Pisin aika ilman mättöpäivää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu
^ rasvan määrä tekee juustosta mättöä. Etenkin ku juuston rasvat ei oo hyviä rasvoja. Saahan noista tosiaan aika terveellisiä kun itse tekee.

Riippuu ihan ruokailumallista. Vähemmän hiilihydraatteja syödessä syödään ihan luonnostaan enemmän rasvaa, eikä juustossa ole silloin mitään vikaa. Ja onhan juustolla runsaasti terveysvaikutuksia (K2-vitamiinin aiheuttamat hyödyt verisuonille).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nus nus -ketju! Mutta jatketaan alkuperäisessä ideassa.

Tämä threadi on kyllä harvinaisen turha jos jfx olet sitä mieltä että kaikki mistä ei ole mitään todellista hyötyä on mättöä. Tämän perusteellahan kaikki hiilihydraatit ovat mättöä? Koska hiilihydraatit eivät ole välttämättömiä voimalle tai lihastenkasvulle. Kyllä hiilihydraatit ovat hyödyllisiä mutta ei välttämättömiä.

Riippuu ihan ruokailumallista. Vähemmän hiilihydraatteja syödessä syödään ihan luonnostaan enemmän rasvaa, eikä juustossa ole silloin mitään vikaa. Ja onhan juustolla runsaasti terveysvaikutuksia (K2-vitamiinin aiheuttamat hyödyt verisuonille).

Syön neljä siivua Oltermannin 9%:sta päivässä ja olen myös sitä mieltä, että juusto on terveellistä, mutta en söisi sitä pelkästään vaikka se olisi kuinka terveellistä.

Tämä threadi on kyllä harvinaisen turha jos jfx olet sitä mieltä että kaikki mistä ei ole mitään todellista hyötyä on mättöä. Tämän perusteellahan kaikki hiilihydraatit ovat mättöä? Koska hiilihydraatit eivät ole välttämättömiä voimalle tai lihastenkasvulle. Kyllä hiilihydraatit ovat hyödyllisiä mutta ei välttämättömiä.

Siis jos olen? Selvä. Millä perusteella hiilareista nyt tuli mättöä? En ymmärtänyt. Hiilarit ovat siis mielestäsi hyödyllisiä, mutta ei välttämättömiä? No kait tuo lasketaan mielipiteeksi, mutta mikä oli pointti?

Pointti kärjistetysti tiivistettynä: onko esim. vaalea höttövehnäleipä mättöä vai normaalia ruokaa.

Pointti kärjistetysti tiivistettynä: onko esim. vaalea höttövehnäleipä mättöä vai normaalia ruokaa.

Okei, no nyt täytyy melkein myöntää, että olen sekoamassa, koska tekisi mieli sanoa mättöä, mutta eihän se nyt sitä oikeasti ole. Oma valintani olisi ruisleipä, joten jos söisin tuollaista pullaa laskisin sen lipsahdukseksi :D Nyt mun ei enään kannata sanoa mitään tähän ketjuun. Siis kannata.

Minäkö olen luullut että mättöpäivä tulee dietillä ollessa päivästä jolloin kaloreita vedetään runsaasti, riippumatta kaloreiden lähteestä.

Onko mättö nyt sitten se, että syö ruokavalioon "kuulumatonta" vai että kaloreita tulee liikaa yhdellä kertaa (ja mikä on liikaa)? Säännöt vieläkin epäselvät tässä sopassa. :D

^ No eiköhän karkkikin ole mättöä juuri sen sokerin määrän takia.

Karkki on yleensä luettu mätöksi sen takia, että se on pelkkiä tyhjiä kaloreita ilman hivenaineita yms. mitä normaalista ruoasta saa. Ei kaikissa karkeissakaan mitään sokeria ole hirveästi. Siun tapasi ajatella tätä on ihan helvetin mustavalkoinen ja pelkistetty. Hyvin käy esimerkiksi ilmi tuosta rasvasta nillittämisestä. Sen perusteella kaikki ketoilijat sitten syövät vain mättöä... Tämä ketju on ihan käsittämätön, olet keksinyt jonkun uuden määritelmän mätölle ja lyöt sitä kaikkiin normaaliin ruokavalioon kuuluviin asioihin.

^Juurikin noin.

Karkki on yleensä luettu mätöksi sen takia, että se on pelkkiä tyhjiä kaloreita ilman hivenaineita yms. mitä normaalista ruoasta saa. Ei kaikissa karkeissakaan mitään sokeria ole hirveästi. Siun tapasi ajatella tätä on ihan helvetin mustavalkoinen ja pelkistetty. Hyvin käy esimerkiksi ilmi tuosta rasvasta nillittämisestä. Sen perusteella kaikki ketoilijat sitten syövät vain mättöä... Tämä ketju on ihan käsittämätön, olet keksinyt jonkun uuden määritelmän mätölle ja lyöt sitä kaikkiin normaaliin ruokavalioon kuuluviin asioihin.

Eli kun perustelin miksi PIZZA on mättöä niin olen joku rasvasta nillittäjä?

^ rasvan määrä tekee juustosta mättöä. Etenkin ku juuston rasvat ei oo hyviä rasvoja. Saahan noista tosiaan aika terveellisiä kun itse tekee.

Mitähän tuossa lukee...

Eli kun perustelin miksi PIZZA on mättöä niin olen joku rasvasta nillittäjä?

Sulla taitaa olla pahemman luokan muistihäiriöitä. Juustosta tulee mättöä rasvan määrän takia. Mitä tuo on jos ei rasvasta nillittämistä? Samalla kuitenkin toteat, että pizzasta saa terveellistä ja silti sen jälkeen huutelet "MÄTTÖ MÄTTÖ MÄTTÖ!" -mantraasi. Siehän puhut ihan ristiin koko ajan.

Kerro nyt vielä mikä tekee täysjyvä- tai ruispohjaisesta, kunnon tomaattikastikkeella, kanakuutioilla, naudan pihvisuikaleilla ja mozzarellalla päällystetystä pizzasta sitä mättöä? Nuo kun ovat kaikki ruoka-aineita, jotka kelpuutetaan kyllä sinne ruokavalioon muuten. Onko se kenties niiden yhdistäminen vai se, että tuotos paistetaan kovassa lämpötilassa? Katoaako mättöluokitus jos nuo syödään erikseen?

2,5kk mennyt ilman varsinaisia mättöpäiviä. Pari kertaa on saattanut käydä plussan puolella kevään aikana, mutta muuten kyllä kokoajan miinuksilla.

Ei sillä varmaan laihduttamista varten olekkaan mitään merkitystä, mutta ei se ainakaan mikään optimaalisin energiamuoto ole voiman ja lihasmassan kasvattamiseen.
Ei se varmaan kovin optimaalinen energiamuoto olekaan juu, kun ei siinä ole energiaa. Ihan niin kuin ei ole vesikään.

Mulla tulee näitä "kaatumisia" lähinnä sosiaalisissa tilanteissa. Tulee syötyä omaan ruokavalioon kuulumatonta vain kohteliaisuuden vuoksi, muttei se toisaalta maailmaa kaada. En tahdo nähdä vanhan mummo ilmettä, kun en ota hänen vaivalla minulle väkertämäänsä leivosta kahvin kanssa --> :confused:. Karkkeja, sokerilimuja tms. en osta itse kuin silloin, jos on tulossa vieraita. Ehkä mussa on jotain vikaa, mutta body-ruoka maistuu mulle paremmin! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom