Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitens porukalla toi muksujen hammastilanne? Meillä 6kk mimmi taitaa saada justiinsa hampaita, kun on aika levoton ja huonotuulinen. Muuten se on aina niin ilosta tyttöä.

Onneks on tuommonen jääkaapissa viilennettävä purulelu, tutin kaverina toimii jotenkin.

Meidän 1v5kk neiti potee poskihampaiden tuloa. Ikenet ovat ilmeisen kipeät, varsinkin öisin herättää ja toisinaan myös itkettääkin. Kuukauden sisään on tullut nelja "isoa" hammasta.

Nämä Bon Jovin kamat on aika hauskoja, Saksassa noita myydään ainakin monessa kaupassa:

Rockstar Baby:

rockstarbaby_all.jpg

brandimage-rockstar-baby.jpg

Omalle kakaralle pitää ainakin moiset rensselit ostaa :rock:

Törmäsin sattumalta tommoseen putiikkiin kuin Bretelle:
http://www.bretelle.fi/

Kaupittelee Armanin tutteja, jos jotain merkkiuskovaista vaikka sattuu kiinnostamaan.

Bretelle, Korkeavuorenkatu 13. Bretelle-solmioiden lisäksi kaupassa myydään Armani-tutteja ja Stenströmsin paitoja

Tuo meidän 10kk tyttö on oppinut tekemään pissit ja kakat PÖNTTÖÖN. Ihan zoukilla emäntä kokeili kuukausi sitten ja heti alusta asti on tajunnut tuupata tarpeet pönttöön. Just väänti ranteen paksuisen aamukasan ja kikatteli kun katsoi jalkovälistä saavutustaan. Tuo kehittyy näköjään muutenkin 4v veljeään aika paljon nopeammin, kohta lähtee kävelemään, juo nokkamukista ja kiipeää sohvalle itse. Mallia ei ainakaa isoveljestä saanut, kaippa tytöt kehittyy nopeammin..

Meillä oppi tuo vanhempi potalle just jossain 10 kk iässä. Taas tämä meidän nuorempi on nyt reilun vuoden ikänen ja pelkkä potalle laitto aiheuttaa järkyttävän huutokohtauksen. Että näin erilaisia nämä veijarit.

Nyt kun tätä herkkua on jatkunut jo ehkä kuukauden päivät niin uskaltaa jo kirjoittaakin. Vajaa 3-vuotias oppi nyt uudelleen "sisäsiistiksi", sehän taantui takaisin kakkahousuksi kun uusi vauva tuli taloon. Vauva on nyt jotain 3kk. :dance:

Meillä sitten riehuu joku helvetin norovirus.

Meidän 1 vuotias alko laattaamisen to-pe välisenä työnä. No siinä meni sitten 3,5 vuorokautta sillä laatatessa ja ripuloidessa. Vanhempi poika, 3 vuotta, aloitti su-ma välisenä yönä oksentaan ja ripulissa on vieläkin. Eilen se oli kuin yksi raato, ei jaksanut tehdä yhtään mitään. Tänäänkin vielä ripuloi, mutta on jo paljon pirteempi kun neste menee paremmin ja vähän banaania yms. on syönyt.

Itsellä alko ma aamuna laattailu ja siihen perään ripuli, eikä siitä ole päästy vieläkään. Hyvä puoli on se, että saikkari jatkuu, muuta hyvää ei sitten tulekkaan mieleen. Emäntä alotti kans maanantaina päivällä saman taudin, eikä sekään vielä kunnossa.

Että aika saatanan mukava viikko ollut, koskakohan tää päättyy?

Ja sekin positiivinen puoli on, että tällä kertaa en sentään sairastanut lomalla, eli on mun eka saikkari melkein 2,5 vuoteen.

Mistäs tuttipulloista jengi juottaa kakaroitaan?
Nythän on keksitty taas uusi myrkky jota on käytännössä lähes kaikissa puteleissa:

BPA

"Bifenoli A on hormonihäiritsijä ja aiheuttaa soluissa samantyyppisen reaktion, kuin estrogeeni hormoni. Jopa vähäisen altistumisen on osoitettu aiheuttavan mm. seuraavia terveysriskejä:

* eturauhas- ja rintasyöpä
* ennenaikainen puberteetti
* siittiöiden määrän väheneminen
* ylivilkkaus
* keskenmeno
* diabetes
* immuunijärjestelmän häiriöt"

http://www.bebes.fi/tietoa_aitiydesta/imetys/bpa_tiedote.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Bisphenol_A
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1340178

Aventin uudet kellertävät putelit ovat BPA-vapaita ainakin, mutta maksavat tuplahinnan. Jotkut suomalaiset Ainu-putelit sisältävät tuota ainesta sekä monet lasten muovilautaset jne.
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2107

Kannattaa tutustua aiheeseen, jos ei tahdo että lapsi saa suuremman syöpäriskin tai muuta kivaa. Jossain luki että tuo vaikuttaisi poikiin samalla tavalla kuin naishormoonien "syöttäminen".

No meidän nuorempi ei suostunu tuttipulloihin koskeen, joten ei tarvii tota miettiä. Mistähä nokkamukeista löytyy myrkkyjä?

Vauva- lehden keskustlupalstalla?

Ei vaan.

Ignorance is a blizz
Onneksi on mahdollista valita BPA-vapaa tuote. Aivan sama mitä testit tai tulevaisuus tuo tullessaan, en jaksa päätäni moisella vaivata. Silti valitsen BPA-vapaan tuotteen mieluummin kuin hiemankin epäilyttävän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onneksi on mahdollista valita BPA-vapaa tuote. Aivan sama mitä testit tai tulevaisuus tuo tullessaan, en jaksa päätäni moisella vaivata. Silti valitsen BPA-vapaan tuotteen mieluummin kuin hiemankin epäilyttävän.

Joo en mä sillä. Mutta kuten itse kirjoitit
Nythän on keksitty taas uusi myrkky jota on käytännössä lähes kaikissa puteleissa:
BPA

Noillehan on siis nyt altistuttu jo vaikka kuinka kauan.Teilläkin tod.näk. jos esiintyy " lähes kaikissa ".
Ja tarkoitan myös että tutkimuksia joissa todetaan jonkun mahdollisesti aiheuttavan jotain, tulee kokoajan lisää.

Pitääkin säilyttää noi tuttipullot. Vuoden päästä jossain lukee että : Sama kuin lapselle syöttäisi mieshormoonia.

Sit mä alan ite imeskelemään niitä.

Oman lapsen hyvin voinnista huolehtimen ei tosin ole mitenkään naurettava asia. Siksi kirjoitinkin sen " tieto lisää tuskaa ".

Tänään vietiin tuo 3 vuotias päivystykseen. Jäivät osastolle yöksi äidin kanssa. Tippaan pistivät kun on vähän kuivahko 4 päivän ripulin jälkeen ja kun se neste ei oikein tahdo maistua. Toivottavasti huomenna saadaan pirteämpi mies kotiin!

Perkele!

On tullu tehtyä duunissa jonninverran ylitöitä kun on vielä mahdollisuus. Vähän puskuria jne...
No, radiosta tuli Ugly kid Joen - Cats in the Cradle, minkä olen tietysti kuullut sata kertaa ennenkin. Ihan ok biisi.
Jostain syystä kuvittelin biisiin henkilöiksi itseni ja vanhimman tyttöni ja, toistan itseäni, Perkele, alko kyyneleet valuun pitkin poskia.

Hoh hoijaa.

Kai ne oikeasti kasvaa nopeasti...

" ...will you teach me to throw / I said: Not today, got a lots to do / she said: thats ok..."

Perkele!

On tullu tehtyä duunissa jonninverran ylitöitä kun on vielä mahdollisuus. Vähän puskuria jne...
No, radiosta tuli Ugly kid Joen - Cats in the Cradle, minkä olen tietysti kuullut sata kertaa ennenkin. Ihan ok biisi.
Jostain syystä kuvittelin biisiin henkilöiksi itseni ja vanhimman tyttöni ja, toistan itseäni, Perkele, alko kyyneleet valuun pitkin poskia.

Hoh hoijaa.

Kai ne oikeasti kasvaa nopeasti...

" ...will you teach me to throw / I said: Not today, got a lots to do / she said: thats ok..."

Kuuntelin tossa saman biisin alkuperäsen esittäjän Harry Chapinin esittämänä ja efekti meinas olla vähän niinku sama. Helvetti. Ei ois uskonu.

Olipahan päivä ja enpä olisi uskonut että tähän threadiin koskaan tulen kirjoittamaan näissä merkeissä. Mutta niin sitä ihmeitä vaan tapahtuu ja elämän suunta voi muuttua nopeastikkin. Hieman epätodellinen olotila kieltämättä ollut koko päivän...ja on edelleen. Ei pelkästään sen takia, että tulin tänä aamuna suloisen tyttölapsen isäksi, vaan lähinnä siksi, että viimeiset 9 kk olivat kaikkea muuta kuin itsestään selviä ja helppoja. Vaikkakin tässä suvussa on saanut huomata, että elämää pitää arvostaa ja ettei se elämä ole itsestään selvä asia. Ne aamun ensimmäiset kaksi tuntia aivan kahdestaan vauvan kanssa, sekä se n. 5 min kun tuijotimme toisiamme kasvoista kasvoihin olivat suorastaan maagisia. Olen kerran elämässäni :itku: onnesta ja se oli tänään paluumatkalla sairaalasta kotiin. Oikeasti kävin paluumatkalla vielä oman isäni haudalla ja vollotin sielläkin. Kotiin tullessani korkkasin erään hyvin pitkään säästellyn pullon ja nautin siitä lasillisen. On se elämä vaan hieno asia :kippis1:

Olipahan päivä ja enpä olisi uskonut että tähän threadiin koskaan tulen kirjoittamaan näissä merkeissä. Mutta niin sitä ihmeitä vaan tapahtuu ja elämän suunta voi muuttua nopeastikkin. Hieman epätodellinen olotila kieltämättä ollut koko päivän...ja on edelleen. Ei pelkästään sen takia, että tulin tänä aamuna suloisen tyttölapsen isäksi, vaan lähinnä siksi, että viimeiset 9 kk olivat kaikkea muuta kuin itsestään selviä ja helppoja. Vaikkakin tässä suvussa on saanut huomata, että elämää pitää arvostaa ja ettei se elämä ole itsestään selvä asia. Ne aamun ensimmäiset kaksi tuntia aivan kahdestaan vauvan kanssa, sekä se n. 5 min kun tuijotimme toisiamme kasvoista kasvoihin olivat suorastaan maagisia. Olen kerran elämässäni :itku: onnesta ja se oli tänään paluumatkalla sairaalasta kotiin. Oikeasti kävin paluumatkalla vielä oman isäni haudalla ja vollotin sielläkin. Kotiin tullessani korkkasin erään hyvin pitkään säästellyn pullon ja nautin siitä lasillisen. On se elämä vaan hieno asia :kippis1:
Paljon onnea! Se on kyllä maaginen fiilis oma lapsi tuijottaa ekaa kertaa ja sitten tajuaa, että tuossahan on jotain samaa kuin omassa peilikuvassa :D

Miten hitossa sitä aikoinaan opetettiin fillarilla ajoa? Itse muistelen että faija vaan laittoi loivaan alamäkeen vauhtia ja huusi perään että muista jarruttaa. Omille lapsille ei ihan uskalla tehdä tuota. Poistin yhdeltä ipanalta eilen apupyörät ja nyt on oma alaselkä ihan jumissa kun sitä piti tuntikausia pyöräilyttää ympäri pihaa. Vinkkejä?

Miten hitossa sitä aikoinaan opetettiin fillarilla ajoa? Itse muistelen että faija vaan laittoi loivaan alamäkeen vauhtia ja huusi perään että muista jarruttaa. Omille lapsille ei ihan uskalla tehdä tuota. Poistin yhdeltä ipanalta eilen apupyörät ja nyt on oma alaselkä ihan jumissa kun sitä piti tuntikausia pyöräilyttää ympäri pihaa. Vinkkejä?
Mun pikkuveljeä opetettiin ainakin niin, että isä löysäsi apupyöriä sen verran, että molemmat eivät ottaneet kokoajan maahan kiinni. Aluksi se otti tukea koko ajan jommalta kummalta puolelta, mutta pikku hiljaa enää ainoastaan pikkusen tukea, kun oppi tasapainoilemaan itse.

E: Ja mä olen opetellu itse pienenä pelkkää polkemista niin, että takapyörä oli nostettu ilmaan ja poljin paikoillaan.

Poistin yhdeltä ipanalta eilen apupyörät ja nyt on oma alaselkä ihan jumissa kun sitä piti tuntikausia pyöräilyttää ympäri pihaa. Vinkkejä?

Jos nyt oikein muistan, niin ensin tuin satulasta ja sitten selästä kunnes jäin vain seisomaan ja poika polki eteenpäin huomaamatta edes, että iskä jäi jälkeen. Tämä tapahtui muistaakseni toisena päivänä appareiden poistamisen jälkeen. Pienet kaatumiset kuuluvat alussa asiaan, joten kannustusta (ja laastaria) tarvitaan ensimmäisinä päivinä.

Suositut

Back
Ylös Bottom