PikkuG eduskuntaan.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Pikku G ei pääse eduskuntaan, vai onko 11 vuotiailla äänioikeus?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneksi en oo vielä 24 -vuotiaanakaan kiinnostunut politiikasta minkään vertaa (enkä koskaan aio kiinnostua) ja mulle on aivan sama keitä eduskunnassa istuu. Menkööt Pikku G jos pääsee vaikka mieluummin kyllä kattelisin Minkaa ja jymylolloja täysistunnoissa. Tulisipa niitäkin sitten seurattua.
 
Janne sanoi:
Saadaanko perustelut miksi pikku g:stä tulisi huonompi kuin Halmeesta? Ikää lukuunottamatta.

en mä tiedä tuleeko siitä huonompi.tomppa vaan tuntuu olevan satavarma että siitä tulee parempi ja haluaisin tietää että miksi.onko tompalla sisäpiirin tietoa Aanriin poliittisista kyvyistä?
 
En minäkään oikein ymmärrä että mitä annettavaa tällä henkilöllä on Suomen poliittiselle järjestelmälle. Häm on suorittanut vasta peruskoulun ja ammattikoulun(?). Ikää ei vielä liikaa. Monilla tämän palstan samanikäisillä tyypeillä on paremmin perusteltuja mielipiteitä ja parempaa sanottavaa kuin tällä suomiräpin uudella Messiaalla.
Elämänkokemustahan tulee monen kanavan kautta mutta en silti pysty ymmärtämään että miten hän voisi sanoa painavan sanansa täysistunnoissa kun ei välttämättä vielä ymmärrä suuria linjauksia(ei silä että itsekään niitä ymmärtäisin).
Mutta katsotaan nyt rauhassa, vaaleihin on pitkä aika ja annetaan G:n näyttää omat linjauksensa. Toivottavasti ne eivät mene siihen mitä MKS sanoi.
 
Clayman sanoi:
Johan meille nauraa ruotsalaisetkin, jos toi sinne pääsisi.
Ei tee mitään, ne nauraa meille muutenkin.

Tromm sanoi:
Onneksi en oo vielä 24 -vuotiaanakaan kiinnostunut politiikasta minkään vertaa (enkä koskaan aio kiinnostua) ja mulle on aivan sama keitä eduskunnassa istuu
Äläs sano, aikuistuminen on sellainen salakavala prosessi, muutaman vuoden päästä saatat yhtäkkiä huomata olevasi kiinnostunut muustakin kuin puntista ja pimpistä. Näin ainakin suurimmalle osalle käy. Toki näkee ihmisiä, jotka nelikymppisenä käyttäytyvät kuin teinit ja haistattavat paskat yhteiskunnalle, mutta mun mielestä se on lähinnä säälittävää.

Vielä itse aiheesta, en äänestäisi Pikku-G:tä eduskuntavaaleissa, mutta pahaa pelkään että saattaisi ehdolle asettuessaan mennä läpikin. Riippuu aika pitkälle siitä, miten hän pystyy vetoamaan nuorinpiin äänestysikäisiin. Näiden ei välttämättä tarvitse olla Pikku-G:n faneja, riittää jos hän saa itsensä lyötyä läpi "nuorten äänitorvena".
 
Onko Pikku G:n tarkoituskaan päästä eduskuntaan? Itse ymmärtäisin, että hänen hommanaan on saada nuorten ääniä keskustapuolueelle ensi eduskuntavaaleissa, ei niinkään päästä itse sisään. En tietenkään tiedä, miten vakavissaan hän itse on, mutta puolueen motiivit lienevät nämä. :arvi:
 
Alec sanoi:
saadaanko tähän vielä perustelutkin?

Hehheh. No voihan olla, että Pikku G löytää sisäisen gänkstänsä ja ampuu käsiaseella pillerihuuruissa omassa kodissaan, käskee kaikkia Apuja ja Papuja painumaan takaisin viidakkoon, uhoaa että "minua ei ainakaan kanneta Eduskunnasta ulos"... Tällöin Pikku G olisi yhtä hyvä Halmeen kanssa.

Muutoin G olisi minusta paljon parempi kansanedustaja. Täällä valitetaan jostain "ympäripyöreistä mielipiteistä" ja itketään sitä, että Pikku G ei ole tarpeeksi rasist...anteeksi, "särmikäs."
 
Pulla sanoi:
Jotenkin ei yllätä, että Integrandilla on taas näinkin helevetin paskantärkeää asiaa. Postaa seuraavan kerran kun voit tuoda keskusteluun jotain muuta kuin turhanpäiväisiä vastaväittämiä. Koita joskus vaikkapa ilmaista oikein oma mielipiteesi tredin oleellisesta aiheesta. Jeesus mikä perttipasanen...

Hoohoo, odottelinkin koska se Pulla osallistuu keskusteluun nasevalla kommentillaan höystettynä jollain helvetin väsyneellä sketsiläpällä. Tuot kyllä elävästi jutuillasi mieleen erään lukioni aikaisen kusipään, joka oli jatkuvasti toitottamassa omia "hienoja" mielipiteitään perustellen aina "no vittu en mä siitä tiedä mitään mut kyl sen täytyy olla niin.."
 
Tomppa85 sanoi:
Hehheh. No voihan olla, että Pikku G löytää sisäisen gänkstänsä ja ampuu käsiaseella pillerihuuruissa omassa kodissaan, käskee kaikkia Apuja ja Papuja painumaan takaisin viidakkoon, uhoaa että "minua ei ainakaan kanneta Eduskunnasta ulos"...

Ja yrittää myös herätellä, lapsellisista vastahuudoista huolimatta, keskustelua EU:n itälaajentumisen vääjäämättömästi aiheuttamasta turvallisuusvajeesta unionissa?Kuis?
 
Hmm, kyllähän se naabero varmaan haluaa ihan oikeastikkin parantaa maailmaa, mutta saisi kyllä kasvaa vielä vähän. En tiedä äijästä juuri mitään, mutta ainakin viime vuotinen lausahdus oli erittäin naiivi, jossa PikkuG vetosi nuoriin olla astumatta inttiin sanoen "Minä uskon vapauteen, siksi en käy inttiä". Noh, kyllä minäkin uskon vapauteen, ja siksi käyn intin...

No turha inistä, kyllä kansa tietää :rolleyes:
 
Integrandi sanoi:
Hoohoo, odottelinkin koska se Pulla osallistuu keskusteluun nasevalla kommentillaan höystettynä jollain helvetin väsyneellä sketsiläpällä. Tuot kyllä elävästi jutuillasi mieleen erään lukioni aikaisen kusipään, joka oli jatkuvasti toitottamassa omia "hienoja" mielipiteitään perustellen aina "no vittu en mä siitä tiedä mitään mut kyl sen täytyy olla niin.."

:offtopic: Eikä vastauksesi liittynyt mitenkään topicciin... Kai pakkikseenkin pitää tehdä kohta uusi forum Flame Arena: vittuilua & kommentteja toisista pakkislaisista.

HappoVaari sanoi:
Ja yrittää myös herätellä, lapsellisista vastahuudoista huolimatta, keskustelua EU:n itälaajentumisen vääjäämättömästi aiheuttamasta turvallisuusvajeesta unionissa?Kuis?

Hyvä kommentti vaarilta. Mielestäni kansanedustajalla pitäisi olla elämänkokemusta. Ei 18v kakara politiikassa pärjää. Vaikka se Pikku G olis kuinka fiksu niin ei silti tieto korvaa kokemusta ja onhan Halmekin viisas, vaikka hänellekkin on vähän kaikkea tapahtunut mutta sehän todistaa vain sen että Halmekin on vain ihminen.
 
Malz sanoi:
...onhan Halmekin viisas, vaikka hänellekkin on vähän kaikkea tapahtunut mutta sehän todistaa vain sen että Halmekin on vain ihminen.

Eipä ne Tounyn sekoilut siviilissä jaksa oikein kiinnostaa, otti alkuaikoinaan edustajana esille juuri ne asiat, mitkä pitikin.Tietty joku muu oli ne puheet kirjoittanut ja factsheetit etsinyt (oletan).

Mielenkiintoisempaa tämä on ilmiönä, kun nykyisessä hysteerisen 'korrektissa' ilmapiirissä kukaan 'vakavasti otettava' poliitikko ei oikein voi fiksulla tavalla kansallismielistä viittaa päälleen pukea, koska silloin joutuisi antamaan kriittisiä lausuntoja EU:sta, kansainvaelluksesta jne.Ei maistu poliittinen harakiri kenellekään.Juuri tämän vuoksi Tony pääsi eduskuntaan.

Se siitä offtopikista .... MiniGikkeli voi mun puolesta ruveta vaikka kulttuuriministeriksi eduskuntareissullaan, kun Tanjasta aika jättää (oletettu skenaario:sekoaa laskuissaan ryöpätessään korvasieniä).Vannon ja vakuutan, että kun tämä riimittelijä hoitaa fellow räp-gangstoilleen keikkoja suomenkielen laitokselle Kalevalaa analysoimaan - 'tää flou tässä, ihan mieletön, snaijaattekste niggat'? - niin tulee viimeisilläkin blondeille irvailijoilla Tanjaa ikävä.

Edustuksellinen demokratia gonna put a cap in joo azz.
 
HappoVaari sanoi:
Se siitä offtopikista .... MiniGikkeli voi mun puolesta ruveta vaikka kulttuuriministeriksi eduskuntareissullaan, kun Tanjasta aika jättää (oletettu skenaario:sekoaa laskuissaan ryöpätessään korvasieniä).Vannon ja vakuutan, että kun tämä riimittelijä hoitaa fellow räp-gangstoilleen keikkoja suomenkielen laitokselle Kalevalaa analysoimaan - 'tää flou tässä, ihan mieletön, snaijaattekste niggat'? - niin tulee viimeisilläkin blondeille irvailijoilla Tanjaa ikävä.

Edustuksellinen demokratia gonna put a cap in joo azz.

Tunnetustihan gangsta neekeriksi ei pääse ellei oo ollu mukana drive-byssa joko ottavana tai antavana osapuolena. Taitaa Gee sittenkin olla ihan tavallinen suomalainen, joka vain sattuu tykkäämään monen mielestä "väärästä" musiikinlajista.
 
Kuulostaa helv hyvältä... :jahas:
Tää nyt ei liity tähän juurikaan mitenkään mutta mun mielipiteeni on se että jos miehellä on ikää 18 ja housut roikkuu polvissa niin sillon on jo jotain vialla...
Mutta kuten todettu kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen.

:piis:
 
Tomppa85 sanoi:
Taitaa Gee sittenkin olla ihan tavallinen suomalainen, joka vain sattuu tykkäämään monen mielestä "väärästä" musiikinlajista.

Selvennyksenä vielä, olisin kyllä valmis vaihtamaan keskusta-G:n aika moneen istuvaan edustajaan, niin huonosti ovat asiat. :lol2:

Mutta mikäs tämä musiikinlaji on, mistä se tykkää? ;)
 
Pari kysymystä teille jotka olette Pikku-G:n "lynkanneet" pelkästää sillä tiedolla, että kaveri on nuori ja räppää suomeksi. Eli olisko parempi vaihtoehto vaikkapa Heikki Kovalainen? Sillähän ei ola jalassa inhottavia lökäpöksyjä, eikä se nyt helvetti räppää suomeksi, vaan on MOOTTORIUHREILIJA (tiedän ei ole ehdotkas, tämä oli vaan esimerkki jotta voi vertailla samanikäisiä kavereita), eli varmasti pätevämpi, niinkö? Ja miksi ihmeessä sinne ei voisi pyrkiä 18-vuotias kun kerran äänioikeuskin on 18 vuotiaalla? Mitä helvettiä voi 18-vuotias ymmärtää äänestää eduskutavaaleissa, jos ei samanikäinen voi mitään ymmärtää itse kansan edustamisesta? Eli äänioikeusko pois kakaroilta? Ja mitä helvettiä siellä eduskunnassa tekee joku 65-70 vuotias seniili pappa jos siellä ei voisi olla 18 vuotias nuori kaverikin?

Eri ikäistä, erilaisia kuoulutuspohjia ja erilaisia näkökulmia siellä kavaittaisiin. Siis jos noilla oikeasti merkitystä olisi. Taitaa vaan olla niin, että jos olet Kepulainen niin painat sitä nappia mitä Kepu määrää jne jne.
 
Hei kaikki! Olen nyrkkeilyä, roinaamista, spiidin snorklaamista ja syömistä harrastava nainen. Minulla on siniset silmälasit ja monipuolinen musamaku. Pidän sekä maalaispoika-tyyppisistä ralleista että räppimusiikista. Ajan aina joskus kännissä, ja haaveilen jonkun turkkilaisen - vaikkapa Mark el Zeinin panemisesta. Dokaan aika paljon ja vedän joskus tötsyt. Tärkeintä olisi, että noi pedarit ja raiskurit sais niinku kovempia tuomioita. Iltaisin minulla on tapana kuunnella Pertti Salovaaran samettista ääntä C-kasetilta. Olen huolissani kestävyys- ja aitajuoksun tilasta Suomessa. Ne ei kait roinaa riittävästi. Ihan erityispiirteenä haluaisin mainita, että meitsin vittu haisee tosi hyvälle.
 
Ehdokkuuteen tai muuhun en ota kantaa, mutta pari asiaa tekee mieli tuoda esille. Politiikka on paljon myös näkyvyyden saamista tietyille asioille ja yhteiskunnallisen keskustelun herättämistä.

Näkyvyyttä asialle saa helpoimmin henkilö, jonka julkisuus on ottanut omakseen, olkoon hän sitten ammattipoliitikko tai muuten vaan julkkis. Kansanedustajan työ on ainakin mun käsitykseni mukaan pitkälti yhteistyötä ja monet ensimmäisen kauden edustajat kuulemani mukaan käyttävät suuren osan ensimmäisestä edustuskaudestaan kuvioiden opetteluun, eli harva sinne valmiina menee, vaikka toki joillain on enemmän lähtökohtaisia valmiuksia kuin toisilla. Tässä mielessä ajateltuna keltanokkainenkin henkilö voi olla ainakin puolueen edun ajajana hyvä, tuoden näkyville puolueen tavoittelemia seikkoja.

Keskusteluahan tässä jo ollaankin herätelty aika lailla, ja varmaan tämä tulee keskustelua herättämään jatkossakin. Ihan kuin Halme aikanaan.

Yksi huomioonotettava asia on myös tuo ikä, sillä vaalivuonna 007 :bond: Pikku G on kuitenkin jo 20, ei enää 18. Jos joku on sitä mieltä että ei kaksikymppisestä voi olla syvälliseen ajatteluun, niin tältäkin palstalta löytyy melko runsaasti vastakkaisia esimerkkejä, esimerkkinä Tomppa85, jonka kirjoituksia ja ajatuksenjuoksua erinäisissä ketjuissa on ollut hauska seurata.

Keskustan ollessa tällä hetkellä hallituspuolueena on melko todennäköistä, että ensi vaaleissa voimasuhteet muuttuvat hieman. Onko se sitten opposition suuntaan, kuten usein käy..? Tähän kysymykseen vastaa keskusta hakemalla ääniharavoita. Tuntuu olevan tapana.
 
Timba79 sanoi:
Pari kysymystä teille jotka olette Pikku-G:n "lynkanneet" pelkästää sillä tiedolla, että kaveri on nuori ja räppää suomeksi. Eli olisko parempi vaihtoehto vaikkapa Heikki Kovalainen? Sillähän ei ola jalassa inhottavia lökäpöksyjä, eikä se nyt helvetti räppää suomeksi, vaan on MOOTTORIUHREILIJA (tiedän ei ole ehdotkas, tämä oli vaan esimerkki jotta voi vertailla samanikäisiä kavereita), eli varmasti pätevämpi, niinkö?
Kyllä. Kovalainen on fiksu, sosiaalisesti lahjakas, sympaattinen, Pikku-Geetä yli 5 vuotta vanhempi ja varmasti sitä kautta kokeneempi henkilö. Armeijan käynyt, ulkomailla kiertävä AIKUINEN mies, jolla olisi varmasti enemmän kapasiteettia ja resursseja tarvittavaan pestiin...

Pikku-Gee: Aivan liian nuori, täysin kokematon, koulutukseltaan peruskoulun käynyt "räppäri". Lisäksi vetoaa Iso-Hoon tavoin "yksilön" vapauteen olla menemättä armeijaan. Näillä eväilläkö pitäisi lähteä äänestämään kyseistä pentua eduskuntaan?
 
Back
Ylös Bottom