Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä olen kyllä Timban kanssa samoilla linjoilla tuosta autosta ja musiikista.
Kotona meillä kyllä soi kaikenlaiset lastenlevyt, se on ihan sama mitä siellä taustalla menee.
Autoillessa kuski päättää musiikin ja koska itse olen talouden ainoa kuski, niin minun valinnoilla mennään :D

Volume toki pienemmälle, kun on muita autossa, mutta en mä nyt perhana ala mitään titi nalleja autossa kuuntelemaan :D

Ja se on sitäpaitti myös aika paljon turvallisuuskysymys kun puhutaan usean tunnin ajoista. Kuskin pitää pysyä virkeänä, meillä(kin) kun menee niin että muu porukka vetää unta kuuppaan kuola poskella kun ajetaan iltamyöhään jostain mummolasta kotiin. Siinä kun pitäisi vielä Titinallea kuunnella niin olisi kyllä kuskinkin nukahtaminen paljon todennäköisempää. Ehkä tällä ei kaikilla ole merkitystä, mutta minulle ainakin on merkitys sillä mitä soittimesta tulee kun oikeasti ajelee tyyliin 200-400 kilsan vetoja.

Jos sulla on noin vaikeaa ja tää keskustelu ottaa noin koville, niin ei kai voi muuta sanoa kuin,että tervetuloa.
Itse en lähtis heittämään tollasta edes läpällä tuntemattomille netissä , olit sit kuinka mode tahansa

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ja jos nyt olisin tässä ketjussa puhtaasti moden roolissa niin olisi varmasti vaan painanut deleteän sun juttujne kohdalla. Mikä nyt ei olisi varmasti ollut huono ratkaisu. Mutta kun on itse suutaan soittamassa niin on paha lähteä sensuroimaankaan. Että aika huono tuo modekortti tähän väliin.

Jos et tuota mun läppää tajunnut niin eipä siinä mitään, täytyy vetää täydellä ignorella sun jutut sitten tästä lähtien. Jätkä heittää itse olevinaan jotain läppää junteista ja sitten ei itse ymmärrä mitään huumoria. Vai meinasitko että minä nyt tosissani olin sinua turpaan vetämässä ja ihanko näin netin välillä se onnistuu jo tänäpäivänä? Että ihan yhtä paskaa läppää kun sun koffilippijunttijutut.

Tähän lienee hyvä päättää tämä saaga, eikö niin? Pienten lasten isiä tässä kaikki ollaan, ja kuten huomaamme se on aika ajoin aika rankkaa hommaa.

Ja muihin aiheisiin; ei kyllä tiedä että itkiskö vai nauraisko, kun käyt perheen taloutta läpi ja tarkastelet verkkopankista omia tilitietojas ja ihmettelet kun parturikin veloitti kortilta ylimääräistä, niin pikkujätkä hakkaa sellasta lasten ksylofonia siinä täpöillä vieressä ja pyytää josko isi laulais sen kanssa vaikka jonkun laulun :D

Verenpaineet oli kyllä sen verran korkeella, että ensin tuli vähän tiukempaan sävyyn kehoitusta äidin luo olohuoneeseen, kunnes itsekin tajus miten surkuhupaisa tilanne ja sit rokattiin parit biisit TÄYSIÄ!

Tähän lienee hyvä päättää tämä saaga, eikö niin? Pienten lasten isiä tässä kaikki ollaan, ja kuten huomaamme se on aika ajoin aika rankkaa hommaa.

Puhut asiaa!

Onko muuten ylipäätään paljon harrastuksia pienillä lapsilla? On tästkin puhuttu mutta siis vähän puoli pakkokin mun mielestä JOTAKIN urheilullista lapsille tuputtaa, pleikkaa ne oppii pelaamaan opettamatta. Nyt on meillä kahtena iltana viikossa ja tää tuntuu aika sopivalta. voin vain kuvitella mitä se on kun tosissaan pelataan jotain futista, täytyy kyllä itsekin tuosta pitää jos jaksaa melkein jokapäivä johonkin kuskailla.

Toisaalta tässä läppärin kanssa on hyvä hetki surffata foorumeita mutta kyllä tuo varmasti työstä jo rupeaa käymään jos harrastuksia on paljon. tosin isompien kanssa varmaan pystyy itse livistään siksi aikaa vaikka puntille?

Kerran pari viikossa meillä on penskoilla urheiluharrastuksia. Minusta kahtena arki-iltana koulun jälkeen viikossa on maksimi olla ohjattua ohjelmaa. Sitten taitaa olla vielä jonain iltapäivänä kässäriä (=käsitöitä) ettei tarvi yksin olla kotona.

Eipä noita ole tarvinut urheiluun pakottaa, ihan innoissaan ovat osallistumassa, varsinkin kun vanhemmat näyttää mallia :) ...ja sekin meillä on ollut sallittua että kun syksyllä haluttiin aloittaa pesäpallo mutta kiinnostus loppui kuukauden päästä niin sai lopettaa. Pakolla ei mennä minnekkään, enhän mene minäkään väkisin treenaamaan ;)

Juu, en minäkän pakota. Senverran tosin pakottaisin että jotain urheilua edes kerran viikossa, mutta hyvin tuntuvat innostuvan kun vähän alussa suostuttelee. Meinaa meillä olla niin että mihinkään ei mentäisi mitä ei ennakkoon osaa tai luulee ettei osaa. Mutta sitten innostuvat kun kokeilevat. Tämä pallokera on kyllä hyvä kun on eri lajeja aina jakso, että pääsevät kokeilemaan montaa. Nuorempi jo sanoi että haluaa ensikeväänä jalkapalloa pelaamaan, katotaan sitten innostuuko niin että seuraan lähtee. Viimekeväänä kyselin eikä kirveelläkään.

Harrastuksista tosiaan, missä iässä teillä on alettu harrasteleen ja mistä lähdettiin liikkeelle? Esikoinen tosiaan just syksyllä täyttänyt 3v ja alkaa sadepäivinä vähän käymään sääliksi poikaa (ja omaa kärsivällisyyttä) kun menee sisäleikeiksi ja pojallahan virtaa piisais vaikka mihin. Eli ihan pojan kehityksenkin kannalta olisi kiva, jos olisi joku järkevä kanava mihin purkaa sitä suunnatonta energiamäärää.

Edit. On siis kuravaatteet, että käydään me sateellakin ulkona, mutta ihan joka sadepäivä ei viitsi mennä kuraileen.

Ajatellut ihan jotain temppukerhoja missä ohjattua "renkuamista ja riehumista" (tällainen kuva mulla on niistä), mutta tuntuu aika huonosti olevan ainakin omassa kunnassa tällaisia. Mitään urheilulajeja kuten jalkapallot ja jääkiekot tms. on varmaan vielä aika turha kokeilla. Tietty renkuamistahan sielläkin se yleensä tuossa iässä on.

Meillä käydään nyt 4-vuotiaan pojan kanssa painissa. Aloitettiin vuosi sitten ja poika siis silloin täytti juuri kolme. Kerran viikossa poika "painii" muiden lasten kanssa ja kaksi kertaa viikossa on isä-poika paini.

Tunnin painivuorolla harjoitellaan itse painimista noin 15 minuuttia. Muuten jumppaillaan ja leikitään. Espoon urheilijoiden painijaoksella käydään ja poika tykkää kovasti. ja tulee isillekkin hiki, kun joutuu painimaan muiden isien kanssa. Kilpailuhenki kuitenkin vaikuttaa olevan kaikilla iseillä sen verran kova, että helpolla ei pääse kukaan :)

Edit. Virallinen nimi tuon ikäisille on siis Painijumppakoulu.

Meillä käydään nyt 4-vuotiaan pojan kanssa painissa. Aloitettiin vuosi sitten ja poika siis silloin täytti juuri kolme. Kerran viikossa poika "painii" muiden lasten kanssa ja kaksi kertaa viikossa on isä-poika paini.

Tunnin painivuorolla harjoitellaan itse painimista noin 15 minuuttia. Muuten jumppaillaan ja leikitään. Espoon urheilijoiden painijaoksella käydään ja poika tykkää kovasti. ja tulee isillekkin hiki, kun joutuu painimaan muiden isien kanssa. Kilpailuhenki kuitenkin vaikuttaa olevan kaikilla iseillä sen verran kova, että helpolla ei pääse kukaan :)

Edit. Virallinen nimi tuon ikäisille on siis Painijumppakoulu.

Vaikka en tähän ketjuun kuulukaan, niin toihan on mitä mainioin harrastus pojan kanssa YHDESSÄ. Tulee jo viikossa täyteen sen määrä, jonka olen oman isäni kanssa harrastanut koskaan.

Ja voittaa sen baletinkin 6-0.

Lapsissa on kyllä eroja ton harrastamisen suhteen. Meidän nuorempi 8 v. kundi aloitti 6-vuotiaana futiksen ja on ihan täpinöissään joka kerta harkoista ja peleistä. 3-4x viikossa menee koko kesäkausi (pl. heinäkuu taukoa) jonkin tapahtuman merkeissä... Viime viikollakin ma/treenit (1,5h), ke/treenit (1,5h), La/2 peliä(=2h), Su 2 peliä (1,5h). Eli aika paljon saa poikaa kuskata. Varsinkin nyt kun treenit ja pelit hallissa, jonne jonkin verran matkaa, eli pyörällä ei pääse. Kesällä sitten treenit 3x viikossa + pelejä n. 1-2 viikossa + turnaukset päälle. Ja kun futiksesta tullaan jää kundi liki aina potkimaan palloa ukso kavereiden kanssa...

Isoveljeä (11v) ei taas voisi vähempää kiinnostaa. Kerran viikossa käy trampoliinivoimstelussa (1,5h) ja siinäpä se. Onnkesi sentään ihan mielellään käy tuolla. Ei mitään kiinnostusta joukkuelajeihin, eikä tietenkään tarttekaan olla, mutta iso on ero pojissa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs noiden tyttärien kanssa voi tehdä, lähinnä näitä isä - tytär hommia?

Kaikkea samaa kuin poikienkin ;)

Itse kävin eri urheiluharrastuksissa silloin kuin olivat nuorempia. Nykyään käy melko itsenäisesti. Ja käyvät toisinaan mun kanssa salilla vaikkei nyt tietysti tuossa molemmin puolin kymmentä mitenkään tosissaan treenaa. Mutta leuanvetoja ja penkkipunnerrusta ollaan leikillään treenailtu. Talvella ehdoton isä-tytär juttu on lumilautailu, emäntä kun ei meillä laskettelusta ole paljoa innostunut.

Itse en kyllä rajaile mitenkään sukupuolen mukaan tuohuiluja, itsestähän se on kiinni kasvattaako tytön sellaiseksi että mitään fyysisempää ei voi muka tehdä vai tekee kaikkea mikä lasta (sukupuoleen katsomatta) innostaa.

Mä olen tehny samoja asioita kuin olisin tehny pojan kanssa. Ajeltu pyörällä, heitelty frisbeetä, käydään uimassa,
kävellään metsässä ja kiipeillään kalliolla.
Olen mä jotain MyLittlePonyn hiuksia harjannu ja jollain pikku-ukoillakin leikkiny. Legoja jne.

Äidin(Äitinsä) mielestä huudetaan aina kauheasti että kai ne painiin ja kutitteluun lipsuu.

Viime viikollakin ma/treenit (1,5h), ke/treenit (1,5h), La/2 peliä(=2h), Su 2 peliä (1,5h). Eli aika paljon saa poikaa kuskata. Varsinkin nyt kun treenit ja pelit hallissa, jonne jonkin verran matkaa, eli pyörällä ei pääse. Kesällä sitten treenit 3x viikossa + pelejä n. 1-2 viikossa + turnaukset päälle.

Täytyy sanoa että luovan kiitos ettei muksut hingu mihinkään joukkuelajeihin! :) Meillä ovat harrastaneet sellaisia missä on 1, max 2 kertaa viikossa. Käytynä on just jotain temppukerhoja, jumppia/voimistelua, salibandyä, sirkusta, pari soitinta jne.

On sitä leikitty nukeilla, hiekkalaatikolla, remuttu lähimetsässä, oltu mustikassa, käyty puistoissa, hiihtämässä, luistelemassa, uimassa jne. Ei ole koskaan tullut edes mieleen että mitäs tämän kanssa tekis kun se on tyttö.

Toi kuskaaminen kyllä helpottuu koko ajan. Nyt järkkäillään muiden vanhempien kanssa kyytejä ja kesällä kundi pääsee pyörällä itsekseen kentälle. Mutta on tossa kyllä silti kuskaamista. Vaan on kyllä myös mukavaa seurata kuinka poika viihtyy ja kehittyy.

Toi kuskaaminen kyllä helpottuu koko ajan. Nyt järkkäillään muiden vanhempien kanssa kyytejä ja kesällä kundi pääsee pyörällä itsekseen kentälle. Mutta on tossa kyllä silti kuskaamista. Vaan on kyllä myös mukavaa seurata kuinka poika viihtyy ja kehittyy.

Kai oot ottanu papereihin nimet että kun poika pääsee änäriin niin kaikki tulee maksaa korkojen kanssa takaisin isäpapalle ;)

Ilmoitin just pojan (ja itseni) vauva-uintiin... pitääks nyt ostaa simmarit ja uimalasit? Ja ennenkaikkea ihmetyttää tämä vaipan kannsa pelaaminen, kokemuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom