Voihan terkkari taas. Menee ihan vauvapalstailuks, mutta tässä nyt jo jokunen kk väännetty pojan korvaputkien kanssa. Neuvola halusi varmistaa omalääkäriltä, että lähteekö suoraan lähetteellä korvalääkärille vai koittaako omalääkäri itse imeä putkia pois. Samalla tarkastettaisiin tärykalvon reikä, että onko paikkaantunut itsestään. No omalääkäri tietty halusi itse ronklata. No vituikshan se meni. Pojalle taas pelottava kokemus terkkarilla, lopputuloksena 0 putkea poistettu ja lähete korvalääkärille.
Oon ihan tosissani miettinyt tuota lääkäriksi ryhtymistä, 3. vuoden kandit kai saa jo tehdä viikonloppuisin yöpäivystyksiä (tolkuton liksa siis) ja työt voi tehdä miten huvittaa. En kritisoi siis ko. lääkärin ammattitaitoa, mutta vittu että ne tekee niitä huonoja tilannearviointeja JATKUVASTI. Ehkä vaan stressaan liikoja omasta työstäni, mutta jos itse kekkuloisin noin paljon asiakkaan järjestelmän kanssa, tyylillä "oho, kokeiluni meni vituiks, teenpä uusiks, lisätöitä viikko ja te maksatte" niin kyllä aika äkkiä tulis pyyntöä että koodari vaihtoon.
Ehkä se tietty tossa on sitten se palautteen laatu mikä kans vaikuttaa. Lääkärillä potilas voivottaa paikallislehden tekstaripalstalla, että nenää ei niistettykään oikein. Meidän asiakkaalla meni kerran tehtaan höyryt alas, laskivat että maksoi reilu 9e sekunnissa se stoppi.
Edit. Pointtini oli, etten halua moisia tappioita omalle kontolleni: "siinä se koodari paino entteriä ja puoli tehdasta meni pimeeks" :D
Tietysti lääkäreillä on isompi vastuu loppupeleissä, kunhan kärjistelen. Tarkoitankin tässä näitä yleisempiä korvatulehduksia ja flunssia sun muita "tossa resepti yleisantibioottiin, tuskin auttaa mutta muutakaan ette saa. Päättäkää itse haetteko koko lääkettä". Olis vaan tässäkin tapauksessa säästetty meikäläiseltä työtunteja kun ei olisi turhaa käyntiä tarttenut tehdä, lopputuloksen pysyenä vähintäänkin samana.