Näin olen itsekin ymmärtänyt...
Mä olen yrittänyt selkeästi erottaa nää: Käytös tyhmää, sinä et. En tykkää käytöksestä, sinusta kyllä. Jne.
Mun mielestä voi sopia ihan normaalisti. Itse yritän kyllä ajatella kokoajan että kaikki pitää sanoa eikä luottaa että toinen ymmärtää.
Koska tod.näk ei ymmärräkkään, ainakaan kunnolla, mutta tajuaa kyllä mitä sanot.
Isoin ongelma huudosta ja noista räjädyksistä on se että ne tottuu siihen. Aikansa kun räjähtelee niin kohta lällättely ja murjotus jne vaan kiihtyy.
Testiä ja vedätystähän se on, päivästä toiseen. Ilman mitään useimmille vanhemmille ihmisille kasvanutta rajojen tuntemusta.
Mitä vaan mikä aiheuttaa reaktion...
Yksi pahimmista taitaa olla katteettomat uhkaukset. Esim. tollaisessa sun tilanteessa tulee usein sanottua kaikenlaista mitä " ei sit tehdä ainakaan x aikaan."
Esim. Ei mennä uimahalliin. No, sit kun siellä oikeastaan viihtyy itsekkin, ja äidillekkin jo luvattiin lähteä jne...
Voi huokaus, kun oikein aloin miettiä kaikkia kasvatuksen sudenkuoppia
Vielä kun omat lapset tuntee sut niin tasan tarkkaan. Esität mitä vaan mutta niille tarttuu just ne hetket päähän milloin et esitä mitään vaan olet
oma itsesi...
No, mä taputan sua Timba olalle ja totean: " Hyvin se menee." Siinä oikeestaan on kaikki
Nää kaikki vaan toki ihan IMO pohjalta.