Archey
Banned
- Ikä
- 62
fluid power sanoi:Samoilla linjoilla.
Vieläkin on kovasti valloillaan tuo 4-jakoinen on paras ja 2-jakoinen aloittelijoille yms. Kummasti monet jopa pidempäänkin treenanneet ovat saaneet tuloksia siirryttyään 4-jakoisesta 2-jakoisiin ja jopa 1-jakoisiin, vaikka nämä ovatkin kaikkien oikeiden liharekkojen mielestä täysin aloittelijoiden ohjelmia eivätkä mahdollista keskittymistä treenaamiseen yms.. Myöskin on kuultu, että kroppaa ei voi treenata kahta kertaa viikossa läpi, koska se ei palaudu jne.
Muistaakseni Hulkki käyttää erittäin paljon noita vuorosarjoja treenissään ja on se jotakin lihasta saanut mielestäni hankittua. Samainen kaveri myöskin kertoi siirtyneensä 2-jakoiseen tiheäfrekvenssiseen treeniin, koska lihasryhmä kerran viikossa kuolemaan asti -treeni ei tuottanut enää toivottua tulosta.
Itse olen myöskin tykittellyt 2-jakoista menemään jo pidemmän aikaa ja voimatasot ovat kasvaneet koko ajan vaikka treenissä onkin paljon vuorosarjoja. Lihasmassan lisäyksestä on paha sanoa mitään, koska olen ollut miinuksilla jo useamman kuukauden. Tuo treenitapa on ainakin kehittänyt pumppua ja palautumiskykyä niin paljon, että odotan innolla millaiset vaikutukset sillä on treenitehoihin kun siirryn piakkoin jossakin vaiheessa esim. työntävät, vetävät, jalat -jakoon. Ainakin kuntopohja pitäisi olla ihan erilaisissa atmosfääreissä.
Miten ihmeessä vertaat tässä threadissa 1, 2 ja 4-jakoisia ohjelmia toisiinsa?
Asialla ei ole mitään tekemistä vastakkaisten lihasryhmien treenaamiseen samassa treenissä, supersarjat ja vastakkaisten lihasryhmien treenimenetelmä kuuluvat läheisemmin yhteen monijakoisten ohjelmien kanssa kuin 1- ja 2-jakoisten.