Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lienee paras unohtaa se sali vuodeksi pariksi. Eikö se lapsi ole äidillään koskaan Entä sukulaisapu?
On se sillon tällöin, mut ei sekää oikee auta tarpeeks asiaa, ja sit kyl tietty sukulaisetki auttais, mut ku ei asu nii lähellä ja sit poika ei välttist oikee viihdy jossei oo mä tai äiti kans paikalla. Ja toisaalta en ees kehtaa kauheesti pyytää keltää ku heilläki o omat juttunsa ja vauva vaatii kuitenkin nii paljo huomioo koko aika :D

Kyllä se takertumisvaihe menee ohi muutamassa kuukaudessa. Tuollaisen periaatteessa vauvaikäisen kanssa on vielä helppoa, kun se kuitenkin nukkuu paljon (yksilöllistä vaihtelua tietenkin esiintyy). Kotitreeniä vaan peliin. Tai jos käyt töissä ja lapsi on sillä aikaa hoidossa, onko mahdollista treenata ennen töihin menoa tai heti töistä palatessa kun lapsi on hoitopaikassa?

Joka tapauksessa kannattaa ajatella niin, että tämä ei ole vain joku ohimenevä vaihe jonka jälkeen palataan taas lapsettoman ihmisen huolettomaan elämään jossa harrastukset voi asettaa tärkeysjärjestyksessä ykköseksi. Kestää vähintään noin 5-6 (ehkä lähemmäs 10) vuotta ennen kuin voit esimerkiksi lähteä salille juuri silloin kun haluat ja olla siellä niin kauan kuin haluat. Toisaalta, siinä välissä prioriteetit ehtivät kyllä muuttua ja salilla käyminen ehtii vaihtua yleisemmin kuntoiluksi.

Sukulaisia avuksi, isovanhemmat usein myös tykkäävät touhuta lastenlastensa kanssa. Meillä ainakin pojat on äidillään joka toinen viikko jolloin voin käydä treeneissä miten haluan ja niinä viikkoina, kun pojat on mulla niin lasten äiti saattaa katsoa niitä harjoitusten ajan tai mamma/pappa.
Se on kuitenkin muutama tunti vaan viikossa mitä stä hoitoapua tarvitsee, riippuu hiukan tietty välimatkosta ja muista. Nopeita treenejä ehtii aina heittämään, toista on tietenkin kaikki ohjatut tunnit.
Äkkiä lapsi tosta takertumisesta pääsee eroon, usein se on IMO enemmän vanhemmista kiinni ku lapsesta. Hiukan se itkee kun jää ekoja kertoja, mutta kyllä se siitä loppuu :)

Ja äkkiä ne tosiaan kasvaa ni sit ehtii taas panostaa kunnolla.

Tänään käytiin Robinin keikalla ja muksut tykkäs kovasti.

Mutta onkos kenenkään lapsilla ollut noita ontelosyyliä eli "molluskoita"? Meillä on pojalla varmaan jo vuoden päivät ollut ja nyt leviää jo kovasti kaulaan ja käsiinkin ja poikaa häiritsee, kun ovat näkyvillä paikoilla.

Kuinka nopeaa teidän lapsilla nuo ovat hävinneet?

Meillä oli ontelosyylät pauttiarallaa just ton vuoden verran. Ei onneksi levinnyt näkyville, vähän polvitaipeissa ja haaroissa. Poikakin tietty sen ikänen, ettei esteettisesti ainakaan häirinnyt. Itestään ne sitten vaan lähti, yhtä pian kun oli tulleetkin.

Palvelusetelillä ollaan me ainakin käyty laitattamassa putket yksityisellä korvalääkärillä, joten kai sen saa muullekin kun yleislääkärille.

Kiinnostaisi kanssa tuo, että ennakkoon tiedetty lapsen lääkäriaika olisi omaa aikaa. Pitää illalla googletella jos kerkiää. Pari käyntiä tässä tosiaan ollut, tosin itse unohdin aina pyytää sen todistuksen.

Sukkapossulle ehdotan tuota ketjua: http://www.pakkotoisto.com/treeni/91982-westside-barbell-gymnastics/
Sieltä löytyy kehonpainotreenailuja, siihen päälle pieniä kotisalihankintoja pariksi vuodeksi eteenpäin. Itse ainakin luovuttaisin suosiolla kalliit salikortit ja keskittyisin yh-isin arkeen.

Siinä vähän toiminnalista treeniä LAPSILLE,

Että iskät tuunaamaan lastenhuoneet uusiksi...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En mä tiedä onks tää pienten lapsien juttu ja talonrakentamista ku muksut on jo molemmat tuollasia +5vee. Niin ihania kun ne niin kyl joskus sydäntä särkee ku kattoo taloa jonka ite on tehnyt. Parketti on täysin entinen, ulkoovessa skraiduja varmaan siitä ku potkista tms. on viety ulos niin se nyt sattuu osumaan vähän oveen ja aina jää pieni merkki. Sit 100 pientä merkkii niin rupee ovi olee ruman näköinen. Samanlaiset on lasten omat makuuhuoneet. Sitten kiipeillään joka paikassa mitä löytyy. Roskakatos, vaja, kaiteet. Hiekkaset kengät ja kaiettet niin maalit niistä lähtee. Joka vuosi maalannut uusiks. Elämisen jälkiä enkä ite viitti noista huutaa. Koitan kyllä opettaa huolellisuuteen. Mut jos mitään ei tee mitään ei tapahdu. Lasten kuuluu leikkiä ja niin mä itekin olin tuollanen lapsena. Pitää suhteuttaa ajatusmaailma vaan. Mitään supertyhmää eio mat muksut oo tehty kuten löytäneet vasaraa ja nauloja ja päättänyt et ulkoovi on hienompi kun se on täynnä nauloja kuten naapurilla:D. Toi ei oo normaalia kulumaa vaan sitä supertyhmää.

No täs oon jo miettinyt, et parketit menis vaihtoon ihan lähivuosina. Hemmetti mikä ruljanssi se on tyhjentää koko kämppä. Ärsyttää jo nyt. Ulkooven ajattelin myös vaihtaa. Kyl tos laskin et 10 tonnii menee niin kämppä on taas sen näköinen ku rakensin. Missäs oli niitä laskelmia paljonko yksi lapsi maksaa vanhemmille:D.

Että iskät tuunaamaan lastenhuoneet uusiksi...

Kiipeilyköydet ja puolapuut olohuoneessa on jo aika hooceetä. Mutta ei siinä, meilläkin tytön suurinta hupia parin vuoden iässä oli hyppiä syöttötuolista alas. Kyllä sitä kai aluksi kiellettiin mutta kun ei itseään satuttanut niin annettiin lopulta temppuilla. Sama tapaus alta parivuotiaana sai kolmipyöräisen niin ensi töikseen kiipesi seisomaan istuimen päälle. :D

Pistin aikoinaan terassille sellaiset voimistelurenkaat, siinä viihtyivät hyvin temppuillen pari kesää. Mikä ettei sitä voisi lastenhuoneeseen virittää jonkun kiipeilyköyden... vaikka pahin apinaikä onkin jo takana.

Mä oon tullut johtopäätelmään, et mitä vanhemmaks noi muksut tulee niin huolet vaa kasvaa. Tytöt kun kasvaa 12+ vuotiaiksi niin siinä on pelko persiissä kun rupeaavat hengailee pidempää ulkona ja kotiintuloajoista ei välitetä. Sit nää ekat kännit ja muut testailut. Kyl mä tiedetään itekii ku oltii 15 vee mitä me tehtiin:). Nauroin kippurassa kun yksikin tuttu oli hermot lujalla muksujenkaa ku oli roudaillut ekojen oluiden jäljiltä muksui kotiin. Ja kyseistäkin tunnolista äitiä on raahailtu ittteään saman ikäsenä ties mistä:D. No juu ei ihan pienten lapsien ketjun juttui, mut lasten yleensä. Mä roudasin ekaa kertaa talon katolta 7 vuotiaat pojat alas ja kotiarestia kyytipojaks. Päivääkään en vaihtais ja parkettiakin saa uutta onneks:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käytiin tänään exän kanssa lastenedunvalvojalla... En voi kun todeta että vittu mitä natseja.

Edunvalvoja ei suostunut allekirjoittamaan muunlaista sopimusta kuin se että näkisin poikaa jokatoinen viikonloppu. Lisänä tarjosi vielä vaihtoehtoa että näkisin poikaa myös tiistaisin ja torstaisin exän luona, ja halutessaan exä saisi mennä mun kämpille nukkumaan niin että poika saisi olla koko ajan "kotona".

Totesin että viikko ja viikko on ainut mihin laitan nimeni alle ja pyysin varaamaan ajan eri henkilölle ennenkuin kävelin ovesta ulos.

Vituttaa.

Käytiin tänään exän kanssa lastenedunvalvojalla... En voi kun todeta että vittu mitä natseja.

Edunvalvoja ei suostunut allekirjoittamaan muunlaista sopimusta kuin se että näkisin poikaa jokatoinen viikonloppu. Lisänä tarjosi vielä vaihtoehtoa että näkisin poikaa myös tiistaisin ja torstaisin exän luona, ja halutessaan exä saisi mennä mun kämpille nukkumaan niin että poika saisi olla koko ajan "kotona".

Totesin että viikko ja viikko on ainut mihin laitan nimeni alle ja pyysin varaamaan ajan eri henkilölle ennenkuin kävelin ovesta ulos.

Vituttaa.

Huoh, Kannattaa käydä katselemassa tuolta eroperhe sivustolta neuvoja, itse taistellut tässä 5 vuotta lasten huoltajuuksiin ja tapaamisiin liittyen ja moneen kertaan on saanut tuolta vinkkejä ja apua miten kannattaa toimia.
Ja kyllä on hemmetin tuttu fiilis olla 2 yhtä vastaan kaikissa lapsen asioissa, Kun tuntuu noilla lastenvalvojilla olevan automaattinen ajatus että isä on perseestä.. Tsemppiä

- - - Updated - - -

Mä oon tullut johtopäätelmään, et mitä vanhemmaks noi muksut tulee niin huolet vaa kasvaa. Tytöt kun kasvaa 12+ vuotiaiksi niin siinä on pelko persiissä kun rupeaavat hengailee pidempää ulkona ja kotiintuloajoista ei välitetä. Sit nää ekat kännit ja muut testailut. Kyl mä tiedetään itekii ku oltii 15 vee mitä me tehtiin:). Nauroin kippurassa kun yksikin tuttu oli hermot lujalla muksujenkaa ku oli roudaillut ekojen oluiden jäljiltä muksui kotiin. Ja kyseistäkin tunnolista äitiä on raahailtu ittteään saman ikäsenä ties mistä:D. No juu ei ihan pienten lapsien ketjun juttui, mut lasten yleensä. Mä roudasin ekaa kertaa talon katolta 7 vuotiaat pojat alas ja kotiarestia kyytipojaks. Päivääkään en vaihtais ja parkettiakin saa uutta onneks:)

Niinpä huomannut itsekkin miten hyvin oma nuoruus on unohtunut, hermo kireellä karjuu lapsille ja jeesustelee tietyissä asioissa.. (jos ihan tarkkoja ollaan niin itse olin 100x pahempi kuin kukaan noista mukeloista)..

Vituttaa.
kannattaa sanoa siolle lastenvalvojalle ihan suoraan että pidä sinä se turpas kiinni ja teet sellasia papereita mitä ME vanhemmat sovitaan, eli sillä valvojalla ei ole noissa asioissa pienintäkään sanan valtaa, vituttaa tollaset kun ne luulee että heillä on jotain valtaa tietyissä asioissa vaikka ne on pelkkiä kumileimasimia jotka vahvistaa/toteaa vanhempien tekemät sopimukset. VITTU!!!

edit: puhuitkin edunvalvojasta etkä lastenvalvojasta, eli unohda yllä oleva

kannattaa sanoa siolle lastenvalvojalle ihan suoraan että pidä sinä se turpas kiinni ja teet sellasia papereita mitä ME vanhemmat sovitaan, eli sillä valvojalla ei ole noissa asioissa pienintäkään sanan valtaa, vituttaa tollaset kun ne luulee että heillä on jotain valtaa tietyissä asioissa vaikka ne on pelkkiä kumileimasimia jotka vahvistaa/toteaa vanhempien tekemät sopimukset. VITTU!!!

edit: puhuitkin edunvalvojasta etkä lastenvalvojasta, eli unohda yllä oleva

Ah, kivasti alkaa tykyttää ohimoissa kun muistelen omaa ensimmäistä kumileimasin lastenvalvojaani.. Elarit sovittu/lasten tapaamiset sovittu ennen tän käyntiä , 30min sisko sä oot uhri meininkiä ja eiku oikeuteen vääntään..
Toinen käynti ja lastenvalvoja olikin sitten ihan eri luokkaa vittuili exälle miksi sun pitää olla niin hankala? eikä auttanu yhtään vaikka ex väänsi tekoitkua sen edessä..

Ah, kivasti alkaa tykyttää ohimoissa kun muistelen omaa ensimmäistä kumileimasin lastenvalvojaani.. Elarit sovittu/lasten tapaamiset sovittu ennen tän käyntiä , 30min sisko sä oot uhri meininkiä ja eiku oikeuteen vääntään..
Toinen käynti ja lastenvalvoja olikin sitten ihan eri luokkaa vittuili exälle miksi sun pitää olla niin hankala? eikä auttanu yhtään vaikka ex väänsi tekoitkua sen edessä..

Mekin mentiin yhdessä mun autolla tonne tapaamiseen ja autossa varmistin vielä että mitä sovitaan. Sovittiin matkalla että viikko ja viikko, josta voidaan suullisesti sopia erikseen jälkeenpäin.
Ehkä just n. 30min jälkeen exä oli sitä mieltä että hänelle kuuluu kaikki mun rahat enkä saisi nähdä poikaa ollenkaan.

Oman isän kanssa puhuin kans puhelimessa aikasemmin ja kertoi että kun ite olin pieni ja porukat eros niin valvojatädit oli kirjottanu jo laput valmiiksi että lapset äitille ja isä maksaa.
Eivät meinanneet suostua vaihtamaan sopparia vaikka porukat oli jo päättänyt että lapset jää isälle kokonaan :D

Mekin mentiin yhdessä mun autolla tonne tapaamiseen ja autossa varmistin vielä että mitä sovitaan. Sovittiin matkalla että viikko ja viikko, josta voidaan suullisesti sopia erikseen jälkeenpäin.
Ehkä just n. 30min jälkeen exä oli sitä mieltä että hänelle kuuluu kaikki mun rahat enkä saisi nähdä poikaa ollenkaan.

Oman isän kanssa puhuin kans puhelimessa aikasemmin ja kertoi että kun ite olin pieni ja porukat eros niin valvojatädit oli kirjottanu jo laput valmiiksi että lapset äitille ja isä maksaa.
Eivät meinanneet suostua vaihtamaan sopparia vaikka porukat oli jo päättänyt että lapset jää isälle kokonaan :D

Jeps, aivan samanlaiselta kuulostaa kun toi oma eka käynti oli.. V....u varmasti muistan lopun ikääni kun LV sanoi sovitun elarisumman kuulleessaan et tää on ihan liian pieni, sä et halua että sun lapsilla on hyvä olla vai? Ja exälle samaan hengenvetoon kyllä sun kannattaa viedä asia eteenpäin sä saat yli puolet enemmän :)

Huomion arvoista tossakin oli se että lapset oli puolet kk mulla ja emäntäkin tienasi silloin hyvin, joten lv mielestä raha oli ainut asia jolla taataan lasten hyväolo. Kaupanpäälle vielä kyseenalaisti pärjäänkö mä sitten sen puolet kuukaudesta lasten kanssa, kun kato lasten kanssa on tosi raskasta..

joo se kannattaa aina muistaa että se lastenvalvoja on oikeasti pelkkä leimasin ja hänellä ei ole minkään valtakunnan tai kuninkaan valtaa vittu mihinkään asiaan, hänen tehtävänsä on ainostaan vahvistaa ne paperit, hänellä ei ole mitään oikeutta tuoda omaa mielipidettään julki tai yrittää vaikuttaa sopimuksiin joita vanhemmat ovat sopineet, itse tein tämän VL:lle nopeasti selväksi kun rupesi jotain mussuttamaan ja sen jälkeen kun totesin että "sinulle ei ole osaa eikä arpaa näihin asioihin sun työtehtäväsi on vain vahvistaa nämä paperit ja sulla ei ole mitään oikeutta tuoda mielipiteitäsi julki eli pää kiinni" ja kas akka tajusi että mä tiedän asioista jotain ja piti sen päänsä kiinni :D

Sainpahan keskustelua exän kanssa taas vähän. Hän ei suostu viikko/viikko tapaamismenettelyyn koska se ei ole lapsen edunmukaista + että mä haluaisin sen vain elatusmaksujen takia niin.

Samaan hengenvetoon sanoi että ei itse halua viikko/viikko menetelmää koska sitten ei saisi yhtään rahaa :D Ai tekopyhää vai?

EDIT:
Lueskelin vähän näitä huoltajuusriita juttuja ja näyttää kyllä helvetin ikävästi siltä että äidin backuppina on aina +110% sossutanttojen tuki ja että isät on käytännössä velvollisia vain antamaan rahaa.

no jos sillä sun exällä ei ole mitään muuta perustetta/todistettavaa syytä jonka se vois oikeudessa iskeä pöytään niin ei muuta ku rosiksen kautta, oikeudessa niillä on nykyään tolkku päässä ja noi äidin puolustajat eli sossutantat ei pääse niihin päätöksiin vaikuttamaan, jos se rupeaa oikeudessa tollasia raha juttuja huuteleen niin voin luvata että siitä se tuomari innostuu ja nauraa sen akan ulos sieltä.
katsos nyt se sun exä yrittää että maksat vitusti ja elätät häntäkin rahoillasi mikä ei ole sinun velvollisuutesi, suomessa elätetään ainoastaan sitä lasta ei exää :) monikaan ämmä ei sitä tajua ja siltä toi sun exä myös näin pikaisesti tulkittuna vaikuttaa että haluaa enemmän kuin lapsi kerkiää kuluttamaan.
mutta nää on kyl sellasii 50-60 juttui että ei voi tietää miten kääntyy, jos saa kysyä niin mihin toi "ei lapsenedun mukaista" väite perustuu? tollasiin väitteisiin pitää sitten löytyä jotain faktaakin jos oikeuteen menisi :)

tietysti olis kova juttu jos saisit sen exän laittaan itselles viestinä noita raha huuteluita niin jos menis oikeuteen niin niitä olis hienoa siellä heitellä pöytään :D
oma jännä juttuni meni viime vuonna siten että maksoin elätettävistäni 5000€ elareita ja kas perkule, exä ja muksut teki matkan tanskaan johon oli varattuna 5000€ ja nyt kun olen ollut työttömänä niin ei ole matka kassoihin säästynyt heillä pennin jeniä.....vetäkää itse johtopäätökset

Naisilla lähtenyt pahasti lapasesta nää elarijutut.

EDIT: Ja nyt siellä muutama "minä ajattelen vain lapsen etua en rahaa" repii tukkaan päästään kaksin käsin. Siellä ne sovinistisiat arvostelee meitä, omassa ketjussaan!

Suositut

Back
Ylös Bottom