Jep. Asiat aina tärkeysjärjestykseen ja näihinkin juttuihin kannattaa aina uskoa :thumbs:Pimppi vs. römpsä. Helppo valinta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep. Asiat aina tärkeysjärjestykseen ja näihinkin juttuihin kannattaa aina uskoa :thumbs:Pimppi vs. römpsä. Helppo valinta.
Synnytystavoista nyt hei oikeasti!
Keisarileikkaus ei ole mikään jees-jees -vaihtoehto, ellei terveydelliset syyt sitä edellytä.
Ihan sitä faktaa tai propagandaa, lukijasta riippuen --> tässä
Ihan samansuuntaista faktaa kertoivat lääkärit, kun meillä on nuo molemmat synnytystavat koettu.
Tässä vielä juttu, joka kannattaa lukaista ainakin ennen kuin puolustelee keisarileikkausta.
Jokainehan saa olla asiasta mitä mieltä haluaa, mutta lääketieteellisiin perusteihin on aivan turha vedota.
Edit: välilihaleikkaus on yleensä aivan turha ja sitä tehdään rutiininomaisesti joissain paikoissa. Siitä tilastoluvut syntyvät.
Esim. Tammisaaressa tuo luku on 11,9%. Lähde.
Kuten kirjoitin, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Tämä tarkoittaa vain sitä, että alatiesynnytys on normaalisynnytyksessä turvallisempi vaihtoehto. Kyllä se noista artikkeleista aivan selvästi käy ilmi. Ei siinä mitään omaa artikkelia tarvita, koska vertausluvut on nähtävissä tuoltakin.Tarkoittaako tämä nyt sitä, että ....
Hetkinen, ihan kuin joku olisi eilen kirjoittanut että alatiesynnyksen riskeistä ei Suomessa kauheasti puhuta.
Kuten kirjoitin, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Tämä tarkoittaa vain sitä, että alatiesynnytys on normaalisynnytyksessä turvallisempi vaihtoehto. Kyllä se noista artikkeleista aivan selvästi käy ilmi. Ei siinä mitään omaa artikkelia tarvita, koska vertausluvut on nähtävissä tuoltakin.
Äidin oikeuteen valita synnytystaapansa en ottanut mitään kantaa, jokainen valitsee arvomaailmansa mukaan - kuten muissakin asioissa...
Miten niin ei puhuta? Tästähän on tilastoa ja tietoa niin paljon, kuin jaksaa etsiä ja lukea.
Mun mielestä erot ovat jossain kohdin merkittävän suuret. --> "Kaiken kaikkiaan noin 1,2 %:iin kaikista synnytyksistä liittyy vaikea komplikaatio. Keisarileikkauksessa vaikeiden komplikaatioiden osuus on 4,5 %."Tilastollisestihan juuri ei merkittävän suurta eroa ole.
Väliin vaan sen verran että jos se 57% prosenttia pitää paikkansa niin kaipa tuo valinta on aika helppo...siis jos tuon sais itse valita. 57% prosenttia kun on jo yli puolet elikkäs siis tilastojen mukaan todennäköisesti ensisynnyttäjän väliliha leikataan...ei helvata sentään....saakohan sen sektion jos se synnytyspelko onkin tulevalla isällä :D
I-S-I-E-N ketju...
Mun mielestä erot ovat jossain kohdin merkittävän suuret. --> "Kaiken kaikkiaan noin 1,2 %:iin kaikista synnytyksistä liittyy vaikea komplikaatio. Keisarileikkauksessa vaikeiden komplikaatioiden osuus on 4,5 %."
No mulle orkkis pimppi on tärkeä juttu. Pelottaakin ajatella useamman kerran kokoon kursittua pöheikköä. Kannatan siis pelkosektiota :DHohhoijjaa. Ei se pimppi siitä synnyttämisestä römpsäänny milliäkään, jos vain muistaa treenata niitä pinppilihaksia. Sitä paitsi raskaus itsessään löystyttää lantionpohjan lihaksia. E: Toi on kyllä väsynein argumentti evör.
Vaikka tätä nyt kuinka vatkaa, niin pointti säilyy: "Keisarileikkaus on iso kirurginen toimenpide, johon liittyy suuremmat riskit kuin alatiesynnytykseen". En näe tässä mitään piilopropagandaa, vaan järkihän tässä puhuu. Jos ajatellaan synnytyssairalaa, jossa syntyy satoja lapsia vuosittain. Silloin prosenttierot ovat jo ihan lopputuloksessa nähtäviä ja ongelmat + komplikaatiot aina ikäviä asioita.Kuten jo kirjoitin, olisi mielenkiintoista tietää, miten tuo 4,5% jakaantuu
Vaikka tätä nyt kuinka vatkaa, niin pointti säilyy: "Keisarileikkaus on iso kirurginen toimenpide, johon liittyy suuremmat riskit kuin alatiesynnytykseen". En näe tässä mitään piilopropagandaa, vaan järkihän tässä puhuu. Jos ajatellaan synnytyssairalaa, jossa syntyy satoja lapsia vuosittain. Silloin prosenttierot ovat jo ihan lopputuloksessa nähtäviä ja ongelmat + komplikaatiot aina ikäviä asioita.
Siksi en itse valitsisi leikkausta "aikataulujen", "helppouden" tai "stressittömyyden" vuoksi. Ei se synnytystilanne mikään tilattu perhepitsa kuitenkaan ole. Jokainen valitsee kuitenkin oman arvomaailmansa mukaan...
TOTTA TURISET! :thumbs:Joo, nyt akat riiteleen synnytystavasta mimmien puolelle....
Olen Hupen kanssa ihan samaa mieltä. Elektiiviinen sektio on kuitenkin ihan eri asia kuin kiireellinen tai hätäsektio. Toki imetyksen aloittaminen voi olla vähän hitaampaa ja leikkauksessa on tietenkin aina omat riskinsä. Suomessa nyt vaan ollaan sektiovastasia ja propaganda on sen mukaista. Tähän lukeutuu myös tuo "alateitse syntyneet on terveempiä". Omasta mielestäni Suomessa pitäisi oikeasti saada valita itse tasavertaisesti synnytystapa. Nyt sitä ei saa.
TOTTA TURISET! :thumbs:
Kun tämä on isien ketju niin laitanpa tähän sen että aika äkkiä pääsee pukille kun valkkaa sen sektion
TOTTA TURISET! :thumbs:
Kun tämä on isien ketju niin laitanpa tähän sen että aika äkkiä pääsee pukille kun valkkaa sen sektion