Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kovia poikia nuo meidän pojat tekeen lumitöitä. Ostin Plaston lasten lumikolan, näköjään pitää ostaa toisellekin kun siitä sitten tapellaan aina. Tänään kolailivat lumet pois terassilta ja muutenkin menivät pitkin pihaa kolan ja lapion kanssa. Lapio vain on huomattavasti hankalampi käsitellä kuin kola.
Pitäsköhän mun sittenkin harkita uudestaan tota lasten hankkimista tulevaisuudessa.

Pitäsköhän mun sittenkin harkita uudestaan tota lasten hankkimista tulevaisuudessa.

Jep, kyllä ne näköjään pienestä innostuu tekemään ihan oikeita hyödyllisiä pikkuaskareitakin. Tänäänkin kun itse koitin kuumeessa isompia rääpiä etupihalta, niin pojat näkyi kolanneen taas terassin tyhjäksi lumesta. Astianpesukoneen tyhjennys ja pyykinpesukoneen täyttö on kanssa mielekkäitä hommia.

Kyllähän sitä itekkin muistaa että skidinä lumen kolaus, kahvin keittäminen(vaikkei itse tietenkään juonut) ja tiskikoneen tyhjennys oli ihan nastoja hommia.

Ja sitten bonuksena tuo jokaikinen iltariehuminen ennen nukkumista. Nytkin älytön meteli käynnissä.
Heh, aika helppo samaistua tohon kommenttiin. Taloudessa kolme poitsua ja jatkuvaa vääntöä meneillään. :D Nyt väännetään xboxin pelaamisesta kun 3-vuotias haluaa 8-vuotiaan pelaavan "setäpeliä" ja 1-vuotias käy välillä laittamassa telkkarin kiinni / menee kuopimaan kukkaruukkuja (jos strategisesti väärä dörtsi on auki).

Onnittelut Simballe! Vinkkinä sen verran että nyt heti varpajaiset koolle kun muu perhe on vielä osastolla, jää muuten pitämättä!!

Meillä oli kaveri kylässä kun viikonloppuna katseltiin la-su yönä UFC 141:stä. Aamulla kun heräiltiin keteltiin illan parhaat palat uusintana digiboksilta. Pojat pyöri siinä jaloissa ja kerjäs huomiota osakseen samalla kun me maattiin väsyneenä sohvalla. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän 4 vuotias meni ja tinttas kunnon snagariheigarin meikäläistä poskeen. Ennen ku ehdin mitään edes sanoa meidän 2 vuotias teki saman tempun. Tottakai ekaks vähän hermostuin ja laitoin jätkät jäähylle, kunnes tajusin että nehän tietyti otti telkkarista mallia. Piti sit äkkiä yrittää selittää pojille että ne setät telkkarissa urheilee eikä ketään saa noin lyödä.. En tiedä menikö perille, mutta sen opin että kannattaa vähän kattoa mitä antaa niiden telkkarista katsoa..

Meillä oli kaveri kylässä kun viikonloppuna katseltiin la-su yönä UFC 141:stä. Aamulla kun heräiltiin keteltiin illan parhaat palat uusintana digiboksilta. Pojat pyöri siinä jaloissa ja kerjäs huomiota osakseen samalla kun me maattiin väsyneenä sohvalla. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän 4 vuotias meni ja tinttas kunnon snagariheigarin meikäläistä poskeen. Ennen ku ehdin mitään edes sanoa meidän 2 vuotias teki saman tempun. Tottakai ekaks vähän hermostuin ja laitoin jätkät jäähylle, kunnes tajusin että nehän tietyti otti telkkarista mallia. Piti sit äkkiä yrittää selittää pojille että ne setät telkkarissa urheilee eikä ketään saa noin lyödä.. En tiedä menikö perille, mutta sen opin että kannattaa vähän kattoa mitä antaa niiden telkkarista katsoa..

..älä nyt vaan sano et nyt vasta mietit mitä ne telsusta kattoo vaikka vanhin on jo neljä. :D

..älä nyt vaan sano et nyt vasta mietit mitä ne telsusta kattoo vaikka vanhin on jo neljä. :D

Kyllä meillä osataan Rambojen ja Terminaattoreiden one-linerit ulkoa jo!! Ei vaan.. Kyllä tota on tietysti yritetty seurata, mutta välillä lipsahtaa. Toisaalta lastenohjelmatkin on täynnä väkivaltaista käytöstä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä meillä osataan Rambojen ja Terminaattoreiden one-linerit ulkoa jo!! Ei vaan.. Kyllä tota on tietysti yritetty seurata, mutta välillä lipsahtaa. Toisaalta lastenohjelmatkin on täynnä väkivaltaista käytöstä..
Ne onkin muuttuneet kyllä tässä ajan saatossa väkivaltaisempaan suuntaan. Jotain kaapoa uskaltaa jättää katsomaan yksin, vaikka kaatushan sekin siinä yhdessä jaksossa polkupyörällä ja näytti pahalta. Ei vaineskaan, mut yhtä asiaa en ymmärrä, kun aivan pienille lapsille tarkoitetujen ohjelmien välissä näytetään mm. jotain nälänhätäavustusmainoksia, esim. se Unisefin mainos missä ne pikkulapset suurinpiirtein delaa siinä äitinsä sylissä, ei pitäis ihan pienille niitä näyttää mun mielestä. Meidänkin kersa katsoo sitämaina tosi tarkkaan ja ihmeissään, mut ei oo viel kummemmin asiasta kysellyt.

Tuli tuo mullekin yllärinä, siis että miten pieninä ne ottaa vaikutteita. Taisi tuo nuorempi olla jotain 2-3 vuotias kun kanssa jotain UFC pätkiä katoin telkkarista. En osannut ajatella että se niitä kopioi kun ei edes katsonut telkkaria. No eipä siinä pitkään mennyt kun huitoi ilmaa ihan tosissaan. Sitten oppi kerrasta, että ei voi enää katsoa ihan mitä tahansa.

Meillä ainakin nuo kohta 4 ja 6 vuotiaat mättää toisiaan ihan urakalla välillä. Kunnon töminä käy kun nyrkit heiluu. Toki siitä sitten vihelletään jäähy, mutta mielenkiintoista että ne jo tuossa iässä mätkii toisiaan ihan kunnolla. Ja tuntuu että se on aikalailla molemminpuolista, eli ei siinä läheskään aina isompi kiusaa pienempää vaikka yleensä lopputulos onkin, että pienempi sieltä tulee itkien kun sai nenilleen.

Pitäs kanssa muistaa hakee uus purkki. Mielellään ne meilläkin tuota D:tä nappeina ottaa. Ei varmaan mikään huono juttu ois syödä itsekin...

EDIT: Sattuipa eilen hauska episodi. Oltiin ensin saunassa, tulin itse sieltä ensiksi pois ja nakkasin takkaan tulet. Otin sitten viltin siihen lattialle, jotta pojatkin pääsee saunasta takkatulen ääreen mehuja hörppimään. Siinä sitten aikamme hörpittiin ja oltiin jo pukeutumistouhuissa kun alkoi kunnon pörinä. Kattelin että mikä perkele siellä lentelee, pojat sanoi että "Iskä se on iso amppari" minä tyyliin älkää nyt paskaa puhuko. Mutta totta se oli, ihan kunnon kokonen amppari heräsi jostain kolosta. Takkaa lämmitetty sen sata kertaa ennenkin. Kohtuu koominen tilanne oli. Minä sitten lehden kanssa tetsasin pitkin keittiötä ampparijahdissa TAMMIKUUSSA! Melkoinen päätös takkatulisessiolle. No pojilla oli hauskaa kun sain sen hengiltä.

Kaverilla tunkee ampiaisia taloon yhtenään. Olikohan tuo jo pitkän matkaa toistakymmentä tappanut niitä viimeisen viikon aikana. Jostain rakenteista ne virkoaa.

Kaveri epäili että tuli polttopuiden mukana ja itse kyllä uskon että noin olikin. Mulla siis polttopuut pihassa pinossa pressun alla. Sieltä kopan pohjalta se varmaan virkosi eloon.

Minkä ikäsenä olette antaneet lasken leikkiä keskenään ulkona? Siis silleen ettei siellä itse seiso vieressä, vaan tekee sisällä jotain omia puuhia ja tsekkaa esim. 5-10 minuutin välein mitä tapahtuu.

Itse olen nyt alkanut antaa poikien olla tuossa pihassa keskenään. Täyttävät siis alkuvuodesta 3 ja 6 vuotta. Meillä on tässä uudessa talossa isohko piha, joten niillä oikeasti tilaa leikkiä pihassa ja naapurin metsässä.

Tie tässä aina se suurin riski on. Täälläkin landella jotkut molot ajaa vitun kovaa tuossa. Mutta olen pojille tuota tielle menoa terottanut ja sen vaaroista ollaan keskusteltu ja katottu joku videonpätkäkin miten ihmiselle käy kun autoon törmää. sovittu myös että itsekseen ulkoilu päättyy siihen jos kertaakaan näkee ne lähellä tietä.

Pakkohan ne on jossain vaiheessa opettaa olemaan ilman aikuisen fyysistä läsnäoloa 5 metrin päässä. Mitä kokemuksia muilla?

Meillä viisivuotias osaa kyllä pysytellä määrätyllä alueella, viiden minsan välein tulee käytyä ikkunasta tsekkaamassa. Toisaalta pikkuveli (2,5 vee) on onnistunut kerran katoamaan jopa sillä välin kun pihalle lykättyäni olen itse pistänyt kengät jalkaan ja rotsin niskaan, siis noin puolessa minuutissa. Ja yksilö kun sattuu olemaan veljeensä verrattuna ihan täys luupää, eli ei usko yhtään mitään. Varmaan karkaa heti kun ekan kerran päästetään itsekseen pihalle.
Eniten itse asiassa huolettaa pedofiilit ja muut hörhöt, Itä-Helsingissä kun asutaan.. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom