Pitäiskö luovuttaa?!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by ketjupökäle
Et tee hommia tarpeeksi hampaat irvessä. Sinulla ei myöskään ole kaveria vieressä vittuilemassa, etkä penkissä osaa käyttää edes tukirautoja varmistuksessa koska luulet että on neitimäistä jos raudat jää alas. Niin onkin. Siksi ne nostetaan ylös aina uudestaan. Ennätyspainolla pitää mennä seuraavalla kerralla vitonen. Jos ei mene kerro itsellesi olevasi onneton nysvääjä. Lyö itseäsi, et ole ansainnut parempaa tulostasoa senkin kynäniska.

Psyykkausta. Siitä se on kiinni, ei mistään muusta.

Tuo on totta. Treenikaveri pitää olla, joka piiskaa sut optimaaliseen suoritukseen. Itsellä reenikaveri vaihtu vähän aikaa sitten.. nyt tuloksia ei ole enää tullut entiseen malliin.... :rolleyes:

Originally posted by Phat
Ei edes tytöillä?
Tosta tulikin mieleen, oletko Siipiveikko testauttanut hormonitasojasi? Poikkeuksellisen matalat testotasot kai hidastaisivat kehitystä huomattavasti.

Testotasojen mittaus on kyl käyny mielessä. Tavallisissa verikokeissa olen kyl käyny monta kertaa, että jos niis jotain näkyis, mut arvot on mainiot aina. Täytyis tosiaan mittauttaa joskus noita hormonitasojakin.
Mulle on ominaista suuret vaihtelut voimatasossa esim. edellisellä viikolla saattaa mennä 3x8x90kg ja sit seuraavalla viikolla ei saa edes yhtä kutosta samalla painolla. Toi vois johtua just heikosta testotuotannosta tai ainakin sen suuresta heilahtelusta.
Mut mites muijat sit pystyy kehittyyn lainkaan ku eiks niitten testoarvot ole ihan pieni murto-osa siitä mitä miehillä?

Originally posted by Siipiveikko

Mut mites muijat sit pystyy kehittyyn lainkaan ku eiks niitten testoarvot ole ihan pieni murto-osa siitä mitä miehillä?
Harva tyttö (kukaan?) pääsekään vaikka 120kg penkkiin natuna. Toki rakenne-erokin vaikuttaa paljon, mutta luulisin erilaisten hormonitasojen määräävän tässä. Rakennekin taitaa liittyä kuitenkin noihin.

Originally posted by Sumppari
Nyt otat ja tsemppaat tosissaan, kenenkään ihmiset geenit ei rajoita penkkiä 120 kiloon. Ainakaan yli 90 kiloisilla ihmisillä, näin vaan ei ole.

Ravintoa saat erittäin suurella todennäköisyydellä riittävästi jos kerta painat yli 90 kiloa, varsinkin jos tiedät saavasi sen 2g/painokilo proteiinia.

Hankit vaikka jostain treenikaverin joka nostaa joka liikkeestä 20kg enemmän kuin sinä niin ei mee kauaakaan kun yrität kirittää ohi.

En mäkään toisaalta usko että mulla rajana olis 120kg kun en edes ole mikään "kiutiainen" ruumiinrakenteeltani.

Treenikavereita kyllä on, jotkut yhtäaikaa treenaamisen aloittaneita kuin mä eli noin 4 vuotta sitten mut niillä on kehitys ollu "normaalia" esim. penkki 140-160kg riippumatta aloituspainoista tai treenityyleistä. Eli kyllä tässä on koitettu kiriä kavereita kiinni.

Hyviä ohjeita täällä on esitetty, täytyy koittaa ainakin lisätä vaihtelua liikkeiden järjestykseen eikä orjallisesti aloittaa samalla liikkeellä. Tai toi WSB:han on jo ihan eri tyylistä kuin aikaisemmat ohjelmat joten jospa sillä sais uutta ärsykettä.

Tuosta vaihtelusta tuli mieleen kysymys, että vaihdatteko treenityyliä silloin, kun nykyinen ohjelma vielä potkii? Vai odotatteko siihen asti, että huomaatte selvästi kehon tottuneen ohjelmaan? Tarkoitan siis sitä, että onko mitään järkeä vaihtaa ohjelmaa kun se on toiminut jo muutamia viikkoja siinä pelossa, että kohta sen toimivuus lakkaa?

andor: itse ainakin siihen asti kun huomaan, ettei enää tahdo kehitystä näkyä. Tietysti voithan vaihdella tasaisin välein vaikka kehitystä tulisi, tällöin aikaa tuskin menee niin paljon "hukkaan". Jos on kiire, vaihtele tasaisin mieluummin liian lyhyin kuin liian pitkin välein, jos käyt omaksi iloksesi salilla, anna mennä vaan niin kauan kuin kehityt.

Ootko siipiveikko aatellu siirtya tuosta voiman tavoittelusta enemman massahakuiseen reenaamiseen? Ite jouduin vahan pakosta siirtymaan kun on juniorina tullu kohellettua sen verran paljon ettei toinen olkapaa kesta oikein 120 kiloa enempaa kun alkaa penkin ala-asennossa vihlomaan niin saakelisti. Puolisen votta sitten lahdin siis hakemaan vain massaa ja siirryin lahinna tuijottelemaan peilia ja vaakaa tulosten sijaan. Motivaatio kasvoi ihan v*tusti kun jokaisen reenin veti paikat ihan loppuun ja fiilis reenin jalkeen oli jarkyttavan hyva kun paikat oli hirveessa pumpissa ja tunsi tehneensa jotain.

Massaakin on tullut ihan mukavasti lisaa rasvojenkin (ehka) hiukan tiputtua. Paljon mukavempi olla kun ei tarvi aina olla ilman paitaa etta nayttaa joltain :) Mutta etta tassa tallainen vaihtoehto.

Originally posted by Pulla
Puolisen votta sitten lahdin siis hakemaan vain massaa ja siirryin lahinna tuijottelemaan peilia ja vaakaa tulosten sijaan. Motivaatio kasvoi ihan v*tusti kun jokaisen reenin veti paikat ihan loppuun ja fiilis reenin jalkeen oli jarkyttavan hyva kun paikat oli hirveessa pumpissa ja tunsi tehneensa jotain.

Massaakin on tullut ihan mukavasti lisaa rasvojenkin (ehka) hiukan tiputtua. Paljon mukavempi olla kun ei tarvi aina olla ilman paitaa etta nayttaa joltain :) Mutta etta tassa tallainen vaihtoehto.
Massaa oot saanut siis ilman voimien lisääntymistä? Vai onko sarjapainoihin kuitenkin tullut vähän lisää, vaikka et ole keskittynyt siihen puoleen millään lailla?

Mua alkaa hiljalleen masentamaan tämä homma. Massaa tuntuu tulevan, mutta voimat ei kasva, eivät sitten millään. Edes "Miken penkki" :) 2*6 ei tee tissit kuin kipeiksi. Ei se mulle mitään voimaa tuo. Paras ehkä siirtyä puhtaaseen massatreeniin ja unohtaa sarjapainot. Ottaa avuksi peili ja vaaka. Massan hankintahan se pääasia mulle on, mutta olisi sitä kiva silti voimaakin saada. Jotain kertoo ehkä se, että faijani treenasi monta vuotta. Ehkä vähän epäsäännöllisesti, mutta voimapainotteisesti. Se ei ikinä saanut yli 115 kg:a penkistä, ja sekin oli vuosien tulos!

Kun taas muutama kaverini nostelee tuollaisia painoja nyt, vaikka eivät ole salilla juuri käyneet. Ruumillista työtä kuitenkin koko ikänsä tehneet.

Originally posted by ketjupökäle
Ennätyspainolla pitää mennä seuraavalla kerralla vitonen. Jos ei mene kerro itsellesi olevasi onneton nysvääjä. Lyö itseäsi, et ole ansainnut parempaa tulostasoa senkin kynäniska.

Täytyy näkyjään muistaa kysyä neuvoa roinaforumin puolelta, jos kehitys joskus pysähtyy :)

Originally posted by Siipiveikko
Mulle on ominaista suuret vaihtelut voimatasossa esim. edellisellä viikolla saattaa mennä 3x8x90kg ja sit seuraavalla viikolla ei saa edes yhtä kutosta samalla painolla.

Juu, tämä on tuttua täälläkin. Mitä pitempään on treenannut ja mitä isommat treenipainot, niin sitä enemmän vaihtelua - tämän olen huomannut omalla ja muutamien tuttujeni kohdalla. Ei silti kannata lannistua. Huonoja päiviä tulee aina kohdalle ja voimatasojen heittely ei ole lopun alku.

Samoin kuin Jjp, niin suosittelisin sellaista omallakin kohdallani tepsinyttä seikkaa kuin runsasta vaihtelua. Vaikken itsekään aina tajua tämän toimivuutta, niin se on ainakin mun kohdallani mitä ilmeisintä. Eli kokeile vaihdella treenimetodeja, -liikkeitä, sarjapituuksia ja palautusten kestoa sarjojen välillä. Itse päädyin nyt syksyllä vaihtelemaan pumppi/volyymi/perustyylin treenin ja MD-runttauksen välillä ja heti pomppasi sarjapainot ja/tai toistomäärät tietyllä painolla kasvuun. Ja treenimotivaatio on todella hyvä. Otan siis 3 viikon kierron jollain ed.mainitulla tyylillä, pidän muutaman välipäivän ja sitten 2 viikon kierto MD-treeniä, sitten kevyt viikko ja 3 viikkoa jotain toisentyyppistä treeniä jne. Yhdessäkään peräkkäisessä treenissä en tee samaa liikettä samassa kohtaa enkä siten samoilla painoilla ja/tai samanpituista sarjaa.

Kokeile muutoksia myös energiansaantiin. Buustaile välillä reilusti plussakaloreilla & sikaruoalla, ota välillä vähän siistimmällä linjalla. Pysyy mieli virkeänä jos ei joka päivä pidä ylisiistiä linjaa. Ihmisiähän tässä ollaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä junnas joskus maastaveto noin vuoden 180 kilossa. Vaihdoin maastavedon suorinjaloinmaastavetoon ja siirsin selkäpäivältä jalkapäivälle. Puolivuotta myöhemmin vedin maasta 8x180 kiloa.

Samaten kävi kyykyn kanssa. Jätin kyykyssä vyön pois ja vaihdoin ohjelmaa. Entisten 15 reisiliikkeen sijaan tein kyykkyä 3x5, prässiä 2x15-20, reisihauis 3x12. Kyykkytulos nousi 6-7 kuukaudessa 3x140 ----> 5x160.

Penkki mulla on nyt erikoiskäsittelyssä. Rinta treeni nykyään 3x5 dippi, 3x8 kapee penkki. Jos vaikka sais penkkituloksen 150:n kilon paremmalle puolelle ennen ens kesää.

Eli rohkeasti vaan vaihtamaan treeniohjelmaa ja treenikiertoa.

Kerrohan Siipiveikko, mitkä ovat tavoitteesi? Mainitsit kyykky, penkki ja maastaveto tulokset, joten oletan, että sinua kiinnostaa voimailupuoli. Mitenkäs nostotekniikat? Ovatko ne kunnossa? Toivottavasti olet kysynyt tekniikkavinkkejä voimanostajilta.

Toi WSB on mun kehityksen kyllä saanut uuteen alkuun.

Onko pää kunnossa? Yksikään, joka ei ole uskonut itse nostavansa 200 kiloa ei ole sitä kyllä nostanutkaan.

Originally posted by andor
Tuosta vaihtelusta tuli mieleen kysymys, että vaihdatteko treenityyliä silloin, kun nykyinen ohjelma vielä potkii? Vai odotatteko siihen asti, että huomaatte selvästi kehon tottuneen ohjelmaan? Tarkoitan siis sitä, että onko mitään järkeä vaihtaa ohjelmaa kun se on toiminut jo muutamia viikkoja siinä pelossa, että kohta sen toimivuus lakkaa?

Hermotus ei opi tai totu yhtään mihinkään. Jos sulla on toimiva ohjelma, pidä se sellaisena. Aivan hyvin voit vetää 10 vuotta samalla ohjelmalla, ja kehittyä silti joka vuosi. Moni sotkee hyvän voimanhankinnan sillä, että sumplii joka kuukaudelle uutta ohjelmaa, ilman että edes oppii sovittamaan mitään treenivolyymiä kyseiseen ohjelmaan.

Siipiveikolle: jotkut tulokset menivat jopa hiukan taaksepainkin. esim penkista ei nouse lahellekkaan sita mita joskus mutta tissit nayttavat paljon mukavammilta kuin parhaina tulospaivina. silloin naet hakattiin vaan maksimia joka suuntaan, penkkia, kyykkya, maastavetoa, yms. penkista lahti parhaimmillaan 140kg*3, nyt ehka 120kg*4. paskat ovat tulokset nykyaan mutta massaa on tullu ihan sopivasti ja peiliin katsominen on huomattavasti mukavampaa. Eipahan tarvitse aina olla ilman paitaa etta nayttaa silta etta on joskus tehnyt jotain. Se on taas jokaisen oma asia etta mita arvostaa, kovaa penkkitulosta vai lihaa luidenymparilla. Kai minakin sitten joskus alan taas hinkkaamaan maksimia jahka tama alkaa vituttamaan! :)

Originally posted by andor
Ajattelin myös lihasmassan hankintaa, mutta muuttaako se sitten asiaa?

Ainakin mun kohdalla muuttaa. Samalla ohjelmalla (samat liikkeet samassa järjestyksessä samoilla toistoalueilla & samoilla palautuksilla) kerta toisensa jälkeen treenaaminen ei toimi pitemmän päälle. Aluksi tulee tottakai kehitystä, sitten se hidastuu ja loppuu. Ei se ohjelman muuttaminen mikään itseisarvo ole, jos homma kulkee samalla perusrungolla niin siitä vaan. Minulla se ei toimi, massanhankintamielessä siis.

Tai mikäli tuota runsasta vaihtelua pidetään ohjelmani perustana, niin sitten ei mitään. :)

Hermotus ei opi tai totu yhtään mihinkään. Jos sulla on toimiva ohjelma, pidä se sellaisena.

Totta! Kunhan muistaa seuraavan asian:

Hermosto ei ehkä opi tai totu, mutta sen saa melko helposti ylikuntoon. Paljon esim. lihaksistoa helpommin. Yleensä maksimivoimaharjoittelussa voimailijasta riippuen 1-4 viikkoa samaa pääliikettä riittää.

Aivan hyvin voit vetää 10 vuotta samalla ohjelmalla, ja kehittyä silti joka vuosi

Totta! Kunhan muistaa seuraavan asian:

Hyvä ohjelma sisältää vaihtelua. Hyvä ohjelma on suunniteltu pidemmälle ajanjaksolle ja mikäli puhutaan voimaohjelmasta on se usein suunniteltu tiettyä ajankohtaa (kisat) silmälläpitäen. Vaihtelu toteutetaan jakamalla ohjelma erilaisiin 1-4 viikon jaksoihin (miniperiodit). Periodeilla vaihdellaan esim. liikkeitä, sarjojen pituuksia ja määriä, palautusaikoja ym.

Ainakin suurin osa voimailunvalmentajista ja voimailijoista on kanssani samaa mieltä.

Originally posted by N.O.Kummonen
Hyvä ohjelma sisältää vaihtelua. Hyvä ohjelma on suunniteltu pidemmälle ajanjaksolle ja mikäli puhutaan voimaohjelmasta on se usein suunniteltu tiettyä ajankohtaa (kisat) silmälläpitäen. Vaihtelu toteutetaan jakamalla ohjelma erilaisiin 1-4 viikon jaksoihin (miniperiodit). Periodeilla vaihdellaan esim. liikkeitä, sarjojen pituuksia ja määriä, palautusaikoja ym.

Ainakin suurin osa voimailunvalmentajista ja voimailijoista on kanssani samaa mieltä.

Olen täysin samaa mieltä, jotain vaihtelua tietysti sarjoissa, ja jopa liikkeissä pitää olla itse jaksossa/jaksoissa, mutta ohjelma voi mielestäni näyttää ihan samalta 3 viikkoa ennen kisoja tänä, ja ensi vuonna.

Ja melkeinpä veikkaisin että jos ohjelma on joka kisaan kovin erilainen, niin on kunto niin arvalla vedetty, ettei kannata ihmetellä jos enkkakunto ei osunutkaan ihan nappiin :)

Originally posted by msj81
Itsellä junnas joskus maastaveto noin vuoden 180 kilossa. Vaihdoin maastavedon suorinjaloinmaastavetoon ja siirsin selkäpäivältä jalkapäivälle. Puolivuotta myöhemmin vedin maasta 8x180 kiloa.

Samaten kävi kyykyn kanssa. Jätin kyykyssä vyön pois ja vaihdoin ohjelmaa. Entisten 15 reisiliikkeen sijaan tein kyykkyä 3x5, prässiä 2x15-20, reisihauis 3x12. Kyykkytulos nousi 6-7 kuukaudessa 3x140 ----> 5x160.

Penkki mulla on nyt erikoiskäsittelyssä. Rinta treeni nykyään 3x5 dippi, 3x8 kapee penkki. Jos vaikka sais penkkituloksen 150:n kilon paremmalle puolelle ennen ens kesää.

Eli rohkeasti vaan vaihtamaan treeniohjelmaa ja treenikiertoa.

Maastavedosta tuli mieleen että aikoinaan treenasin sitä pitkillä
8-10 toiston sarjoilla. Parhaillaan meni suht kevyesti (ja puhtaasti, ei pompulla) kymppi 160kg ja laskeskelin että max olis 200kg. Melkonen pettymys oli ku ei edes 180 liikahtanutkaan ja 170 just ja just. Että aika ihme suhde!
Eikä ole ton 170kg yli menny lyhyillä sarjoilla treenaamallakaan. Nyt ohjelmassa on ollut Hyvää huomenta-liike raskailla painoilla WSB-tyyliin, saapi nähä joko sais vetoon lisää rautaa.

Originally posted by N.O.Kummonen
Kerrohan Siipiveikko, mitkä ovat tavoitteesi? Mainitsit kyykky, penkki ja maastaveto tulokset, joten oletan, että sinua kiinnostaa voimailupuoli. Mitenkäs nostotekniikat? Ovatko ne kunnossa? Toivottavasti olet kysynyt tekniikkavinkkejä voimanostajilta.

Toi WSB on mun kehityksen kyllä saanut uuteen alkuun.

Onko pää kunnossa? Yksikään, joka ei ole uskonut itse nostavansa 200 kiloa ei ole sitä kyllä nostanutkaan.
Tavoitteena on ollut saada molempia, massaa ja voimaa sopivassa suhteessa. Luulis että sitä voimaakin karttuis edes vähän vaikka kehonrakennustyylilläkin treenais kun välillä tekee lyhyempääkin sarjaa.
Mulle kyl helpompaa on ollut saada massaa kuin voimaa, tosiaan pari vuotta tulokset pysynyt suunnilleen samoina. Eikä kyl varsinaisesti lihastakaan ole enää kertynyt vaan läskiä kun kehityksen toivossa olen koittanu syödä niin pirusti viimisen vuoden ja saanu n.15kg lisää painoo, joka onnex on aika tasaisesti koko kehon ympärillä ettei mitään hirveetä pakkia ole!

Suositut

Back
Ylös Bottom