.....................................!!
Olo on epävarma, varsinkin jos on eka lapsi tulossa.
Oma lapsi on niin eri juttu kuin "hoitolaiset", mulla oli samat tuntemukset muiden lasten kanssa vaikka helppoja olivatkin.
Seksistä ei varmaan tiedä kun sen lapsen tulon jälkeen, kyllä se aluksi on aika hiljasta, ihan fysikaalisistakin syistä, tuli lapsi mitä kautta tahansa. Mutta väitän, että sit kun sä ehdit sitä miettimään, homma luultavasti toimii kuten ennenkin. Hoidat oman osas isänä, niin vaimolle jää aikaa muuhunkin kuin lapsen hoitoon. Ja tääkin kannattaa jutella etukäteen vaimon kanssa.
Harrastaa ehtii, mutta vähemmän. Itse ainakin haluan olla mahd. paljon tytön kanssa. Oikeastaan on helpotus, kun on joku "tekosyy" eikä ole pakko harrastaa koko ajan. Toivon, että tulevan vanhemman arvot muuttuu niin paljon, että voi ihan hyvillä mielin jättää "turhat" menot ja harrastukset vähemmälle. Jos ei yhtään ole valmis tinkimään omistaan, ei kyllä mun mielestä ole soveltuva vanhemmaksi.
Se mitä saa, on niin paljon enemmän, kuin se mitä mahdollisesti joutuu karsimaan. Sitä ei kyllä varmaan mitenkään voikaan käsittää ennenkuin sulla se lapsi on, ja silloinkin ehkä vasta vähän ajan päästä, kun hommat on alkaneet rullaamaan, etkä oo enää niin paniikissa kaikista mullistukisista.
Ja ne kaverit, jotka ei ymmärrä sun tilannetta ei ole kovin hyviä kavereita.
Nukkumisesta en osaa sanoa, muutakun että ei oo väsyttänyt :D Sekin on niin lapsesta kiinni, toiset kitisee enemmän, toiset vähemmän. Mut ne kaudet menee nopeesti ohi.
Jotenkin sun tekstistä kuitenkin huomaa, että sulle lapsen teko sopis ihan hyvin, kun edes mietit näitä asioita. Tee vaan se lapsi heti, se kannattaa ;) Nelikymppisenäkään se mitään sen kummepaa oo kun 2-kymppisenäkään, elämänkokemusta on enemmän ja turhaa säntäilyä vähemmän. Mutta kun lapses olis lähdössä kotoa parikymppisenä, ootkin jo 60...
Lukekaa kaikki mahdolliset oppaat ja miettikää ne omien suodattimien läpi. Ja sitten kun lapsi on syntynyt, miettikää sama uudestaan ;)
Ei kun lapsen tekoon ja hoidat lapses kunnolla, se palkitsee varmasti!
J