Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näin tiistaina yhden poikalapsen joka oli n.1-1½v. Pojalla oli isänsä lailla korvis vasemmassa korvassa. Ei voi käsittää.

Harvempi voi. Toisaalta kun näkee, millaisiin kledjuihin aikuiset ihmiset antavat alle kymmenvuotiaiden (tyttöjen) pukeutua, niin pikkujuttu kai yksi korvis imeväisellä on.. ;)

Harvempi voi. Toisaalta kun näkee, millaisiin kledjuihin aikuiset ihmiset antavat alle kymmenvuotiaiden (tyttöjen) pukeutua, niin pikkujuttu kai yksi korvis imeväisellä on.. ;)

Mä ihmettelin korvista noin parivuotiaan maahanmuuttajatytön korvassa. Ajattelin että se varmaan on esim. kulttuurikysymys. Onhan joissain maissa kaikenmaailman koruja muutenkin.

Mutta ilmeisesti noita laitetaan ihan yleisemminkin vai? Ei voi ymmärtää jos noin on. Mä ymmärrän ne korvikset kouluikäsellä, mutta en todellakaan pienellä taaperolla. Eikä joku 2-3 vuotias vielä halua mitään korviksia, että ei mene tuokaan läpi, onhan sellasia vahhempia joiden on pakko tehdä kaikki mitä lapsi tajuaa haluta.

Oltiin hakemassa avokille korua liikkkestä niin 4v tyttö meni katselemaan korvakoruja ja sanoi haluavansa semmoiset.

Siis siinä oli kaiken näköisiä mutta nimen omaan korviksia näytti ja isosta valikoimasta vielä yhdet tietyt. " Isi, voidaanko laittaa mulle korviin tommoiset sydämmet. "

Jaa, tiedä sit. En mä nyt siinä mitään erityisen pahaakaan näe? Ei kai nyt kuitenkaan vielä.

Oltiin hakemassa avokille korua liikkkestä niin 4v tyttö meni katselemaan korvakoruja ja sanoi haluavansa semmoiset.

Siis siinä oli kaiken näköisiä mutta nimen omaan korviksia näytti ja isosta valikoimasta vielä yhdet tietyt. " Isi, voidaanko laittaa mulle korviin tommoiset sydämmet. "

Jaa, tiedä sit. En mä nyt siinä mitään erityisen pahaakaan näe? Ei kai nyt kuitenkaan vielä.
Voisin mä antaa laittaa jos muksu osaa itse kävellä hyllylle, kertoa että "tahdon korviin tommoset korut". Ja ehkä se kouluikä pitäis olla saavutettu.
Poika saa ottaa sitten kun muuttaa pois kotoa.

Laitoinpa jo tuonne onnellisia asioita - ketjuunkin , mutta tänne myös koska virallisestihan kai tähänkin keskusteluun saa tulevat isät ottaa osaa :) Joululahjoista toivotuin tuli minulle eilen , kuulin rakkaalta kihlatultani että minusta tulee isä :haart:

Hee, onnea. Mulla kävi ihan sama juttu pari päivää sitten :) Jännää on tämä.

Joo, nelivuotias voi jo niistä jotain ymmärtääkin. 2 vuotiaan halut voi vielä kuitata olankohautuksella.

En mä osaa mitään "oikeaa ikää" tuohon määritellä, tokkopa sellaista onkaan. Mutta varsinkaan pojalle en kyllä korviksia antas laittaa vaikka ois jo kouluiässä ja osais pyytää. Pistäkööt helyt korviinsa sitten kun on siihen riittävän iso. Nimimerkillä "en ymmärrä miehillä korviksia". ;)

Jep. nelivuotiashan tajuaa jo äidillä korvikset, kaverilla korvikset... Miksei mulla?

Katsellaan jos niitä kovasti haluaa, tiedä sit kun tulee se reikien teko? Voi mennä pupu pöksyyn :)

Tämän hetken tilanne kuitenkin - Out of sight/Out of mind

Jep. nelivuotiashan tajuaa jo äidillä korvikset, kaverilla korvikset... Miksei mulla?

Nelivuotias tajuaa paljon muutakin mitä äidillä ja kavereilla on, mutta se ei vielä voi olla peruste minkään antamiselle.
Kyllä lasten pitäisi antaa elää lasten maailmassa, eikä korvikset(kaan) sinne mun mielestä kuulu.

Nelivuotias tajuaa paljon muutakin mitä äidillä ja kavereilla on, mutta se ei vielä voi olla peruste minkään antamiselle.
Kyllä lasten pitäisi antaa elää lasten maailmassa, eikä korvikset(kaan) sinne mun mielestä kuulu.

Totta. Ja mun vajavaisen käsityksen mukaan voi käydä jopa niin, että lasten keskisessä nahistelussa repeää koko korvanlehti sen korviksen takia? Vai kuvittelenko vain...

Sain tänään joululahjoista parhaimman. Minusta tuli puoli yhdeksän aikoihin poikavauvan isä. Kyllä oli hieno kokemus olla synnytyksessä mukana. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sain tänään joululahjoista parhaimman. Minusta tuli puoli yhdeksän aikoihin poikavauvan isä. Kyllä oli hieno kokemus olla synnytyksessä mukana. :)
No perkele!! Isosti onnea! Muksun kannalta kyllä vittumaisin päivä syntyä, kun synttärit ja jouluaatto yhtä aikaa...:( Synnytys on kyllä munkin mielestä mahtava kokemus, itsekin olin mukana kun tuo mun esikoinen syntyi ja itkemäänhän pärähdin perkele. Muuten kuitenkin itkenyt joskus 13 vuotiaana viimeksi, että sillai melko järisyttävä kokemus.

No perkele!! Isosti onnea! Muksun kannalta kyllä vittumaisin päivä syntyä, kun synttärit ja jouluaatto yhtä aikaa...:( Synnytys on kyllä munkin mielestä mahtava kokemus, itsekin olin mukana kun tuo mun esikoinen syntyi ja itkemäänhän pärähdin perkele. Muuten kuitenkin itkenyt joskus 13 vuotiaana viimeksi, että sillai melko järisyttävä kokemus.

Sama homma, itkuhan siinä tuli ja sen jälkeen puutu koko kroppa enkä meinannu pystyssä pysyä, suuri hetki oli.

Onnea kovasti! Neukku voi kertoilla mimmoista on lapsena kun on joulu ja synttärit samana päivänä ;)

Itse nyt toisella kerralla sain jo otettua ensirääkäisyn videollekin näppärästi taskukameralla kun ei ollut niin lukossa enää :)

Mitenkäs muuten viedään esim. vuoden ikänen kipeä lapsi lääkäriin jos ei ole autoa ja turvaistuinta? Onko takseissa turvaistuin vai onko lapsi silloin vain sylissä (tosi turvalliselta kuulostaa)? Ambulanssit on toki kiireettömillekin sairaankuljetuksille, mutta onko tähän mitään muuta järkevää vaihtoehtoa?

Meillä kun on pieni säätö päällä kun vanhempi poika on toisella puolella Suomea ja nuorempi kotona kipeänä. Mun pitäs lähtee vanhemman lapsen luoksi huomenna sinne toiselle puolelle Suomea ja tulla sitten seuraavana päivänä takas. Emäntä jää kotiin tän nuoremman kipeän kanssa. Ollaan vähän pähkäilty, että mitenkäs sitä järkeviten pääsee lääkäriin jos sinne tarve on mennä? Bussilla ei onnistu.

Mitenkäs muuten viedään esim. vuoden ikänen kipeä lapsi lääkäriin jos ei ole autoa ja turvaistuinta? Onko takseissa turvaistuin vai onko lapsi silloin vain sylissä (tosi turvalliselta kuulostaa)? Ambulanssit on toki kiireettömillekin sairaankuljetuksille, mutta onko tähän mitään muuta järkevää vaihtoehtoa?

Meillä kun on pieni säätö päällä kun vanhempi poika on toisella puolella Suomea ja nuorempi kotona kipeänä. Mun pitäs lähtee vanhemman lapsen luoksi huomenna sinne toiselle puolelle Suomea ja tulla sitten seuraavana päivänä takas. Emäntä jää kotiin tän nuoremman kipeän kanssa. Ollaan vähän pähkäilty, että mitenkäs sitä järkeviten pääsee lääkäriin jos sinne tarve on mennä? Bussilla ei onnistu.
Jätät pienemmän turvaistuimen kotiin?

Onnea kovasti! Neukku voi kertoilla mimmoista on lapsena kun on joulu ja synttärit samana päivänä ;)

Itse nyt toisella kerralla sain jo otettua ensirääkäisyn videollekin näppärästi taskukameralla kun ei ollut niin lukossa enää :)
Joo, eli tuossa ainakin säästää pitkän pennin lahja- yms. juhlakuluissa eikä sitä poikaakaan enää kolmekymppisenä vituta kun kukaan ei muista synttäreitä :D

Mitenkäs muuten viedään esim. vuoden ikänen kipeä lapsi lääkäriin jos ei ole autoa ja turvaistuinta?

Yhtään turvallisuutta väheksymättä tuntuu jotenkin hassuille nämä nykyajan ongelmat. Itse kun vähän yli 25 vuotta sitten hypin tasajalkaa pikku Fiatin eli pompannapin takapenkillä, kun ajettiin 500 kilometrin päähän sukulaisiin.

21911089_1c1a3bcbd8.jpg

Jos ei ole omaa istuinta, niin sitten sitä voi yrittää saada ennakkotilaamalla taksi ja ilmoittaa tarpeesta. Kuski hakee sitten oman istuimen tallilta tai jostain(jos hakee)? Hesari kirjoitteli asiasta n. viikko sitten.

Lain mukaan taksissa on mahdollista kuljettaa lasta takapenkillä pelkissä turvavöissä, vaikkakaan se ei kaikista turvallisin vaihtoehto ole. Mutta eipä taida kaikissa ambulansseissakaan turvakaukaloita/istuimia olla.

Joo, eli tuossa ainakin säästää pitkän pennin lahja- yms. juhlakuluissa eikä sitä poikaakaan enää kolmekymppisenä vituta kun kukaan ei muista synttäreitä :D

Tai sitten käy päinvastoin: meillä aattona syntynyttä juhlittiin kolmeen eri otteeseen. Ensin kestitettiin tarhakaverit, seuraavaksi oli vuorossa kummit ja mummit ja vielä aattoaamuna perinteiset kakkupala ja perheen hankkima lahja sankarille sänkyyn :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom