Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistäs tuttipulloista jengi juottaa kakaroitaan?
Nythän on keksitty taas uusi myrkky jota on käytännössä lähes kaikissa puteleissa:

BPA

http://www.bebes.fi/tietoa_aitiydesta/imetys/bpa_tiedote.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Bisphenol_A
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1340178

Aventin uudet kellertävät putelit ovat BPA-vapaita ainakin, mutta maksavat tuplahinnan. Jotkut suomalaiset Ainu-putelit sisältävät tuota ainesta sekä monet lasten muovilautaset jne.
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2107

Kannattaa tutustua aiheeseen, jos ei tahdo että lapsi saa suuremman syöpäriskin tai muuta kivaa. Jossain luki että tuo vaikuttaisi poikiin samalla tavalla kuin naishormoonien "syöttäminen".

Toistaiseksi tieto BPA:n vaarallisuudesta perustuu lähinnä rottiin, joiden metabolia on aika lailla toisenlainen kuin ihmisillä.
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?id=1272

En siis väitä, etteikö BPA olisi/voisi osoittautua haitalliseksi myös ihmiselle, mutta tämänhetkinen, jokseenkin yleisesti hyväksytty tieto asiasta koskee vain pienjyrsijöitä. Ihmisille ei käsittääkseni ole mitään epämääräistä käsien heiluttelua parempaa, ja tällaisessa epävarmassa tilanteessa "tieteellisiin näkemyksiin" sekoittuu ikävä kyllä joskus taloudellisia seikkoja (esim. tutkimusrahoituksen saanti paremmalla näkyvyydellä).

On paljon juttuja, jotka ovat rotille fataaleja mutta ihmisille ei ja toisinpäin. Koirankin voi kai tappaa suklaalla ...

Olipahan päivä ja enpä olisi uskonut että tähän threadiin koskaan tulen kirjoittamaan näissä merkeissä. Mutta niin sitä ihmeitä vaan tapahtuu ja elämän suunta voi muuttua nopeastikkin. Hieman epätodellinen olotila kieltämättä ollut koko päivän...ja on edelleen. Ei pelkästään sen takia, että tulin tänä aamuna suloisen tyttölapsen isäksi, vaan lähinnä siksi, että viimeiset 9 kk olivat kaikkea muuta kuin itsestään selviä ja helppoja. Vaikkakin tässä suvussa on saanut huomata, että elämää pitää arvostaa ja ettei se elämä ole itsestään selvä asia. Ne aamun ensimmäiset kaksi tuntia aivan kahdestaan vauvan kanssa, sekä se n. 5 min kun tuijotimme toisiamme kasvoista kasvoihin olivat suorastaan maagisia. Olen kerran elämässäni :itku: onnesta ja se oli tänään paluumatkalla sairaalasta kotiin. Oikeasti kävin paluumatkalla vielä oman isäni haudalla ja vollotin sielläkin. Kotiin tullessani korkkasin erään hyvin pitkään säästellyn pullon ja nautin siitä lasillisen. On se elämä vaan hieno asia :kippis1:

Onnittelut täältäkin!

Olen kerran elämässäni :itku: onnesta ja se oli tänään paluumatkalla sairaalasta kotiin. Oikeasti kävin paluumatkalla vielä oman isäni haudalla ja vollotin sielläkin.

Itse olen huomannut miten lasten saaminen on muuttanut ennen niin karskin ja raavaan miehen paljon herkemmäksi. Kai sitä lasten myötä on päässyt lähemmäksi omia tunteitaan tai jotain... Suorastaan kiusallista, miten nykyään monet arkipäivän asiat ja jopa tunteisiin vetoavat leffat saavat mielen herkistymään. Hyvä homma sinänsä.

Miten hitossa sitä aikoinaan opetettiin fillarilla ajoa? Itse muistelen että faija vaan laittoi loivaan alamäkeen vauhtia ja huusi perään että muista jarruttaa. Omille lapsille ei ihan uskalla tehdä tuota. Poistin yhdeltä ipanalta eilen apupyörät ja nyt on oma alaselkä ihan jumissa kun sitä piti tuntikausia pyöräilyttää ympäri pihaa. Vinkkejä?

Ja miten sen muksun saa polkemaan ja lopettamaan sen jarrun päällä seisomisen:curs:

Poistin yhdeltä ipanalta eilen apupyörät ja nyt on oma alaselkä ihan jumissa kun sitä piti tuntikausia pyöräilyttää ympäri pihaa. Vinkkejä?

Juuri noinhan se menee. Itse opetin oman 5 vuotiaan ajamaan ilman apupyöriä pari viikkoa sitten. Oli kyllä selkä kipeä, kun juoksin fillarin rinnalla muutaman tunnin pitkin pyöräteitä ja pidin kundia takinkauluksesta kiinni. Äkkiä ne oppii kun vain ovat motorisesti riittävän kypsiä oppimaan uuden taidon. Liian aikaisin ei kannata yrittää, kun seurauksena on vain epäonnistumista, pettymystä ja huonoja fiiliksiä.

Välillä ei voi kuin hämmästellä lasten kykyä oppia ja omaksua uusia taitoja.

Eiks niitä apupyöriä voi taivuttaa skidisti ylöspäin? Eli ne ottaa vastaan vain kallistellessa, ensin taivuttaa vähän, ja sit kun alkaa sujumaan niin taas lisää, ja lopulta ne voikin ottaa pois. Noin mulle ainakin tehtiin, ja mustakin tuli ihan ok sit aikuisena... ;)

Kyllä siinä oli itku herkässä kun oma pikku tyttö tarttui olemattomalla kädellään etusormesta kiinni ja katsoi syvälle silmiin :itku:

Viime tiistaina syntyi tyttö eikä ole mahdollisuutta vielä pitää isyyslomaa kun projekti painaa päälle. Kesäkuuta odotellessa. :(

Eiks niitä apupyöriä voi taivuttaa skidisti ylöspäin? Eli ne ottaa vastaan vain kallistellessa, ensin taivuttaa vähän, ja sit kun alkaa sujumaan niin taas lisää, ja lopulta ne voikin ottaa pois. Noin mulle ainakin tehtiin, ja mustakin tuli ihan ok sit aikuisena... ;)
Mä tarjosin sitä edellisellä sivulla.
Mun pikkuveljeä opetettiin ainakin niin, että isä löysäsi apupyöriä sen verran, että molemmat eivät ottaneet kokoajan maahan kiinni. Aluksi se otti tukea koko ajan jommalta kummalta puolelta, mutta pikku hiljaa enää ainoastaan pikkusen tukea, kun oppi tasapainoilemaan itse.

E: Ja mä olen opetellu itse pienenä pelkkää polkemista niin, että takapyörä oli nostettu ilmaan ja poljin paikoillaan.
Mäkin olen mielestäni aika onnistunut. :)

Eiks niitä apupyöriä voi taivuttaa skidisti ylöspäin?

Äh, heti pois vaan. Oppiipa samalla, että aina ei ole yhteiskunnan tukiverkkoa ympärillä, kun rupeaa kaatumaan. :)

Meillä tosiaan otettiin saman tien kokonaan pois, mutta lupasin, että laitan vielä takaisin, jos rupeaa tuntumaan siltä. Ei kuitenkaan tarvinnut (vaikka kyllä pari "mä en enää ikinä aja pyörällä, vie se roskiin, jne" -kohtausta ekana päivänä tuli). Kyllä toikin poika nyt viittä vaille 12 vuotiaana ihan täysjärkiseltä vielä vaikuttaa, joten molemmat tavat lienevät toimivia.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Äh, heti pois vaan. Oppiipa samalla, että aina ei ole yhteiskunnan tukiverkkoa ympärillä, kun rupeaa kaatumaan. :)
Näin juuri.

Tyttö ajo kolme kertaa apupyörien kanssa. Näytti niin vammaselta että otin ne vastusteluista huolimatta pois. ( ajeli siis kallellaan kokoajan )

Hiekka kentälle, tyttö heitti 2x haskat tiskiin ja isi kerran. Sit sovittiin että kerran vielä ja avot. Hyvin menee. Jarruttaa ja kaikkee :)

30min meni. Sit noin tunnin päästä oppi vielä itse liikkeelle lähdönkin. Jees. Olen ylpeä :haart:

Aijai, nyt alkaa oleen jo vähän täpinöissä, kesäkuun alussa laskettu aika :dance:

Kävin äsken asentamassa turvakaukalon telakan kiinni. On muuten omaperäisesti suunniteltu tuo Isofix-kiinnikkeiden paikka tossa autossa (Renault Laguna II), pitää verhoilun saumaa aukasta että saa kiinnikkeet esiin. Eli kun otan ton joskus pois niin pitää ommella saumat takas kiinni. Turvakaukalo on Brio Primo + telakka.

Aijai, nyt alkaa oleen jo vähän täpinöissä, kesäkuun alussa laskettu aika :dance:

Kävin äsken asentamassa turvakaukalon telakan kiinni. On muuten omaperäisesti suunniteltu tuo Isofix-kiinnikkeiden paikka tossa autossa (Renault Laguna II), pitää verhoilun saumaa aukasta että saa kiinnikkeet esiin. Eli kun otan ton joskus pois niin pitää ommella saumat takas kiinni. Turvakaukalo on Brio Primo + telakka.
Aikalailla samat fiilikset. Mä pistin kans telakan kiinni jo, vähän ehkä koirankin takia, kun se joutuu siirtymään toiselle puolelle. Saa sit totutella istumaan siellä. Kyllä jännittää. :)

Kyllä oli tänään yksi elämäni surkeimmista päivistä kun kävin katsomassa reilun kaksi-vanhaa poikaa Lastenklinikalla. Vaikka tässä on kovia koettu ja kaikkea käynyt niin poitsu ei ole ollut vaikeuksista moksiskaan, mutta tänään letkut vatsassa, leikkaushaavat kipeänä ja nahka täynnä näytteenottoreikiä oli hymy päässyt hyytymään. Oli aika vaikea paikka. Hyvä puoli kaikessa on kuitenkin se että nyt varmasti alkaa ´ parantuminen´ ja edessä on pelkkää hyvää. Ja sain sen hymyn kuitenkin vielä tulemaan, niin ei ihan niin paha mieli jäänyt (tai MikkiDVD sen hymyn kirvoitti). Voimia sinne klinikalle.

Muistan itsekkin noi fiilikset kun oli enää ne päivät:) Ja se mikä jäi kyllä hyvin mieleen siitä synnytyksestä niin vaikka kuinka esittää isoa MIESTÄ ni tippahan siinä linssiin tuli ku synty :itku:
Nyt tyttö on jo reilut 1,5 vuotias ja toisya täsä suunnitellaan :)

Mä olen nyt ollut yhden pienen pojan paha isäpuoli jonkun aikaa. Paljon on opittu lapsen kasvatuksesta ja sekin on mua opettanut. Nyt ultrassa onneksi selvisi, että uudella tulossa olevalla lapsella on kaikki raajat ainakin tallella ja ei istukkaongelmia yms. Olihan se aika pysäyttävää ja nyt se konkretisoitui ihan visuaalisestikkin. Ei pelkästään muijan äksyilynä ja pahana olona. Vähän tekisi mieli avata blogi aiheesta.

On se kuitenkin vähän eri asia nyt tää elo. Jotain muutakin elämisen iloa kuin jossain baarissa käynti tai isompien vanteiden osto... Hitto kun noi tissit rupee olemaan avokilla hieman arat. Kuppi E kasvaa koko ajan isommaksi. :hyper: Niin ja onneksi libido ei ole naisella ennen poikimista ainakaan ole laskenut. Kyllä tällä määrällä pärjää sitten ne kuivemmat kaudet synnytyksen jälkeen.

Mä tiesin koska se oli tehty... Sanoin asiasta, et nyt tehtiin lapsi. Ja piti paikkansa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom