa, joka suorastaan P-A-K-O-T-T-A-A penkkituloksesi nousuun! Sekös tässä nyt tekeekin autuaaksi? Voisin väittää, että penkkiohjelman huonous ei ole tässä nyt mikään avainkysymys. Ennemminkin kyse on usean osatekijän summasta.

No jos pistää hyvä veto-ohjelman niin 99% todennäköisyydellä sitä ei kysyjä kuitenkaan osaa sovittaa omaan kroppaan. Penkki on helpoin liike tehdä oikein, ja kehittyy monesti ilman että liikkeeseen edes löytyy "mitään tuntumaa". Ja penkissä ku onnistuu hyvin nii tulee niin hyvä mieli et rupee muutkin liikkeet rullaamaan ihan itestään :D

Minä taas voin vakuuttaa että jostässä tapauksessa treeni pidetään ennallaan, niin safkaa tai lepoa muuttamalla ei taatusti muutu mikään.

PS. Phillipsin ohjelmassa toki tehdään muutakin kuin penkkiä, mutta ei sitä kyllä jalka tai selkä ohjelmaksikaan voi väittää.

PS2. On ittensä huijjaamista selittää lisääntynyt paino (läski ja neste) sillä että on saanut lihasta, jos minkään liikkeen mikään sarjapaino missään sarjan pituudessa ei ole kasvanut grammaakaan.

No ei uskois että kenellekään tulee seinä vastaan näin pienissä raudoissa, mut olen kyllä lukenu jostain että joillekin voi geenit rajoittaa esim. penkin säälittävään 120kg.
Se olis kyl ainoo "järkevä" selitys ku luulis että terve nuori mies muuten kehittyis ku melkein kaikkee paits roinaamista on kokeiltu.

Ravintopuoli saattaa olla vähän niin ja näin mut uskois aika pitkälle riittävän kun vaan huolehtii siitä että A) syö kokonaisuudessaan riittävästi (enemmän kuin kuluttaa) B) riittävästi protskua (n.2g/kehon paino kg) C) huolehtii vitamiinien ja mineraalien saannista.

Aion kuitenkin jatkaa treenaamista vaikka tulokset ei sit nousiskaan, säilyy ainakin nykyiset.

Nyt otat ja tsemppaat tosissaan, kenenkään ihmiset geenit ei rajoita penkkiä 120 kiloon. Ainakaan yli 90 kiloisilla ihmisillä, näin vaan ei ole.

Ravintoa saat erittäin suurella todennäköisyydellä riittävästi jos kerta painat yli 90 kiloa, varsinkin jos tiedät saavasi sen 2g/painokilo proteiinia.

Hankit vaikka jostain treenikaverin joka nostaa joka liikkeestä 20kg enemmän kuin sinä niin ei mee kauaakaan kun yrität kirittää ohi.

Originally posted by Sumppari
kenenkään ihmiset geenit ei rajoita penkkiä 120 kiloon.
Ei edes tytöillä?
Tosta tulikin mieleen, oletko Siipiveikko testauttanut hormonitasojasi? Poikkeuksellisen matalat testotasot kai hidastaisivat kehitystä huomattavasti.

Et tee hommia tarpeeksi hampaat irvessä. Sinulla ei myöskään ole kaveria vieressä vittuilemassa, etkä penkissä osaa käyttää edes tukirautoja varmistuksessa koska luulet että on neitimäistä jos raudat jää alas. Niin onkin. Siksi ne nostetaan ylös aina uudestaan. Ennätyspainolla pitää mennä seuraavalla kerralla vitonen. Jos ei mene kerro itsellesi olevasi onneton nysvääjä. Lyö itseäsi, et ole ansainnut parempaa tulostasoa senkin kynäniska.

Psyykkausta. Siitä se on kiinni, ei mistään muusta.

Ystävällisesti by :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom