Lesoilta pimppaa...? Aika saavutus jos et itse ola samaa kastia!
Sen mitä olen ymmärtänyt, ovat sitä kaikkein tiukinta porukkaa, uskoltaan ja asenteiltaan. Ainoat oikeassa olevat, omasta mielestään..
Onnea nyt kuitenkin isukille!
Ei ne mun mielestä mitenkään tiukkapiposta sakkia ole, siis lestadiolaiset. Ihan samanlaisia ihmisiä ku kaikki muutki, mutta se niiden asenne on kyllä aika tiukka. Siis naimisiin jne. jos lapsia on tuloillaan, ja varsinki vanhemmilta nuoremmat "vapaamielisemmät" mieluusti pimittävät suhteensa. Taitaa olla ne vanhoilliset, jotka yrittävät kontrolloida nuorempia, ja tottakai ne pistää vähä vastaan.
Vaikee on joo tollasen kanssa jutella uskosta, koska tulee heti sellanen vastahyökkäys, ettei oo tosikaan. Ei siinä osaa mitään järkevääkään enää sanoo, ku se tunnehyöky on niin uskomaton.
Ja se mitä niille on syötetty sit lapsen kasvatuksesta ja muusta sen uskon kautta, ni on aika vaikeeta tälleen uskomattomana alkaa omia näkökantojaan ees järkisyillä perustelemaan. Tippuu aika äkkiä hanskat lattiaan; ei voi olla totta.
Niin, skidin pitäs syntyy joskus helmikuussa, mutta eipä tota mammaa oo kiinnostanu vastailla taikka ottaa yhteyttä. On kait sekin jotain kapinaa, ku se on halunnu lapsia vaikka ihan yksinään kasvatettaviksi. No mä olin vissiin se, joka alotti sen synnytysbuumin. Kuka haluaa olla seuraava siittäjä?
Sit mä vähän suutahdin ja neuvoin tsiikaamaan ton
http://www.youtube.com/watch?v=xopaCQB4XM0
Toikin on ihan perusjärkevä ja tosi mukava nainen, mutten mä ainakaan osaa ymmärtää sen ajatuksia.
Kiitos onnentoivotuksista, mutta nyt on näemmä niin, ettei mun tarvii olla sen lapsen kanssa koskaan missään tekemisissä.