Pilapiirrokseen vastataan singolla?

mr Afroman sanoi:
Wauw tosi hyvä kysymys haluatko vastauksen. meidän perheessä tai meidän koko suvussa ei ole kukaan, kuka ei kunnioita meidän uskontoa, joten miten se olis mahdollista että just minun lasten kohdallani asian laita muuttuisi.?
Tuossa on vinha perä. Onhan täysin mahdotonta että lapsi varttuessaan omaksuisi eri aatemaailman kuin vanhempansa/sukunsa :worship:

mr Afroman sanoi:
tiedätkö, kun lapsi on pieni sillä opetetaan, miten tärkeä on uskonto ja sillä on paljon islamin uskoinen kavereita yhtä paljon kuin muut uskonto ja jossa se näkee miten sen vanhemmat uskoo omaan uskontoon niin lapsi ei muutu siitä..
Niin totta! Eiväthän lapset muutu :worship:

Vielä kerran pojat, Mekkaan päin - ja tunteella :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
reino sanoi:
Eikös tuota ole juuri kokeiltu mm. Afganistanissa ja Irakissa? Kaikki yli 10 hengen hääseurueet on ammuttu, miehitystä on jatkunut useita vuosia ja vaalejakin on vissiin pidetty?

No? Jokos siellä alkaa olla järjestys, vai alkaako siellä vaan pelkästään olla keinot vähissä? :D

Onhan sitä yritetty, mutta puoliakaan mainitsemistani keinoista ei ole käytetty. Jos sotaan lähdetään, on sinne turha mennä silittelemään päitä ja taputtelemaan olalle. Miehittäjä on aina miehittäjä ja viattomat kärsii. Tällähetkellä pyritään minimoimaan miehitetylle kansalle aiheutuvat tappiot jopa omien sotilaiden kustannuksella. Ollaan liian lepsuja koska "yleisön paine" vaatii sitä. Jokaisen televisio/internet kuvan jälkeen, jossa viattomia on kuollut, huudetaan sotilaita takaisin ja halutaan sodan loppuvan. Jokaisen sinkkiarkun jälkeen kansa huutaa omia sotilaitaan takaisin. Pahin mahdollinen scenaario on se, missä mennään katkaisemaan käärmeeltä pää ja pyörahdetaan tankilla torinympäri, kaadetaan muutama patsas ja lähdetään kotiin. Homma jää taas puolitiehen ja syntyneen valtatyhjiön takia kansa(t) tappavat toisiaan.

Demokratia on huono ennaltaehkäisemään syntyviä uhkia sotilaallisesti, mutta uhan jo toteuduttua ollaan ampumassa risteilyohjuksia koko kansan suostumuksella.

Ja on turha kuvitella että hirmuhallitsijan alta loikataan demokratiaan parissa vuodessa ilman äärimmäisiä toimia. Kyseessä on kuitenkin kansa, jonka lukutaito pyörii 40% tuntumassa. Ei demokratia syntynyt länsimaihinkaan muutamassa vuodessa, eikä todellakaan kivuttomasti. Historia vaan tuntuu nykyään unohtuvan kovin monelta.

Sopii vaan toivoa, että ääriaines ongelmasta päästään eroon tavalla tai toisella ennekuin tekniikka kehittyy niin pitkälle, että ydinasekelpoisen materiaalin tekeminen onnistuu kellarissa. Tällähetkellähän ydinaseen rakentaa jo kellarissa, mikäli vain onnistuu haalimaan sen n. pesäpallon kokoisen köntin ydinasekelpoista uraania tai plutoniumia.:rock:

mr Afroman sanoi:
tarkotan sillä, että toi voi olla vaikka joku toiseen asiaan liityvä ei mitenkään liity tähän

Katsopa uutisia mr. Juuri tuli töllöstä kyseisestä aiheesta. Lisää muslimimaita on alkanut toimiin ja kyllä siellä rynnäkkökiväärit kourassa kaduilla tanssittiin..

flagellum dei sanoi:
Tuossa on vinha perä. Onhan täysin mahdotonta että lapsi varttuessaan omaksuisi eri aatemaailman kuin vanhempansa/sukunsa :worship:

Niin totta! Eiväthän lapset muutu :worship:

Vielä kerran pojat, Mekkaan päin - ja tunteella :worship:

Ehkä toisaalta toimin väärin esittäessäni kysymyksen, johon tiesin vastauksen. Mutta toivottavasti tämä taas herättää ajatuksia lain määräämästä uskonnonvapaudesta maassamme.

mr Afroman sanoi:
tiedätkö, kun lapsi on pieni sillä opetetaan, miten tärkeä on uskonto ja sillä on paljon islamin uskoinen kavereita yhtä paljon kuin muut uskonto ja jossa se näkee miten sen vanhemmat uskoo omaan uskontoon niin lapsi ei muutu siitä..
Miksi opetat lapselle uskonnon olevan tärkeää? Mikä siinä on tärkeää? Miksi lapsesi ei saa itse ottaa selvää uskonnoista jos häntä kiinnostaa?

mr Afroman sanoi:
jos jotkut ihmiset pitävät uskontonsa loukkaamisen sama asian kuin te pidätte vaikka jos joku loukkais teidän lapsenne tai joku loukkais teitä jollain henkilökohtaisella tavalla.
Minä ainakin pidän lehdistön vapautta pyhänä asiana ja tämä uhkailu Jyllands Postenia ja Tanskaa kohtaan loukkaa minua henkilökohtaisella tavalla.

Suomessa taitaa muuten vieläkin olla jokin naurettava jumalanpilkkalaki voimassa? Ainakin 60-luvulla Harro Koskinen sai tästä jumalanpilkkasyytteen.

Tomppa85 sanoi:
Nyt ei puhuta Saksan, Itävallan tai Turkin laeista, vaan Suomen laista, jonka juuri aiemmin quottasin.

Kansanryhmää vastaan kiihotukseen ei tarvita neutronipommia, kemiallisia aseita, tai atomipommia. Riittää että omaa puhe- ja/tai kirjoitustaidon.

En ole edelleenkään tehnyt quottaamaasi lakia vastaan. Sulta on tullut paras postaus koko höpinään(se markkinointiasia), mutta tässä olet väärässä.

RRKalle sanoi:
En ole edelleenkään tehnyt quottaamaasi lakia vastaan. Sulta on tullut paras postaus koko höpinään(se markkinointiasia), mutta tässä olet väärässä.
Voisitko sinä tai joku muu antaa esimerkin siitä, milloin tuon lain määrittelemään toimintaan sitten syyllistyy?

Dippi sanoi:
Minä ainakin pidän lehdistön vapautta pyhänä asiana ja tämä uhkailu Jyllands Postenia ja Tanskaa kohtaan loukkaa minua henkilökohtaisella tavalla.

Taikauskoisten hiekkaneekerien toimia en hyväksy, mutta Jyllands Postenin väelle en osaa antaa sympatiaa tyttömäisen pelkurointinsa vuoksi. Taitaa olla tanskalaisilla pysyväisohjeena että aggressoria nöyristellään ja toivotaan ettei se ryhdy tönimään.

Olisivat vaan julkaisseet ählyjen uhkailuille vastineeksi sarjakuvan jossa Allah ja Muhammed tuplapenetroivat koiraa.

Edit. Ei tämä viesti muuttelemalla yhtään sen järkevämmäksi muuttunut.

Ainakin joku taisi saada puheestaan missä kehoitti tarttumaan pesäpallomailoihin ja käyttämään niitä ei-suomalaisia kohtaan tuomion kiihotuksesta. Ja turkulainen poliitikko Mäenpää jostain lentolehtisistä, en kyllä tiedä mitä sisälsivät. Eivät vissiin mitään kauhean rasistista, mutta yleisesti kehoitettiin ottamaan oikeutta omiin käsiin tai jotain.

kauhean montaa tapausta ei ole ollut, koska oikeusjärjestelmässämme käytetään tervettä järkeäkin välillä. Mutta luulisin että jos syyte tulee, tulee myös tuomio miltein aina, ihan vain poliitisen ilmapiirin takia, ja siksi että tällaiset tapaukset ovatkin jo yleensä aika räikeitä.

jantunen7 sanoi:
Kiitos vastauksesta. Mielipiteeni islaminuskosta ei kyllä paljon muuttunut, ehkä vain lisää "ennakkoluuloja".
taisitte saada varmaan minun ulkomaalais aksentillä jonkun väärin käsityksen tai jotakin. tarkoitin itse, että jos lapsi kasvaa muslimi perheessä se itse omaksuu automaatisesti uskonto, mutta! jos lapsi kieltäytyy uskomasta islamin uskontoon niin kunnioitan sen päätöksen ja sillä selvä. asutaan euroopassa u know ja jos saitte minusta sellasen kuvan, että olen fundamentalisti niin pyydän anteeksi.

mr Afroman sanoi:

Kiitos selvennyksestä, nyt tiedän että olen tekemisissä järkevän, ja uskontoonsa nöyrästi suhtautuvan ihmisen kanssa. Aloinkin jo huolestua.

:thumbs:

RRKalle sanoi:

Ensimmäisessä tähän ketjuun pistämässä viestissä oli tarkoitus herätellä kysymystä, mikä on laillista ja sopivaa kirjoitettavaa. Suorana syytöksenä se olisi ollut hieman hupaisa. -Ehdotinhan itse samassa viestissä iskua Iraniin. Asioista tulee saada keskustella, mutta mielestäni sen tulee tapahtua asiallisesti. Mielestäni ajatus satojen miljoonien ihmisten tappamisesta oli mauton. Taidan olla typerä wanna be humanisti.:david: Tämä siis oli vain oma näkemykseni tavasta, jolla keskustelua tulisi käydä .:)

RRKalle sanoi:
en ole rasisti tai inhoa muslimeja, koko kansanryhmän järjestelmällinen tuhoaminen vain olisi ihmiskunnan etu.

Lainasin nyt ihan tahallani räikeän pätkän. Asiaa on nyt selitetty AKV:lle ja muille, jotka jäivät koulussa ilman luetun ymmärtämistä. Minä nyt sitten ymmärrän, että et tunne sisimmissäsi olevasi rasisti. Ymmärrätkö sinä, että ei välttämättä ole lukijan moka jos viesteistäsi saa toisen käsityksen?:piis:

mr Afroman sanoi:
taisitte saada varmaan minun ulkomaalais aksentillä jonkun väärin käsityksen tai jotakin. tarkoitin itse, että jos lapsi kasvaa muslimi perheessä se itse omaksuu automaatisesti uskonto, mutta! jos lapsi kieltäytyy uskomasta islamin uskontoon niin kunnioitan sen päätöksen ja sillä selvä. asutaan euroopassa u know ja jos saitte minusta sellasen kuvan, että olen fundamentalisti niin pyydän anteeksi.

nämä suomenkielen aksentit ja murteet ovat niin kovin vaikeita, että sattuuhan noita erehdyksiä, älä huoli. Kyllä suurin osa varmaan tajusi pointtisi;)

Tälleen aihetta sivuten tällanen hieman ehkä retorinenkin kysymys:

Se että kaikki täällä íhmettelee miten tällanen on mahdollista ja että melko pöyristyttävää, kuka meikäläisen lisäksi miettii että näinköhän Tanskassa enää tehdään pilapiirroksia Muhammedista?

Kostaja X sanoi:
Ensimmäisessä tähän ketjuun pistämässä viestissä oli tarkoitus herätellä kysymystä, mikä on laillista ja sopivaa kirjoitettavaa. Suorana syytöksenä se olisi ollut hieman hupaisa. -Ehdotinhan itse samassa viestissä iskua Iraniin. Asioista tulee saada keskustella, mutta mielestäni sen tulee tapahtua asiallisesti. Mielestäni ajatus satojen miljoonien ihmisten tappamisesta oli mauton. Taidan olla typerä wanna be humanisti.:david: Tämä siis oli vain oma näkemykseni tavasta, jolla keskustelua tulisi käydä .:)

Lainasin nyt ihan tahallani räikeän pätkän. Asiaa on nyt selitetty AKV:lle ja muille, jotka jäivät koulussa ilman luetun ymmärtämistä. Minä nyt sitten ymmärrän, että et tunne sisimmissäsi olevasi rasisti. Ymmärrätkö sinä, että ei välttämättä ole lukijan moka jos viesteistäsi saa toisen käsityksen?:piis:

Lisäsinkin juuri loppuun pahoittelut ellet tarkoittanut solvata, sori vaan.

Toki ymmärrän että moisen kuvan voi saada, mutta vaikka monasti mainitsin asiasta, ei kaikille mennyt perille. Eiköhän tämäkin off-topic ala olla ohi, jotkut hiffaa mitä mä tarkoitin. Jollei se Kaspian tiikeri-vertaus viimeistään mennyt perille niin ei tule mikään muukaan mitä sanon valaisemaan niitä ketkä eivät edes moista ajatusta suostu käsitelemään, ja leimaavat heti idiootiksi ja hulluksi.

Uskon että kohta täälläkin jutellaan Afrikan riistosta ja intiaanien lahtaamisesta siirtomaa-aikoina ym. Niinhän näille keskusteluille tuppaa käydä.

Yleensä olen pyrkinyt ymmärtämään sitä sun tätä mutta kyllä nyt alkaa mennä muslimien touhut yli.

Jos eivät kestä länsimaista mielipiteenvapautta niin mikä perkeleen pakko täällä on olla. Takas vaan luoliin ja hiiohoi.

Kaminari sanoi:
Se että kaikki täällä íhmettelee miten tällanen on mahdollista ja että melko pöyristyttävää, kuka meikäläisen lisäksi miettii että näinköhän Tanskassa enää tehdään pilapiirroksia Muhammedista?
Näin on. Ei tehdä. Eikä tule löytymään koko Euroopasta enää yhtään lehteä, joka olisi tarpeeksi hullunrohkea sellaisia julkaistaakseen.

Oppivatpahan heti kerrasta, siat. :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom