Pilapiirrokseen vastataan singolla?

kalmukki sanoi:
Perkele, parasta olla väittämättä meitä muslimeja väkivaltaiseksi tai saatte singosta!

:lol2:
Aivan, äärimuslimien reagointi on ironisella tavalla osoittanut pilapiirrokset kiusallisen osuviksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kalmukki sanoi:
Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun kun luin Hesarista: "Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab sanoo, että piirustukset ovat "tahallaan loukkaavia" ja <i>niillä yritetään väittää islamia väkivaltaiseksi</i> uskonnoksi."

Perkele, parasta olla väittämättä meitä muslimeja väkivaltaiseksi tai saatte singosta!

Yrittiköhän hän sanoa, että valtaosa muslimeista on tavallisia, maltillisia, ihmisiä, eikä heitä kaikkia pidä tuomita väkivaltaisiksi kiihkoilijoiksi pelkästään uskontonsa perusteella?

RRKalle sanoi:
Multividan asteroidivertaus oli mielestäni aika osuva siihen mitä tarkoitin alunperinkin. Sanoin myös heti toisessa viestissä etten haluaisi hirveästi väitellä sellaisia argumentteja vastaan mitä AKV esittää: "olet tollo" ,"olet väärässä" "toi on ihan typerää" tai "sussa ei oo miestä myöntää että olet väärässä". Tottakai on myös kiva kuulla toisen suusta kuinka paljon on rasisti, pikku-Hitler tai kuinka inhoaa muslimeja. Ehkä jonkun muun pitäisi välillä miettiä mitä kirjoittaa.

Mä en ole missään vaiheessa korjaillut ekan viestini sanomaa, koittanut vain tehdä selväksi sen mitä siinä tarkoitin. Enkä ole myöskään ikinä "fantasioinut" kansanmurhan suorittamisesta. Sellaisesta maailmasta kyllä joskus unelmoin millainen se olisi jos poistettaisiin tuollaisia ikäviä tekijöitä.

Enkä ollut tuohtunut kun kirjoitin ekan viestini. Tomppa85:n ratkaisu demokratian markkinoinnista on varmaankin paras, mutta mielestäni vielä mahdottomampi toteuttaa kuin kansanmurha.

Ihmisten tappaminen on aika kamalaa, enkä minä edes pystyisi tuntemattomia tappamaan, puhun vain ideaaliratkaisusta omassa filosofiassani. Heti jos oma moraalikäsitys sanoo että ihmiselämällä on arvoa, silloin tilanne on täysin toinen. Kyllä mä tunnen empatiaa kaikkia siellä nyttenkin kärsiviä kohtaan, mutta sekään ei muuta kantaani.

Jos sulla AKV ei oikeasti ole mitään perusteluja, etkä sä voi hetkeksi jättää sun kiihkomieltä, niin ole vaan meitille vihainen. Mutta älä viitti sanoa mulle mitä mieltä mä olen. Sun mielestä mä vihaan muslimeja mun mielipiteen takia. Mutta mä voin sentään sen verran samaistua niihin, että niille ideaali olisi koko muu maailma kuolleena.

Ajattele Kaspian tiikeriä: Neuvostoliiton sotilasjohto 40-luvun lopulla määräsi koko rodun sukupuuttoon tapettavaksi elintilan takia, ei ne niitä silti varmaan vihannut. Jos tämä ei saa sua käsittämään mun pointtia, ja ymmärtämään etten mä ole mikään väkivalta-fantasioista kärsivä natsi, niin sitten ei.

Keskustelu on mun osalta ohi, sä voit tän jälkeen keuhkota ihan rauhassa. :piis:

Annetaan tosiaan jo olla. Joku jo totesikin, että se sun ensimmäinen viesti ei ollut niitä kaikkein selvimpiä joten ihan kaikkea vikaa en suostu ottamaan omille niskoilleni (ymmärrän kyllä lukemaani vähintäänkin ihan kohtalaisesti, ilman sitä en olisi tähän ikään asti selvinnyt). Mutta koitan löysätä pipoa jatkossa ja jättää (omasta mielestäni) hölmöt jutut enimmäkseen kommentoimatta.

Sziget sanoi:
Toivoisin näkeväni vielä sen päivän, että islamin usko kaatuisi omaan mahdottomuuteensa. Miksei se periaatteessa voisi olla mahdollistakin.Tällä hetkellä se ei vaan vaikuta kovin todennäköiseltä, kun Muhammed-aiheisista pilapiirroksistakin lähdetään kostoretkelle. Ja muun maailman pokkurointi arabimaille öljyn takia tai muuten vaan fundamentalistien terrorihyökkäysten pelossa ei auta asiaa.

Islam tuskin kaatuu, ainakaan merkityksessä "hävitä". Minä ainakin toivon sitä, että islamilainen maailma maallistuu samalla tavoin kuin länsimaailma. Onhan täälläkin niitä ääriuskonnollisia idiootteja, mutta huomattavasti vähemmän & heillä on huomattavasti marginaalisempi asema.

Ja itse toivon ettei Tanska tule pyytämään anteeksi noita pilapiirroksia. Sananvapaus on meikäläiselle pyhä arvo. Tosin reaalipolitiikassa kannattaa usein valita se pienimmän riesan tie, joten voi olla että anteeksipyyntö esitetään. Mutta ainakin itse toivon ettei.

Haistan palaneen ranskalaisen auton käryä...
yle.fi sanoi:
France Soir julkaisi Muhammed-kuvat

Ranskalainen iltapäivälehti France Soir on julkaissut polemiikkia herättäneen pilapiirrossarjan, joka esittää mm. profeetta Muhammedin pommimiehenä.
Lehti sanoo ettei se halua provosoida, vaan kertoa mistä kiistassa on kyse. Tapauksesta ei ole ollut kuin haittaa uskontojen kunnioittamiselle ja sananvapaudelle, France Soir perustelee.
http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id27020.html

Tomppa85 sanoi:
25 vuoden päästä muslimit piirtelevät itse pilakuvia Muhammedista. Nyt tilanne on vain vähän kärjistynyt ja tulenaltis lähi-idässä, ja ihmiset herkempiä reagoimaan kaikenlaisiin ärsykkeisiin.

En usko, meinaan Izlam syntyi 800 vuotta Hesuksen uskon jälkeen, ja veikkaan että se sen 800 vuotta ottaa ennen kuin pääsevät siihen asti, että suurin osa muslimeista kykenee hieman relaamaan. Kaikki ei varmaan kykene ikinä relaamaan, jos haluaa olla fanaattinen, niin uskonto on siihen aika hyvä työkalu, oli sitten kristinusko, juutalaisuus, eitalaisuus tai musulmaanius.

Tuntuu että islam on nyt jihadeineen just siinä vaiheessa missä kristinusko oli 800 vuotta sitten, eli verta pakkiin ja vääräuskoiset joko käännytetään tai tapetaan.

Tuli mieleeni, onko kukaan nähnyt mielenosoituksia, joissa joku palestiinalaispoppoo (esimerkiksi) tai jokin muslimiväestön osa osoittaisi mieltä tuota väkivaltaa ja itsemurhapommittelua VASTAAN?

Siis näitäkin tapauksia voi olla mutta ei vaan heti tuu mieleen.

SerialLoser sanoi:
Tuli mieleeni, onko kukaan nähnyt mielenosoituksia, joissa joku palestiinalaispoppoo (esimerkiksi) tai jokin muslimiväestön osa osoittaisi mieltä tuota väkivaltaa ja itsemurhapommittelua VASTAAN?

Eipä olla nähty. Vaikka halua riittäisikin, niin moinen ei olisi kovin fiksua. Hamas et co. olisivat heti rynkyt kädessä ja rätit naamalla vastassa.

Tosin taannoin luin tekstiteevestä suht positiivisen uutisen. Erään tutkimuksen mukaan 84% palestiinalaisista kannattaa rauhanprosessia Israelin kanssa - ja Hamasia vaaleissa äänestäneistä 77% prosenttia. 2/3 myös haluaisi Hamasin lopettavan aseellisen vastarinnan välittömästi.

France Soir -lehti osoittaa uskomatonta kansalaisrohkeutta. Katsotaan, uskaltaako kukaan seurata perässä.

Tällä välin olen ryhtynyt omakohtaisiin tukitoimiin: ostin lähimarketista kaikki löytämäni Arlan tuotteet. Seuraavat kolme viikkoa eletään vähärasvaisilla fetakuutioilla.

Olen myös opetellut piirtämään pilakuvia Profeetta Muhamedista. Jatkossa aion töhertää niitä kaikkialle.

:kakka:
O
/|\
/\

Siinäpä Profeetta Muhamed muhkean turbaaninsa kanssa. Voitte selvästi nähdä, miten paljon minä dissaan profeettaa, koska olen selvästikin piirtänyt hänet kynäniskaksi. Aion nyt julkisesti väittää, että Profeetta Muhamedin penkkitulos oli alle 50 kiloa. Ei se haba Mekkaan päin pyllistelemällä kasva!

Radiosta (Ylex) tänään joku ylipiston professoori tms, sori virheet, ajelin autoa enkä viittiny kirjotella muistiinpanoja:

-Profeetta Muhamed(in hahmo) on Islamin uskoisille erittäin pyhä
-Profeetta Muhamedin kuvaaminen graafisesti YLIPÄÄTÄÄN ei ole sallittua Islamilaisessa kulttuurissa
-kuvat olivat pilapiirroksia ja näin ollen erityisen halventavia, ja kuvat on julkaistu sananvapauden varjolla loukkaamistarkoituksessa.

SerialLoser sanoi:
En usko, meinaan Izlam syntyi 800 vuotta Hesuksen uskon jälkeen, ja veikkaan että se sen 800 vuotta ottaa ennen kuin pääsevät siihen asti, että suurin osa muslimeista kykenee hieman relaamaan. Kaikki ei varmaan kykene ikinä relaamaan, jos haluaa olla fanaattinen, niin uskonto on siihen aika hyvä työkalu, oli sitten kristinusko, juutalaisuus, eitalaisuus tai musulmaanius.

Tuntuu että islam on nyt jihadeineen just siinä vaiheessa missä kristinusko oli 800 vuotta sitten, eli verta pakkiin ja vääräuskoiset joko käännytetään tai tapetaan.

Ei 800 vuoden takaista kristikuntaa voi verrata nykyiseen islamilaiseen maailmaan. Ei vaikka se houkuttelevaa olisikin, ja meitä sangen imartelevaa. Maailma nykyään on hyvin erilainen kuin 800 vuotta sitten, vaikka joitakin yhtäläisyyksiä löytyykin.

Kiinnittäisin huomiota siihen seikkaan, joka etupäässä edistää radikalismia: oppimattomuus. Oletteko huomanneet kuinka ihmiset, jotka ovat kaikkein lukeneimpia ja oppineimpia, ovat lähes poikkeuksetta myös niitä maltillisimpia? Johtuisiko tämä siitä, että nämä ihmiset ovat omaksuneet osan ihmiskunnan kollektiivisesta muistista, ja osaavat tulkita nykyajan tapahtumia muutenkin kuin lööppien ja poliittisesti värittyneiden blogien kautta?

Tämä koskee myös muslimeja. Mitä oppimattomammasta ja nuoremmasta ihmisestä on kyse, sitä suurempi riski hänellä on ajautua radikaalien ideologien kynsiin.

Tässä valossa ei todellakaan menisi 800 vuotta ennenkuin demokratia ja sananvapaus saavuttaa lähi-idässä saman aseman kuin Euroopassa. Tähän vain tarvitaan olosuhteita, jotka suosivat maltillisia: rauha, turvattu toimeentulo ja positiiviset tulevaisuudennäkymät.

Tomppa85 sanoi:
Tässä valossa ei todellakaan menisi 800 vuotta ennenkuin demokratia ja sananvapaus saavuttaa lähi-idässä saman aseman kuin Euroopassa. Tähän vain tarvitaan olosuhteita, jotka suosivat maltillisia: rauha, turvattu toimeentulo ja positiiviset tulevaisuudennäkymät.
Pitkälti samaa mieltä, mutta oletetaan, että rauha, toimeentulo ja tulevaisuus on turvattu, niin toimisiko homma siltikään? Voiko islamilaisessa maassa kasvaminen koskaan olla "olosuhde, joka suosii maltillisia"? Osama Bin Laden ei ole köyhä poika hiekka-aavikolta.

(Naisten asema, sensuuri, vahva uskonnollinen painotus kaiken tason opetuksessa, uskonnon vahva asema arkielämässä --> yhteiskunnallinen "perusoppimattomuus".)

(AKV: joo joo, niitä "islamilaisia maitakin" on monenlaisia.)

Minua aina ilhaduttaa kun demokratian kannattajat käyttävät epädemokraattisia keinoja tai esittävät kannatuksensa epädemokraattisille menettelytavoille.

Myös näistä oikeuksista puhuttaessa menee helposti vellit ja puurot sekasin.

Uskonnonvapaus, eli uskonrauha, merkitsee vapautta olla tulematta luokatuksi sen perusteella, mitä uskoo ja sitä, ettei uskojan pyhinä pitämiä asioita pilkata. Tanskan, Ruotsin ja Suomen laeissa on tämä pykälä ja Tanskassa sitä on rikottu. Oikeus uskonrauhaan on subjeltiivinen.

Kunnanloukkaus; tässä tapauksessa muslimien kunniaa on loukattu, koska muslimeille rakasta henkilöä on kuvattu halventavasti. Myös kuolleen kunniaa voi loukata ja silloin asianomistajana voi olla kuka tahansa, joka on vainajalle eritysen läheinen. Oikeus kunnian loukkaamattomuuteen on myös subjektiivinen.

Sanan- ja lehdistönvapaus eivät ylitä yo. oikeuksia.

Mitä tulee vihjailuun muslimien barbaarisuudesta, tässäkin ketjussa on syyllistytty kiihottamiseen kansanryhmää vastaan, joukkotuhonnan suunnitteluun, kunnianloukkaukseen jne jne.

Alarik sanoi:
epäilen että mitään boikotteja tms. ei tulekaan.
Jaa no epäilyt ei auta nyt. Joku Suomalainen yber-imaami kertoi eilen uutisissa boikotoivansa kaikkiaTanskassa (ja USA:ssa) valmistettuja tuotteita. Lisäksi hän kehoitti kaikkia muslimeja samaan. Sama homma muissakin maissa.

Ja eikös Arla lyönyt lapun luukulle joillain muslimimaiden tehtailla tyrehtyneen kysynnän vuoksi..

Itse lähden ostamaan arlaa niin perkeleesti! Ei haittaa laktoosi-intoleranssit:rock:

:kakka: :kakka: :kakka: :kakka: :kakka: :curs:

Taha sanoi:
Myös näistä oikeuksista puhuttaessa menee helposti vellit ja puurot sekasin.

Nyt taitaa olla sinulla puurot ja vellit sekaisin. Jätä lain tulkitseminen ammattilaisille. Se ei ole ihan noin yksioikoista ainakaan länsimaissa.

Sanooko sananvapaus sinulle mitään?

Suomessa ja muissa länsimaissa saa muuten piirtää muhammedeja, jeesuksia ja perkeleitä siinä missä aku ankkojakin. Jos ei miellytä, niin ei muuta kuin ehdolle eduskuntaan ja vaikuttamaan. Sinkoa ei kannata ottaa mukaan..

Multivita sanoi:
Sanooko sananvapaus sinulle mitään?
Sanoo. En tunne yhtään valtiota, jossa olisi rajoittamaton oikeus sanoa mitä tahansa.

Suomessa ja muissa länsimaissa saa muuten piirtää muhammedeja, jeesuksia ja perkeleitä siinä missä aku ankkojakin. Jos ei miellytä, niin ei muuta kuin ehdolle eduskuntaan ja vaikuttamaan. Sinkoa ei kannata ottaa mukaan..
Ei muuten saa. Jumalanpilkasta ja kunnianloukkauksista on annettu tuomioita Suomessa ja muissa länsimaissa ja pykälät kunnianloukkauksesta ja uskonrauhasta voit lukea täältä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001

Taha sanoi:

Katsohan viesti 163 ja mieti hetki. Kyseisessä sarjassa jeesus häröilee kaikkea mahdollista ja jumala esitettiin muistaakseni jonain kurttuisena vuohena. Miksiköhän ei syntynyt mekkalaa. Eikö kristityt rakasta jumalaansa? Vai onkohan heillä järkeä päässä? Veikkaan jälkimmäistä...

Sitäpaitsi Tanska kieltäytyi pyytämästä anteeksi vedoten sananvapauteen.

Multivita sanoi:
Katsohan viesti 163 ja mieti hetki. Kyseisessä sarjassa jeesus häröilee kaikkea mahdollista ja jumala esitettiin muistaakseni jonain kurttuisena vuohena. Miksiköhän ei syntynyt mekkalaa. Eikö kristityt rakasta jumalaansa? Vai onkohan heillä järkeä päässä? Veikkaan jälkimmäistä...
Oikeus uskonrauhaan on subjektiivinen ja kyseessä on asianomistajarikos.

Sitäpaitsi Tanska kieltäytyi pyytämästä anteeksi vedoten sananvapauteen.
Tanskalainen lehti pyysi jo anteeksi sitä, että oli loukannut muslimeja. Tanskan pääministeri kieltäytyi pyytämästä anteeksi, koska asia ei kuulunut hallituksen päätösvaltaan.

Miksei itsenäinen arabivaltio saa päättää, keihin se pitää diplomaattisuhteita, minkä maan kansalaisia sen alueelle päästetään tai eikö kauppias saa päättää, mitä juustoja myy?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom