Pisin aika ilman mättöpäivää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari viikkoa varmaan ilman yhtään lipsahdusta(en laske tähän zero colia). Oma ongelmani ei ole niinkään karkit ja suklaat. Näistä pystyn oleen erossa ihan kokonaankin, niin kauan kun niitä ei ilmesty kotiin. Sitten jos kaupasta suklaalevy jostain syystä mukaan tarttuu niin se tulee syötyä heti yhdeltä istumalta. Viikolla suurin ongelma on kauppojen kolmioleivät ja muut "välipalat". Näistä tulee ihan turhaa energiaa huonolla makrojakaumalla hankittua liian helposti. Viikonloppuisin ongelma onkin sitten bisse jolle olen super perso. Ei niinkään tee mieli juoda mitään perseitä tai lähteä rilluttelemaan mutta pieni tissuttelu maistuu aina.

Mättöruokien määrittely on aika turhaa. Esim. hampurilainen täyslihapihvillä on makroravinnejakaumaltaan yhtä lähellä "mättöruokaa" kuin vaikka spagetti+jauhelihakastike. Palkkariin heitetään maltoa, mutta karkkia ei voi syödä? IF-ruokavaliossa tosin taas voitaneeen pitää "mättönä" kaikkea ruokaa, joka sisältää suhteessa paljon sekä rasvaa että hiilaria, koska ko. yhdistelmä ei ole toivottavaa.

Sulla taitaa olla pahemman luokan muistihäiriöitä. Juustosta tulee mättöä rasvan määrän takia. Mitä tuo on jos ei rasvasta nillittämistä? Samalla kuitenkin toteat, että pizzasta saa terveellistä ja silti sen jälkeen huutelet "MÄTTÖ MÄTTÖ MÄTTÖ!" -mantraasi. Siehän puhut ihan ristiin koko ajan.

Kerro nyt vielä mikä tekee täysjyvä- tai ruispohjaisesta, kunnon tomaattikastikkeella, kanakuutioilla, naudan pihvisuikaleilla ja mozzarellalla päällystetystä pizzasta sitä mättöä? Nuo kun ovat kaikki ruoka-aineita, jotka kelpuutetaan kyllä sinne ruokavalioon muuten. Onko se kenties niiden yhdistäminen vai se, että tuotos paistetaan kovassa lämpötilassa? Katoaako mättöluokitus jos nuo syödään erikseen?

Itse en söisi pizzaa joka päivä sen juustomäärän takia, mutta syö sinä toki. Ei sitä nyt noin henkilökohtaisesti tarvitse ottaa jos olen sitä mieltä.

Itse en söisi pizzaa joka päivä sen juustomäärän takia, mutta syö sinä toki. Ei sitä nyt noin henkilökohtaisesti tarvitse ottaa jos olen sitä mieltä.

Henkilökohtaisesti? Lähinnä nauran tuolle siun typerälle tavalle määritellä joitain ruokia mätöksi ihan ihmeellisin perustein.

Pandapuhuu asiaa... Ja jfx juustoja on myös erilaisia, ei sen päällisen ole aina pakko olla jotain 62% juustoa. Ja jos rasvainen on epäterveellistä niin onko silloin oliiviöljy, voi tai kookosöljy epäterveellistä? Minusta terveellisyys on niin veteen piirretty käsite, että siitä on turha alkaa pätemään ellei ole tosiaan hyvin perehtynyt ravintotieteisiin.

Vaikea pysyä aiheessa jota ei ole määritelty kunnolla

E: mä en jaksa nyt alkaa väittelemään enempää asiasta vaan meen tekee huomisia eväitä töihin ja nukkuu mun bodariunta

^ no sillon ku ihmiset päättää alkaa nussimaan pilkkua ni ei siinä mitkään määritykset auta. Mäki haluaisin lopettaa, mutta ku ei vaan pysty olemaan vastaamatta huutoon.

^ Eli ensin väännät mun sanomiset ja sitten naurat vääntämällesi jutulle :D

Miten suora lainaus on vääntämistä? Taitaa nyt vaan vähän kenkuttaa kun sun jutuissa olevat selvät järjettömyydet lyödään päin näköä.

^ no lopettakaa sitten se päteminen ja yrittäkää pysyä aiheessa.

Aiheessa, joka on itsessään täysin ristiriitainen. Puhut mättöpäivästä ja sitten huudat tavallisten ruoka-aineiden kohdalla omiasi. Huvittavaa miten mehun juominen on lipsahdus joillekin :rolleyes:

^ no sillon ku ihmiset päättää alkaa nussimaan pilkkua ni ei siinä mitkään määritykset auta. Mäki haluaisin lopettaa, mutta ku ei vaan pysty olemaan vastaamatta huutoon.

Ne määritykset ja järkevä aloitusposti auttavat kummasti. Se, että keksitään uusi, oma määritys ja käytetään siitä samaa nimitystä kuin yleisesti tunnetusta vanhasta termistä, ei ole fiksua. Mättöpäivä täällä mielletään vähän muuksi kuin mehun tai rasvaisen ruoan syömiseksi.

Tällä erää 20:s viikko dieettiä menossa, yhtään tankkauspäivää ei ole tarvittu, saati yhtään mitään lipsahduksia ole koettu, muutama viikko vielä, mutta ei sittenkään sentään sikailla! Mä en usko edes 1% vertaa "cheatti" päiviin dieetillä, jotka toistuu joka viikonloppu, itsekurin puutetta. Päätä siinä tankataan eikä kroppaa :face:

e: nii tosiaan -16kg, ja vyötäröltä -17cm. paino tällä hetkellä 95,6kg:sta edellisvkon keskiarvoon 79,4kg.

Miten suora lainaus on vääntämistä? Taitaa nyt vaan vähän kenkuttaa kun sun jutuissa olevat selvät järjettömyydet lyödään päin näköä.

Tarkoitin osuutta joka ei ollut suora lainaus, eli taas yrität vääntää sanomisiani.

Aiheessa, joka on itsessään täysin ristiriitainen. Puhut mättöpäivästä ja sitten huudat tavallisten ruoka-aineiden kohdalla omiasi. Huvittavaa miten mehun juominen on lipsahdus joillekin :rolleyes:

No jos tarkoitat taas juustoa, niin kyllä se on aika ongelmallinen osa pizzaa kun sitä on siinä normaalisti aika paljon. Jos et halua käsittää mitä tarkoitan niin omapa on asiasi. Turha sitä on koko ajan yrittää nostaa uudelleen esille. Etenkin kun en mielipidettäni muuta.

Ne määritykset ja järkevä aloitusposti auttavat kummasti. Se, että keksitään uusi, oma määritys ja käytetään siitä samaa nimitystä kuin yleisesti tunnetusta vanhasta termistä, ei ole fiksua. Mättöpäivä täällä mielletään vähän muuksi kuin mehun tai rasvaisen ruoan syömiseksi.

Siis tarkoitatko, että sana mättö on sama kuin mättöpäivä vai mikä tämänkin pätemisen tarkoitus oli? Vaikka otsikko onkin "pisin aika ilman mättöpäivää" niin silti itse postissa kysytään kuinka kauan on oltu ilman ainuttakaan lipsahdusta omasta ruokavaliosta mihin tuskin kenelläkään kuuluu vakiona pizza, jota vedetään sitten mättöpäivänä, jolloin pizzan voi käsittää mätöksi. Mutta sinä haluat olettaa, että sitten kyse on mättöpäivästä jos tapahtuu pienikin lipsahdus ja juuri tämä on tuota harrastamaasi sanojen vääntämistä.

Eeppinen triidi :p Mä en oo ollu vielä ikinä dieetillä ni en oo lipsunu saati viettäny mättöpäivää. Enkä mä laskis suunniteltuja iltakaljoja ees lipsumiseks jos kalorit ja makrot vaan matchais.

2-3 kuukautta on tämän kevään puolella ollut pisin puhdas diettijakso. Itsellä ei edes oikeen tee mieli karkkia, sipseistä en tykkää. Ainoa pahe mulla on Battery, mutta sitä ei saa yhdysvalloista, tai no saisi amazonista, mutta en jaksa tilata. Ei oo tehnyt tiukkaa dietillä, kun alusta saakka on ollut päämäärä, et puhtaasti vedetään. "Repsahdukset" on yleensä sattunut, kun on pitänyt mennä työporukan tai kavereiden kanssa jostain erikoisesta syystä ravintolaan mistä ei kehtaa kieltäytyä. En silti pidä tätä älyttömänä cheattipäivänä, koska ruokaa vain sekin on.

Itse samaa mieltä monen kokeneemman kirjoittajan kanssa, että ei mätöksi voi laskea hiilareita ja rasvoja!! Oma mielipiteeni on, että mättöroskaksi laskisin ´turhan valkoisen sokerin mikä ei sisällä kuin energiaa eikä mitään ravitsevaa´ ja rasvoissa laittaisin rajan siihen, että onko ne oikeasti jotain trans-rasvoja halpaketjujen majoneeseissa yhdessä lisä-aineiden. Esim minun mielestä on oikein hieno saavutus MÄTTÖPÄIVÄKSI, jos harvoin harjoittaa: Että syö esimerkiksi tuoretta lohta yli kilon ja ja jälkiruuaksi tuoreilla marjoilla rasvatonta maitorahkaa 1-2kg :)

^ ei täällä ole kukaan ollut vielä sitä mieltä, että mättö on hiilari tai rasva. Kaikessa ruuassa on proteiinia, hiilaria ja rasvaa. Niiden määrä, makrojakauma sekä hyvien ja huonojen hiilareiden ja rasvojen suhde tekee toisesta ruuasta enemmän mättöä kuin toisesta.

Edit: Olisko pitänyt laittaa melkein kaikessa ettei nyt tästäkin vittuilla, silllä esim. lihassa ei ole hiilareita. Vaikea kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi kun pelkää, että joku irroittaa asian yhteydestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom