Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Alkaa huomaan ton eskarin vaikutuksen muksuun, kun one-linereitä pusketaan tauotta ja ovat luokkaa "älä itke ruma lapsi, huomenna mennään naamarikauppaan". Ja kyseessä vielä tyttö :face:

Poika 3v käy normaalisti potalla mutta nyt kun silmä vältti niin laittoi itse vaipat (vielä öisin käytössä) jalkaan ja teki paskat niihin. Jotenkin kusetettu olo mulla.

Meillä poika 3v käy pöntöllä omatoimisesti "äkkiä äkkiä housut pois" jos on vähän vaikeemmat(vaikka farkut) byysat jalassa. No eniveis yks kerta tuossa riisuin siltä farkut jalasta ja poika kipitti vessaan. Jatkoin normaalia touhua keittiön puolella kunnes havahduin lorinaan... (Hetkonen, mites se saa istumakusen loriseen?) No siellähän se seiso letku just ja just posliinin yli ja liritteli pönttöön sanoen "näin isotkin pojat pissaa" (nähnyt kun isi tekee niin).

Oli kyllä miehisen kyyneleen paikka :hyvä:

Tosin vahinkojen määrässä on ollut jonkinnäköistä kasvua havaittavissa

Pientä galluppia ehdotan. Äärifeministit ovat sitä mieltä että sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio.(Heh...) Lingvistisesti tästä pitäisi minusta loogisesti seurata, että riippumatta sukupuolesta lapsen ensisanoissa ei olisi sukupuolettuneita vääristymiä vaan ensisanat olisivat melko "sattumanvaraisia" luonteeeltaan. Olisi hauska tietää onko sulla poika vai tyttölapsi ja mitkä olivat neljä ekaa sanaa. Sanaksi hyväksytään mikä vaan "oma sana" jos lapsi sillä keksimällään sanalla systemaattisesti viittaa johonkin tiettyyn asiaan. Eli "Ninni" hyväksytään jos se tarkoittaa systemaattisesti aina vain ja ainoastaan "Junaa". Aloitan:

Poikalapsi. Ekat sanat: Äiti, Auto, Moottoripyörä, Juna

(Mun hypoteesi tässä "tutkimuksessa" on että ensisanat automaattisesti todistavat että maskuliinisuus ja feminiinisyys on biologista ja sisäsyntyistä, eikä mikään sosiaalinen konstruktio)

Eiköhän "äärifeministit" tai ketkä hyvänsä tästä keskustelua käyvät ole sitä mieltä, että sukupuoliroolit ovat sosiaalisen konstruktion tulosta. Sukupuoli nyt on yleensä ihan biologisesti todennettavissa. Joka tapauksessa tämä sun lingvistinen hypoteesi haukkaa kasan paskaa heti kättelyssä, koska se ei onnistu välttämään sitä, mitä sukupuolirooleja tuotettuina kritisoivat väittävät. Jos poikia ja tyttöjä tahtoen tai tahtomatta ohjataan sukupuolirooleihin, tapahtuu se myös kielellisen kehityksen yhteydessä. Pikkulapsen kieli ei kehity tyhjiössä, missä vauva päättää, että auto nyt on aivan helvetin hieno sana, vaikka hänellä ei ole juurikaan ideaa käsitteen sisällöstä.
Kieli opitaan vanhempien antaman niin kielellisen kuin ei kielellisenkin palautteen ja imitaation kautta. Jos poikalapsen atta tulkitaan autoksi ja tyttölapsen atta äidiksi vanhempien toimesta, niin se pikemminkin puolustaisi sosiaalisen konstruktion mallia. En ota kantaa siihen, miten sukupuoliroolit syntyvät, en ole tutkimuksiin perehtynyt.

PS. Syyskuun alussa tuli toinen perillinen jakamaan mun valtavaa omaisuutta. Terv. kahden pojan onneton omistaja.

Tic-liike ? Wikipedia

Kellään kokemusta noista Tic-liikkeistä? Meillä vanhemmalla pojalla hyvin todennäköisesti noita. Pyörittelee ja räpsyttelee silmiään, nuolee huuliaan ja pitää pieniä vinkaisuja.

Ajateltiin että hei meillähän on vakuutus, että otetaan yksityiseltä aika neurologille. No paskan vitut, eivät ota Jyväskylässä ainakaan alle 15 vuotiaita neurologille. Tämäkin siis pitää mennä kunnallisen kautta. En tiiä auttaako tuo nyt mitään kuin että saisi asiaan varmuuden ja muutakin kuin kotidiagnoosin, on nimittäin ihan turha lasta tästä komentaa kun se ei tee tuota tahallaan.

Näitä on n. 10% lapsilla ja yleisin 7-15 vuotiaista pojista että salettiin täällä joku kohtalontoveri...

Meillä on 3-vuotias poika innostunut talviuinnista. Vanhempi tytär ei suostu kuin kastamaan varvasta vedessä. "Avanto"-reissun jälkeen tulee unikin illalla ilman taisteluja.

Kieli opitaan vanhempien antaman niin kielellisen kuin ei kielellisenkin palautteen ja imitaation kautta. Jos poikalapsen atta tulkitaan autoksi ja tyttölapsen atta äidiksi vanhempien toimesta, niin se pikemminkin puolustaisi sosiaalisen konstruktion mallia.

Voihan sitä tapahtua alitajuista ohjaamista, mutta kyllä mä itse huomaan toteuttavani useimmiten mallia että ensin lapsi osoittaa kiinnostusta johonkin asiaan, ja sitten minä sanon mikä sen asian nimi on. Mä ostaisin ton että lapsi ohjataan sukupuolirooliin, jos mä olisin ollut jatkuvasti osoittelemassa itse sormella kiihkeästi huutaen autoja ja moottoripyöriä, mutta kun en ollut.

Toi konskrutiivinen ajattelu siitä että ei ole olemassa puheen ulkopuolista "tosiasioiden muodostamaa todellisuutta" on musta vaan loogisesti kestämätön. Vai tarkoitatko sä ton esimerkin valossa tosiaan sitä että kun teidän eka skidi sanoi "Atta" teillä ei lapsen äidin kanssa ollut aavistustakaan viittaako hän sillä sanalla autoon vai äitiin, ja sitten vaan yhteisen tulkinnan ja pohdinnan kautta päättelitte että eiköhän se "äitiä" sillä "atalla" tarkoittanut.

"Jos kana tarkoittaisi lehmää kuinka monta jalkaa kanalla olisi" tyyppiset sosiaalis-konskrutiiviset lauseleikit on ihan hauskoja leikkejä mutta ajatus siitä että kieli tuottaisi todellisuudesta on musta outo, koska todellisuus käyttäytyy samalla tavalla riippumatta siitä millä sanalla sitä kutsutaan. Toki todellisuutta voidaan rikastaa antamalla esim. lumelle eri nimiä, mutta kyllä se savanni-asukkikin ymmärtäisi että se toinen lumi on reilusti märempää kuin toinen vaikka sillä ei olisi sanaa "räntä" (tai ehkä se ajattelisi että se on "todella kiinteää sadetta.").

Eli jos "auto" olisikin "mummu" niin yhtälailla se olisi metallinen ja kiehtova, hieno mörinää ja pörinää päästävä juttu. Vielä kun se sanoo pii-paa niin 1v10kk vanhan pojan elämyksellinen taivas kokee täyttymyksensä :)

En nyt ihan teidän juttuihin ota kantaa, mutta ärsyttää nää saatanan sukupuolijaottelut. Meilläkin anoppi puki pojan johonkin vanhaan lasten sambamekkoon (äitensä lapsuudesta) ja sitten siinä kalkkunalauma (muita suvun naisia) kehuu ja taputtaa ja kaikki nauraa. Sitten piikitellään isälle, että "sunkin poikas tykkää pukeutua mekkoon, voihan se alottaa vaikka baletin". Tai no ei nyt piikitellä, mutta jotenkin se pitää kuitenkin mulle sanoa, että ihan kun mä olisin se saatana sovinisti kusipää, jonka poika pelaa vaan jääkiekkoa ja ajaa rallia koska testosteroni! Kas kummaa jos poika haluaa ens kerrallakin laittaa sen mekon päälle, kun tämä anoppi sitä itse taas ehdottaa, kun tietää saavansa läsnäolijoiden jakamattoman huomion ja kehuja.

Poika saa mun mielestä aloittaa baletin, jos haluaa. On siis 3v. Mutta IMO se alottaa sen väärin perustein, jos sitä sukulaisnaiset siihen kannustaa ihan vaan sillä verukkeella, että "kyllä pojatkin voi tanssia balettia, lälläslää senkin sovinisti-isä". Eivät siis pidä mua sovinistina, mutta nää "piikittelyt" alkaa pikkuhiljaa tuntuun siltä, että niiden mielestä kaikki miehet on alkujaan perussovinisteja.

Jos poika näkisi tv:stä balettia ja sanoisi "isi, mitä toi on, saanko mäkin tehdä tota", niin tottakai sanoisin että tietty! Haen nyt tällä sitä ehdollistamista ja alitajuista ohjaamista, mitä mun mielestä tässä tapauksessa kylläkin sukulaisnaiset nimenomaan tekee. Perkele.

Haluaisin, että sukupuolirooleja ei käsitellä meidän lapsille puolesta eikä vastaan, vaan pidettäisiin ne mahdollisimman rentoina. Mun mielestä se ei ole "tasa-arvoista" tai "reilua", että joka kerta anoppilassa ekana haetaan ne nuket ja ponit ja oikein hierotaan niitä pojan naamaan.

Tottakai vaimon kanssa ostetaan pojalle paljolti autoleluja ja poikien juttuja ja vastaavasti tyttärelle tyttöjen leluja. Kaikki leluthan meillä on päivittäin ympäri kämppää ja ne niillä sekasin leikkii. Yleensä se hienoin lelu on just se mikä sillä toisella on kädessä, oli se sitten prinsessanukke tai monsteriauto.

Edit. Haen rentoudella siis sitä, että kyllä ne roolit sieltä tulee aika luonnostaan. Isin kanssa oppii autojuttuihin ja jääkiekkoihin ja muihin, koska poika haluaa tehdä asioita isin kanssa. Ja mun käytännön asiat on viimeaikoina ollut renkaiden vaihtoa, tietokoneen korjausta, ikkunoiden tiivistystä ja sen sellaista. Siinä poika katsoo, että isi käyttää työkaluja ja haluaa itsekin niitä käyttää. En mä pakota poikaa leikkiin työkaluilla (oikeesti, olis seinissäkin vähempi reikiä, jos ei poika olis kokoajan "mä vähän naulaan niinkun isikin"). Ahdistaa, että tällaiset yhdessä tekemiset tulkitaan sovinismiks.

Siinä vaiheessa kun lapsi menee päivähoitoon niin mummojen tai tasa-arvotanttojen on ihan turha räpistellä kromosomeja vastaan.

100% varmuudella päikkärin tytöillä on hullu kisa päällä joka päivä kuka on paikan prinsessoin prinsessa ja pojat paukuttaa täpöllä painia ynnä mikä taistelusotalelu/-peli/-leikki nyt onkaan muodissa.

Mä olen varmaan ihan alkukantainen mutta kyllä meillä pojalle laitetaan luistimet jalkaan ja maila käteen eikä mitään mekkoja ja tanssitunteja. Ja autossa kuunnellaan ZZ Toppia ja Rammsteinia eikä mitään vitun Robinia. Saa se isompana harrastaa mitä haluaa mutta kyllä mä nyt kaikkeni teen että ainakin ensin tutustuu miesten hommiin, ettei nyt olis hesarin etusivulla kahen kymmenen vuoden päästä julistamassa polyamoriaa ja puun halausta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen varmaan ihan alkukantainen mutta kyllä meillä pojalle laitetaan luistimet jalkaan ja maila käteen eikä mitään mekkoja ja tanssitunteja. Ja autossa kuunnellaan ZZ Toppia ja Rammsteinia eikä mitään vitun Robinia. Saa se isompana harrastaa mitä haluaa mutta kyllä mä nyt kaikkeni teen että ainakin ensin tutustuu miesten hommiin, ettei nyt olis hesarin etusivulla kahen kymmenen vuoden päästä julistamassa polyamoriaa ja puun halausta.
..kuin vanha hän on?

Samaa mieltä, tosin minä kuuntele etupäässä kotimaista Rap musiikkia, mutta eipä meilläkään mitään Robinia kuunnella vain siksi että sitä jonkun mallin mukaan lasten pitää kuunnella. Yleisimmin radio no autossa päällä ja siellä joku NRJ tai Suomipop.

Ja pojat käy meillä pallokerhossa ja painissa. Olen niitä kyllä houkutellut näihin street yms. tensseihin mutta eivät ole innostuneet. Pallokerhoon piti vähän patistella kun ei oikein kiinnostanut mutta innostuivat siitä sitten. Painia vain kokeiltiin ja siihen tykästyivät, no ei siinä tosin paljon painia noilla nassikoilla ole vaan enemmänkin on kaikenlaiseen kehonhallintaan painottuvaa.

Kaikki leluthan meillä on päivittäin ympäri kämppää ja ne niillä sekasin leikkii. Yleensä se hienoin lelu on just se mikä sillä toisella on kädessä, oli se sitten prinsessanukke tai monsteriauto.

Sama meillä. Poika on 2v ja tyttö 6v niin on se kumma että tytön pitää päästä kanssa leikkimään 2-vuotiaalle pojalle sopivalla uudella autolelulla ja himo on ihan käsittämättömän kova.

Ja autossa kuunnellaan ZZ Toppia ja Rammsteinia eikä mitään vitun Robinia. Saa se isompana harrastaa mitä haluaa mutta kyllä mä nyt kaikkeni teen että ainakin ensin tutustuu miesten hommiin, ettei nyt olis hesarin etusivulla kahen kymmenen vuoden päästä julistamassa polyamoriaa ja puun halausta.

No perhana. Meillä poika voisi katsella Robinin videoita 24/7. On vaan joskus erehdytty soittamaan youtube:sta ja heti jäi frontside ollieen ja puuttuvaan palaseen koukkuun. Onneksi veivaa käsiä räp-tyyliin Brädin heittäessä oman pätkänsä. Mulle on ihan sama mitä lapset kuuntelee, kunhan kuuntelevat jotain tosin smurffihittejä koitan vältellä. Pääsääntöisesti kuitenkin radio rock on auki kun perheen kanssa liikutaan. Molemmat lapset kyllä yllättäen tykkäävät Hevisauruksesta joten toivoa vielä on. Tyttö meillä on aina mukana kyselemässä renkaan vaihdossa ja haluaa kokeilla työkaluja kun iskä nikkaroi jotain.

Mulle kanssa ihan sama mitä kuunnellaan, mutta kun minä ajan autolla jotain pidempää matkaa niin on tasan se vaihtoehto mitä haluan kuunnella. Jos ei jotakuta nappaa niin pääsee penkin ja ratin väliin. Lapsia tähän ei vielä voi pakottaa, mutta koskee kyllä emäntää.

Tytöt 8 ja 6v. Poika 4v. Levyostokset; Cheek, Robin ja Restless Love. ( RLn levyn kannessa oli pääkalloja, saletti suosikki pojalle! )

Osaavat laulaa ristiin myös toisten suosikit. Hevisaurus uppoaa kaikkiin.

Vanhin kuuntelee myös mun Popeda kokoelmaa ja nyt Dingoa, sen ekan "vain elämää" jälkeen.

Siisteintä on silti kun lauletaan kaikki autossa Billy Idolia, Manowaria tai Dream Theateria :)

Mulle kanssa ihan sama mitä kuunnellaan, mutta kun minä ajan autolla jotain pidempää matkaa niin on tasan se vaihtoehto mitä haluan kuunnella. Jos ei jotakuta nappaa niin pääsee penkin ja ratin väliin. Lapsia tähän ei vielä voi pakottaa, mutta koskee kyllä emäntää.

Näin varmaan mutta myönnä vaan että vola tippuu ainakin puolella siinä vaiheessa kun emäntä tulee autoon.

Näin varmaan mutta myönnä vaan että vola tippuu ainakin puolella siinä vaiheessa kun emäntä tulee autoon.

Usein näin, on jotain niin tärkeää asiaa että musiikkia ei pysty kuunteleen. Ja senverran joutuu aina myöntymään, että ihan kaikkea vain itseen uppoavaa ei viitti soittaa jos ei halua perheriitaa. Mutta muuten on kyllä alusta asti selvää ollut että kun mun on aina pakko ajaa pitkät matkat niin sinne voi toki ehdottaa musiikkia mutta kuski on se joka lopulta sanelee, kuskia voi toki vaihtaa.

Mahtava lukea että pidetään mahdollisimman tiukasti kiinni siitä, että lapsesta tulee vähintään yhtä juntti kuin isästään. Ei anneta kuunnella mitä musiikkia haluaa tai harrastaa mitä itse lapsi haluaa. Muistakaa myös pakottaa etenkin poikalapselle pilotti päälle ja koffi lippis päähän heti kun täyttää 12v. Säälittävintä on nää lätkä isit, jotka haluaa väkisin omasta pojastaan seuraavan Granlundin kun on itse jääty harrastelija tasolle joskus vuonna miekka ja kivi.
Eikö olis parasta, että ns. Pojasta polvi paranee?
Itse ainakin haluan ettei lapsestani tule yhtä juroa luupäätä kuin itse olen. Kuuntelee sitä musiikkia mitä haluaa ja harrastaa mitä itse haluaa. Mun tehtävä on antaa lapselle mahdollisuus opetella itse ymmärtäämään maailmaa eikä tuputtaa sille väkisin jotain mikä itselle on mieleistä.

Meillä on moshattu trashia autossa ja tanssittu sohvalla robinin tahdissa. Molemmat käy minulle

Suositut

Back
Ylös Bottom