Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilen aamulla meille syntyi terve tyttö! :dance:
Vaipanvaihtoa tullut harjoiteltua ja tuijoteltu on pikkuista tuntikausia. Kyllä se vaan osaa tuollainen pikkuvauva sulatella iskän sydäntä aika hyvin, katsoa napottaa pikku silmillä ja ähkii.:haart:

Synnyttäneille naisille heruu täältä kyllä tämän kokemuksen jälkeen rispektiä sylikaupalla, ei ollut minulla kyllä hajuakaan miten koville synnyttäminen voi ottaa. Raakaa meininkiä! Ei viitsi tässä nyt itse vähään aikaan mistään valitella... :)
Toisesta ketjusta jo hieman odottelinkin että milloinkas se Pikku-Rambo(tar) nyt olikaan tulossa maailmaan.

Itse olemme saaneet "onneksi" hoitaa synnytykset täsmällisesti leikkauksella kummallakin kerralla.

Paljon onnea!

Mulla oli eilen ensimmäinen isänpäivä! :) Myöhästyneet onnittelut muillekkin iseille!!

Mulla oli toinen. Mitäpäs saitte lahjaks vai saitteko mitää? :D
Meiksi sai tämmösiä, tarhas tehty ja napsittu valokuvatkin :
12134_1245624813061_1002601018_30797961_3117475_n.jpg

Tossa sinises kortis on viel kersa siveltimel vedelly punasta, valkosta ja keltasta värii sinne. Vaikee sanoa mitä se kuva esittää :D
Nyt pari viikkoa yli 1v ikäinen.

Lauantaina poika tuli yllättäen käymään illalla. Sunnuntai oli sitten ihan normaali päivä. Eipä toivoteltu hyvää isänpäivää, ei kyllä tarviikaan vähän sama juttu kun synttäreiden kanssa niin parempi olla vaan hiljaa ja ostamatta lahjoja. No tapansa kullakin. On mullakin tossa seinällä noita kädenkuvia sun muita askarteluja. Tää puustatehty kynäteline on kyllä mainio, kiitos siitä.

Itse olemme saaneet "onneksi" hoitaa synnytykset täsmällisesti leikkauksella kummallakin kerralla.

Jos saa valita niin kumpikohan kannattaa valita? Tuli vaan mieleen...äh :rolleyes:

Sain, piru vieköön, porakoneen.
Puuttui vaan se pitkä lista kohteista, joihin olen luvannut poraa käyttää heti kun sellaisen saan.. ;)
Meni remonttihommiksi.

Pitäskö ottaa 1-vuotiaalle sikarokote? Mitäs muut isät ovat päättäneet? Huomenna saisi.

Itse otin jo eikä mitään sivareita ja ottaisin lapsellekki niin asia sillä hoidettu kuntoon.

Paras isänpäivälahja tuli 1v 9kk tytöltä. Lauloi tuosta vaan, "Popssi popssi kookkanaa, ampaita se vaavistaa. Nami nami hedelmää, omenaaa, päälynää.".

Kannatti todellakin se päätös, että tuttia ei käytetä kuin unilla. Sanavarasto ja puhetaidot ovat parissa kuukaudessa kehittyneet uskomattomasti. Isonsiskon ainainen lauleskelu toimii toki hyvin mallina.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tossa nyt ei ole mitään miettimistä. Onnistunut alatiesynnytys on tuhat kertaa helpompi nakki kuin sektio. Been there, done it twice, got no scars to prove it! :D
Tai sitten ne arvet ei vaan näy sieltä puskan seasta :D

Itse olen sektion kannalla ja niin 2 kertaa sen kokenut parempi puoliskokin.
Jo pelkästään stressin vuoksi tuo on suositeltavaa, allakasta vaan varaa ajan ja käy ottamassa vauvan ulos tuolloin. Toipuminen siitä tosin kestää pidempään täydellisesti onnistuneeseen alatiesynnytykseen nähden, mutta aika harvoin se onnistuu. Tuskin sekään leikkaushaava kivuton on kun vedetään peräsuolen ja pillun välinen liha puukolla auki ja synnyttelet siinä sitten ja kuset ja paskat menevät sekaisin ja muutenkin siitä voi jäädä loppuelämän vaivat, jos jotain siis menee pieleen.

Muissa maissahan tuon saa valita melko vapaasti mutta Suomessa "paras" tapa synnyttää on yhteiskunnalle halvin, eli alatiesynnytys.

No eipä meillä emäntä menis sektioon kuin pakon edestä, vaikkei siinä mitään huonoja kokemuksia sinällään ollutkaan.

Meillä siis ensimmäinen syntyi sektiolla ja toinen alateitse. Hirveetä säätöä oli vielä tuon alatiesynnytyksen jälkeenkin kun ne poltot loppui kesken ponnistelun jne.

Mutta käytännössä samantien oli jalkeilla synnytyksen jälkeen, sektiosta nyt on "hieman" kipeenä kun se ei mikään ihan pikkuoperaatio kuitenkaan ole.

Ei kai kukaan tosissaan valitse sektioo, muuta kuin terveys syistä. Tutkimukset puhuu täysin sen puolesta, että myös lapsesta tulee terveempi kuin synnyttää alateitse.

Olen Hupen kanssa ihan samaa mieltä. Elektiiviinen sektio on kuitenkin ihan eri asia kuin kiireellinen tai hätäsektio. Toki imetyksen aloittaminen voi olla vähän hitaampaa ja leikkauksessa on tietenkin aina omat riskinsä. Suomessa nyt vaan ollaan sektiovastasia ja propaganda on sen mukaista. Tähän lukeutuu myös tuo "alateitse syntyneet on terveempiä". Omasta mielestäni Suomessa pitäisi oikeasti saada valita itse tasavertaisesti synnytystapa. Nyt sitä ei saa.

Niin kumpihan olis se parempi tapa?

Tehdä niin kuin aikojen alusta on tehty, kuten luonto on tarkoittanut. Synnytetään lapsi sitä reittiä, mitä sen on tarkoitus tulla ulos.

Tai sitten leikataan auki iho, vatsanpeitteet, vatsalihakset ja kohtulihas ja otetaan syntymään valmistautumaton lapsi pihalle.

Hmm. :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom