Pikkuliikkeet 2-jakoisessa ohjelmassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pitäisi karsia liikoja liikkeitä pois 2-jakoisesta ohjelmasta.
Onko kukaan tehnyt 2-jakoisessa esim.

- takaolkapäitä
- epäkkäitä
- hauiskääntöä muulla kuin vastaotteella
- ranteita
- 2 eri pohjeliikettä samassa treenissä

On kyllä tullut tehtyä, mutta on tullut jätettyä poiskin. Itse vuorottelen olkapäissä vipareita sivulle ja pystysoutua mutkatangolla. Pohkeita teen joko istuen tai seisten. Joskus jätän kokonaan habat ja ojentajat tekemättä, leuanveto myötä/vastaotteella ja dipit, lisäpainoilla kumpainenkin, rankaisevat käsiä kyllä riittävästi.

Itse oon tehnyt 2-jakoisessa takaolkapäitä ja forkkuja. Yleensä dumppaan nuo vähäpätöisemmät liikkeet treenin loppuun ja teen nopeella temmolla (kiertoharjoittelu tyyliin) ne läpi. En sitten tiedä onko noista mitään käytännön hyötyä, mutta tuleepahan tehtyä.

Itseasiassa sen jälkeen kun otin takaolkapäät mukaan treeniin, ovat olkapääkivut vähentyneet.

Pitäisi karsia liikoja liikkeitä pois 2-jakoisesta ohjelmasta.
Onko kukaan tehnyt 2-jakoisessa esim.

- takaolkapäitä
- epäkkäitä
- hauiskääntöä muulla kuin vastaotteella
- ranteita
- 2 eri pohjeliikettä samassa treenissä

Kaikkia edellämainittuja tulee väännettyä.
Kyllä niitä aina pari sarjaa johonkin väliin mahtuu...

Noita pikkuliikkeitä saa lisättyä 2-jakoiseen helposti. Itsellä nykyisessä 2-jakoisessa ohjelmassa tulee tehtyä supersarjantyyliin liikkeitä. Esim. jalkakyykky ja sit sen perään heti reisikoukistus. Tähän tyyliin ku menee niin reenit ei veny pitkäksi ja saa renkuteltua parit pikkuliikkeetkin.

En kyllä edes harkitsisi takaolkapääliikkeisen heivaamista pois ohjelmasta, meinaan jos haluat tasaiset olkapäät ja säästyä olkapäävaivoilta.

Itselläki helpottunu olkapäävaivat kun on alkanut tehdä takaolkapäitä. Kestää jopa penkkiäkin treenata 2krt/viikko. Aikaisemmin on parin viikon jälkeen alkanut olkapäät ns. "vittuilemaan".

Niin ja aiheeseen: Omassa 2-jakoisessa kyllä on olkapäille hilavitkutuksia. Olen miettinyt, josko tekisi rinnallekin jotain hilavitkutusta penkin lisäksi, sillä olkapäät ja rinta on ojentajien ohella pahimpia "akilleen kantapäitäni".

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitenkäs sitten sarjapituudet näille "pienille" lihasryhmille? Siis jos vedät kyykyssä, penkissä ja mavessa esim se 3x6, niin miten pitkää sarjaa vaikka takaolkapäille?

Kaikkia mainittuja olen tehnyt 2-ja 1-jakoisessakin mutta ei kaikkia välttämättä joka viikko. Takaolkapäitä olkapäiden tasapainon takia, epäkkäitä siksi että kohautukset on vaan niin kivoja, ja haluan sikaniskan. :).

Hauiksia ja rannekääntöjä lähinnä vaan jumppatyyliin, esim, pelkällä tangolla jotain 20-40 toistoa. Jos pääliikkeissä 3-8 toistoa niin takaolkapäille 10-20 toistoa. Pohkeita en ole ottanut ihan joka viikko mutta melko usein.

Kiertäjäjalvosimia ja niskaa olen jumpannut myös. Fiiliksen ja salin väkimäärän mukaan pikkuliikkeitä on tullut tehtyä välillä supersarjoina tai kiertotyyliin.

Keltuainen

Edit. Kiitos elasto vinkistä. Teenpä silleen, että voimapainotteisena päivänä kaikki ensimmäiset lihasryhmään kohdistuvat liikeet on vähillä toistoilla ja jos lihasryhmälle on toinenki liike (spesiaali painotus), niin sitten runtataan vähä pitempää sarjaa.

Tarviiko noita takaolkapäitä erikseen treenata jos reenaan sivut ja etulohkot? Selkäliikkeissä kuitenkin ottavat ainakin hyvin damagea takaosat.

Noista sivuolkapäistä tuli vaan mieleen että ekaa kertaa tulivat kunnolla kipeäksi kun tein pystysoutua vapaalla tangolla, viparitkaan ei jostain syystä tunnu menevän perille oli painot pienet tai suuret.

Tarviiko noita takaolkapäitä erikseen treenata jos reenaan sivut ja etulohkot? Selkäliikkeissä kuitenkin ottavat ainakin hyvin damagea takaosat.

Eikä ota. Kyllä tarvii treenata myös erikseen IMO IMHO EHRAM. Takaolkapäät ottaa mun mielestä paaaaaaljon vähempi hittiä selkäliikkeistä ku esim. etuolkapäät rinnalle tehtävistä punnerrusliikkeistä.

Noista sivuolkapäistä tuli vaan mieleen että ekaa kertaa tulivat kunnolla kipeäksi kun tein pystysoutua vapaalla tangolla, viparitkaan ei jostain syystä tunnu menevän perille oli painot pienet tai suuret.

Jos ryhti ja olkapäälinjasi on kuin kreikkalaisella jumalalla tuskin tarvitset moisia liikkeitä. Itsellä ainakin olkapäät kaatuvat eteenpäin johtuen lihasepätasapainosta ja sen takia panostan takaolkapäihin.

Ps. Itselläni takaolkapäät näyttävät kehittyvän kunnolla ainoastaan leuanvedolla leveällä otteella. Vipunostoista pieni apu verrattuna leuanvetoon.

Plääh. Meikä ainakin jättää 2-jakosissa suosiolla tollaset hilavitkutinliikkeet veke (paitsi hauista tietysti tehdään nyt ja iänkaikkisesti :lol2: ) ja satsaa mahdollisimman paljon isoihin liikkeisiin. Esim. pohkeita en ole treenannut nyt 2-jakoisessa ollenkaan. Oikeestaan pääpainotus on vaan liikkeissä penkkipunnerrus, rinnalleveto, kyykky, pystypunnerrus, kulmasoutu, dipit ja haukkarikäännöt. Kesällä sit taas 3-jakoiseen ja siinä on aikaa hinkata forkkuja, pohkeita ja epäkkäitäkin oikein kunnolla.

Usko vähenee tuontapaisten variaatioiden kanssa kulmasoudun tehosta selkään. Nuo menevät epäkkäille ja takaolkapäille minulla. Taljat käyvät selälleni paremmin

ehkä. Vielä testaillaan.

Niin ja vitkuttimet ovat mukana, ei kaikkia toki ekalla kertaa eikä mitään 16 sarjaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom