Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meillä 2 tyttöä, pienempi 3kk ja vanhempi 4v. Nyt jälkeenpäin on ehkä hieman harmittanut että tuli noinkin iso ikäero, mutta eiköhän se siitä. Luojan kiitos vauvelille maistuu uni hyvin, eikä käytännössä itke juuri yhtään, syö tissiä hyvin jne. Pelkäsin ihan helvetisti että tää uus vauva on samanlainen kuin esikoinen, joka huusi 1,5kk putkeen heti syntymästä. Oli aika vitun raskasta aikaa se, vaikka kohtuu vähällä päästiin kun kuuntelee miten joillakin muilla on menny... En voi käsittää miten jotkut jaksaa koliikkivauvaa monta kuukautta, siinä on varmasti hermot tiukalla!

Huomaan että vaikka mun vanhempi tyttö on vasta 4v, karkaa mulla ajatukset välillä tulevaisuuteen ja kaikkeen mitä tyttölasten isänä eteen mahdollisesti tulee. Kaikki poikaystäväehdokkaat ym. Voi helevetti kun vituttaa jo valmiiksi.. :D

Itse olen vienyt kiukkuavan tytön monta kertaa pakkasessa (-19) t-paidassa ja sukkahousuissa tarhaan ja tytön vaatteet toisessa kädessä. Eli kantanut kylmään autoon ja siitä tarhaan. Mulla helpotti tuo homma kun katsottiin valmiiksi edellisenä iltana vaatteet niin ei voinut enää kiukuta vaatteista aamulla kun itse oli valinnut :D
En suosittele nykypäivänä tekemään tälläistä lastensuojelu on satavarmasti oven takana kun joku järkyttynyt ituhippi ton näkee.

tosiaan ei kannata viedä pakkasessa sukahoususillaan tai t-paidassa vaikka kuinka olisi vaatteet toisessa kädessä päiväkotiin, niillä on nykyään asetus että tollasesta on PAKKO tehdä se ilmoitus vaikka tajuaisivat että kyseessä ei ole mitään..ja sossun tantat ei ole sitten yhtään samalla aaltopituudella vaan tekevät vielä äkkiä huostaanoton...

tosiaan ei kannata viedä pakkasessa sukahoususillaan tai t-paidassa vaikka kuinka olisi vaatteet toisessa kädessä päiväkotiin, niillä on nykyään asetus että tollasesta on PAKKO tehdä se ilmoitus vaikka tajuaisivat että kyseessä ei ole mitään..ja sossun tantat ei ole sitten yhtään samalla aaltopituudella vaan tekevät vielä äkkiä huostaanoton...

Jossain vaiheessa luin jostain hymystä tai vastaavasta artikelia tuosta ilmoituspakosta, aiheettomien lastesnsuojeluilmoitusten määrä oli kutakuinkin tuplaantunut tuon ilmoituspakon jälkeen.. Käytännössä ilmoituspakko tarkoittaa sitä että jos lapsi vaikka puhuu toiselle lapselle että äiti löi häntä ja päiväkodinhoitaja kuulee tästä niin hänen on PAKKO tehdä ilmoitus ja tätä hoitajaa on todennäköisesti ohjeistettu ettei hän saa kysellä lapselta mitään, ettei hän vaikuttaisi lapsen kertomukseen.. (Ja kuten me lasten vanhemmat tiedämme pienet lapset saattavat sanoa vaikka noin jos äiti on ohikävellessään vahingossa hipaissut lasta)..

Jossain vaiheessa luin jostain hymystä tai vastaavasta artikelia tuosta ilmoituspakosta, aiheettomien lastesnsuojeluilmoitusten määrä oli kutakuinkin tuplaantunut tuon ilmoituspakon jälkeen.. Käytännössä ilmoituspakko tarkoittaa sitä että jos lapsi vaikka puhuu toiselle lapselle että äiti löi häntä ja päiväkodinhoitaja kuulee tästä niin hänen on PAKKO tehdä ilmoitus ja tätä hoitajaa on todennäköisesti ohjeistettu ettei hän saa kysellä lapselta mitään, ettei hän vaikuttaisi lapsen kertomukseen.. (Ja kuten me lasten vanhemmat tiedämme pienet lapset saattavat sanoa vaikka noin jos äiti on ohikävellessään vahingossa hipaissut lasta)..

...no riittääpä sosiaaliihmisillä sitten hommaa ainakin. Ei nuo 'hipaisut' kuitenkaan mitään huostaanottoa aiheuta.

...no riittääpä sosiaaliihmisillä sitten hommaa ainakin. Ei nuo 'hipaisut' kuitenkaan mitään huostaanottoa aiheuta.

No ei tietenkään aiheuta, mutta aiheuttaavat kuitenkin kuulemisen ja ylimääräistä työtä sosiaaliviranomaisille ja tämä aika minkä he käyttävät tohon pelleilyyn on suoraan poissa vakavista ongelmista.

No ei tietenkään aiheuta, mutta aiheuttaavat kuitenkin kuulemisen ja ylimääräistä työtä sosiaaliviranomaisille ja tämä aika minkä he käyttävät tohon pelleilyyn on suoraan poissa vakavista ongelmista.

Ja se kuuleminen on aina virka-aikaan jossain hevon jeerassa, eli aika monella kesken työajan palkattomana/lomalla/saldovapailla hankkiuduttava paikalle selvittämään jotain olematonta.
Ensimmäinen kerta vielä menee, mutta jos vaikka huoltajuustaistossa niitä ilmoituksia tulee kiusantekomielessä, niin alkaa olla huumorintaju koetuksella kun sijoittelee kalenteriin kivoja pikku menoja.

Ja se kuuleminen on aina virka-aikaan jossain hevon jeerassa, eli aika monella kesken työajan palkattomana/lomalla/saldovapailla hankkiuduttava paikalle selvittämään jotain olematonta.
Ensimmäinen kerta vielä menee, mutta jos vaikka huoltajuustaistossa niitä ilmoituksia tulee kiusantekomielessä, niin alkaa olla huumorintaju koetuksella kun sijoittelee kalenteriin kivoja pikku menoja.

Aivan, ja sitten kun ollaan +50 ilmoituksen lukemissa niin alkaa ihan oikeasti vituttaa ;) Toi on tosi hämmentävää jos joku tekee jatkuvasti aiheetomia ilmoituksia niin silti ne otetaan uudestaan ja uudestaan käsittelyyn, näillä tulee sit just tollasia ihan käsittämättömiä ylilyöntejä Suomen ennätys on tosiaan 300 ilmoitusta samasta perheestä, joista jokainen tutkittiin aiheettomaksi.

En ole aiheeseen onneksi joutunut vielä tutustumaan, mutta eikö se ole rikos tehdä perätön ilmoitus. Siis ajatellen näitä huoltajuuskiistoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On periaatteessa mutta kun.. miten tuomitaan jos puolustuksena voi aina sanoa että minä luulin näin. Tai lapsi kertoi tälläistä.

...niin lapsen kertomana varmasti pahempi, mutta kyl kai noi kiistakumppanin luulemiset luulis olevan helppo saada kuriin oikeuden toimesta. En kyl halua lähtä koettelemaankaan moista.

...niin lapsen kertomana varmasti pahempi, mutta kyl kai noi kiistakumppanin luulemiset luulis olevan helppo saada kuriin oikeuden toimesta. En kyl halua lähtä koettelemaankaan moista.

Eipä ne oikeastaan mahda noille yhtään mitään, toi kok systeemi on niin "viallinen" että kiusanteko on tehty äärimmäisen helpoksi ja kaikenlisäksi vielä lailliseksi.
Esim: lastensuojeluilmoituksesta sä voit tehdä randomisti kenestä vaan lapsesta ilmoituksen jonka näät tuolla vaikka olutpullo kädessä tai vaikka et näkisi.. Ja tämä hoituu 3-5minuutissa puhelimella. Lastensuojelu lähtee aina siitä olettamuksesta että sä puhut totta.

Kyllähän toikin kertoo aika paljon tilanteesta, Aiheettomien ilmoitusten määrä on aivan valtava aiheellisiin suhteutettuna ja tämä suhde on muuttunut koko ajan huonompaan suuntaan vaikkakin aiheettomat ilmoitukset on kriminalisoitu.

Itse olen vienyt kiukkuavan tytön monta kertaa pakkasessa (-19) t-paidassa ja sukkahousuissa tarhaan ja tytön vaatteet toisessa kädessä. Eli kantanut kylmään autoon ja siitä tarhaan. Mulla helpotti tuo homma kun katsottiin valmiiksi edellisenä iltana vaatteet niin ei voinut enää kiukuta vaatteista aamulla kun itse oli valinnut :D

Oikein. Ei toi meillä vaatteista ollu kiinni. Kunhan halusi kokeilla taas. Ihmetyttää vaan että eikö sillä itsellään olis mukavampaa jos ei tarvisi suuttua koko ajan? Kyllä se huomiotakin saa, niin paljon kuin 3 lapsen perheessä nyt voi saada.

Meillä on exän kanssa huoltajuuskiista meneillään. En ole vielä tähän mennessä maksanut kertaakaan elatusmaksuja, poika on kuitenkin ollu n. puolet kuukaudesta minulla hoidossa..

Periikö kunta multa nyt maksetut elarit sittenkun huoltajuuskiista saadaan päätökseen?

Onko määrätty elatusmaksuja? Ei kai niitä voi millään perusteella ennen sitä karhuta mitenkään, varsinkin kun tuo näyttää yhteishuoltajuudelta maallikon silmään.

Ei tosiaan ole määrätty edes vielä mitään... Sillä mua alko ihmetyttämäänki kun exän asianajaja oli sitä mieltä että maksan erosta asti (9/2013) elatusmaksut takasin kunnalle. Ollu varmaa painostusta vaan.

EDIT: Vituttaa tää tilanne kun joutuu koko ajan meneen exän mielihalujen mukasesti kun ei oo vielä tota sopparia paperilla. On jo meinaan muutamaan kertaan exä uhannu sillä etten saa nähdä poikaa ennen ku toi soppari on paperilla. Elatusvelvolliset.fi edustajan kanssa juttelin tosta ni on kuulemma ihan yleinen tapa kuulemma että kiukkuset exät ei anna isien nähdä lapsia

Taisinkin löytää jo vastauksen tähän

Ilman elatussopimusta tai tuomioistuimen päätöstä lapsi ei nimittäin ole oikeutettu myöskään elatustukeen, joka on 153,63 euroa/kk (1.1.2014). Kiirettä kannattaa pitää siksi, että tuomioistuin määrää elatusavun maksettavaksi takautuvasti ainoastaan kanteen vireillepanopäivästä lähtien.
http://www.yvpl.fi/tukitoiminta/usein-kysytyt-kysymykset/miten-lapsen-elatus-turvataan/

Muija on vaihtanut mielipidettään. Nyt se yksi lapsi ei kelpaakaan, vaan heti pitää tehdä toinen. Jos en suostu, niin kiristää erolla ja muutenkin rahallisesti, jos en suostu. Onneksi emme sentään ole naimisissa, niin ei ole täydellinen rahan jako edessä... kannattaako moisen asian takia erota? Itse en siis henkisesti koe mitenkään jaksavani uutta vauvanhoitohärdelliä enkä todellakaan usko, että kykenisin jaksamaan kahden lapsen huutoa, tappelua, itkua ja valittamista. Esikoisemme on päälle vuoden ja siinäkin on ihan riittävästi.

Tuntuu, ettei kannata erota hyvästä jutusta tuollaisen takia, mutta ei kyllä mielestäni painostuksen alla kannata uutta lastakaan laittaa alulle. Se vasta mielestäni on vastuuton ratkaisu.

Muija on vaihtanut mielipidettään. Nyt se yksi lapsi ei kelpaakaan, vaan heti pitää tehdä toinen. Jos en suostu, niin kiristää erolla ja muutenkin rahallisesti, jos en suostu. Onneksi emme sentään ole naimisissa, niin ei ole täydellinen rahan jako edessä... kannattaako moisen asian takia erota? Itse en siis henkisesti koe mitenkään jaksavani uutta vauvanhoitohärdelliä enkä todellakaan usko, että kykenisin jaksamaan kahden lapsen huutoa, tappelua, itkua ja valittamista. Esikoisemme on päälle vuoden ja siinäkin on ihan riittävästi.

Tuntuu, ettei kannata erota hyvästä jutusta tuollaisen takia, mutta ei kyllä mielestäni painostuksen alla kannata uutta lastakaan laittaa alulle. Se vasta mielestäni on vastuuton ratkaisu.

Kannattaa aika tarkkaan punnita suhdetta, onko siinä muita ongelmia kuin tuo.. Ja kyllä ero on paras vaihtoehto jos tosiaan lapsella kiristämään aletaan! Uuden lapsen tuleminen nimittäin aika satavarmasti vaan huonontaa suhdettanne jos jo valmiiksi on ongelmia. Ja lopputuloksen kannalta vaan elatusmaksujen suuruus vaihtelee.

Kannattaa aika tarkkaan punnita suhdetta, onko siinä muita ongelmia kuin tuo.. Ja kyllä ero on paras vaihtoehto jos tosiaan lapsella kiristämään aletaan! Uuden lapsen tuleminen nimittäin aika satavarmasti vaan huonontaa suhdettanne jos jo valmiiksi on ongelmia. Ja lopputuloksen kannalta vaan elatusmaksujen suuruus vaihtelee.

Muuten ei ole mitään ongelmaa, mutta tosiaan tuo uusi lapsi pitääkin nyt saada sitten heti. Aikoo kuulemma muuttaa helvetin kauas kostoksi, jos en halua toista lasta ja näin en näkisi poikaamme. Ja jos näkisimme, niin tulisi helvetin kalliiksi minulle, kun välimatka on niin pitkä. Tällaisia hän uhoaa. Tuo yhteishuoltajuuden kuljetuskustannusasiahan on ilmeisesti asia, jossa muija voi heittäytyä hankalaksi jos haluaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom