Sniffari
Äitisi valinta
Mikäs hiton monopoli fortumilla on? Itse en maksa senttiäkään sinne päinkään ja silti sähköä tulee töpselistä. Vinkki: jyväskylän energia.
Vinkki: Kenen verkossa se Jyväshyvän energia siirtyy sun töpseliin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikäs hiton monopoli fortumilla on? Itse en maksa senttiäkään sinne päinkään ja silti sähköä tulee töpselistä. Vinkki: jyväskylän energia.
Usein porukkaa vertaa noita johtajien palkkoja omiin 8-16/40h -palkkoihinsa ja vapaa-aikaansa. Tuollaisen ison pörssiyhtiön johtaja käyttää työhönsä 7 päivää viikostaan eli sitä vapaa-aikaa ei juurikaan ole. Lisäksi asemaan päästäkseen on joutunut uhraamaan paljon. Perheen kanssa ei voi viettää niin paljon aikaa. Ulkomaille on ollut pakko mennä. Parisuhde on koetuksella. Jatkuvaa uuden opiskelua. Harrastuksille ei ole aikaa. jne.
Tarkoitanpa vaan, että moni ei ole valmis uhraamaan kaikkea tuota saadakseen tuollaisen aseman. Moni voi valittaa ja vaatii enemmän vastuuta, mutta kun laitetaan kaveri uraputkeen, niin pari vuoden sisällä alkaa vähemmän vaativat tehtävät kiinnostamaan. Niin se vaan on. Itse en ainakaan tahdo koskaan olla tuon tason johtaja. Ei minulle ole työ koko elämä.
Usein porukkaa vertaa noita johtajien palkkoja omiin 8-16/40h -palkkoihinsa ja vapaa-aikaansa. Tuollaisen ison pörssiyhtiön johtaja käyttää työhönsä 7 päivää viikostaan eli sitä vapaa-aikaa ei juurikaan ole. Lisäksi asemaan päästäkseen on joutunut uhraamaan paljon. Perheen kanssa ei voi viettää niin paljon aikaa. Ulkomaille on ollut pakko mennä. Parisuhde on koetuksella. Jatkuvaa uuden opiskelua. Harrastuksille ei ole aikaa. jne.
Tarkoitanpa vaan, että moni ei ole valmis uhraamaan kaikkea tuota saadakseen tuollaisen aseman. Moni voi valittaa ja vaatii enemmän vastuuta, mutta kun laitetaan kaveri uraputkeen, niin pari vuoden sisällä alkaa vähemmän vaativat tehtävät kiinnostamaan. Niin se vaan on. Itse en ainakaan tahdo koskaan olla tuon tason johtaja. Ei minulle ole työ koko elämä.
Uskotko edes itse tuohon? Minä en ainakaan usko.
Tuo on kyllä aivan totta. Moni ajattelee asiaa vain siltä kannalta, että kaikki työ olisi muka samanlaista, mutta toisista hommista saa vain paremman liksan, mikä ei kyllä tosiaankaan pidä paikkaansa. Luottamustehtävissä alkaa se vastuu kertymään omaan niskaan ja tulostavoitteet yms. pitää täyttää. Tuollainen vastuullinen työ varsinkin tässä taloustilanteessa on helvetin raskasta ja tosiaan ne duuniasiat on päässä 24/7, jos töissä asiat ei kulje hyvin. Alaisethan aina vittulee joka asiasta, koska alaisten mielestä esimiehet ei tee mitään töitä ja joissain tapauksissa sitten taas esimiehen mielestä alaiset laiskottelevat. Kaikista helpointa se olis olla ihan normaali rivimies tehtaassa, koska vastuuta ei ole enää tippaakaan sen jälkeen kun duunista lähdet ja duunissakin vastuu voi olla melko pientä. Itse voisin sanoa, että kun jokainen palkkoja arvosteleva tekis vaikka viikon jonkun pörssiyhtiön johtajan duunia samalla työpanoksella, niin sen jälkeen tuskin tulisi palkkoja arvosteltua.Usein porukkaa vertaa noita johtajien palkkoja omiin 8-16/40h -palkkoihinsa ja vapaa-aikaansa. Tuollaisen ison pörssiyhtiön johtaja käyttää työhönsä 7 päivää viikostaan eli sitä vapaa-aikaa ei juurikaan ole. Lisäksi asemaan päästäkseen on joutunut uhraamaan paljon. Perheen kanssa ei voi viettää niin paljon aikaa. Ulkomaille on ollut pakko mennä. Parisuhde on koetuksella. Jatkuvaa uuden opiskelua. Harrastuksille ei ole aikaa. jne.
Usein porukkaa vertaa noita johtajien palkkoja omiin 8-16/40h -palkkoihinsa ja vapaa-aikaansa. Tuollaisen ison pörssiyhtiön johtaja käyttää työhönsä 7 päivää viikostaan eli sitä vapaa-aikaa ei juurikaan ole. Lisäksi asemaan päästäkseen on joutunut uhraamaan paljon. Perheen kanssa ei voi viettää niin paljon aikaa. Ulkomaille on ollut pakko mennä. Parisuhde on koetuksella. Harrastuksille ei ole aikaa. jne.
.
En tiedä, mutta mua ainakin ottaa päähän ja rajusti tollainen touhu.
Lähdetään nyt ensinnäkin siitä, ettei kukaan ihminen ole 33 miljoonan arvoinen. Moni ihminen olisi varmasti tehnyt samat työt neljäsosalla tuosta summasta. Tuolainenhan juuri ruokkii lamaa, kun yhdelle henkilölle kertyy rahaa noin helvetisti. Sittenkun sen viellä tietää, ettei tuosta rahasummasta paljoakaan palauteta Suomeen kiertoon. Ulkomaille se suuremmaksi osaksi menee. Tiivistettynä mielipiteenä: Tuloeroja on tasattava.
Tätä menoa historia toistaa itseään. Köyhät ja vähempiosaiset raskaan työn raatajat nousee sortovaltaa vastaan.
Hyvä yritys mutta päin vittuahan se meni. Siirron hoitaa jyväskylän energian sisaryhtiö (sen nimi on vähän epälooginen enkä nyt muista sitä)Vinkki: Kenen verkossa se Jyväshyvän energia siirtyy sun töpseliin?
Se ei valitettavasti ole yhdestä ihmisestä kiinni jos yritys tekee sen 400 miljoonaa valtiolle.Eikö ihminen joka tekee samassa ajassa valtiolle esim. 400 miljoonaa rahaa, ole mielestäsi 33 miljoonan arvoinen?
Ymmärrän pointtisi, mutta mikä mielestäsi olisi oikea summa esim. tässä tapauksessa?
Entäpä jos maailman talous menisi alamäkeen, ja muualla tehtäisiin miinusta esim. -40 %, ja tässä yrityksessä miinusta tulisi vain -20 %. Onko sinusta, tai muista, epäreilua tällöin palkita johtajat?
Johan noiden johtajien palkoista menee reippaasti yli puolet veroa valtiolle ja kaikista pääomatuloista 28%, niin minun laskujeni mukaan valtio saa siitä ihan kiitettävän siivun.En tiedä, mutta mua ainakin ottaa päähän ja rajusti tollainen touhu.
Lähdetään nyt ensinnäkin siitä, ettei kukaan ihminen ole 33 miljoonan arvoinen. Moni ihminen olisi varmasti tehnyt samat työt neljäsosalla tuosta summasta. Tuolainenhan juuri ruokkii lamaa, kun yhdelle henkilölle kertyy rahaa noin helvetisti. Sittenkun sen viellä tietää, ettei tuosta rahasummasta paljoakaan palauteta Suomeen kiertoon. Ulkomaille se suuremmaksi osaksi menee. Tiivistettynä mielipiteenä: Tuloeroja on tasattava.
Tätä menoa historia toistaa itseään. Köyhät ja vähempiosaiset raskaan työn raatajat nousee sortovaltaa vastaan.
Se ei valitettavasti ole yhdestä ihmisestä kiinni jos yritys tekee sen 400 miljoonaa valtiolle.
Sillä 30 miljoonalla olisi voinut työllistää työttömiä. Loput 3 miljoonaa olisi mun puolesta voinut maksaa sitten palkkoina yrityksen johtajille.
Sitten kun meidän Lillenius jää eläkkeelle vuoden vaihteessa, niin se varmasti saa vuodessa enemmän eläkettä, kuin normi ihminen tienaa 3 vuodessa. Tommoisien palkkojen jälkeen ei tarvitsi, maksaa sille enää yhtään eläkettä.
Kyllä niitä päteviä kavereita aina löytyy. Siitä se ei ole kiinni.Just näin perkele! Kaikki vaan kortistoon niin kaikilla on hauskaa!!!
Tuolla tavalla palkkioita rajoittamalla voipi olla että kukaan pätevä kaveri ei tahdo enää hommaa ottaa vastaan.
Moni pienyrittäjä tekee samaa kuin mainitsemasi johtaja.
Tai vaikkapa lypsykarjatilallinen.
Palkka vaan on ...hiukan...pienempi...:curs:
Moni pienyrittäjä tekee samaa kuin mainitsemasi johtaja.
Tai vaikkapa lypsykarjatilallinen.
Palkka vaan on ...hiukan...pienempi...:curs:
...ja sit heräsit unesta?Kyllä niitä päteviä kavereita aina löytyy. Siitä se ei ole kiinni.