Pientä vähentelyä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En ole tätä ennen ikinä pyrkinyt vielä elämässäni pudottamaan painoa, nyt on treenin lomassa 2 vuoden aikana tullut sentti pari löysää mahan päälle, ja olisi kiva niitä välistä vähän karsia pois ja samalla muualtakin, vähän lihaksia paremmin esille että näkee mitä on saatu aikaan. :)

Kokonaiskulutukseni olen aika oikein saanut arvioitua tyylillä 2000kcal perusaineenvaihdunta ja siihen 600-700kcal päälle treenipäivinä. Toki välillä tulee esim. uitua parikin tuntia pulikoitua hellepäivänä mutta en ole tuollaisia ikinä huomioinut. Tästä huolimatta kaava on selvä, kun syön ~3000kcal niin painoni nousee, kun syön 2500 - 2800kcal niin painoni pysyy suurinpiirtein samana, ja pudottaa en ole kokeillut mutta luultavasti sitten 2200 - 2300kcal niin rupeaa tippumaan?

Eli mistäs tässä nyt lähteä sitten liikkeelle, jollain konstilla proteiinia pitäisi ilmeisesti hankkia ~3g / painokilo silloin kun on kalorit miinuksella, ja treenata entiseen tapaan. Pitäisikö muuta huomioida vai onko kaava tosiaan näin yksinkertainen?

Ruokailuni koostuu lähinnä nykyään kaikessa suppeudessaan suurilta osin tonnikalasta, sekä pastasta, tuorekurkusta, tomaatista, makaronista, näkkileivästä, ruisleivästä, vaaleasta leivästä, juustosta, florasta, keittokinkusta (viipaleet leivän päällä), maitoa. Tässä pääaineet, toki vaihtelee ruuat välillä, mutta nuo tulee mieleen.

Ruokakirjanpitoa olen pitänyt jo liki 3kk Excelin avulla, ravintoainesuhteet ym. tiedossa, suhteet on yleensä rasva n. 20-30% / Proteiini 30-40% ja loput hiilareista. Välillä hiilarit olleet tosikin pienillä joinain päivinä, nuo ei niin hyvin pysy hallinnassa että suhteet ja ruuat olisi joka päivä samat. Proteiinia saan 190-200g / päivä nykyään.

Mahdollisimman nopeasti toki tahtoisi tiputtaa painoa että mahdollisimman vähän lihasta ehtii hävitä, ja menetän mahdollisimman vähän hyvää kasvuaikaa, treenaten riittävillä kaloreilla.

Eli?

Kiitokset VahvaJussi, olen jo lueskellutkin tuota threadia, kaipailin jonkun tekevän jonkun ytimekkään yhteenvedon faktoista?

Ja muuten, on aika kumman vähäinen tuo mun päivittäinen kulutus, tai sitten mun oma näläntunteeni on poissa käytöstä. Miten voi olla että 85kg / 186cm jannu kuluttaa alle 3000kcal päivässä kun lasketaan treenit ja muu _mukaan_ kulutukseen?

ravintosuhteet 30/40/30. hiilareista suositaan pitkäketjuisia, jotka imeytyvät hitaasti -> näläntunne pysyy kauemmin poissa -> laihduttaminen helpompaa henkisesti. pyri syömään kolmen tunnin välein, mutta pienempiä annoksia, jotta insuliinivaste pysyy tasaisena koko päivän. jaa annokset siten, että samalle aterialla ei tule hiilareita ja rasvaa (varastoituu helposti läskiksi). vain siis pelkästään proteiinia ja rasvaa tai hiilareita ja proteiinia. pidät kaloreita ensin vaikkapa n. 500 kcal/ päivä miinuksella, niin pitäisi pelkästään sillä alkaa tulosta näkymään. suosi ravinnossa hyviä rasvoja (kasvikunnan rasvat, mm. rypsiöljy) ja vältä eläinrasvoja. eläinrasvojakin tulee olla (5-10 E%), jotta hormonitoiminta pysyy käynnissä. jaottele päivä siten, että aamusta iltaan tulee hiilareita ja protskua joka aterialla. illalla sitten protskua ja rasvaa naamariin ja unta kuulaan. toinen vaihtoehto onkin sitten ketoosi laihdutukseen. searchilla lisää. :eek:

edit: sitten ku alkaa laihdutus hidastuun niin aamuaerobista 30min - 60 min tyhjään mahaan aamuisin.

Itse oon miltei samassa tilanteessa. Oon nyt muutaman viikon kiristelly ja painoa pudonnu pari kiloa. Vyötäröstä on senttejä lähtenyt mukavasti, mutta yläkropassa tuntuis olevan rasvaa.

En oikeastaan vaihtanut ruokavaliotani vaan vähensin vain ruoan määrää. Oon laskenut kulutukseni olevan n. 3200kcal / vrk. Kalorivaje oli alkuviikkoina 500kcal. Alussa se paino putosikin yllättävän hyvin, mutta nyt on tullut pientä takapakkia ja eilen alotin syömään 2500kcal / vrk.

Hiilareita en oo varonut, eniten hiilaria mulle tulee kaurahiutaleista, täysjyväriisistä, ja maidosta. Proteiinia pyrin syömään 200g / vrk. Rasvoja syön sellaiset 20% koko päivän ruoista.

Treeni on vaihdettu voimapainotteiseksi (tavoitteena sarjapainojen nousu bulkkikaudeksi), ja aerobista teen kolme kertaa viikossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by VahvaJussi
Joo mutta mä syön yleensä ~3000kcal/vrk ja silti kasvetaan. :kippis1:

Joo kyllä tolla pitäis kasvaakin kunhan aktiviteetit on suhteellisen pieniä lepopäivinä... koska 80-kiloisen kulutus levossa ei ole lähelläkään 3000 kaloria.

Juu, tuo laskuri näyttää kyllä suurimmalle osalle yli tuon kalorinkulutuksen. Mulle se näytti viime kesänä 3000kcal, ja en kyllä millään päässyt niin ylös vaikka painoa tulikin 1kg/kk (fat). No yhtenä päivänä pääsin reippaasti yli sen kolmentonnin, mutta söinkin illalla kaksi taksaria :david:

Originally posted by Rock^
Joo kyllä tolla pitäis kasvaakin kunhan aktiviteetit on suhteellisen pieniä lepopäivinä... koska 80-kiloisen kulutus levossa ei ole lähelläkään 3000 kaloria.

Joo siis mä laitoinkin tohon laskuriin treenipäivän kulutuksen joten onhan se korkeempi. Tää ~3000 kcal päivässä tuntuu juuri sopivalta määrältä.

Originally posted by Krusifiksi
Mielenkiintoista. Koetas tuolla:

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/totalexp.pl

Saattaa tulla eri tulos.

Olen kokeillut tuota laskuria yhdessä vaiheessa, muistaakseni antoi normaalipäivälle mulle jotain 5400kcal kulutuksen tai vastaavaa luokkaa.

Siis mun kulutuksen arvioin pitemmällä aikavälillä siitä mitä oon syönyt ja miten on paino muuttunut, eli ei voi paljoa heittää. Mitäs muut saman painoluokan jannut kuluttaa päivässä, ei laskurien vaan käytännön tutkimusten mukaan?

Originally posted by tsiguela
ravintosuhteet 30/40/30. hiilareista suositaan pitkäketjuisia, jotka imeytyvät hitaasti -> näläntunne pysyy kauemmin poissa -> laihduttaminen helpompaa henkisesti.

No tuon puolesta ei pahemmin ole huolta, vaikka söisin 2200kcal päivässä, ei nälkä yllätä kunhan syö suht tasaiseen. Ennemmin ongelma toisinpäin jos ongelma olisi. Noihin ravintosuhteisiin olen pyrkinyt muutenkin.

vältä eläinrasvoja. eläinrasvojakin tulee olla (5-10 E%), jotta hormonitoiminta pysyy käynnissä.

Hmm... eläinrasvoja tuskin muualta saa kuin lihasta, mulla tällä hetkellä ei oikeastaan lainkaan ole usein lihaa päivän ruuassa, kun suurin osa proteiinistakin otetaan tonnikalasta.

jaottele päivä siten, että aamusta iltaan tulee hiilareita ja protskua joka aterialla. illalla sitten protskua ja rasvaa naamariin ja unta kuulaan. toinen vaihtoehto onkin sitten ketoosi laihdutukseen. searchilla lisää.

Eikös tähän pitäisi muutenkin pyrkiä, että protsku&rasva painotteisesti iltaa kohden. Mulla tuppaa mennä aika tasaiseen kaikki päivän mittaan. Oonkos ollut nyt ihan vääräuskoinen, oon aina pyrkinyt siihen että _ateriat_ sisältäisi myöskin tuon Zonen mukaan ravinteita, vaan sanotkin että ateriat pitäisi olla vain hiilaria tai rasvaa sisältäviä? Kas, aina jotain uutta. Kun ei ole koskaan vielä tullut tiputeltua niin taidan nyt koittaa ihan kaloreita vähentämällä ensin muutaman viikon että lähteekö paino tippumaan, ketoosi sitten kenties ensi kerralla (ensi kesäksi).

edit: sitten ku alkaa laihdutus hidastuun niin aamuaerobista 30min - 60 min tyhjään mahaan aamuisin.

- Näin tulee tehtyä aina kun herää ajoissa ja on aikaa lähteä pienelle kävelylle ennen aamupalaa, nyt etenkin jos vähennellä aikoo.

Re: kulutuksesta vielä

Originally posted by harzaking
Olis semmonen kymysys, että paljon kaloreita mahtaa semmonen reilun tunnin pitunen salitreeni kuluttaa?

200kcal, paitsi jos vetää tuhdin setin lähentäjä- ja loitontajakonetta, ni sit lähemmäs 300kcal.

Re: Re: kulutuksesta vielä

Originally posted by Taha
paitsi jos vetää tuhdin setin lähentäjä- ja loitontajakonetta, ni sit lähemmäs 300kcal.

Miten nuo juuri nuo liikkeet siihen vaikuttaa?

Khöh...taisi olla vitsillä heitetty toi Tahan kommentti.. :)

Reilun tunnin salitreeni kuluttaa siinä 700-900kcal suurinpiirtein. piste.

Viimeisin logi sykemittarista: treeniaika n.39min (kevyt selkä&haba) josta tavoitesykealueella (127-167) n. 17min. Kulutus 309kcal josta 50% rasvaa. Toi siis Polar m22 mittarilla. Siihen syötelty ikää ja painoa ja sukupuolta ja mittailtu ownzone sykealue. Kyllä toi aika uskottavia lukemia aina eri urheilusuorituksille tuntuu antavan, eli ton mukaan tunnin treeni ois (mulla) sellanen vajaa 500kcal. Jostain taulukosta kattelin että kuntonyrkkeily polttas reilut 700kcal/h, ja suunnilleen samaa (350kcal/25min) toi näytää kun hakkaan säkkiä 150-170 bpm alueella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom