Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkä ikäinen poika? Kaksi- tai kolmevuotiaalle laittaisin vaan vaipan takaisin, neljävuotiasta voisi jo alkaa käyttää vessassa pari-kolme tuntia nukahtamisen jälkeen. Ei noissa asioissa kannata hätäillä.

meillä noi silloin tällöin heräilee muutenkin niin sit samalla käytetään vessassa

Onneksi saan taas tavata poikiani, tuomari pisti ex:älle luun kurkkuun ja nyt on paperilla sopimus:hyvä:
Mun exähän esti mua tapaamasta poikia ilman mitään järkevää syytä, kai se oli jotain kostoa mua kohtaan. Helvetin pässi, saa mua vihata mutta ei poikien kustannuksella.
Laitoin jätkät karateen, kerran viikossa niillä on treenit. Ryhmä on 4-6 vuotiaille ja mun pojat on just sopivasti 4 ja 6 niin pääsivät mukavasti samaan ryhmään.

Minkä ikäinen poika? Kaksi- tai kolmevuotiaalle laittaisin vaan vaipan takaisin, neljävuotiasta voisi jo alkaa käyttää vessassa pari-kolme tuntia nukahtamisen jälkeen. Ei noissa asioissa kannata hätäillä.

2,5 vuotta. Eikä sitä vaippaa viitsi ihan ekana takas laittaa. Päiväkuiva ollut jo juhannuksesta lähtien ja 3 viikkoa meni ilman yöpissivahinkoja.

Ihan vain käytännön vinkkejä metsästän, eikä vaipan laittaminen ole mielestäni se ensimmäinen.

Mä muuten pojalta eilenillalla kysyin, että laitetaanko vaippa pois vai housuihin ja poika totes että "vaippa pois". No ei laitettu sitä. Viimeyönä tosin heräs kun peitto oli tippunut sängystä ja käytin sitten samalla pissillä, että ainakin viimeyö meni kuivana. ;) Tai ainakaan vaimolta ei ole kuulunut mitään muuta. Ovat nimittäin soittaneet mulle ja poika on itse kertonut että pissi tuli housuun jos on vahinko käynyt.

Onneksi saan taas tavata poikiani, tuomari pisti ex:älle luun kurkkuun ja nyt on paperilla sopimus:hyvä:
Mun exähän esti mua tapaamasta poikia ilman mitään järkevää syytä, kai se oli jotain kostoa mua kohtaan. Helvetin pässi, saa mua vihata mutta ei poikien kustannuksella.
Laitoin jätkät karateen, kerran viikossa niillä on treenit. Ryhmä on 4-6 vuotiaille ja mun pojat on just sopivasti 4 ja 6 niin pääsivät mukavasti samaan ryhmään.

Ai nuo alkaa jo nelivuotiaille? Jotain todellista energiantappo-ohjlemaa on meidän vauhtimadolle keksittävä kun tosta vielä vähän ikää tulee.

Hyvä Hyvä! :hyvä: Sairasta yrittää kostaa viattomien lasten kautta! Tollasta toivottavasti ei kukaan ymmärrä/hyväksy. Stemppiä!

2,5 vuotta. Eikä sitä vaippaa viitsi ihan ekana takas laittaa. Päiväkuiva ollut jo juhannuksesta lähtien ja 3 viikkoa meni ilman yöpissivahinkoja.

Ihan vain käytännön vinkkejä metsästän, eikä vaipan laittaminen ole mielestäni se ensimmäinen.

No mun mielestä taas se säännöllinen herättely ei noin pienelle ole se ensimmäinen ratkaisu. Ne hyvät ja helpoimmat vinkit tuossa jo tulikin, eli iltajuominen mahdollisimman vähälle ja aina vessaan jos herää.

Nyt ois pientä säätöä taas.

Lähti niin kivasti käyntiin nuo yötkin ilman vaippaa. Mutta nyt on sitten parina perättäisenä yönä tulleet pissit sänkyyn. Poika ei edes herää siihen. Ei viittis ekana pistää vaippaakaan takas yöksi, mutta ei sitä ihan kovin usein viitti kaikkia petivehkeitäkään pesukoneeseen pistää. Tällaiset "takapakit" lienee vissiin aika yleisiä? Miten muut on näitä asioita hoitaneet? Tottakai yritetään lapselle puhua ja kyllä se ymmärtää ettei sänkyyn kuulu pissiä, mutta minkäs sille teet jos lapsi ei herää? Ei sitä raaskis herätelläkään kesken yötä vessaan, vai pitäskö kuitenkin?

Meillä oli toi rumba kerralla kolmelle, voit kuvitella sitä iloa :hyvä:. Tehtiin niin että iltapalalla ei enää annettu hirveästi juotavaa ja käytettiin ipanoita potalla vielä ennen nukkumaanmenoa. Yöksi varattiin lastenhuoneeseen parit varalakanat ja yövatteet, ei sitten tarvinnut yöllä enää metsästää niitä. Tytöt meillä oppi oikeestaan aika nopeasti kuiviksi mutta pojalla meni hieman pidempään (oisko normaalia miehille :D). Aika pitkään muistaakseni oli niin että 2-4 kertaa viikossa tuli pissa yöllä sänkyyn. Jatkettiin vaan sitkeesti. Sitten jossain vaiheessa kundi alkoi heräillä pissahätään ja opetettiin se itse käymään yöllä vessassa. Jätetään vaan vessaan pieni lamppu palamaan ettei pelkää pimeää ja osaa sinne.

e_o: Ajattelin samoin, eli ei herätellä vielä noin pientä, kuten ei palata vaippaankaan. Paljon ei illalla juomista anneta, mutta voihan sitä kokeilla ettei anna kuin "huuhdella suun". Antaa reilummin juomista sitten iltapäivän ruokailun yhteydessä.

Jambo: Täytyy siis vain olla sitkeä ja voihan se olla, että taas menee seuraavat 3 viikkoa ilman vahinkoa. Sitä vaan aina alkaa etsimään ratkaisuja jos vahinkoja tulee useampi perättäin. No ehkä se vain on omaa kärsimättömyyttä. Eipähän tuo iso homma ole laittaa patjasuojaa ja lakanaa pyykkiin ja uusia tilalle.

No raportoin tänne taas tilanteita, ihan senkin takia, että varmaan joku seuraava taas painii samojen ongelmien kanssa.

On muuten sitten suht mahdoton tapaus tuo samainen vesseli illalla kun on väsynyt. Ei tottele sitten tasan mitään. Viimepäivinä ei ole auttanut kuin syliin otto ja siinä pito. Muuten lentää tavarat, istuu pikkuveljen päälle ja muuta kivaa. ;)

On muuten sitten suht mahdoton tapaus tuo samainen vesseli illalla kun on väsynyt. Ei tottele sitten tasan mitään. Viimepäivinä ei ole auttanut kuin syliin otto ja siinä pito. Muuten lentää tavarat, istuu pikkuveljen päälle ja muuta kivaa. ;)

Heh, meillä on ihan sama. Kundilla pimahtaa välillä ja silloin ei auta kuin hellä lukottaminen. Paha vaan kun itseä alkaa se toisen riehuminen naurattaa ja se taas hermostuttaa potsua lisää. Toinen mikä on kassa auttanut on pikkuautojen laittaminen jäähylle kaapin päälle. Jokainen heitetty lelu tietää yhtä menetettyä autoa. Se on ainakin meidän jannulle kova paikka kun se rakastaa noita autojaan.

Näinhän se menee, vauhti kiihtyy mitä väsyneemmäksi tulee ja pikkuveli saa kokea kovia. Onneksi nykyään alkaa tuo nuorempi jo antamaan takaisin, ei pääse vanhempi dominoimaan koko hommaa.

Vähän kun tuolle nuoremmalle tulee lisää ikää niin tulee kyllä isoveli jäämään jyrän alle :) Ikä ero pojilla aika tarkka 1,5 vuotta( vanhempi siis reilut 2,5v ja nuorempi reilu 1v) ja nuorempi ottaa kohta painossa isoveljensä kiinni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh, meillä on ihan sama. Kundilla pimahtaa välillä ja silloin ei auta kuin hellä lukottaminen. Paha vaan kun itseä alkaa se toisen riehuminen naurattaa ja se taas hermostuttaa potsua lisää. Toinen mikä on kassa auttanut on pikkuautojen laittaminen jäähylle kaapin päälle. Jokainen heitetty lelu tietää yhtä menetettyä autoa. Se on ainakin meidän jannulle kova paikka kun se rakastaa noita autojaan.

Tota me ollaan itekin ajateltu soveltaa. Kerrossängyn yläpeti ajaa hyvin sen asian. Täytyykin ottaa ihan tosissaan tuo konsti käyttöön.

Jännä muuten, kun pistettiin poikaa vähän "jäähypenkille" eli tiettyy kohtaan rauhoittumaan ja siinä piti olla hetki ja sitten pyytää anteeks. Nyt kun sen laittaa siihen, niin alkaa samantien "anteeks isi anteeks, anteeks, anteeks" ja samantien yrittää karkuun. Eli eipä oikein toimi tuokaan. Tuo "lukottaminen" tuntuu olevan ainut mikä riehumiseen tehoaa. Käy nimittäin luonnonpäälle kun ei pääse mihinkään vaikka miten sätkis.

Näinhän se menee, vauhti kiihtyy mitä väsyneemmäksi tulee ja pikkuveli saa kokea kovia. Onneksi nykyään alkaa tuo nuorempi jo antamaan takaisin, ei pääse vanhempi dominoimaan koko hommaa.

Vähän kun tuolle nuoremmalle tulee lisää ikää niin tulee kyllä isoveli jäämään jyrän alle :) Ikä ero pojilla aika tarkka 1,5 vuotta( vanhempi siis reilut 2,5v ja nuorempi reilu 1v) ja nuorempi ottaa kohta painossa isoveljensä kiinni.

No meillä tuo vanhemp on siis 2,5 ja nuorempi 0,5. Eli ei vielä pysty antamaan mitään takas. Mutta eipä se tunnu olevan milläskään siitä kun isompi antaa runtua. Tietenkään ei anneta sen antaa, mutta ei sitä koko ajan pysty olemaan jokaista askelta vahtimassa. Päivällä kun leikkivät nätisti senverran mietä pienempi nyt osaa liekkiä. Isompi kantaa pienemmälle leluja jne. Mutta illat on mahottomia, silloin alkaa se päälle istuminen ja käsien päälle astuminen, leluilla heittely ja muu pikku jäynä. Varmaan aika sisukas pienemmästä vielä tulee kun kasvaa ja pääsee sekin jaloilleen.

Kovin tuttua. Meillä eka syksy-talvi meni tahtiin viikko kipeenä ja viikko sairaana.

Kauankohan moista rumbaa kestää? Muistikuvaa?

Tuntuu että justiinsa oli 3 päivää 39-40 asteen kuumeessa ja taas mittari heiluu 39,5. Oikeastaan oikein mitään ei poika ole sairastanu ennen päiväkotia lukuunottamata jotain pikkutauteja kuten 38 kuumetta ja nuhaa.

Kauankohan moista rumbaa kestää? Muistikuvaa?

Tuntuu että justiinsa oli 3 päivää 39-40 asteen kuumeessa ja taas mittari heiluu 39,5. Oikeastaan oikein mitään ei poika ole sairastanu ennen päiväkotia lukuunottamata jotain pikkutauteja kuten 38 kuumetta ja nuhaa.
Ihan sama homma kuin meillä. Ei mitään sairasteluja ennen päiväkotia. Näihin aikoihin se alkoi ja noin 3kk kesti ja sitten korvat putkitettiin sekä kitarisat poistettiin. Siihen loppui sairastelu. No tietty sit meillä on ollut vesirokko, vauvarokko, rota-virus yms muut lastentaudit :D

Mutta siis heti jos alkaa korvatulehduskierre niin esim. Pikkujättiin korvien putkitukseen ja risat pois.

Täällä on mennyt pelottavan helposti kohta 3-vuotiaan likan kanssa... Parit pienet nuhat takana, ehkä joku kevyt kuumeentapainenkin, muuten ei yhtään mitään. Missään ei ole tarvinnut käydä ihmettelemässä mikä vaivaa.

Oppinut muuten pitämään kynää kiinni oikealla otteella :D Isäänsä vissiin tulossa.

edit: No höpöhöpö, rokot toki.

Pojalla korvatulehdus, antibiotti-kuuri nyt syöty ja pian kontrolli. Viimeksi piti syödä 3 asteittain kovempaa kuuria, ennekuin parani.

Tyttö-vauva on taasen sitten jonkun asteen koliikki-tapaus. Onneksi yöt nukkuu, mutta päivät huutaa..no, täytyy jaksaa. Onneksi pääsee välillä itse töihin "lepäämään".

Pojalla korvatulehdus, antibiotti-kuuri nyt syöty ja pian kontrolli. Viimeksi piti syödä 3 asteittain kovempaa kuuria, ennekuin parani.

Tyttö-vauva on taasen sitten jonkun asteen koliikki-tapaus. Onneksi yöt nukkuu, mutta päivät huutaa..no, täytyy jaksaa. Onneksi pääsee välillä itse töihin "lepäämään".

Meillä tuo nuorempi huusi kanssa usein päivisin ja yöt nukkui kohtalaisen hyvin. Nyt kun se on kohta 7 kk, niin on jo erittäin reipas pieni. Nukkuu yöt hyvin, tosin joskus herää jopa 3-4 kertaa syömään ja se on vähän rasittavaa, tosin viimeyönä ei sitten taas syönyt kuin kerran.

Päivisin viihtyy erittäin hyvin lattialla ja bumbo-tuolissa. Etenkin jos isoveli pitää seuraa. Ootellaan vain että lähtee kohta liikkeelle kunnolla niin saavat veljekset enemmän seuraa toisistaan. Isompaa selvästi nyppii kun ei pieni vielä osaa leikkiä sen kanssa. :)

Tosta vanhemman pojan vilkkaudesta vielä senverran, että vaimo vähän helisemässä sen kanssa muskarissa. Se ei keskity pätkääkään mihinkään vaan painaa kuin tuli persuuksissa ympäriinsä. Kiva sellasen kanssa olla jossain missä pitäs istua edes hetki paikallaan.

Aika erikoiseen ongelmaan törmättiin nyt. Tuottaa hieman hankaluuksia saada muksu pistämään kengät jalkaan ja takki päälle + vetskari kiinni. Viimeksi marraskuussa on käytetty kenkiä ja takkia. Sortsit/hame ja sandaalit ollut kutakuinkin 99% varuste lähes vuoden jo :lol2:

Aika erikoiseen ongelmaan törmättiin nyt. Tuottaa hieman hankaluuksia saada muksu pistämään kengät jalkaan ja takki päälle + vetskari kiinni. Viimeksi marraskuussa on käytetty kenkiä ja takkia. Sortsit/hame ja sandaalit ollut kutakuinkin 99% varuste lähes vuoden jo :lol2:
Teidän tarvis tulla Suomeen parhaimpaan kuravaateaikaan, veikkaan että sit se muksu vasta hankala oiskin... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom