PikkuG eduskuntaan.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
radial sanoi:
edit: en tiedä sen äö:tä mutta olemuksesta ja puheista päättellen jätkä on melko lähellä tota 100:aa. Tosin äö mitataan monesti matemaattisen lahjakkuuden perusteella. Mut silti eihän se nyt voi mikään nero olla. :D

Onko keskimääräinen 100:n ÄO mielestäsi jotenkin huono? Eikös eduskunnassa pitäisi olla ihan keskivertohenkilöitä?
 
Tää on mun mielestä jossain määrin naurettava thread.. :david: Eihän toi pentu ole vielä mihinkään päässyt mut alkaa oikeasti huolestuttaa millaiset ihmiset SAATTAISIVAT päästä päättämään minuakin koskevia päätöksiä.. :down:
 
Raejuusto sanoi:
Eikös eduskunnassa pitäisi olla ihan keskivertohenkilöitä?
IMO No ei. Suomessa demokratia tarkottaa sitä että nämä tavalliset ihmiset äänestää ne fiksummat päättämään asiosta meidänki puolesta. Fiksuimmat ihmiset tietenkin tajuavat pysyä kaukana politiikasta :jahas:
 
Tuomas H. sanoi:
Onpas ihmiset täällä huolissaan pikku G:n ehdokkuudesta, itse olen lähinnä huolissani kaikista Vihreistä ja muista kommaripuolueiden jäsenistä kuten Vasemmistoliitto siellä. Jos Rosan saisi vaihdettua Pikku G:en, niin äänestäisin, G:tä koska tahansa..

En itsekään pidä Vihreistä (varsinkin Osmo's Cosmos on täys mulkku) enkä Vasemmistoliitostakaan, mutta nääkin puolueet on demokratian kannalta tärkeitä. Mikä sua itseasiassa niissä niin paljon huolettaa?
 
Tuli mieleeni, että Suomessahan on suhteellinen vaalitapa, jolloinka g saadessaan suuren äänivyöryn juuri teinix-vaiheesta selvinneiltä tytöiltä voi hilata vanavedessään eduskuntaan pari vakavaa poliitikkoa, sen sijaan, että sinne menisi protestiäänillä jonkin protestipuolueen yksinäinen susi. Ja kun g ei voi edk:ssa paljoa muuta tehdä kuin kuunnella eduskuntaryhmän ja henkilökohtaisen avustajan ääntä, niin loppujen lopuksi tilanne on kansan kannalta aikalailla plus miinus nolla. Eihän tuosta tietysti tyylipisteitä saa...
 
radial sanoi:
edit: en tiedä sen äö:tä mutta olemuksesta ja puheista päättellen jätkä on melko lähellä tota 100:aa. Tosin äö mitataan monesti matemaattisen lahjakkuuden perusteella. Mut silti eihän se nyt voi mikään nero olla. :D
Juu, ja mistäköhän asti eduskunnassa on tarvinut nero olla? Kuten itsekin tuossa jo fiksuna poikana mainitsit, ÄO todellakin mittaa lähinnä matemaattista ja visuaalista nokkeluutta eikä sillä suoranaisesti ole minkäänlaista korrelaatiota sen kanssa onko tietty ihminen hyvä poliitikko vai ei...
Ollaanpa sitä muutenkin heti teilaamassa nuorta polittisesta urasta kiinnostunutta ihmistä ja arvostelemassa ko. henkilön kykyjä, joista kellään ei tälläkään foorumilla varmasti ole minkäänlaista faktatietoa. Ei ole mullakaan, mutta siksipä en ala voivotella ja hakata päätäni seinään aivan kuin tietäisin, että vituiksi menee tämäkin juttu.
 
Uncle Sam sanoi:
En itsekään pidä Vihreistä (varsinkin Osmo's Cosmos on täys mulkku) enkä Vasemmistoliitostakaan, mutta nääkin puolueet on demokratian kannalta tärkeitä. Mikä sua itseasiassa niissä niin paljon huolettaa?
En tietenkään kiellä, etteikö se ole demokratian kannalta hyvä juttu. Mielipiteeni vain yksinkertaisesti ei käy yhteen Vihreiden tai Vasemmiston kanssa. Ja jos joku
ottaa palkokasvia sieraimiinsa kommenttini kanssa niin sanon vain että tämä on vain meikäläisen mielipide ja kannatan demokratiaa ja tietysti hyväksyn vaalien tuloksen, vaikka siellä olisi SKP:n jäseniäkin eduskunnassa. Mutta asiat, joita kysyit, mitkä minua huolettaa ko. puolueissa, on:
-Yksinkertainen Amerikka-vastaisuus, mistä on IMO Suomelle haittaa, varsinkin, kun se on nykyään iskostunut n. 95%:iin suomalaisista
-Erittäin yksipuolinen näkemys luonnonsuojelusta ja osittain todella naiivi, esim. tuulivoimalla voitaisiin saada tyyliin 30% Suomen energiatuotannosta (Tuskin on puolueen virallinen kanta, mutta jotkut kansanedustajat puhuvat aivan uskomatonta soopaa)
-Verotus kokonaisuudessaan, eli musta on väärin, että suurituloisimpia pyritään "rankaisemaan" siitä, että he ovat saaneet yrityksensä toimiin, kannatan kuitenkin verotuksen progressiivisuutta, mutta mielestäni nämä puolueet eivät aja kansantalouden etua, sillä verotuksen koventuessa investoinnit jämähtävät.. En jaksa enempää verotuksesta, muuta kuin, että he haluavat ilmeisesti pelotella äänestäjiään, että ilman sikaverotusta "hyvinvointivaltiomme" ajetaan alas. Eli ne eivät IMO aja edes äänestäjiensä etua, vaan lähinnä pelottelevat heitä..
-Ylipäätään näiden puolueiden edustajien kannanotot melkeinpä asiaan kuin asiaan, mutta jokainenhan äänestää mieleistään ja onhan selvää, että esim. Vihreiden kannatus tulee nousemaan lähivuosina kun nuoret "ympäristöaktiivit"
saavat oikeuden äänestää.
-Osan vanhempien kansanedustajien historia taistolaisina mietityttää. Tottakai virheitä saa ja pitääkin tehdä, mutta silti..
Menipäs offtopiciksi, no hard feelings anybody, vastasin kun kysyttiin..
 
joskus mä mietin että miten oon eksynyt tämmösten idioottejan kanssa samalle foorumille? "vitun euroneekeri lökäpöksyt haisee!"

mut siis nuorille pitäs tosiaan saada kyllä edustajia mutta pikku-g ei oo mun mielestä paras vaihtoehto.
 
Integrandi sanoi:
Esimerkiksi mistä asioista? Arvioitko ihmisen poliittiset kyvyt sen perusteella, mitä sanoja hän biiseissään laulaa?

Jos minä saisin vastaavan mahdollisuuden levittää sanomaa suurelle yleisölle, pistäisin varmasti parastani ja koittaisin sanoa asiat kunnolla ja tosissani. Luulisin, että pikku-g on pyrkinyt samaan, joten sen lyriikoista voi päätellä, ettei kyseessä ole kovinkaan älykäs yksilö. Ne sanoitukset on niin käsittämätöntä mustavalkoista, epärealistista ja yltiöoptimistista paskaa, ettei mitään rajaa.

Olen ennenkin ollut sitä mieltä, ettei demokratia ole toimiva systeemi, mutta jos tämä teini-ikäinen valkoinen naapuri menee eduskuntaan, menetän lopullisesti uskoni nykyiseen päätöksentekojärjestelmään.

Veikkaisin, että pikku-g:n poliittiset linjaukset ovat seuraavanlaisia:
"lisää rahaa lapsille ja nuorille"
"lisää rahaa rap-artisteille"
"lisää neekereitä suomeen, niin tehdään Suomesta monikulttuurinen yhteiskunta, jossa kaikilla on kivaa"
"tarvittavat rahat voidaan ottaa pois puolustusbudjetista, koska jos kaikki ajattelevat kuten minä, kenenkään ei tarvitse sotia."
"rahaa nuorten skedeparkkeihin saadaan vaikka siten, että lopetetaan tuontienergian ostaminen, sillä sähköähän saadaan pistorasioista"

Koko ajatukselle pikku-g:n ehdokkuudesta annan seuraavan arvosanan:
:david::david::david::david::david:
 
radial sanoi:
Paha sanoa mitään ihan varmasti PikkuG:stä mutta noi sen perustelut olivat aika peruskamaa (huonoa) mäkin olisin keksinyt paremmat perustelut perkele :D

No tietysti voihan jätkästä jotain päätellä ku se kulkee pipo päässä ja räppää SUOMEKSI :curs: kun ei osaa varmaan englantia niin hyvin :rolleyes:
ÄÖ on ehkä n. 100 ja tietous rahapolitiikasta, politiikasta ja taloudesta melko olematonta, jos se on media-alaa opiskellut. Ulkoinen olemus on myös tosi tärkeää tuolla eduskunnassa, eipäilen että tilaako PikkuG Brionilta pukua ja ostaako robustoja lähimmästä tupakkakaupasta heti valinnan jälkeen, jätkän karisma ja seurustelutaidot hienoissa piireissä ovat luultavasti myöskin huonot.

edit: en tiedä sen äö:tä mutta olemuksesta ja puheista päättellen jätkä on melko lähellä tota 100:aa. Tosin äö mitataan monesti matemaattisen lahjakkuuden perusteella. Mut silti eihän se nyt voi mikään nero olla. :D
Sähän se nokkela poika olet. Oletko muuten jo saanut pillua? Pikku-G saleen on.
 
gnut sanoi:
Sähän se nokkela poika olet. Oletko muuten jo saanut pillua? Pikku-G saleen on.
Eikös se ole helluntailainen? Eihän ne ruukaa ennen avioliittoa...
 
MKS sanoi:
Olen ennenkin ollut sitä mieltä, ettei demokratia ole toimiva systeemi, mutta jos tämä teini-ikäinen valkoinen naapuri menee eduskuntaan, menetän lopullisesti uskoni nykyiseen päätöksentekojärjestelmään.

Veikkaisin, että pikku-g:n poliittiset linjaukset ovat seuraavanlaisia:
"lisää rahaa lapsille ja nuorille"
"lisää rahaa rap-artisteille"
"lisää neekereitä suomeen, niin tehdään Suomesta monikulttuurinen yhteiskunta, jossa kaikilla on kivaa"
"tarvittavat rahat voidaan ottaa pois puolustusbudjetista, koska jos kaikki ajattelevat kuten minä, kenenkään ei tarvitse sotia."
"rahaa nuorten skedeparkkeihin saadaan vaikka siten, että lopetetaan tuontienergian ostaminen, sillä sähköähän saadaan pistorasioista"

Koko ajatukselle pikku-g:n ehdokkuudesta annan seuraavan arvosanan:
:david::david::david::david::david:
Jos sulla ei ole mitään tietoa aiheesta, niin kannattaako alkaa luetteloimaan mitään noin tylsiä mielikuvituksesi tuotteita? Monet esittää täällä jo todella syvällisiä analyysejä pikku-geen kansanedustajakepoisuudesta ilman mitään hajua mistään aiheeseen liittyvästä. Ai niin, täytyyhän kaverin olla täys dorka jos hänen teininä kynäilemät lyriikat eivät osoita jotain elämää suurempaa poliittista näkemystä.

Kun mielestäsi demokratia ei toimi, niin kerrothan sille vaihtoehdon?
 
Tomppa85 sanoi:
Parempi kansanedustaja Pikku Geestä tulisi kuin Tony Halme.

saadaanko tähän vielä perustelutkin?
 
radial sanoi:
No tietysti voihan jätkästä jotain päätellä ku se kulkee pipo päässä ja räppää SUOMEKSI :curs: kun ei osaa varmaan englantia niin hyvin :rolleyes:
ÄÖ on ehkä n. 100

Toivottavasti Pikku G sentään lyhentää sanan älykkyysosamäärä oikein.

Askel askeleelta, eli opetellaan ensin suomi ja haukutaan vasta sitten muita kielitaidon puutteesta.
 
Sumu sanoi:
Toivottavasti Pikku G sentään lyhentää sanan älykkyysosamäärä oikein.

Askel askeleelta, eli opetellaan ensin suomi ja haukutaan vasta sitten muita kielitaidon puutteesta.
Pahemmanlaatuinen omistus :D
 
Ne, jotka kovasti nyt täällä ivailee Mikko Alataloa.. Sillä on kuitenkin sellainen koulutus ja tausta, etten itse ainakaan näe sitä sen puolesta kovin huonona kansanedustajana. Hänen henkilökohtaisista ajatuksistaan ei ole tietoa, joten en ota siihen kantaa.

Lainattua www.eduskunta.fi:stä

"Koulutus: ylioppilas 1970 (Tuiran yhteiskoulu, Oulu), opintoja, laudaturit valtio-opissa ja tiedotusopissa 1970 - 1974 (Tampereen yliopisto), Communications studies 1986 (San Francisco State University)

Työura / Elämäkertatietoja: toimittajana sanomalehti Kalevassa Oulussa 1971, uutistoimittajana tv-uutisissa 1972-1974, toimittaja, Ajankohtainen Kakkonen 1975-1976, viihdetoimittaja ja juontaja: Iltatähti, Hittimittari, Jukebox, RififiTammerkosken sillalla , säveltäjä-sanoittaja: 600 laulua, 40 CD-levyä , toiminut yrittäjänä 23 vuotta"
 
Integrandi sanoi:
En mä mitään väitä. En vaan tiedä asiasta mitään niin kuin tuskin sinäkään.
Jotenkin ei yllätä, että Integrandilla on taas näinkin helevetin paskantärkeää asiaa. Postaa seuraavan kerran kun voit tuoda keskusteluun jotain muuta kuin turhanpäiväisiä vastaväittämiä. Koita joskus vaikkapa ilmaista oikein oma mielipiteesi tredin oleellisesta aiheesta. Jeesus mikä perttipasanen...

Muuta itse asiaan. Ei pysty tajuamaan miten ihmeessä jollain 18 vuotiaalla raappahousulla voisi olla mitään annettavaa eduskunnalle. Millä elämänkokemuksella, yleissivistyksellä tai uskottavuudella tällainen jamppa siellä edustaisi Suomen kansaa? Hiukan väärällä hiekkalaatikolla tuntuu nyt leikkivän...

Puhemies:"Tänään äänestämme perustuslain ensimmäisen momentin toisen pykälän..."
Pikku G:"Wazaaapppz?!?!? Matapitsfakafakafaka!! Iist said, Vest said!!"
photo_pikkug.jpg
 
Ehkä PikkuG voisi kuitenkin jättää pyrkimättä. Ehkä joskus muutaman vuoden päästä, kun ikää jne on tullut lisää ja ehkä asioista jotain tietää. Johan meille nauraa ruotsalaisetkin, jos toi sinne pääsisi.
 
Back
Ylös Bottom