:::::Pienten ihmisten pieni protesti:::::::

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lepex
  • Aloitettu Aloitettu
protsku sanoi:
Pointti on siinä että 4/5 suomalaisista asuu kaupungissa ja joukkoliikenneyhteydet ovat suorastaan erinomaiset.
:rock:

Niin totta. Mun vanha kotikylä on osa erästä kaupunkia. 7 km keskustaan. Linja-auto käy kerran aamulla ja kerran illalla. Täydet kaksi kertaa vuorokaudessa. Suorastaan erinomaiset liikenneyhteydet? Ei saata olla ainut vastaava kylä Suomessa.

Pitäiskö mutsin ja faijan ajaa keskustaan jollain vitun potkukelkalla? Vai ventata se koko päivä keskustassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ainakaan ole yksityisautoilua vastaan, itsekin hommaan auton heti kun polttomoottorille on kilpailukykyinen vaihtoehto markkinoilla. Bensan hinnan kohoaminen vauhdittaa vaihtoehtoisten tekniikoiden kysyntää ja täten niiden kehitystä, en voi olla kuin tyytyväinen.
Yleensäkin olen verotuksen suhteen sitä mieltä että se tulisi kohdentaa haitallisiin asioihin. Saastuttaminen (pääasiassa energiankulutus), alkoholi, tupakka, epäterveellinen ruoka jne. saavat/saisivat ollakin kalliita. Vastaavasti tuloveroja pitäisi taas alentaa samassa suhteessa, kellään ei voi olla ansaitsemista vastaan mitään.

Ja minä kun luulin että meillä menee huonosti busseja, kun menee kolme bussia päivässä keskustaan. Hah, huonojalkainen, asut korvessa, toista se on täällä kaupungissa missä menee 50% enemmän autoja :D

Te jotka toivotte bensan hinnan roimaa kasvua ja yksityisautoilun minimoitumista...nyt kaivataan hyviä neuvoja. Miten hoitaisitte kolmen lapsen harrastukset eli treenikertoja viikossa viidestä seitsemään. Kilometrit yhteen suuntaan kolmesta viiteentoista ja toinen perheessä työtön.

Karsitaanko lasten liikunnallisista harrastuksista vai mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Löpö kun on nyt jo kovin kallista kukkarolle eikä julkisen liikenteen ajoneuvoja liiku sopiviin aikoihin edes lähellekkään kyseisiin harrastepaikkoihin. Asumme kuitenkin pienessä kaupungissa emmekä ihan huitsin nevadassa. Ryhmäkuljetuksia yritämme järjestää tilanteen mukaan, mutta se ei konkreettisesti tätä haittaa yksityisautoilusta poista.

Sumppari sanoi:
Ja minä kun luulin että meillä menee huonosti busseja, kun menee kolme bussia päivässä keskustaan. Hah, huonojalkainen, asut korvessa, toista se on täällä kaupungissa missä menee 50% enemmän autoja :D

Nääh, muutin siltä kylältä reipas 10 vuotta sitten. Silloin busseja kulki vielä ainakin 6 kertaa päivässä. 100 % nokkiin. :D

Penneck sanoi:
Karsitaanko lasten liikunnallisista harrastuksista vai mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Löpö kun on nyt jo kovin kallista kukkarolle eikä julkisen liikenteen ajoneuvoja liiku sopiviin aikoihin edes lähellekkään kyseisiin harrastepaikkoihin.

Yksi sana: kimppakyyti.

:david:

protsku sanoi:
Yksi sana: kimppakyyti.

:david:

Kuten tekstissäni mainitsin, yritämme tarpeen mukaan järjestää kimppakyytejä, mutta se ei aina ole niin helppoa. Kokemus on näyttänyt sen, että kimppakuskeina toimivat aina nämä vakiot ihmiset. Ajatukset ovat kauniita ryhmäkyydeistä, mutta nämä eivät tosielämässä kaikilla toimi kovinkaan hyvin.

D.Yates sanoi:
Jaa että pelkästään bensan hinta estää sua ostamasta unelmaomegaa tai bembbua? Mikäköhän muuten on, että saksassa benziini maksaa sentilleen saman kuin täällä, mutta silti ei tunnu haittaavan bemarilla päristelyä.

Minä teen vastaprotestin ja käyn tuolloin tankkaamassa, vaikkei tarvisikkaan.
olisko se että myös autojen hinnat on puolet halvempia.... :david:

kekexx sanoi:
Kannattaisiko jo tänään ymmärtää se, että bensa(öljy) tulee loppumaan maailmasta ja muita keinoja pitää hakea. Henkilökohtaisesti toivon bensanhinnan satakertaistuvan(ja niin tuleekin käymään). Autot(bensa) tuovat maailmaan enemmän pahaa kuin hyvää.

niin tuot sinäkin... :david: :david: :david: :david:

Penneck sanoi:
Te jotka toivotte bensan hinnan roimaa kasvua ja yksityisautoilun minimoitumista...nyt kaivataan hyviä neuvoja. Miten hoitaisitte kolmen lapsen harrastukset eli treenikertoja viikossa viidestä seitsemään. Kilometrit yhteen suuntaan kolmesta viiteentoista ja toinen perheessä työtön.

Osta lapsilles fillarit. Käytettynä saa halpoja. Noin on moni maailmanmestari alottanu; eli polkenu pyörällä harrastuksiin, kun ei vanhemmilla ole ollut varaa ostaa autoa. Onhan siinä omat vaaransa laittaa lapsi polkemaan, mut et sä niitä voi kuitenkaan ikuisesti varjella.

Itse olen polkenut -30 asteen pakkasessa yli 15km lenkkejä. Ei se ole kamalaa, kun laittaa kunnolla päälle ja ostaa nastarenkaat. Siihen tottuu yllättävän äkkiä. Jos kaikki polkisivat, niin saataisi siitä hyvä ratkaisu tohon kansalaisten läskiongelmaankin :)

Mistä te, jotka haluatte laskea banseveroa, ottaisitte sen tarvittavan rahan?

uusio sanoi:
on nii paljo jengii jota ei todellakaa kiinnosta
bondage.gif

Sit ku saat oman auton, ni alkaa varmasti bensan hinta kiinnostamaan.

gnut sanoi:
Osta lapsilles fillarit. Käytettynä saa halpoja. Noin on moni maailmanmestari alottanu; eli polkenu pyörällä harrastuksiin, kun ei vanhemmilla ole ollut varaa ostaa autoa. Onhan siinä omat vaaransa laittaa lapsi polkemaan, mut et sä niitä voi kuitenkaan ikuisesti varjella.

Itse olen polkenut -30 asteen pakkasessa yli 15km lenkkejä. Ei se ole kamalaa, kun laittaa kunnolla päälle ja ostaa nastarenkaat. Siihen tottuu yllättävän äkkiä. Jos kaikki polkisivat, niin saataisi siitä hyvä ratkaisu tohon kansalaisten läskiongelmaankin :)

No sähän ittes hyvin puhuit pussiin, jos kaikki polkis fillareilla ni mistä sä sen bensaveroista saatavan rahan ottaisit?

Dobermann sanoi:
No sähän ittes hyvin puhuit pussiin, jos kaikki polkis fillareilla ni mistä sä sen bensaveroista saatavan rahan ottaisit?
Silloin säästyisi ainakin julkisen terveydenhuollon kustannuksia, teitä ei tarvitsisi kunnostaa niin usein ja kuolonuhreja tulisi vähemmän.

En tiedä jäiskö valtio tuossa plussan vai miinuksen puolelle. Veikkaan miinuksen. Mutta eikö se olisi sen arvoista, kun kansalaisten peruskunto kohoaisi ja ilmansaasteet vähenisivät :hyper:

gnut sanoi:
Silloin säästyisi ainakin julkisen terveydenhuollon kustannuksia, teitä ei tarvitsisi kunnostaa niin usein ja kuolonuhreja tulisi vähemmän.

En tiedä jäiskö valtio tuossa plussan vai miinuksen puolelle. Veikkaan miinuksen. Mutta eikö se olisi sen arvoista, kun kansalaisten peruskunto kohoaisi ja ilmansaasteet vähenisivät :hyper:

Veikkaat, että miinukselle? :hyper: Jos suomalaiset lopettaisivat auton käytön niin luuletko, että ihmiset joilla on 100 kilometrin työmatkat jaksaisivat polkea, joka päivä 100 kilometriä ja työmotivaatio ei kärsisi ? :rolleyes: Joo en kanssa todella tiiä mitenhän se vois olla jäiskö valtio plussan vai miinuksen puolella... hmm.. paha kysymys, joku viksu vois antaa tähän vastauksen.
Voitas muuten laivat korvata isoilla soutuveneillä niin sais hyvää työpaikkaliikuntaa myös laivaston työntekijät. Vitsi ku kukaan ei oo ennen keksinyt, että nuo autot voi korvata tsygillä :kippis1:

Dobermann sanoi:
Veikkaat, että miinukselle? :hyper: Jos suomalaiset lopettaisivat auton käytön niin luuletko, että ihmiset joilla on 100 kilometrin työmatkat jaksaisivat polkea, joka päivä 100 kilometriä ja työmotivaatio ei kärsisi ? :rolleyes: Joo en kanssa todella tiiä mitenhän se vois olla jäiskö valtio plussan vai miinuksen puolella... hmm.. paha kysymys, joku viksu vois antaa tähän vastauksen.
Voitas muuten laivat korvata isoilla soutuveneillä niin sais hyvää työpaikkaliikuntaa myös laivaston työntekijät. Vitsi ku kukaan ei oo ennen keksinyt, että nuo autot voi korvata tsygillä :kippis1:
Noni herra vitun viisas. Myönnän, ettei mun ehdotus ollu ihan realistinen, mutta kaupungeissa on helvetisit ihmisiä, jotka käyttää autoa alle 10km matkoihin päivittäin, kun saman menis puolessa tunnissa fillarilla.

Ja kerro nyt ihmeessä, kun olet niin nokkela: mistä otetaan rahat, jos bensaveroa lasketaan?

gnut sanoi:
Noni herra vitun viisas. Myönnän, ettei mun ehdotus ollu ihan realistinen, mutta kaupungeissa on helvetisit ihmisiä, jotka käyttää autoa alle 10km matkoihin päivittäin, kun saman menis puolessa tunnissa fillarilla.

Ja kerro nyt ihmeessä, kun olet niin nokkela: mistä otetaan rahat, jos bensaveroa lasketaan?

Vähennetään palveluita, taiteelta vois vaikka verottaa tukirahoja rankalla kädellä ja kaikelta muulta hölynpölyltä, pelkästään pakolliset kohteet saisivat rahaa lue terveydenhuolto, tien kunnostus, opintojen tukeminen ja muut tärkeät kohteet tulee rahoittaa..

Dobermann sanoi:
Vähennetään palveluita, taiteelta vois vaikka verottaa tukirahoja rankalla kädellä ja kaikelta muulta hölynpölyltä, pelkästään pakolliset kohteet saisivat rahaa lue terveydenhuolto, tien kunnostus, opintojen tukeminen ja muut tärkeät kohteet tulee rahoittaa..
Joillekin terveydenhuolto on hölynpölyä, joillekin autoilu on hölynpölyä jne... Mut oon kyl vähän samaa mieltä, että taiteet ja ooppeja on turhaa.

gnut sanoi:

Osan varmasti päihteistä, kuten alkoholista ja tupakkatuotteista. Sekin olisi jo paljon jos polttoaineen hinta ei tästä enää nousisi. Veroa ei mielestäni tästä tarvitsisi laskea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom