:::::Pienten ihmisten pieni protesti:::::::

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lepex
  • Aloitettu Aloitettu
[QUOTE
Jos bensan korkea hinta vähentää autoilua, se on minusta ihan hyvä asia. Niilläkin verorahoilla voisi kehittää julkista liikennettä. On käsittämätöntä, että yksityisautolla pääsee puolet halvemmalla liikkumaan kuin junalla. Kaiken lisäksi autoilussa on muitakin mukavuusetuja.

Suomalaisia tuntuu politiikassa kiinnostavan ainoastaan kaksi asiaa: Viinan hinta ja bensan hinta.[/QUOTE]

Niin, jos joku järjestäisi muuallekin kuin suurimpiin kaupunkeihin sen julkisen liikenteen, suunta vaan on ollut jatkuvasti alaspäin. Itse käytän autoa työmatkoihin 60 km/päivä. Voitaisiinhan tietenkin nostaa bensan hinta 2 euroon ja pudottaa veroprosenttia 10% niiltä joilla ei ole mahdollisuutta julkisiin...
No niin...ehkei se nyt ihan noin mene, mutta muistakaa nyt meitä maalaisiakin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IsoDino sanoi:
Bensan hinta täytyis nostaa 2 euroon!! Niin tulis vaan tuttuja vastaan... :hyper:

Tai sitten ei...

Tutun kuuloinen lause...kaveri nimeltä Petteri todennut joskus...mutta myös moni muu;)

Omskakas sanoi:
Jos bensan korkea hinta vähentää autoilua, se on minusta ihan hyvä asia. Niilläkin verorahoilla voisi kehittää julkista liikennettä. On käsittämätöntä, että yksityisautolla pääsee puolet halvemmalla liikkumaan kuin junalla.
Samoilla linjoilla. Ymmärrän kyllä niitä, jotka asuvat sen verta syrjässä, että joutuvat ajamaan pitkiä matkoja autolla, mutta muuten on vain hyvä, että bensan korkeampi hinta laittaa porukan ajattelemaan ajokertojen hyödyllisyyttä. Esim. alle 5km työmatkojen autolla kulkeminen on yleisesti ottaen mielestäni aivan turhaa.

Ei tuo bensan hinta tunnu kyllä niin pahalta kun se on vaivaiset 1,25€ kuin 7,35mk. Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu todella korkealta.

Minun puolesta bensan hinnan saisi vaikka kolminkertaistaa. Eiköhän sitten opittaisi suosimaan joukkoliikennettä ja muutenkin alettaisiin säästämään uusiutumattomia luonnonvaroja. Halpaa viinaa ja halpoja bussilippuja niin maailma pelastuu.

:arvi:

Ei helvetti mä ainakin tykkään huristella motskarilla, mutta sekin käy pian mahdottomaksi meidän sukupolvelta, samoin vituttaa, kun vihdoinkin saa autolla reteesti kiertää kyliä niin bankrupt tulee bensan hinnan takia.

Hyvä teidän vanhemman sukupolven on mesota "saaatana pensan hinta kolominkertaiseksi!!!!!111" kun olette saaneet nauttia moottoriajoneuvoista ja useamman vuoden. :evil: Mä haluan ainakin vielä joskus ostaa sen crossipyörän joka vie pensaa niin saatanasti, ja ettei tarvitse ottaa lainaa pankista, että sen saa tankattua PERKELE!

Keksisivät pian jonkun vaihtoehtoisen voimanlähteen joka tuottaisi tuplasti heppoja. :whip:

I luuv gasoline and the smell of it

protsku sanoi:
Minun puolesta bensan hinnan saisi vaikka kolminkertaistaa. Eiköhän sitten opittaisi suosimaan joukkoliikennettä.....

Jep jep. Olisihan se kivaa pyöräillä 15 km töihin 30 asteen pakkasella.. :curs: Helppo se on kaupungissa asuvien huudella joukkoliikenteestä sun muusta, kun ikkunan alta menee 10 min välein bussi. Vaikka en ihan metsän keskellä asukaan, ni aika hiljasta on tän kylän joukkoliikenne..

Raejuusto sanoi:
Käyttäkää julkisia mielummin, jätetään autoilu niille jotka niitä tarvitsee oikeasti.

*Huoh* Entäs jos kaikilla ei ole mahdollisuutta käyttää julkisia kulkuneuvoja?

Niinkuin jo edellä sanoin, vaikuttaa tuo polttoaineen hinta jokaisen suomalaisen elämään kasvaneina kuljetuskustannuksina. Jää sinultakin iltasalaatti saamatta kun ei ole kaupalla varaa tuottaa sitä joka päivä.
(karrikointia)

japa sanoi:
Joku itki että ei ole varaa ajaa sellaisella autolla kun haluaisi kun bensan hinta on niin korkea, elikkä jos bensa maksaisi 0,3snt/litra niin sinulla olisi varaa ajaa ferrarilla,maseratilla vai...? Kyllä mä uskon että sillä litran hinnan säästöllä et viellä saa sitä haluamaasi autoa ihan heti.

Niin, ensinnäkään en itkenyt.

Toisekseen, en tarkoittanut mainitsemiasi ökyautoja vaan ihan tavallista, tehokasta perheautoa esim. Opel Omega 3000 tai BMW 325 tms. jota minä nyt en vain voi pitää kun Nissan Micra vie puolet vähemmän bensaa = puolet vähemmän polttoainekuluja.

Ajatelkaa nyt tätä juttua hieman isommalla mittakaavalla kuin vain omakohtaisen edun tavoitteluna.
Isommat verotulot liikenteestä EIVÄT TOSIAAN tarkoita isompia investointeja liikenteeseen tai tieverkon kehittämiseen. Ottakaa selvää asioista.

Investoinnit tiestöömme on laskenut vuosi vuodelta suhteessa liikenteestä saatuihin verotuloihin. Aivan eria asia olisi toki jos liikennettä ja tiestöä parannettaisiin samalla antaumuksella kuin sitä verotetaan.Kyllä itekin silloin maksaisin mielihyvin enemmän autoilusta jos se merkitsisi hyväkuntoisia ja turvallisia teitä. Tätä se nyt ei vain merkitse.

Kusimato sanoi:
vituttaa, kun vihdoinkin saa autolla reteesti kiertää kyliä niin bankrupt tulee bensan hinnan takia

Kaksi asiaa, ensinnäkin, bensan hinta on vain noin 1/10 yksityisautoilun kokonaiskustannuksista. Toiseksi, millä perusteella valtion pitäisi tukea kenenkään pillurallia korttelin ympäri? Jokainen maksakoon kulutuksen mukaan. Yhtä hyvin minä voisin vaatia että lisäravinteet ja hifi-laitteet puolet halvemmaksi koska ne ovat "hyvin tehtyjä ja edistävät elämää".

:hyper:

Fiona sanoi:
Jep jep. Olisihan se kivaa pyöräillä 15 km töihin 30 asteen pakkasella.. :curs: Helppo se on kaupungissa asuvien huudella joukkoliikenteestä sun muusta, kun ikkunan alta menee 10 min välein bussi. Vaikka en ihan metsän keskellä asukaan, ni aika hiljasta on tän kylän joukkoliikenne..

NIINPÄ! Autot pois kaupunkilaisilta, ja me metsien kansat voimme jatkaa tiluksien tarkistusta vanhalla volvolla.

:rock:

protsku sanoi:
Minun puolesta bensan hinnan saisi vaikka kolminkertaistaa. Eiköhän sitten opittaisi suosimaan joukkoliikennettä ja muutenkin alettaisiin säästämään uusiutumattomia luonnonvaroja. Halpaa viinaa ja halpoja bussilippuja niin maailma pelastuu.

Haja-asutusalueilla tämä aiheuttaisi ehkä vähän koomisia tilanteita. Pitkin kyläteitä ja niittyjen vieruksia ajelee busseja, joissa istuu 0-2 pirttiviljelijää. Ehkä yksityisauto on näissä tilanteissa vähän taloudellisempaa. Ongelma tietysti poistuu, kun kaikki muuttavat Helsinkiin.

protsku sanoi:
Kaksi asiaa, ensinnäkin, bensan hinta on vain noin 1/10 yksityisautoilun kokonaiskustannuksista. Toiseksi, millä perusteella valtion pitäisi tukea kenenkään pillurallia korttelin ympäri? Jokainen maksakoon kulutuksen mukaan. Yhtä hyvin minä voisin vaatia että lisäravinteet ja hifi-laitteet puolet halvemmaksi koska ne ovat "hyvin tehtyjä ja edistävät elämää".

Jep, mutta tarkoitinkin sitä, että parikymmentä vuotta sitten tuollaisesta ei tarvinnut suuremmin murehtia, kun pensaa sai tankata muutamalla markalla litra. Tämä ongelma on tippunut vasta minun sukupolven päälle.

Tuntuu kyllä uskomattomalta se, että bensa, joka kaivetaan maasta, alkaa olla kalliimpaa kuin lehmistä lypsetty maito.

Tarttis vissiin geenimanipuloida lehmät tuottamaan bensaa :hyper:

Huonojalkainen sanoi:
Haja-asutusalueilla tämä aiheuttaisi ehkä vähän koomisia tilanteita.

Ne ketkä todistettavasti tarvitsevat halpaa bensaa työmatkoihin maaseudulla tehkööt addressin jolla anotaan valtioneuvostolta landebensaa hintaan 50 senttiä litra. Pointti on siinä että 4/5 suomalaisista asuu kaupungissa ja joukkoliikenneyhteydet ovat suorastaan erinomaiset. Loput 1/5 voisi kaikin mokomin ajaa pakolliset työmatkat ale-bensalla mutta eipä sitten muuta. Pillurallista kaikille sama hinta!

:rock:

lepex sanoi:
Toisekseen, en tarkoittanut mainitsemiasi ökyautoja vaan ihan tavallista, tehokasta perheautoa esim. Opel Omega 3000 tai BMW 325 tms. jota minä nyt en vain voi pitää kun Nissan Micra vie puolet vähemmän bensaa = puolet vähemmän polttoainekuluja.

Jaa että pelkästään bensan hinta estää sua ostamasta unelmaomegaa tai bembbua? Mikäköhän muuten on, että saksassa benziini maksaa sentilleen saman kuin täällä, mutta silti ei tunnu haittaavan bemarilla päristelyä.

Minä teen vastaprotestin ja käyn tuolloin tankkaamassa, vaikkei tarvisikkaan.

protsku sanoi:

Ootko tullut ajatelleeksi sitä jos bensa maksaisi reilut 3 euroa niin useimmat joukkoliikenne ajoneuvojen hinnat menisivät mahdottoman korkeiksi. Maksappa sitten yli 7€ että pääset kaupunkiin.

protsku sanoi:

Mihin perustuu tuo 1/10 kokonais kustannuksista.

protsku sanoi:

Vedetääs vaikka Helsinki henkilöautottomaksi, voi olla joukkoliikenne tukossa samointein, eikä ihan heti riitäkään. Sitä ihmismassaa ei kerkeisi kuljettamaan ympäriinsä laisinkaan, yskinkertaisesti tila loppuisi, ellei sitten busseja menisi 10 kpl minuutin välein joka suuntaan.

Henkilökohtaisesti pidän yhden tekevänä mikä on bensiinivero mikäli kokonaisverotus kuitenkin pysyy samana. Se on totta että 'perähikiällä', mistä itsekkin olen paennut, on kerta kaikkiaan pakko käyttää yksityisiä kulkuneuvoja ja heille suotakoon jonkilainen verovähennysoikeus ajettujen kilometrien mukaan.

Itse olen 10v opiskelu/työhistoria aikana kulkenut autolla töihin/kouluun n.50 kertaa. Bussilla vielä tätä vähemmän, yleensä pyöräillen tai kävellen.

protsku sanoi:

Toiset meistä joutuvat käyttämään sitä autoa ihan aikuisten oikeasti, myös kehäkolmosen ulkopuolella......

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom