Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paha kyllä kun ei meillä kukaan halua Robinia kuunnella. Ei ole estelty mutta en todellakaan ole tuputtanutkaan. Vähän sama kun ei ole kateltu meillä ikinä Teletappeja, vituttaa jo pelkkä tunnari tuosta ohjelmasta. Ei ole varmaan sentakia ainakaan kieroon kasvamassa.

Kai sitä nut vanhempana saa sentään jotain valintoja tehdä? Vai onko sitten tosijuntti.

Niin ja käytän salilla hiatonta paitaa. ;)

Niin kyselin aiemmin täällä kokemuksia vasektomiasta. Google heitti tällaista tarinaa ja täytyy nyt kyllä vielä harkita toimenpidetta uudemman kerran. Sen verta monelle tuo on mennyt puihin.
vasektomia

Mahtava lukea että pidetään mahdollisimman tiukasti kiinni siitä, että lapsesta tulee vähintään yhtä juntti kuin isästään. Ei anneta kuunnella mitä musiikkia haluaa tai harrastaa mitä itse lapsi haluaa. Muistakaa myös pakottaa etenkin poikalapselle pilotti päälle ja koffi lippis päähän heti kun täyttää 12v. Säälittävintä on nää lätkä isit, jotka haluaa väkisin omasta pojastaan seuraavan Granlundin kun on itse jääty harrastelija tasolle joskus vuonna miekka ja kivi.
Eikö olis parasta, että ns. Pojasta polvi paranee?
Itse ainakin haluan ettei lapsestani tule yhtä juroa luupäätä kuin itse olen. Kuuntelee sitä musiikkia mitä haluaa ja harrastaa mitä itse haluaa. Mun tehtävä on antaa lapselle mahdollisuus opetella itse ymmärtäämään maailmaa eikä tuputtaa sille väkisin jotain mikä itselle on mieleistä.

Meillä on moshattu trashia autossa ja tanssittu sohvalla robinin tahdissa. Molemmat käy minulle

Heh, aina on mielensäpahoittajia. Itse halusinkin vähän aiheuttaa keskustelua lähinnä niistä rajoista, että mikä on tuputtamista ja mikä kieltämistä ja sen sellaista. Eli pitääkö lasta viedä balettiin ja lätkään ja joka saatanan harrastukseen, että se varmasti osaa sitten valita itse oman lajinsa. Eli pitääkö ne kaikki vaihtoehdot käydä läpi, ennenkö lapsen annetaan tehdä valinta.

LazyJ, teillä moshataan trashin tahdissa ja tanssittu Robinia,siinähän on vasta kaksi genreä. Pidäthän huolen, että kaikki muukin mahdollinen musiikkilaji käydää läpi, ennenkö lapset ostavat omia levyjään.

Heh, aina on mielensäpahoittajia. Itse halusinkin vähän aiheuttaa keskustelua lähinnä niistä rajoista, että mikä on tuputtamista ja mikä kieltämistä ja sen sellaista. Eli pitääkö lasta viedä balettiin ja lätkään ja joka saatanan harrastukseen, että se varmasti osaa sitten valita itse oman lajinsa. Eli pitääkö ne kaikki vaihtoehdot käydä läpi, ennenkö lapsen annetaan tehdä valinta.

LazyJ, teillä moshataan trashin tahdissa ja tanssittu Robinia,siinähän on vasta kaksi genreä. Pidäthän huolen, että kaikki muukin mahdollinen musiikkilaji käydää läpi, ennenkö lapset ostavat omia levyjään.

Hah, ja aina on teitä jotka alkaa huutelemaan mielensäpahoittajaksi tai kukkahattutädiksi jos jollain vähän avarampi näkemys asioihin. Pointti tuntui menevän hyvin ohi joten kerrataanpa. Ei lasta minunkaan mielestä ihan jokaikiseen mahdolliseen harrastukseen tarvi tunkea , käy kokeilemassa muutamia ja jos löytyy mieleinen niin sinne sitten , kunnes lapsi kyllästyy ja vaihtaa harrastusta. Turha niitä harrastuksia jaotella tyttöjen ja poikien harrastuksiin.
Ettekö veisi poikalasta esim. ratsastamaan?
Ja kun tuntuu joillain olevan pelko että poikalapsi kasvaa kieroon jos ei sille tunge sitä lätkämailaa käteen ja hevi musaa pakota kuuntelemaan niin onhan se aika sääli. Niin tytöt kuin pojatkin kyllä löytää sen oman identiteettinsä oli harrastus/musamaku mikä tahansa.
Meillä tuntuu toimivan niin mopot,autot,nuket kuin legotkin leluina , kasvaakohan ihan kieroon?

Vaikka olikin provo niin vastataan nyt silti. Kyllä meillä ihan jo molemmat vanhemmat kuuntelee musaa laidasta laitaan. Eli kaikenlaista musaa soi meillä. Tietenkin on niitä artisteja joita ei meillä ainakaan minun toimesta soiteta , mut jos radiosta tulee esim. Cheekkia ja skidi siitä innostuu, niin saa se soidakin vaikka paskaa onkin.

Ne löytää kyllä omat genrensä ihan takuuvarmasti vaikka niitä ei kotona opetettaisi. Että ihan pelkkää paskaa taas että pitää olla niiiin avarakatseinen tässäkin. Meillä ainakin vielä aikuiset määrää mitä kuunnellaa ja kun lapset on niin isoja, että on omat mielipiteet niin sitävarten on sitten omat huoneet ja tarvittaessa käytetään kuulokkeita jne. Ei paljon omana pentuaikana napannut vanhempia mitään Metallicaa kuunnella, kyllä sitä piti omassa huoneessa paukuttaa kun halusi ja porukat kuunteli jotain Tapani Kansaa tai mitä kuuntelivatkaan, jos ei kiinnostanut kuunnella niin sitten kipitti sinne omaan huoneenseen. Varmaan olen kasvanut nyt todella huonosti.

Meillä on nyt 3,5v tyttö saanut automatkoilla kuunnelle aika ahkerasti Five Finger Death Punchia, isona varmaan kuuntelee sitten iskelmää :D
Tuon perustan siihen, että itse jouduin pienenä kuuntelemaan autossa iskelmää, joten kun aloin oman musiikkini valita, alkoi rockin ja metallin kuuntelu :D

Ne löytää kyllä omat genrensä ihan takuuvarmasti vaikka niitä ei kotona opetettaisi.

No shit Sherlock. Äijällä kyllä menee ohi pointit aika vahvasti + äijä kokee aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä kaikki eriävät mielipiteet. Taidat olla aika kuumakalle ihan oikeassa elämässäkin.

Meillä nukuttiin viime yönä ensimmäistä kertaa 'isossa' sängyssä ja meni yllättän hyvin. Ei tullut kuin pari kertaa pois omasta huoneestaan yön aikana tuo pikkuskidi :D

No shit Sherlock. Äijällä kyllä menee ohi pointit aika vahvasti + äijä kokee aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä kaikki eriävät mielipiteet.

Meni mullakin kyllä pointti ohi, kertaa ihmeessä.

Meillä joutuu kuuntelemaan kaikenmaailman cheekkejä ja biebereitä, mutta jos yritän ite kuunnella esim rushia niin eipä onnistu. Mennyt kasvatus ihan vituiksi :D

No shit Sherlock. Äijällä kyllä menee ohi pointit aika vahvasti + äijä kokee aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä kaikki eriävät mielipiteet. Taidat olla aika kuumakalle ihan oikeassa elämässäkin.

Eiköhän noi pointit tulleet lukijoille kohtuullisen selviksi. Viestin kun aloittaa:

"Mahtava lukea että pidetään mahdollisimman tiukasti kiinni siitä, että lapsesta tulee vähintään yhtä juntti kuin isästään. Ei anneta kuunnella mitä musiikkia haluaa tai harrastaa mitä itse lapsi haluaa."

Ja sitten jatkaa kertomalla miten avarakatseisesti ja hienosti ITSE lapsia kasvattaa niin rakentavan keskustelun peruskivet on onnistuneesti laskettu.

Tiivistetään ne pointit nyt vielä jos joku on niin hidas ettei mee jakeluun
- olette juntteja ja paskoja koffilippis pakottaja-isiä
- itsehän olen avoin ja avara, hyvä isä

Meni mullakin kyllä pointti ohi, kertaa ihmeessä.

Meillä joutuu kuuntelemaan kaikenmaailman cheekkejä ja biebereitä, mutta jos yritän ite kuunnella esim rushia niin eipä onnistu. Mennyt kasvatus ihan vituiksi :D

Pointti : turha niitä lapsia on pakottaa kuuntelemaan assedesseä tai mitään muutakaan 'tosimiesten' musaa, kuuntelevat mitä kuuntelevat.

Ja mikset saa kuunnella rushia , kuka teillä sen estää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On teillä saatana taistelut.

Meillä soi äsken Robin liian kovaa ja ensi pe Antti Tuiskun konsertti. Tytär ei oikein tykännyt, kun sanoin, että Antti tykkää samoista asioista kuin meidän äitikin...

Se on nyt ihan yks vitun sama antaako lasten kuunnella sitä musiikkia mistä itse tykkää vai pakottaako siihen vai kieltääkö sen. Ihan sama harrastuksien kanssa. Varmaa on vain se että viimeistään kun lapsi tulee teini ikään niin kyllä se lopettaa kaikki harrastukset ja musan kuuntelemisen mitä iskä ja äiskä on suositellut ja aloittaa korkeintaan kuunnella ja harrastaa niitä mitä on kielletty.

Meillä nukuttiin viime yönä ensimmäistä kertaa 'isossa' sängyssä ja meni yllättän hyvin. Ei tullut kuin pari kertaa pois omasta huoneestaan yön aikana tuo pikkuskidi :D

Varo etten tule lyömään turpaan.

Sulla mitään pointtia ole ollutkaan, joten joo, selitä vaan ihmeessä. Selitä niin että junttikin ymmärtää.

Hah, ja aina on teitä jotka alkaa huutelemaan mielensäpahoittajaksi tai kukkahattutädiksi jos jollain vähän avarampi näkemys asioihin. Pointti tuntui menevän hyvin ohi joten kerrataanpa. Ei lasta minunkaan mielestä ihan jokaikiseen mahdolliseen harrastukseen tarvi tunkea , käy kokeilemassa muutamia ja jos löytyy mieleinen niin sinne sitten , kunnes lapsi kyllästyy ja vaihtaa harrastusta. Turha niitä harrastuksia jaotella tyttöjen ja poikien harrastuksiin.
Ettekö veisi poikalasta esim. ratsastamaan?
Ja kun tuntuu joillain olevan pelko että poikalapsi kasvaa kieroon jos ei sille tunge sitä lätkämailaa käteen ja hevi musaa pakota kuuntelemaan niin onhan se aika sääli. Niin tytöt kuin pojatkin kyllä löytää sen oman identiteettinsä oli harrastus/musamaku mikä tahansa.
Meillä tuntuu toimivan niin mopot,autot,nuket kuin legotkin leluina , kasvaakohan ihan kieroon?

Vaikka olikin provo niin vastataan nyt silti. Kyllä meillä ihan jo molemmat vanhemmat kuuntelee musaa laidasta laitaan. Eli kaikenlaista musaa soi meillä. Tietenkin on niitä artisteja joita ei meillä ainakaan minun toimesta soiteta , mut jos radiosta tulee esim. Cheekkia ja skidi siitä innostuu, niin saa se soidakin vaikka paskaa onkin.

Musagenret tarkoitin sillä, että tajuatko itse kuinka täydellisen naurettava toi sun "pointtis" on? Vaikka enhän mä sitä tajua, tällainen koffilippismies kun oon. Itse asiassa mulla on vielä parempi lippis, siinä lukee OFF ROAD! HOX HOX HOX vittu mitä juntteilua!!!! (toivottavasti naapurin eläköitynyt maastosafareita tarjoava setä ei lue tätä, ettei pahoita mieltään kun uusille naapureille halusi antaa lippalakit).

Toi, että otit sen musan provona tarkottaa mulle vaan sitä, että me puhutaan täysin eri asioista. Enkä tiedä kuinka hyvin mun postin luit, mutta itse kritisoin juuri sitä että tuputetaan pojalle nimenomaan sitä balettia, kun se on niin suvaitsevaista. Eikä edelleenkään ole mulla mitään sitä vastaan. Rakastan lapsiani, onhan ne sentään mun. Ei siihen vaikuta harrastukset tai seksuaalinen suuntautuminen. Mä uskon ja toivon, että meidän lapset elää suvaitsevammassa yhteiskunnassa. Silloin kaikilla on helpompaa. Eikä meillä tulla pelaamaan jääkiekkoa ainakaan sen takia, että isi pakottaa koska ei ite pärjännyt.

Mutta tänks LazyJ, tuli taas hieman parempi omatunto omista touhuista kun luki sun postis :)

Edit. Niin ja mikä on sitä pakottamista? Jos ajomatkoilla kuunnellaan kuljettajan (isän) musaa, niin onko se sitä pakottamista? Jos sitten muutoin saavat omissa huoneissaan kuunnella mitä tykkää.
PS. Meillä kuunnellaan ihan yleispoppiradioo, suomipop, ylex, nrj, voice... Omaa tikkua en saa soittimeen laittaa, enkä haluakaan, koska sillon kun tikku on sisässä niin volat on todellakin kaakossa. Tätä en halua, koska haluan kuunnella poikani juttuja ja keskustella hänen kanssaan ohimenevistä asioista. Leppoisa tollanen 3v kun kyselee joka asiasta, mikä vastaan tulee.

Ehkä LazyJ tuossa hieman tarkoitti myös tätä kehuskelua jota muutamat tuttava iskät harrastaa että meidän poika se jammaa täysillä xxx(=lisää tähän iskän lempibändi), mikä on mun mielestä aina naurettavaa.

Njoo, kyllähän se omaankin korvaan aina särähtää, kun tuollaisia kuulee. Lisätään vielä tuohon edellisen kohtani edittiin, että todellakin kysymykseni "mikä on pakottamista" oli siis täysin pyyteetön ja kantaa ottamaton kysymys. Ekassa postissani koskien tätä asiaa kysyin samaa, eli mikä teidän mielestänne on sitä pakottamista / tuputtamista. Tää keskustelu vähän meni sivuraiteelle sen suhteen...

Edit. Ottaen kantaa tähän ajomusiikkiin, niin vielä me ei olla kovin pitkiä matkoja ajeltu, pisin taitaa olla reilu pari tuntia iltasella hki-tre joten ainakin osan matkasta lapset nukkui (alle 1v ja silloin karvan alle 3v). Silloin äiti ja isä sai päättää musiikin ja volyymi oli ns. taustahäly. Kyllähän se itselläkin alkaisi jo parikin tuntia ratissa riittää, jos pitäisi kuunnella edes taustahälynä putte possun nimipäiviä ja kompi kampi kompi kampeja.

Mä olen kyllä Timban kanssa samoilla linjoilla tuosta autosta ja musiikista.
Kotona meillä kyllä soi kaikenlaiset lastenlevyt, se on ihan sama mitä siellä taustalla menee.
Autoillessa kuski päättää musiikin ja koska itse olen talouden ainoa kuski, niin minun valinnoilla mennään :D

Volume toki pienemmälle, kun on muita autossa, mutta en mä nyt perhana ala mitään titi nalleja autossa kuuntelemaan :D

Musagenret tarkoitin sillä, että tajuatko itse kuinka täydellisen naurettava toi sun "pointtis" on? Vaikka enhän mä sitä tajua, tällainen koffilippismies kun oon. Itse asiassa mulla on vielä parempi lippis, siinä lukee OFF ROAD! HOX HOX HOX vittu mitä juntteilua!!!! (toivottavasti naapurin eläköitynyt maastosafareita tarjoava setä ei lue tätä, ettei pahoita mieltään kun uusille naapureille halusi antaa lippalakit).

Toi, että otit sen musan provona tarkottaa mulle vaan sitä, että me puhutaan täysin eri asioista. Enkä tiedä kuinka hyvin mun postin luit, mutta itse kritisoin juuri sitä että tuputetaan pojalle nimenomaan sitä balettia, kun se on niin suvaitsevaista. Eikä edelleenkään ole mulla mitään sitä vastaan. Rakastan lapsiani, onhan ne sentään mun. Ei siihen vaikuta harrastukset tai seksuaalinen suuntautuminen. Mä uskon ja toivon, että meidän lapset elää suvaitsevammassa yhteiskunnassa. Silloin kaikilla on helpompaa. Eikä meillä tulla pelaamaan jääkiekkoa ainakaan sen takia, että isi pakottaa koska ei ite pärjännyt.

Mutta tänks LazyJ, tuli taas hieman parempi omatunto omista touhuista kun luki sun postis :)

Edit. Niin ja mikä on sitä pakottamista? Jos ajomatkoilla kuunnellaan kuljettajan (isän) musaa, niin onko se sitä pakottamista? Jos sitten muutoin saavat omissa huoneissaan kuunnella mitä tykkää.
PS. Meillä kuunnellaan ihan yleispoppiradioo, suomipop, ylex, nrj, voice... Omaa tikkua en saa soittimeen laittaa, enkä haluakaan, koska sillon kun tikku on sisässä niin volat on todellakin kaakossa. Tätä en halua, koska haluan kuunnella poikani juttuja ja keskustella hänen kanssaan ohimenevistä asioista. Leppoisa tollanen 3v kun kyselee joka asiasta, mikä vastaan tulee.

Jännä kun on kuitenkin sama ajatus taustalla molemmilla , satuin vaan lisäämään sanan juntti sinne ekaan postaukseen niin johan on paskamyrsky (yllättäen) täällä. Enpä minäkään ole balettiin poikalasta tunkemassa , kommentoin kun joku heitti edellisellä sivulla kuinka heidän pojalleen soitettavan acdc:tä ja lätkämaila lyödään käteen ettei vaan pojasta tule puunhalaajaa. Ei lasta tarvi kaikkiin mahdollisiin harrastuksiin edelleenkään olla tunkemassa , muttei myöskään estämässä jos se vaikka nyt ratsastuksen haluaa aloittaa.
Enkä edelleenkään käsitä kuinka helvetin kauheaa se olisi kuunnella niitä lastenlauluja esim pidemmällä automatkalla osa matkasta, jos sillä lapsi pysyy tyytyväisenä. Asenne ,että 'kuski määrää mitä kuunnellaan ja lapset pitää turvat kiinni siitä' ei kuulosta kovin hyvältä.
Jokainen tekee tyylillään ja siitähän tässä on keskusteltu. Naurettavaa millaisia kilareita osa vetää asiasta. Ymmärrän kyllä hyvin kuinka vaikea sitä on nähdä mitään muuta vaihtoehtoa asioihin kuin se oma näkemys. Itse ollut ja edelleen olen monesta asiasta aika tiukkapipo.

timba sanoi:
Varo etten tule lyömään turpaan.
Sulla mitään pointtia ole ollutkaan, joten joo, selitä vaan ihmeessä. Selitä niin että junttikin ymmärtää.
Jos sulla on noin vaikeaa ja tää keskustelu ottaa noin koville, niin ei kai voi muuta sanoa kuin,että tervetuloa.
Itse en lähtis heittämään tollasta edes läpällä tuntemattomille netissä , olit sit kuinka mode tahansa

LazyJ, meniköhän tuo sun edellisen sivun avautuminen kuitenkin hiukan pieleen? Täällä keskusteltiin mm. musiikin kuuntelusta autossa ja sinä tulet toteamaan, että juntteja olette ja pistäkää lapsillekin vaan pilottitakit päälle ja koff-lippikset päähän. Seuraavissa kommenteissasi ihmettelet kuinka sun "pointti" ei mene jakeluun. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että olet suunnilleen samaa mieltä kuin muutkin...

Että jos sulla joku pointti olikin niin ilmeisen huonosti osaat sen tuoda esille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom