Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ Meillä penskat syö kerran viikossa karkkia että kai sitä vois kerran viikossa palkkaria tarjota (tosin aina vain mun palkkari tuskin lapsille kelpais...)

Ihan uteliaisuudesta että teettekö laimeamman seoksen vai samalla suhteella kun normaalisti. 1 d lapsellahan vastaa jo helposti jotain vajaata litraa aikuisella palkkaria, riippuen tietenkin lapsen koosta.

Niin ja oma lapsihan on niin pieni vielä (n. 1,5v), että ei ole tullut tuollainen vielä omakohtaisesti vastaankaan.
Lisäksi, juon palkkarin aina jo kuntosalin pukuhuoneessa, joten ei ole lapselle tullut edes houkutusta, eikä tule sitten hieman vanhempanakaan :D

Niin ja oma lapsihan on niin pieni vielä (n. 1,5v), että ei ole tullut tuollainen vielä omakohtaisesti vastaankaan.
Lisäksi, juon palkkarin aina jo kuntosalin pukuhuoneessa, joten ei ole lapselle tullut edes houkutusta, eikä tule sitten hieman vanhempanakaan :D

Toivot vaan? Vanhemmat käy salilla niin tulee lapsikin helposti käymään.

En siis tarkoittanut sitä, ettei harrastamaan saisi alkaa, kun ikää on vähän enemmän. Lähinnä sitä, että ei tässä alle 10v ikäisenä tule mieleen sitä palkkaria juoda vaan juo vaikka kaakaota ennemmin :D

Ihan uteliaisuudesta että teettekö laimeamman seoksen vai samalla suhteella kun normaalisti. 1 d lapsellahan vastaa jo helposti jotain vajaata litraa aikuisella palkkaria, riippuen tietenkin lapsen koosta.

Riippuu vähän millaisia lisäpainoja on ollut helistimessä sinä päivänä.

Eiköhän sekin porttiteoria ole jo tutkittu jossai ameriikassa että jos vanhemmat käyvät kuntosalilla niin on 33 % suurempi todennäköisyys että tällaisten vanhempien lapset alkavat käyttämään hormooneja kuin sellaisten perheiden lapset jossa vanhemmat käyvät vain mäkkärillä.

Eiköhän sekin porttiteoria ole jo tutkittu jossai ameriikassa että jos vanhemmat käyvät kuntosalilla niin on 33 % suurempi todennäköisyys että tällaisten vanhempien lapset alkavat käyttämään hormooneja kuin sellaisten perheiden lapset jossa vanhemmat käyvät vain mäkkärillä.

Luultavasti on tutkittukin mutta jotenkin vaan tässä päättelin kun tuttavapiiriäkin katsoo niin kaikki tuntuu harrastavan samoja hommia. Painijan lapset painii, voimailijan lapset voimailee, hiihtäjän hiihtää ja niin edelleen. Tottakai jokainen on yksilö ja valitsee omat polkunsa. Mömmöistä en osaa sanoa, luultavasti noinkin. Eikös jossain ollut perheitäkin joissa aineet vedetään yhdessä (ei en yhdistä lääkkeitä ja huumeita mutta esimerkkinä vain)

No mietitään nyt omaa sukupolvea, kuinka moni meistä on mitään vitamiineja lapsena syöny puhumattakaan mistään muusta. Mä en ainakaan ole saanut yhtään mitään ylimäärästä ja safkakin on ollut mitä sattuu ja karkkiakin tuli kyllä aivan liian kanssa. Kyllä lapsi selviää ilmankin. Hyvähän se on näitä punnita ja miettiä mikä on trendi, mutta tosiasiassa elämästä selviää vähemmälläkin.

No itseasiassa kyllähän sitä jo 70-luvulla melkein joka torpassa ainakin meillä päin syötettiin kakaroille jekovit-suklaata (onnekkaat) tai kalanmaksaöljyä (epäonnekkaat).

^^ jep. Tuo mun kommentti oli lähinnä vitsi mutta onhan se totta että lapset seuraa vanhempien harrastuksia. Mulla on autotallissa kotisali jossa lapsille on puolapuut, narutikkaat, keinu sekä tietenkin mun vempaimet. Kovasti isommat lapset siellä leikkii toisinaan juoksumatolla, crosstrainerilla, soutulaitteella jne (käyttävät noita aerobisia vemputtimia enemmän kuin minä nykyään) sekä noissa omissa narutikkaissaan jne. Ihan oon tyytyväinen, tulee siinä erilainen pohja aloittaa sitten isompana joku liikunta harrastus jos haluaa kuin että ei saa vanhemmilta ollenkaan liikunnallista esimerkkiä.

Meidän perhe kasvoi viime keskiviikkona yhden pojan tiitiäisen verran. Eli nyt on sit 2,5v ja 1vko ikäiset pojat kokoonpanossa :) Tahtoo pitää melkein kiirettä, kun vanhempi niin ahkerasti haluis silittää ja pitää sylissä jne. Huh.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onnittelut täälläkin. Kohta riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Se on muuten jännä miten n. 2 vuoden ikäerolla olevat veljekset kasvaa pienestä pitäen toisilleen tärkeiksi. Meidänkin pojjaat pitää aina toisistaan huolen ja että toinenkin saa. Vaikka tappelevatkin pirusti ja ovat kaikesta toisilleen mustasukkaisia.

Onnittelut täälläkin. Kohta riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Se on muuten jännä miten n. 2 vuoden ikäerolla olevat veljekset kasvaa pienestä pitäen toisilleen tärkeiksi. Meidänkin pojjaat pitää aina toisistaan huolen ja että toinenkin saa. Vaikka tappelevatkin pirusti ja ovat kaikesta toisilleen mustasukkaisia.

Tuo on kyllä jännä juttu. Meillä tosin tyttö 5v ja poika 3v ja kotona olo jatkuvaa "tappelua" ja toisille kiukuttelua. Mutta heti, kun joutuu olemaan tunnin pari toisesta erossa, niin kysellään, että koska se tulee kotiin ja missä se viipyy jne. Ja päiväkodissa taas isosisko kuulemma huolehtii koko ajan pikkuveljestä ja kattoo perään ja jeesailee veliä.

Jostain vaimon kasvatusalan kirjasta luettuna se tappelu justiinsa osoittaa kiintymystä ja välittämistä noilla pienillä.

Se empatiakyky on kyllä pienillä lapsilla ihmeellinen juttu kuinka pienestä asti ne huolehtii toisistaan. Sekä vanhemmista myös. Monesti käy niin että tyttö huutaa takapenkiltä hädissään "hei äiti unohtui!" kun peruutetaan autoa katoksesta ja vaimo vie sillä aikaa roskat hypätäkseen vasta pihalla kyytiin.

Oli sitten varsin paskamainen aamu tänään. Meidän vanhempi poika, 5,5 vuotta, kilahti aivan totaalisesti. Homma alkoi siitä, että mitään ei kuunnellut mitä pyysin tekemään. Piti pukea vaatteet niin sääti kaikkea muuta ja lällätti vastaan kun komensin uudelleen ja uudelleen. Sitten korotin ääntä (korotan turhankin usein, tiedän sen, eli ei mitään uutta tuossa äänen korotuksessa) ja siitä se sitten lähti. Rupesi potkimaan, taisi sylkeäkin ja huusi kaikkea että tapan sinut ja potkin sinua päähän ja muuta mielenkiintoista, mitä varmaan kavereiltaan kuullut. Sitten se meni totaalisen huutoäänesykseksi. Huomasin miten pari vuotta nuorempi vähän säikähtikin, mutta ei sitten puhunut mitään tai itkenyt tai muutakaan. Homma jatkui vielä autossa. Jatkoi siellä rivousten huutelua ja erittäin rumaa käytöstä. Itse olin varsin hiilenä ja lopulta otin pojan autosta pois ja sanoin että sitten jäät pihaan jos ei tahti muutu. No se kömpi tietysti takasin kyytiin ja homma rauhoittui samalla. Myöhemmin sitten keskusteltiin asiasta ja tunnin päästä tuosta tapahtuneet kaupassakäynnit sun muut sujui 100% ongelmitta.

Jäi vain itselleni aivan vitun paska fiilis. Tuntui että ei ollut meikäläisellä mitään auktoriteettia tuossa tilanteessa. Teki mieli vetästä avarilla pahimmassa vaiheessa. No enpä onneksi moista tehnyt, mutta hermot meni ja huut oli sen mukaista. Ei tuo auta, tiedän. Mutta sitä en tiedä mikä auttaa? Kun ei sitä aina vain ole aikaa eikä mielenkiintoa yrittää istuttaa jossain arestissa rauhoittumassa, kun sekään ei tunnu auttavan? Jotain kunnon uhmaikää kaiketi, tai sitten vain itsessäni vika. En tiedä. Vitun paska fiilis vain jäi.

Oli sitten varsin paskamainen aamu tänään...

Ei kuullosta mitenkään oudolta. Meillä menee melko usein tohon tyyliin. Äänet kohoaa, sit räjähtää ja lopulta otetaan takapakkia ja hommat sujuu.

Ekaluokkalaiselta usein kysynytkin että miksi näin mutta eipä ne osaa vastata. 5v vielä vähemmän. ...kolme vuotias nyt matkii isompiaan enivei.

Ei siis neuvoja, ei taida ollakkaan, mutta ainakaan et koe mitään erityistä vaan päinvastoin.

Ei kuullosta mitenkään oudolta. Meillä menee melko usein tohon tyyliin. Äänet kohoaa, sit räjähtää ja lopulta otetaan takapakkia ja hommat sujuu.

Ekaluokkalaiselta usein kysynytkin että miksi näin mutta eipä ne osaa vastata. 5v vielä vähemmän. ...kolme vuotias nyt matkii isompiaan enivei.

Ei siis neuvoja, ei taida ollakkaan, mutta ainakaan et koe mitään erityistä vaan päinvastoin.

Näin olen itsekin ymmärtänyt. Pakko vaan avautua jonnekin. Muistan että oman isäukon kanssa tuli kanssa otettua yhteen. Tosin isompana. Mutta muistan myös sen, että AINA sovittiin riidan jälkeen. Itse vaan mietin, että miten sopia vajaa 6 vuotiaan kaverin kanssa, niin että se tajuaa että nimenomaan sen käytös ajoi siihen tilanteeseen.

Mutta hermoja nuot tuntuu osaavan tuossa iässä jo kokeilevan kunnolla. 90% ajasta on todella kilttiä ja suurin osa tuhmailustakin menee pikku arestilla ja huomattamisella, mutta sitten se 1% tilanteista onkin sitä yhtä helvettiä.

Näin olen itsekin ymmärtänyt...

Mä olen yrittänyt selkeästi erottaa nää: Käytös tyhmää, sinä et. En tykkää käytöksestä, sinusta kyllä. Jne.
Mun mielestä voi sopia ihan normaalisti. Itse yritän kyllä ajatella kokoajan että kaikki pitää sanoa eikä luottaa että toinen ymmärtää.
Koska tod.näk ei ymmärräkkään, ainakaan kunnolla, mutta tajuaa kyllä mitä sanot.

Isoin ongelma huudosta ja noista räjädyksistä on se että ne tottuu siihen. Aikansa kun räjähtelee niin kohta lällättely ja murjotus jne vaan kiihtyy.
Testiä ja vedätystähän se on, päivästä toiseen. Ilman mitään useimmille vanhemmille ihmisille kasvanutta rajojen tuntemusta.
Mitä vaan mikä aiheuttaa reaktion...

Yksi pahimmista taitaa olla katteettomat uhkaukset. Esim. tollaisessa sun tilanteessa tulee usein sanottua kaikenlaista mitä " ei sit tehdä ainakaan x aikaan."
Esim. Ei mennä uimahalliin. No, sit kun siellä oikeastaan viihtyy itsekkin, ja äidillekkin jo luvattiin lähteä jne...
Voi huokaus, kun oikein aloin miettiä kaikkia kasvatuksen sudenkuoppia :)

Vielä kun omat lapset tuntee sut niin tasan tarkkaan. Esität mitä vaan mutta niille tarttuu just ne hetket päähän milloin et esitä mitään vaan olet
oma itsesi...

No, mä taputan sua Timba olalle ja totean: " Hyvin se menee." Siinä oikeestaan on kaikki :)

Nää kaikki vaan toki ihan IMO pohjalta.

Noissa katteettomissa uhkailuissa on pointti. Jossain kukkahattumaailmassa voi olla niin hiton johdonmukainen. Mutta jos sitä on kiire paikkaa x, niin sitä ei ole aikaa ihmetellä arestissa jos se syöminen ei onnistu ruokaa paiskomatta ja muuta mukavaa. Se on helppoa kaikenmaailman telkkariohjelmissa näyttää miten "tantta" tulee kotiin ja pistää tenavat kuriin. Jos se on sun duuni, niin sinähän kattot vaikka sen 4 tuntia vieressä kun niitä vaatteita puetaan nätisti päälle. Tosielämässä ei vain onnistu.

Mutta joo, eiköhän tämä tästä taas vertaistuella etene. ;)

Sama homma täällä kohta tuon 5v tytön kanssa. Sylkemistä ja kiroomista ei ole (johtuen varmaan sukupuolesta), mutta MITÄÄN, siis _MITÄÄN_ ei kuunnella tällä hetkellä. Tietysti varmaan protestoidaan vielä eroa jne.

Aina puhutaan että "nyt oon koko viikonlopun tosi nätisti iskällä ja pidetään hauskaa" jne, mut paskanmarjat suoraan sanottuna. Sen aikaa kun toi pienempi nukkuu, niin ollaan ihan nätisti, mutta hetikun toinen herää niin alkaa/jatkuu taas se sama spedeily. Eipä auta kun niellä, vaikka toki kuriakin pidän ja kunnolla.

Back
Ylös Bottom