Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Äänitykset kehiin vaan. Ilmeisesti muuten suhde on hyvä, niin suosittelen sitä parisuhdeneuvontaa myös. Se on kummaa miten se ulkopuolinen neutraali ihminen saa juttuja aukeemaan. Ainakin Tampereella on eräs ilmainen paikkakin tuota varten, uskoisin muuallakin olevan.

ei missään nimessä toista lasta ja aloitat todisteiden kasaamisen, meinaan noi elarit on sitten mielenkiintoisen suuruisia ja joka vuosi tulee korotus eli, vitusti menee rahaa exälle ja murto-osa siitä menee oikeasti lapsiin.
tuo tilanne kuulostaa todella hullulta ja ilmeisesti nainen on päästään vialla, eli loppu elämäsi tulee olemaan ..sanoisinko mielenkiintoista

Ikävä kyllä. Ainoa mikä mimmiä vaivaa on biologinen kello.
Tähän Marissa Tomei Gif : " My biological clock is Ticking. Like. This! " Ja iskee jalkaa samaan tahtiin.

Pienen skidin äiti joka kokee että toinen lapsi tekisi elämästä täydellisen. Se vaan on. Ei mitenkään erityisen sekaisin.

Ikävä kyllä. Ainoa mikä mimmiä vaivaa on biologinen kello.
Tähän Marissa Tomei Gif : " My biological clock is Ticking. Like. This! " Ja iskee jalkaa samaan tahtiin.

Pienen skidin äiti joka kokee että toinen lapsi tekisi elämästä täydellisen. Se vaan on. Ei mitenkään erityisen sekaisin.

Tätä yritin vihjata tuolla aiemmin. Tuollaisia ne on kaikki mun tyttöystävät ollu. Jotkut selittää, että nykynaiset ei kuulemma halua lapsia ja suhteet ei siksi kestä, kun mies saattaa olla se osapuoli, joka haluu lisääntyä. Mistä tuollaisia naisia löytyy? Oon kateellinen heille, jotka ovat moisiin törmänneet. Toki nyt enää turha kadehtia, kun paskat on jo housussa. Sinkkumarkkinoille siirtyessä olisin yhteishuoltajuus-isä. Noh, onneksi kauppa käy duunissa ja palkkaa tulee mukavasti, niin ainakin maksulliset natsaa, jos tulee tarve tulevaisuudessa.

Entäs realiteetit? Onko muijallas mahdollista muuttaa "helvetin kauaks" jos ihan oikeasti asia siihen menisi? Onko tässä nyt vaan pikkusieluisen, lapsellisen ja äkkipikaisen naisen kiukutteluja vai ihan oikeasti mahdollisia faktoja?

Nyt kun pöly on laskeutunut, niin asiat ovat aavistuksen toisella tolalla. Eli muija joko jää paikkakunnalle mahdollisessa erossa tai sitten muuttaa 100 km päähän, josta on kotoisin. Ei haluaisi erota, mutta jos näin täytyy tehdä saadakseen enemmän lapsia mahdollisimman pian, niin eroaminen on kuulemma ainoa ratkaisu. Hänestä olisi hyvä, jos olisin silti jotenkin pojan elämässä edelleen.

Tässä alkaa helposti syyttämään itseään ja miettimään, että mitä tehdä. Olenko munaton ja mukavuudenhaluinen sekä epäkypsä, jos nyt annan tämän kaiken loppua vain siksi, että ajatus kahdesta lapsesta tuntuu ahdistavalta. Se olisi jotenkin "liikaa". Pitäisikö vain aikuistua ja jättää moiset mukavuudenhaluiset ahdistukset sivuun? Vai olenko sittenkin ennemminkin vastuullinen, kun en ala lisääntyä yli vastuunkanto kykyjeni? Töissä olen reissuhommissa ja vastuullisessa asemassa, enkä koe senkään takia, että useamman lapsen pyöräyttäminen nyt olisi kovin vastuullista. Haluan lisääntyä sen mukaan, että pystyn aivan varmasti kantamaan myös vastuuta jälkikasvustani.

Voiko pari viikonloppua kuukaudessa lapsen kanssa viettävä isä olla hyvä isä? Miten? Onko kukaan ollut tällaisen sopan jälkeen ihan oikeasti sovussa eksän kanssa ja pystynyt kasvattamaan jälkikasvua onnistuneesti hyvässä hengessä yhteistyöllä? Jotenkin yhdistän nämä tällaiset yhteishuoltajuudet aina epäonnistumiseen, riitoihin ja pahoinvointiin.

Nyt kun pöly on laskeutunut, niin asiat ovat aavistuksen toisella tolalla. Eli muija joko jää paikkakunnalle mahdollisessa erossa tai sitten muuttaa 100 km päähän, josta on kotoisin. Ei haluaisi erota, mutta jos näin täytyy tehdä saadakseen enemmän lapsia mahdollisimman pian, niin eroaminen on kuulemma ainoa ratkaisu. Hänestä olisi hyvä, jos olisin silti jotenkin pojan elämässä edelleen.

Tässä alkaa helposti syyttämään itseään ja miettimään, että mitä tehdä. Olenko munaton ja mukavuudenhaluinen sekä epäkypsä, jos nyt annan tämän kaiken loppua vain siksi, että ajatus kahdesta lapsesta tuntuu ahdistavalta. Se olisi jotenkin "liikaa". Pitäisikö vain aikuistua ja jättää moiset mukavuudenhaluiset ahdistukset sivuun? Vai olenko sittenkin ennemminkin vastuullinen, kun en ala lisääntyä yli vastuunkanto kykyjeni? Töissä olen reissuhommissa ja vastuullisessa asemassa, enkä koe senkään takia, että useamman lapsen pyöräyttäminen nyt olisi kovin vastuullista. Haluan lisääntyä sen mukaan, että pystyn aivan varmasti kantamaan myös vastuuta jälkikasvustani.

Voiko pari viikonloppua kuukaudessa lapsen kanssa viettävä isä olla hyvä isä? Miten? Onko kukaan ollut tällaisen sopan jälkeen ihan oikeasti sovussa eksän kanssa ja pystynyt kasvattamaan jälkikasvua onnistuneesti hyvässä hengessä yhteistyöllä? Jotenkin yhdistän nämä tällaiset yhteishuoltajuudet aina epäonnistumiseen, riitoihin ja pahoinvointiin.

en sanoisi että olet epäkypsä tai muutenkaan pätemätön, työstäsi johtuen niin ymmärtääkö muijasi sitä faktaa että hän on pääosin vastuussa kasvatuksesta koska itse olet tien päällä tekemässä rahaa?? jos hän sen tajuaa niin anna palaa vaan, muijalta maha pystyyn ja sillä hyvä.
se että onko niitä lapsia yksi vai kaksi ei kyllä sitten eroa mitenkään työtaakasta, siinä ne menee rinnakkain samalla vaivalla, itselläni on kolme muksua ja kun olimme yhdessä niin ei se mitään sen raskaampaa ole kahden kanssa kuin yhdenkään, ja hankinnoissakin pääsee pienemmällä menoeräälä kun ensimmäisen muksun vaatteet ym menee seuraavalle, eka lapsi on aina se kallein, loppujen kustannukset ovat vain pieni lisä, pitää vain käyttää päätään että ei osta kaikkea uutta molemmille, ei se muksu sitä tajua että onko päällä isoveljen vanhat kuteet :D oli se tyttö tai poika, jossain kohtaa tietysti jos on eri sukupuolta niin on suotavaa ns vaatettaa oikein ;)
muijallasi on tuossa ihan järkevä ajatus sinällään että haluaa enemmän lapsia, muuan vanha mummeli oli sanonut poikani kummille että tee ainakin kolme lasta niin on sitten kuoleman varaa, sillä koskaan ei tiedä milloin se pieni elämänalku päättyykin yllättäen :( ja silloin jos ei ole ns varastossa niin saattaa alkaa vituttaan...
eli ratkaisuna on nyt muijasi kanssa käytävät kehitys keskustelut että tajuaako mitä hän on haluamassa? ja sitten seivästä pyllyn päälle :D
jos suhteessa kaikki muu on kunnossa ja rakkautta piisaa niin pidä kiinni, ei tämä etävanhemman elo mitään kivaa ole!

Sanon nyt suoraan eikä tarkoitus ole loukata, mutta täysi psyko tuo muijasi on. Teillä on jo yhteinen lapsi, ja sen pitäisi silloin olla jokaiselle täysjärkiselle ihmiselle se prioriteetti no.1 elämässä. Se on aivan kaistapäistä, että muijasi haluaa rikkoa tuon nykyisen lapsen perheen vain 'mä haluun' -syystä. Tapausta tuntematta uskaltaisin väittää, että poikakin toivoisi vähän enemmän kuin että 'isä on jotenkin pojan elämässä edelleen'.

Voi. Tai ainakin kuvittelen olevani. Saattaa tosin olla sillä osuus asiaan, että ollaan hyvässä sovussa ja pystytään tekeen koko porukalla asioita. Parin viikon sisällä ollaan käyty koko jengillä uimassa, laskettelemassa jne, eli ei se automaattisesti tarkoita riitoja ja pahoinvointia. Toki alkuun meilläkin oli kinaa eron jälkeen, mutta kenellä ei olisi. Nykyään pystyn hyvillä mielillä menemään esim skidien kotiin ja hengailemaan siellä illan, jos näin haluan, eikä siinä ole enään mitään kitkaa välissä. Tsemit sinne, alku aina hankala, mutta kyllä se siitä helpottaa.

Mitä tulee kahteen lapsee, niin on niistä vähän helvetin paljon seuraa toisilleen. Kyllä minua ahdistaisi leikkiä 5 vuotiaan kanssa pikkuautoilla illasta toiseen, mutta kun ei tartte kun se leikkaa 7 vuotiaan veljensä kanssa niillä ja välillä pitää tulla katsomaan mitä hienoa on tehty tai erotuomariksi kun tuli tappelu.

Veikkaan että minä tulisi hulluksi yhden lapsen kanssa, en tosiaan jaksaisi olla niin sosiaalinen ja esim. just leikkiä pienen lapsen kanssa riittävästi. Tietty tämä vaatii sen ettei niillä ole jotain tyyliin 5 vuotta ikäeroa, no tosin sitten sen isomman voi lahjoa lastenhoitajaksi kun nuorempi on 5 vuotta.

Mutta meillä nuot on leikkineet keskenään käytännössä siitä asti kun nuorempi täytti 3 vuotta ja leikit alkoi oleen muutakin kuin isomman leikkien rikkomista.

Asiasta toiseen, lähtekää järven jäille luisteleen jos mahdollisuus on. Kävin sunnuntaina ekan kerran poikien kanssa, nuorempikin jaksoi kiertää lyhyen lenkin. Aivan mahtavat jäät nyt!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
apropoo. nyt on pistetty paperit vetämään ja odotellaan operointi aikaa. Loppuu tämä sikiäminen.
Tai jos vielä vaimo pamahtaa paksuksi ni lähen kalalle...alaskaan...
Pesueeseen syntyi joulupäivänä pieni tytöntyllerö. ei vaan keretty sairaalaan asti kun tyttö päätti syntyä lanssiin. Ikimuistoinen joulu siis.

Muija on vaihtanut mielipidettään. Nyt se yksi lapsi ei kelpaakaan, vaan heti pitää tehdä toinen. Jos en suostu, niin kiristää erolla ja muutenkin rahallisesti, jos en suostu. Onneksi emme sentään ole naimisissa, niin ei ole täydellinen rahan jako edessä... kannattaako moisen asian takia erota? Itse en siis henkisesti koe mitenkään jaksavani uutta vauvanhoitohärdelliä enkä todellakaan usko, että kykenisin jaksamaan kahden lapsen huutoa, tappelua, itkua ja valittamista. Esikoisemme on päälle vuoden ja siinäkin on ihan riittävästi.

Tuntuu, ettei kannata erota hyvästä jutusta tuollaisen takia, mutta ei kyllä mielestäni painostuksen alla kannata uutta lastakaan laittaa alulle. Se vasta mielestäni on vastuuton ratkaisu.

Eipä kannata tuollaiseen naiseen haaskata elämäänsä ! Täytyy akalla olla päässä jotain vikaa että tuollaista kehtaa uhkailla.

Kerran täällä vain ollaan niin täysi järkisiä löytyy varmasti :thumbs: ja lastasi saat kyllä nähdä eron jälkeenkin.

ja lastasi saat kyllä nähdä eron jälkeenkin.

...ei mulle ainakaan kyl riittäisi se ´lastasi saat kyllä nähdä eron jälkeenkin´
Ei vois edes kuvitella tilannetta ettei sitä päivittäin näkisi ja osallistuisi pojan elämään ja kasvamiseen täysipäiväisesti.

...ei mulle ainakaan kyl riittäisi se ´lastasi saat kyllä nähdä eron jälkeenkin´
Ei vois edes kuvitella tilannetta ettei sitä päivittäin näkisi ja osallistuisi pojan elämään ja kasvamiseen täysipäiväisesti.

No helppo se on kuvitella jos akkas ottaa ja lähtee kävelemään niin silloin ett näe lastasi joka päivä, näin se vaan monesti menee.

Ja eikös niin sanota että lapsikin vaistoaa jos vanhempien yhteis elo ei vaan toimi, niin mitä sitä vain lapsen takia olemaan yhdessä.Ja jos kuiteskin vain lapsen takia jatkaa yhteis eloa niin on viimeistään silloin kun lapset lähtee kotoa niin ero tulee.

No helppo se on kuvitella jos akkas ottaa ja lähtee kävelemään niin silloin ett näe lastasi joka päivä, näin se vaan monesti menee.

Ja eikös niin sanota että lapsikin vaistoaa jos vanhempien yhteis elo ei vaan toimi, niin mitä sitä vain lapsen takia olemaan yhdessä.Ja jos kuiteskin vain lapsen takia jatkaa yhteis eloa niin on viimeistään silloin kun lapset lähtee kotoa niin ero tulee.

Niin en puhunutkaan siitä ihmissuhteesta siihen lapsen äitiin vaan siihen lapseen.

Musta tuli lauantaina isä, ja nyt isyyslomalla. Kaksi viikkoa ajattelin pitää lomaa, työnantaja sanoi maksavansa rakennusalan tessin mukaisesti palkan kuudelta päivältä, onko siinä kaikki mitä tulen saamaan? Vai saanko kelasta toisen viikon "palkan", oon ihan hukassa näitten asioiden kanssa.

Joo, kannattaa olla ihan rohkeasti yhteydessä (eli siis varaa itsellesi paljon aikaa asioiden selvittämiseen) Kelaan ja sanoa suoraan ettet näistä mitään tajua. Voi olla helpompaa jos Kelan täti selostaa ne sulle kansankielellä.

Lyhyesti, Kela maksaa sulle isyysrahaa 18 päivää, lauantait kuuluu myös jos pidät perjantainkin isyysvapaata. Eli jos lapsi syntyi lauantaina, olet isyysvapaalla maanantaista tämän viikon ja ensi viikon --> vko 12 ma-la = 6pv plus vko 13 ma-la = 6 pv --> 6+6 = 12 pv eli 6 pv jää vielä käyttämättä.

Jos työnantaja maksaa sulle palkan, niin ekalta viikolta (vko12 ma-la) saat sun virallista päiväpalkkaasi, loput 6pv (vko 13 ma-la) saat kelan isyysrahaa, joka on pienempi kun sun reaalipäiväpalkkasi. Kelalla omat laskurinsa siihen, en kommentoi niitä (aivan perseestä jos multa kysytään).

Jos käytät loput 6pv joskus myöhemmin, niin käytä vaikka ma-to, eli perjantaina menet töihin --> ma-to=4pv. Näinollen sulle jää vielä 2 päivää joilla voit vaikka pidentää viikonloppuasi. Tai alunperinkin pidät sen 6 pv pienemmissä erissä. Mulle sanottiin, että se perjantai on se merkitsevä päivä, että kuluuko sulta lauantainakin se "lomapäivä".

Eli itse aloitin isyysloman torstaina --> "lomapäiviä" kului 3 --> to, pe ja la.

Tämän ketjun aloitusideaisänä voin kahden pienen tyttären isänä sanoa, että en muuta tarvi. Lapset on ihania, mun suurin toive oli joskus saada yksi tyttö (yleensä kai isät toivoo poikaa) ja nyt mulla on 2 tyttöä.
Tänään opetin tyttärille leipomista ja lopputulos oli erittäin hyvä :)

Ei aina oo helppoo ja olen kuullut että varsinkin teini-ikäiset tytöt voi olla jopa poikia vaikeampia. No näillä mennään.

Ihania nuo on kuitenki ainakin välillä :) en vaihtaisi poikiin. Olen perheen ainoa mies ja sekin taitaa olla välillä liikaa. Kun tytöt kasvaa vähän niin ehkä on enemmän niitä tyttöjen juttuja jopa äitinsä kanssa ja mä saan elää "rauhassa" rahapussina :)

En vaihtaisi noita pois ikinään mihinkään!!! :)

Terveisin ylpeä isä.

Onko kenenkään perheessä ollut pienillä lapsilla noita öisiä unikauhutiloja? En siis tarkoita mitään painajaisia, vaan skidi puolittain "herää" jotain pari tuntia nukahtamisen jälkeen. Sessio alkaa pienellä itkeskelyllä ja sitten tulee joku tunti tai puolikas aika suoraa itkunsekaista huutoa.

Olisi mukava kuulla jos jollain on löytynyt toimivia kikkoja tilanteen rauhoittamiseen. Meillä kolmevuotiaalla ei oikein tunnu mikään sylittely, keinuttelu tai muu saavan hommaa katkeamaan. Tyttö huutaa itsensä pää punaisena täysin väsyksiin ja hyytyy sitten lopulta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom