Pisin aika ilman mättöpäivää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan joku 3 viikkoa, todella harvoin sitä tulee syötyä karkkia tai jotain muuta missä ei ole grammaakaan protskua. Yleensä jos haluaa jotain hyvää syömistä niin kyllä se menee näihin "roskaruokiin", olutta nyt tulee silloin tällöin otettua mutta kyllä se alle viiteen kertaan jää vuodessa että olisi kännissä.

Voi muuten olla silloin kun aloitti salilla käynnin joskus 7-8 vuotta sitten, niin ei tullut varmaan moneen kuukauteen syötyä mitään herkkuja kun oli järkyttävä hifistely päällä. No ei silloin kyllä oikeen tulosta tullut kun pelkäsi sitä läskiä aivan liikaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itsehän en oo perso niinkää makeisille ja sipseille yms suklaille jne, niitä varmaa syön yleensä 1-4kk välein, mutta sitten syönki kerralla taas ton ajan eestä, yleensä mulla ei haluta mitää noista vaikka ois tarjollakin mutta sitten jonain kauniina päivänä iskee himo ja ostan varmaa kympillä karkkia yms. Tosiaan kännissä ja rapulassa tulee kyllä haettua kebabbia ynnä muuta roskaaa, tai jos vaan sattuu muuten laiska päivä oleen eikä jaksa ruokaa laittaa niin sitte roskaruokaa alkaa tekee mieli, eipä niitäkää nykypäivänä ole tullu paljoa harrasteltua.

Kuudes päivä nyt menossa ilman mitään herkkuja, korvasin hedelmillä kaiken makean. Ylimääräinen pöhötys on kadonnut todella nopeasti. Täytyy katsoa kuinka kauan tätä jaksaa, mutta se on kyllä totta, että herkkuja ei enää tee mieli kun niitä ei hetkeen syö.

Reilu kuukausi tuli vietettyä ilman ainuttakaan mättöpäivää. Se kuitenkin huipentui sellaisiin syömisorgioihin, että tuskinpa tuosta ääripidättäytymisestä on kovinkaan paljon hyötyä..

Taitaa olla reilu 3vko ennätykset.

Nyt diettaillu tonnin vajeilla, yleensä selkäranka kestää sen pari viikkoa ennenkuin tulee tarve mättää.
17vrk kesti tällä kierroksella, arvioisin että tänään pärähti tonnin yli peruskulutuksen.

Helposti yli joulun ilman ainuttakaan joulutorttua, konhvehtia, pasteijaa,limsaa, alkoholia.. ;) Ei muuta kun lipeäkalaa ääntä kohti!!

En nyt lähtisi väittämään, että kyse oli varsinaisesti itsekuristakaan, mutta kun dieetille olen taas alkanut niin en kyllä aio pahemmin mässytellä, eikä kyllä ole ollut vielä mitään ongelmiakaan. Vielä on hyvin mielessä epäonnistuneet dieetit ja se lihas- ja voimkato, mikä seurasi kun paino ei välietapeissa ollutkaan niin alhaalla kuin piti ja kaloreita leikattiin sitten tuntuvasti jatkoon, jotta tehdyt virheet saataisiin jotenkin paikattua. Olen normaalisti melko tapamässyttäjä kuitenkin, viikossa menee aika helposti pari pussia sipsejä, litra tai kaksi jäätelöä ja karkkia joitain pusseja. Tavoitteet on hyvä pitää mielessä ja muistaa, että jos suo itselleen turhan herkun johonkin väliin on paljon helpompi sallia se toinenkin herkku. Suurimpana motivaationlähteenä on kuitenkin ehdottomasti nimenonaan se järkyttävä vitutus, mikä huonosti suoritetusta dieetistä jää mieleen. Ei kiitos enää ikinä sitä.

Ja jottei hieno sota mätön määritelmästä menisi aivan hukkaan lisään vielä, että oma määritelmäni mätöstä on "turha herkuttelu". Jotkin ruoat ovat enemmän mättöä kuin toiset, pitsa ei ole läheskään niin paha kuin pussi sipsejä. Itse hyvin tehty pitsa voi olla jopa yhtä hyvä kuin mikä tahansa ateria. Jokainen kuitenkin varmaan intuitiivisestikin ymmärtää mikä on dieetillä hyvää- ja mikä huonoa ruokaa ja jos joku tietty ruoka sotii tarkoitusperiä vastaan, olisi se hyvä jättää pois. Lähinnä kyse lienee prioriteeteistä, jos on tavoite ja tietää miten se saavutetaan, ei siltä tieltä myöskään silloin poiketa nostamatta samalla herkuttelua prioriteettilistalla dieetin yläpuolelle.

Tsemppiä kaikille dieetteihinsä, toivottavasti ote niskasta pitää kaikilla.

Ps. Nyt tekee hirveästi mieli niitä kirpeitä missä x -karkkeja, joita en ole syöny varmaan vuosikausiin, mutten silti "halua" niitä.

Jaa a, enpä muista millon ois mitään true mättöpäivää ollut. Karkkia menee ehkä pussi tai pari kuukaudessa + jotain pikkumakeaa, samoten joku pitsa. Mäkkisafkaa yms ei lähes koskaan ja limua tai muitakaan sokerilitkuja en ole juonut muutamaan vuoteen.

Kohta tasan vuosi. Viimeksi 2011 jouluna syöty konvehteja, tryffeleitä ym suklaata ja makeaa.. Tosin raakakaakaota käytän lähes päivittäin, mutta n. 20g/päivä en vielä mätöksi laske :)

Mulla ollut tämmönen syömälakko jo jonkun aikaa, ei oo tullu syötyä mitään yllä olevista eikä juotua noin 6 kuukauteen. Painoa tippunut melkein 20kiloa

Ei varmaan kuukauttakaan. Kesällä oli vaihe, että mättöpäivä jopa 2-3 kertaa viikossa (silloin kun olin terve ja pääsin salille 3 kertaa viikossa). Mättö tarkoittaa siis n. tai yli 3000 kaloria - jos olis laskenut. Kyllä silloin voimatasot nousi ja lihasta tuli. Myös yök-läskiä mahaan, joten ei auta kuin yrittää hillitä mättöjä. Jo pitkään aina kun otan alkoa vähänkään enemmän kuin ihan vähän, menee mätöx. Aaargh.

Eka kuukausi dieetillä menee aina ilman lipsahduksia. Sen jälkeen onkin pakko pitää cheattipäivä joka lauantai, jotta pääkestää. Yleensä sen jälkeen paino tippukin koko viikolta. Herkkuja, eli karkkia, sipsiä, limsaa jne. ei tule normaalistikkaan syötyä kuin pari kertaa vuoteen. Pahaa ja ällöttävää, eikätee yhtään mieli koskaan. Cheattipäivät meneekin yleensä hampurilaisella, pizzalla tai kotiruualla. Saattaa joskus joku leivoskin mennä,jos joku on itse leiponut.

Edit. No söin mie toissapäivänä 150g casheweita leffassa, mutta jätin raikut syömättä :jahas:

Lähes päivittäin tulee juotua ainakin lasillinen Pepsi Maxia joten ei varmaan päivääkään. Karkkeja, leivoksia, keksejä, suklaata tai sipsejä en syö juuri koskaan, ei ole mitään himoja. En rehellisesti edes muista koska olisin viimeksi ostanut jotakin näistä. McDonalds, pizzat ja kebabit ovat myös todella harvinaisia. Jouluna tuli pari suklaapalaa maisteltua kaikenmoisista konvehtirasioista kun tarjottiin. Jos tuota Pepsi Maxia ei laskettaisi mätöksi (enkä itse laske, mutta mennään nyt aloittajan säännöillä) niin olisi plakkarissa ainakin kuukausi. Ei kuitenkaan ole niin tarkkaa itselle että olisin asiasta kirjaa pitänyt.

6 viikkoa. Eikä sillonkaan "sorruttu" vaan se nyt oli suunniteltu että pidetään dietin aikana noita mättöpäiviä. Kyllähän sitä pystyy olemaan ilman nuita, kun tavaksi ottaa.

Koht on kuukaus takana ilman mättöpäivää.Okei on tullu muutaman kerran vedettyä perus mättöä vähän isompi satsi päivässä mut mitään suklaata,karkkia tai pizzoja ei oo tullu vedettyä.

Hienointa on että ei tee enää edes mieli.Oon aina ollu todelline herkkuperse ja 2 viikkoa ilma mättöpäivää tuntu mahdottomalta.Sitä himoitsi tyyliin kokoajan jotain ja suunnitteli pitkin viikkoa mitä sit mättöpäivänä vetää+et noi mättöpäivät tykkäs vähän venyä kun oli vaikeuksia siirtyä takas normiruokavalioon.Myöskin ajatusmalli "noh kalorit menny jo yli ni vedetään sit huolella" ei ollu se kaikesta viisain.

Kaupassa katellu suklaalevyjä yms mut eipä niistä tuu mitään kiksejä enää.Suorastaan melkeen pelottaa vetästä se et jos siitä taas seuraa se päivittäin kalvava makean ja roskaruuan himo.

Läkerolia tulee ostettua ja vedettyä rasiallinen/kaksi kerran pari viikossa.Sitäkään ei niinkään makean himoon vaan vähän "juhlaa" arkeen :D

Pointtina siis et jos muut kärsii tosta makeanhimosta niin suosittelen lopettamaan kokonaan tai ainakin jättämään kaikki dieetin ajaks pois.Mulla ainakaan ei toimi mättöpäivä kerran/kaks kuussa.Nykyään mättöpäivänä saatan esim vetää täysjyväriisin sijasta basmatia ja laittaa ehkä vähä ruokakermaa kanan joukkoon.

Suositut

Back
Ylös Bottom