kalmukki sanoi:Perkele, parasta olla väittämättä meitä muslimeja väkivaltaiseksi tai saatte singosta!
:lol2:
Aivan, äärimuslimien reagointi on ironisella tavalla osoittanut pilapiirrokset kiusallisen osuviksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kalmukki sanoi:Perkele, parasta olla väittämättä meitä muslimeja väkivaltaiseksi tai saatte singosta!
kalmukki sanoi:Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun kun luin Hesarista: "Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab sanoo, että piirustukset ovat "tahallaan loukkaavia" ja <i>niillä yritetään väittää islamia väkivaltaiseksi</i> uskonnoksi."
Perkele, parasta olla väittämättä meitä muslimeja väkivaltaiseksi tai saatte singosta!
RRKalle sanoi:Multividan asteroidivertaus oli mielestäni aika osuva siihen mitä tarkoitin alunperinkin. Sanoin myös heti toisessa viestissä etten haluaisi hirveästi väitellä sellaisia argumentteja vastaan mitä AKV esittää: "olet tollo" ,"olet väärässä" "toi on ihan typerää" tai "sussa ei oo miestä myöntää että olet väärässä". Tottakai on myös kiva kuulla toisen suusta kuinka paljon on rasisti, pikku-Hitler tai kuinka inhoaa muslimeja. Ehkä jonkun muun pitäisi välillä miettiä mitä kirjoittaa.
Mä en ole missään vaiheessa korjaillut ekan viestini sanomaa, koittanut vain tehdä selväksi sen mitä siinä tarkoitin. Enkä ole myöskään ikinä "fantasioinut" kansanmurhan suorittamisesta. Sellaisesta maailmasta kyllä joskus unelmoin millainen se olisi jos poistettaisiin tuollaisia ikäviä tekijöitä.
Enkä ollut tuohtunut kun kirjoitin ekan viestini. Tomppa85:n ratkaisu demokratian markkinoinnista on varmaankin paras, mutta mielestäni vielä mahdottomampi toteuttaa kuin kansanmurha.
Ihmisten tappaminen on aika kamalaa, enkä minä edes pystyisi tuntemattomia tappamaan, puhun vain ideaaliratkaisusta omassa filosofiassani. Heti jos oma moraalikäsitys sanoo että ihmiselämällä on arvoa, silloin tilanne on täysin toinen. Kyllä mä tunnen empatiaa kaikkia siellä nyttenkin kärsiviä kohtaan, mutta sekään ei muuta kantaani.
Jos sulla AKV ei oikeasti ole mitään perusteluja, etkä sä voi hetkeksi jättää sun kiihkomieltä, niin ole vaan meitille vihainen. Mutta älä viitti sanoa mulle mitä mieltä mä olen. Sun mielestä mä vihaan muslimeja mun mielipiteen takia. Mutta mä voin sentään sen verran samaistua niihin, että niille ideaali olisi koko muu maailma kuolleena.
Ajattele Kaspian tiikeriä: Neuvostoliiton sotilasjohto 40-luvun lopulla määräsi koko rodun sukupuuttoon tapettavaksi elintilan takia, ei ne niitä silti varmaan vihannut. Jos tämä ei saa sua käsittämään mun pointtia, ja ymmärtämään etten mä ole mikään väkivalta-fantasioista kärsivä natsi, niin sitten ei.
Keskustelu on mun osalta ohi, sä voit tän jälkeen keuhkota ihan rauhassa. :piis:
Sziget sanoi:Toivoisin näkeväni vielä sen päivän, että islamin usko kaatuisi omaan mahdottomuuteensa. Miksei se periaatteessa voisi olla mahdollistakin.Tällä hetkellä se ei vaan vaikuta kovin todennäköiseltä, kun Muhammed-aiheisista pilapiirroksistakin lähdetään kostoretkelle. Ja muun maailman pokkurointi arabimaille öljyn takia tai muuten vaan fundamentalistien terrorihyökkäysten pelossa ei auta asiaa.
http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id27020.htmlyle.fi sanoi:France Soir julkaisi Muhammed-kuvat
Ranskalainen iltapäivälehti France Soir on julkaissut polemiikkia herättäneen pilapiirrossarjan, joka esittää mm. profeetta Muhammedin pommimiehenä.
Lehti sanoo ettei se halua provosoida, vaan kertoa mistä kiistassa on kyse. Tapauksesta ei ole ollut kuin haittaa uskontojen kunnioittamiselle ja sananvapaudelle, France Soir perustelee.
Arvid sanoi:
Tomppa85 sanoi:25 vuoden päästä muslimit piirtelevät itse pilakuvia Muhammedista. Nyt tilanne on vain vähän kärjistynyt ja tulenaltis lähi-idässä, ja ihmiset herkempiä reagoimaan kaikenlaisiin ärsykkeisiin.
SerialLoser sanoi:Tuli mieleeni, onko kukaan nähnyt mielenosoituksia, joissa joku palestiinalaispoppoo (esimerkiksi) tai jokin muslimiväestön osa osoittaisi mieltä tuota väkivaltaa ja itsemurhapommittelua VASTAAN?
SerialLoser sanoi:En usko, meinaan Izlam syntyi 800 vuotta Hesuksen uskon jälkeen, ja veikkaan että se sen 800 vuotta ottaa ennen kuin pääsevät siihen asti, että suurin osa muslimeista kykenee hieman relaamaan. Kaikki ei varmaan kykene ikinä relaamaan, jos haluaa olla fanaattinen, niin uskonto on siihen aika hyvä työkalu, oli sitten kristinusko, juutalaisuus, eitalaisuus tai musulmaanius.
Tuntuu että islam on nyt jihadeineen just siinä vaiheessa missä kristinusko oli 800 vuotta sitten, eli verta pakkiin ja vääräuskoiset joko käännytetään tai tapetaan.
Pitkälti samaa mieltä, mutta oletetaan, että rauha, toimeentulo ja tulevaisuus on turvattu, niin toimisiko homma siltikään? Voiko islamilaisessa maassa kasvaminen koskaan olla "olosuhde, joka suosii maltillisia"? Osama Bin Laden ei ole köyhä poika hiekka-aavikolta.Tomppa85 sanoi:Tässä valossa ei todellakaan menisi 800 vuotta ennenkuin demokratia ja sananvapaus saavuttaa lähi-idässä saman aseman kuin Euroopassa. Tähän vain tarvitaan olosuhteita, jotka suosivat maltillisia: rauha, turvattu toimeentulo ja positiiviset tulevaisuudennäkymät.
Jaa no epäilyt ei auta nyt. Joku Suomalainen yber-imaami kertoi eilen uutisissa boikotoivansa kaikkiaTanskassa (ja USA:ssa) valmistettuja tuotteita. Lisäksi hän kehoitti kaikkia muslimeja samaan. Sama homma muissakin maissa.Alarik sanoi:epäilen että mitään boikotteja tms. ei tulekaan.
Taha sanoi:Myös näistä oikeuksista puhuttaessa menee helposti vellit ja puurot sekasin.
Sanoo. En tunne yhtään valtiota, jossa olisi rajoittamaton oikeus sanoa mitä tahansa.Multivita sanoi:Sanooko sananvapaus sinulle mitään?
Ei muuten saa. Jumalanpilkasta ja kunnianloukkauksista on annettu tuomioita Suomessa ja muissa länsimaissa ja pykälät kunnianloukkauksesta ja uskonrauhasta voit lukea täältä:Suomessa ja muissa länsimaissa saa muuten piirtää muhammedeja, jeesuksia ja perkeleitä siinä missä aku ankkojakin. Jos ei miellytä, niin ei muuta kuin ehdolle eduskuntaan ja vaikuttamaan. Sinkoa ei kannata ottaa mukaan..
Taha sanoi:Sanoo
Oikeus uskonrauhaan on subjektiivinen ja kyseessä on asianomistajarikos.Multivita sanoi:Katsohan viesti 163 ja mieti hetki. Kyseisessä sarjassa jeesus häröilee kaikkea mahdollista ja jumala esitettiin muistaakseni jonain kurttuisena vuohena. Miksiköhän ei syntynyt mekkalaa. Eikö kristityt rakasta jumalaansa? Vai onkohan heillä järkeä päässä? Veikkaan jälkimmäistä...
Tanskalainen lehti pyysi jo anteeksi sitä, että oli loukannut muslimeja. Tanskan pääministeri kieltäytyi pyytämästä anteeksi, koska asia ei kuulunut hallituksen päätösvaltaan.Sitäpaitsi Tanska kieltäytyi pyytämästä anteeksi vedoten sananvapauteen.