miten saisi ton pojan pistämään vaatteet päälle, aina kun pitää mennä pitäisi alottaa pukeminen 2h ennen menoa. poika täyttää kohta 4.v ja joka kerta on kauhea taistelu asiasta.
ei tunnu mikään auttavan tuntuu että olisi kokeillut jo kaikkia konsteja. koskee niin pyjamaa kuin kaikkia muitakin vaatteita, voi juosta munaskuillaan parikin tuntia ennekuin isällä menee hermot ja alkaa uhkailu lempi lelujen oksasilppuriin laittoon joka yleensä auttaa viimein. juu on sinne yksi heeman ukko menny jo
. pitää varmaan nostaa kone tohon eteiseen näkyville muistuttamaan lelujen kohtalosta jollei rupea tapahtumaan.:curs::curs::curs::curs:
Kompaan susanahia, valtataistelu meneillään...
Voi sitten ilmetä myös syömistilanteissa (vai teidätkö jo) ei syö jotain,haluukin tota, ei sittenkään...
tai sitten en jaksa kävellä,kävelen ite, ei sitten kävelekkään...aargh..
Kantapään kautta viisastuneen voin sanoa oman mielipiteeni, älä menetä hermojasi niissä tilanteissa. Ja jos ilmoitat/kenties sovitte että nämä vaatteet laitetaan päälle niin ne sitten laitetaan - niitä ei vaihdeta. Jos lapsi haluaa pukea päälle itse anna aluksi yksi mahdollisuus, jos ei toimi niin puet ite sen päälle - huutoa tulee mutta se on vain ääntä...
Ole johdonmukainen, kun päätätte kotona vanhempien kesken että nyt muuttuu tyyli niin pitäkää sitä kiinni - AINA- ootte sitten mummolassa tai marketissa.
Sen oon huommannut että toimii kun "varottaa" tulevasta: -kohta laitetaan vaatteet päälle , seuraavan kerran kun isä tulee sanomaan tulet sisälle, kun olet katsonut sen syödään.
Jos ei sitten alkaa "vinkumaan" ettei tulekaan sisälle niin ei ku syliin ja menoks...huudon kera...
mutta siinäkin on pidettävä kiinni sanomisistaan - jos sanot että kun pitkä viisari on ylhäällä niin aletaan laittamaan vaatteita päälle niin siitä ei sitten enää jousteta, se on se "varoitus" lapselle tai ajan antaminen lapsen ajtukselle että kohta puetaan.
Vaatii määrätietoisuutta eikä aina ole helppoa - "kovaa linjaa" kun pitää muutamia viikkoja niin varmaan huomaa muutoksen parempaan, ja sitten kun pitää linjasta kiinni niin kohta huomaa että 'tällähän viikolla ollaan oltu reippaasti' - tsemppiä vaan.
Jos kirjallisuus aiheesta kiinnostaa niin paljonhan kehutaa Jari Sinkkosen kirjoja, mutta enemmän oon itse saannu ajatusten kirkastumisia Keijo Tahkokallion kirjoista.