Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No kyllä meilläki mökkitien pari vikaa kilsaa körötellään iskän sylissä. Ja kukin pitäköön kakaraansa penkissä miten päin haluaa, tuskin tuo penkkihomma nyt niin tarkkaa on kunhan ei ihan pientä laita kasvot menosuuntaan, mutta mun mielestä turvavöiden kanssa pelleily hiemankin kovemmassa vauhdissa on silkkaa typeryyttä.
Ai miksikö? No tästä syystä: [video]http://www.youtube.com/user/Liikenneturva?blend=3&ob=5[/video]

Nosto.

Kuinkas monella isukilla on muksun syntymän johdosta otettua tatuointia - nimeä, syntymäaikaa, molempia, yms? Mulla on itsellä tuossa yläselässä male gender -merkki, jossa muksun etunimi ja syntymäaika. Toinen on tässä lähikuukausina varmasti tulossa, mietin vain että minkälainen ja mihin. Jos Pakkiksen iskämiehillä on tatskaa, niin kertokaa toki mitä ja missä.. Jos vaikka saisi vinkkejä tms.

Esimerkiksi tuollainen kämmen voisi olla aika jees.

tat_lapsi1.png

Meillä on kanssa ollut Gracon telakallinen turvakaukalo, mikä on kyllä tilava, tukeva ja laadukkaan oloinen. Helppo irroittaa ja laittaa kiinni. Kääntöpuolena tossa on raskas paino. Kun lapsi kasvaa vähän isommaksi, ei tuota enää tehnyt mieli irroittaa autosta.

Nyt kun kakarat on isompi, niin meillä on kaksi Britaxin multitech istuinta, mitä voi ensin pitää selkä menosuuntaan ja sitten myöhemmin kääntää. Tuo on kyllä ollut tosi hyvä ja lapset tykkää niissä istua. Hinta noissa on aika korkea, mutta tuo ei mielestäni ole paikka jossa kannattaa säästää. Kiinnittäminen myös vaatii vähän taistelua, mutta kun sen kerran laittaa kunnolla pysyy todella tukevasti paikallaan.

Tatuointikin on ollut harkinnassa mihin laittais kakaroiden nimet. Lasten kasvoja en laittais kyl missään nimessä, sen verran monta epäonnistunutta tekelettä tullut internetissä vastaan.

Tässä pari klassista esimerkkiä:

1 2

Isäkuukauden ensimmäisiltä 12 arkipäivältä saat vanhempainrahaa ja seuraavien 1-24 arkipäivän ajalta isyysrahaa. Mitä jos irtisanoutuu töistä tuona aikana?

Eli isäkk kestää 6vk ja irtisanomisaika on 4vk. Tuosta ajasta on siis periaatteessa 2 vk työttömänä ennen kuin aloittaa uudessa työssä. Mitähän KELA tähän tuumii?

Tämä kiinnostaa minuakin.
Irtisanoutumisaikani on 2 kuukautta ja aloitan isäkuukauden 1.1.2012. Jos jätän irtisanoutumisilmoituksen samana päivänä eli 1.1.2012, niin päättyykö työsuhteeni 28.2.2012 vai vasta 10.4.2012 (isäkuukausi 36 arkipäivää + 2kk irtisanoutumisaika) ?

Tytär 2.5v huusi vessasta "tule iskä pyyhkimään kun mulla on muroinen kakka" -- toissailtana syödyt pähkinät ei olleet oikein sulaneet ja kyllähän se "muroiselta" näytti, nauratti tuo nassikan sanakeksintö.

Nykyään ei voi jättää tyttöä enää itse käsiä pesemään vessaan. Aiemmin onnistui nätisti, otti saippuaa, pesi kädet, kuivasi, sammutti valot ja laittoi oven perässä kiinni. Nyt tämä prinsessa alkaa heti pesemään hiuksiaan lavuaarissa :P

Meillä on 5 vuotiaalla jäbällä joku veskifetissi. Saletisti menee paskalle jokapaikassa kun käydään kylässä. Menee vaikka ois just kotona käynyt.

Nuorempi, 3 vuotias poika, on sitten maailman nopein paskantaja. Se menee vessaan ja 10 sekunnin päästä huutaa että pyyhkimään. Sitten kun menee veskiin niin naama hymyssä "iskä, mä tein byythonin". Ja siellä pytyssä on yleensä senverran isö jööti, ettei uskoisi niin pienestä sellaista irtoavan ja oikeasti 10 sekunnissa.

Sitten kakkajutuista pois. Meidän 5 vuotias on kovin innostunut tekeen kaikkea. Se tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen. Ja se laittaa ne astiat täsmälleen oikeisiin paikkoihin ja jättää pöydälle jos ei tiedä. Eilen se oli mun kanssa hakemassa polttopuita metsästä. Piti pätkiä sille sopivia paljoja jotta sai kantaa niitä. Tänään imuroi omansa ja veljensä huoneen, sekin onnistui aikalailla hyvin. Toivottavasti ei ihan heti ohimenevää ole. ;)

99,95% todennäköisyydellä innostus kotitöihin loppuu viimeistään murrosiän kynnyksellä. Kakkajutut jaksaa kiinnostaa/naurattaa (ainakin poikia) todellä pitkälle keski-ikään saakka!

Meillä neljävuotias poitsu ajelee mielellään pyörällä kun mennään kauppaan tai muualle kävellen. Vaan on tuo aivan hillittömän hermoja raastavaa touhua kun toinen ei yhtään malta keskittyä siihen ajamiseen vaan häslää kaikkea mahdollista muuta ajaessa... Saattaa välillä unohtua vilkuilemaan taaksepäni todella pitkäksi aikaa vaikka ojassakin on käyty jo useampaan kertaan.. Tossa saa olla koko ajan olla hermoilemassa ja komentamassa " jarruta! katso etees! varo vastaan tulijaa! kato kun tulee auto!!"

Nykyään ei voi jättää tyttöä enää itse käsiä pesemään vessaan. Aiemmin onnistui nätisti, otti saippuaa, pesi kädet, kuivasi, sammutti valot ja laittoi oven perässä kiinni. Nyt tämä prinsessa alkaa heti pesemään hiuksiaan lavuaarissa :P

Meillä kävi niin kun oltiin pihalla takkapuita pilkkomassa niin tyttäret leikki hiekkalaatikolla (oon tehnyt VR-lavan kehyksistä sellasen pienen hiekkalaatikon) ja tartti tietenkin vettä hiekkakakkuihin. No pesuhuoneen ovi auki ja sai hakea sieltä silläaikaa kun muut oli kirveshowssa. Kun klapihomma oli selvä ja mentiin sisälle niin oli
3 vuotias keksinyt että kun vettä saa helpommin hanasta niin olikin siinä huomaamattamme tuonut hiekkaa sisään - ja sitä oli lavuaari täys ja se leikki nätisti siinä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nosto.

Kuinkas monella isukilla on muksun syntymän johdosta otettua tatuointia - nimeä, syntymäaikaa, molempia, yms? Mulla on itsellä tuossa yläselässä male gender -merkki, jossa muksun etunimi ja syntymäaika. Toinen on tässä lähikuukausina varmasti tulossa, mietin vain että minkälainen ja mihin. Jos Pakkiksen iskämiehillä on tatskaa, niin kertokaa toki mitä ja missä.. Jos vaikka saisi vinkkejä tms.

Esimerkiksi tuollainen kämmen voisi olla aika jees.

tat_lapsi1.png

ei millään pahalla mutta tuo tatska näyttää siltä että oikea ja vasen käsi on yhdistetty.

sormien nivelet ulospäin ja peukalo sisään päin? jokainen voi testata asian laittamalla kädet naaman eteen ja peukalot osottamaan ulos päin. nivelet eivät mene kuin tatuonnissa.

eihän tuo nyt mikään fail tattoo ole muutta melko oudonnäköinen mielstäni.

^
En ymmärrä? Mulla on varmaan jotenkin erikoinen käsi, kun menee juuri noin? Jos käännän vasemman käteni samaan asentoo naamani eteen, niin samalla tavalla menee nivelet.

Jaaha, täällä on tällainenkin ketju. Tässä on oltu iltaa ensi kertaa ilman äiskää 3 ja puoli viikkoisen äijän alun kanssa. Äijä päätti että hän nyt sitten huutaa sen aikaa mitä äiskä on pois, ihan vain huutamisen ilosta. No, parin tunnin huutamisen jälkeen juutuubista lähti soimaan Chemical Brtohersin Hoops ja siihen se huutokin sitten loppu. Paitsi jos biisi loppuu, huuto jatkuu... Nyt sitten soi Hoops vissiin seittemättä kertaa putkeen ja äijän pötköilee tyytyväisenä sitterissä selällään. Onneksi on sentäs hyvä musaiikkimaku, ettei tarvi mitää ryönää kuunnella :)

^
En ymmärrä? Mulla on varmaan jotenkin erikoinen käsi, kun menee juuri noin? Jos käännän vasemman käteni samaan asentoo naamani eteen, niin samalla tavalla menee nivelet.

Olet oikeassa, nivelten suunnat ovat oikein, mitä nyt peukku on liiaksi oikealle kiertynyt. Varjostukset ja muutenkin heikko tekniikka saavat aikaan sen vaikutelman, että käsi on jotenkin viturallaan. Siis suomeksi: paska tatuointi.

..ja onnittelut tuoreelle isälle, Risumies! :)

Vauvoilla saattaa olla nivelet vähän viturallaan. Jos siis vertaa aikuisen käden mittasuhteisiin.

Meidänkin esikoisella oli yks varvas kiertynyt kyljelleen syntyessä, mutta se korjaantu itekseen ekan vuoden aikana.

Misanthrop: -Kiitos :)

Ei muuten ihan noin helpolla mennytkään eilinen, Hoops tosin toimi, mutta ei sitä nyt joraamatta jaksanut kauaa kuunnella, eli ilta meni pitkin olohuonetta junioori sylissä hyppyytellen ja vartin välein uinahettiin. Mutta kun sitteriin oli uusiksi asetettu, niin ei mennyt montaa minuuttia kun tuli äänimerkki että nyt ukko lisempää jorausta.

Annatteko lapsillenne lisäravinteita? Meillä aamuisin d-vitamiinit ja iltaisin ne juo mun palautusjuomasta osan..

Millaisia annoksia lapsille voisi antaa. Suositus taitaa olla 10 mikrogrammaa. Onkohan tuota suositusta syytä ylittää? Itse kyllä ylitän reilusti, mutta se on oma päätös.

^ Onks tää joku vitsi. Siis d -vitamiinin ymmärrän (joskaan en suosituksien ylittämistä) mutta että lisäravinteita... kannattaa varmaan panostaa siihen kunnon ravintoon ennemmin kuin lisäravinteisiin.

^ Onks tää joku vitsi. Siis d -vitamiinin ymmärrän (joskaan en suosituksien ylittämistä) mutta että lisäravinteita... kannattaa varmaan panostaa siihen kunnon ravintoon ennemmin kuin lisäravinteisiin.

No saatana, eiks noi d-vitamiinitkin ole lisäravinteita. Ei, en syötä kreatiinia yms.

Eikä varmaan pitäs antaa sitä suklaan makuista palautusjuomaakaan, kun joku urpo luulee, että bulkkautan lapsia.

No saatana, eiks noi d-vitamiinitkin ole lisäravinteita. Ei, en syötä kreatiinia yms.

Eikä varmaan pitäs antaa sitä suklaan makuista palautusjuomaakaan, kun joku urpo luulee, että bulkkautan lapsia.

No okei. Tällä palstalla jos puhutaan lisäravinteiden antamisesta ja palautusjuomista samassa lauseessa niin tuli jotain muuta mieleen kuin nuo perinteiset d -vitamiinit. D -vitamiinia meilläkin menee ja mitä maitohappobakteeri tapletteja ne onkaan. Ja toisinaan kalanmaksa öljyä.... en ole kokeillut kelpaisko mun palkkari lapsille, tuskin kun nykyään ei paljoa enää tule makuprotskuja käytettyä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom