Pientä vähentelyä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaveri mittaili kans joskus Polarin sykemittarilla kalorinkulutuksiaan salireenissä ja nimenomaan kehoilutyyppisellä pumppailureenillä. Keskimäärin tulos oli noin 100kcal/10minuuttia. Tuo voi tietysti vaihdella paljonkin, riippuen reenarista, reenistä ja vaikka mistä. Sykemittarin antamat arvot ovat tietty vain suuntaa antavia, mutta kyllä niistäkin jotain osviittaa saa. Ohuen laittamat määrät tuntuvat ihan järkeviltä, Tahan lukemat vitsiltä.

Tuon sykemittarin kanssa treenailu on vähän niin ja näin. Tarkimman tuloksen nuo kulutusta laskevat sykemitarit antavat tasaisella vaudilla tehty lenkki tasaisessa maastossa standardikuntoisella kaverilla :). Tätä ei saliharjoittelu suinkaan ole. Eli heittoa tulee varsin paljon.

Jalkatreenissä mittarin mukaan kulutukseni oli 1 000kcal reilussa tunnissa.

Eilisessä 14km lenkissä 1212 kcal.

Puheviestinnän peruskurssin puheessa muistaakseni (20min) 300 kcal.

Etsikääs vika seuraavasta ajatuksenjuoksusta:

E = Fs = mgs = 9.81m/s2 * 100kg * 0,5m = 490J = 117kcal.

Peruskoulufyssalla siis yks puoli metriä syvä kyykky tai maastaveto 100 kilolla on vähintään 117kcal. Kympin sarja jo siis 1170kcal etäisyyden kymmenkertaistuessa, sillä mun järjen mukaan energiaa ei varastoidu kroppaan eksentrisessä vaiheessa takaisin, ainakaan paljoa jos ei oo jousena nostotrikoot ja polvisiteet päällä. Itse asiassa tuon kulutuksen pitäisi olla vielä enemmän, sillä tuskin ihmiskehon hyötysuhde on täydet 100%.

Tuosta jos extrapoloi yhden kovan jalkatreenin, niin siihen kuluu helposti kymmeniätuhansia kaloreita, joten joku vika tässä on, mutta kai sen kropan pitää ainakin yhtä paljon kuluttaa kuin mitä tangon nostaminen vaatii?

Originally posted by Dopey
Etsikääs vika seuraavasta ajatuksenjuoksusta:

E = Fs = mgs = 9.81m/s2 * 100kg * 0,5m = 490J = 117kcal.

Ihan alakoulufysiikalla laskelmassa näyttäisi olevan pilkkuvirhe. Olisikohan oikea vastaus 0,117 kcal :)

Kyllä mun rontti 100 kilon paino ainakin pysyy nätisti jollain about 3000 kalorilla. Paino alkaa nousta hyvin jollain 3500-4000 kalorilla.

En tosin liiku paljoo , paitsi raskas reeni 3 x vko.

Tässä kulutuksessa tuntuu olevan ihan 1000kcal eroja ja ylikin ihmisillä jotka liikkuu about saman verran ja ovat about samankokoisia? Kummaa.

Toiset reilut 80kg painavat vetää melkein 4000kcal että voivat kasvaa, mulle 3000kcal on jo ankaraa bulkkia ja löysääkin tulee. Näin olen arvioinut että 2800 pitää mut samassa painossa, 3000 kasvattaa ja 2500 laihduttaa. Pelisäännöt siis on selvät. :)

Aina pistää suun ammolleen kun lukee lehdistä jonkun mörököllin syövän n. 10 000kcal päivässä, kuten muumi-halme (Tony Halme = silkkaa silavaa) tai astetta miehisempi kaveri, Jari Mentula. 10 000kcal?! elämä on rankkaa...

Originally posted by Nat_Ural
Ihan alakoulufysiikalla laskelmassa näyttäisi olevan pilkkuvirhe. Olisikohan oikea vastaus 0,117 kcal :)

Jepulista. 1 kJ = 0,238 kcal, joten 0,490kJ = 0,117kcal. Eli jos tekisi vaikka 10 toiston sarjoja 10 kipaletta tuolla 100kg:llä niin energiaa kuluisi huimat 11,7kcal :D Siis JOS homma olisi näin yksinkertaista..

Originally posted by Nat_Ural
Jep, hyvä minä :david:

onko natuna ees mahollista kasvaa pitemmän päälle ellei ala vetää bulkkia päälle??

mä siivosin mun ruokavalion iha täysin, jätin kaikki makeet ja epäterveelliset shitit veke, kaloreita n. 2000 per päivä tälhetkel ja nälkä ei todellakaa oo missäävaiheessa, suurin osa ravinnosta protskusta et sitä tulee kyl tarpeeks, mut riittääkö se kehityksen jatkumisee?

treeni on jokatoinen päivä ja jokatoinen päivä aamulenkki, 1 totaalilepo viikossa, nyt on treeniä takana n. 7kk ja vielä nousee tulokset ja paino, vaikka rasvaa on lähteny reilusti

syynä on siis vaan se etten mä haluis bulkkaa itteeni mikskää norsuks vaan haluisin olla iha ympärivuoden suht tiukkana

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by SuperStar82
onko natuna ees mahollista kasvaa pitemmän päälle ellei ala vetää bulkkia päälle??

mä siivosin mun ruokavalion iha täysin, jätin kaikki makeet ja epäterveelliset shitit veke, kaloreita n. 2000 per päivä tälhetkel ja nälkä ei todellakaa oo missäävaiheessa, suurin osa ravinnosta protskusta et sitä tulee kyl tarpeeks, mut riittääkö se kehityksen jatkumisee?

treeni on jokatoinen päivä ja jokatoinen päivä aamulenkki, 1 totaalilepo viikossa, nyt on treeniä takana n. 7kk ja vielä nousee tulokset ja paino, vaikka rasvaa on lähteny reilusti

syynä on siis vaan se etten mä haluis bulkkaa itteeni mikskää norsuks vaan haluisin olla iha ympärivuoden suht tiukkana

oletko dietillä?

Originally posted by turre101
Eikös tähän pitäisi muutenkin pyrkiä, että protsku&rasva painotteisesti iltaa kohden. Mulla tuppaa mennä aika tasaiseen kaikki päivän mittaan. Oonkos ollut nyt ihan vääräuskoinen, oon aina pyrkinyt siihen että _ateriat_ sisältäisi myöskin tuon Zonen mukaan ravinteita, vaan sanotkin että ateriat pitäisi olla vain hiilaria tai rasvaa sisältäviä? Kas, aina jotain uutta. Kun ei ole koskaan vielä tullut tiputeltua niin taidan nyt koittaa ihan kaloreita vähentämällä ensin muutaman viikon että lähteekö paino tippumaan, ketoosi sitten kenties ensi kerralla (ensi kesäksi).

öö...zonessa on munki käsittääkseni kaikissa aterioissa toi 30/40/30 jako, mutta eikös joku (sakkeus???) sanonut jossain threadissa, että zone ei ole kehonrakentajalla paras mahdollinen ruokavalio. tiedä sitten. siis ateriat kannattais olla hiilaria ja proteiinia tai rasvaa ja proteiinia, ei koskaan rasvaa ja hiilareita. syöt hiilareita - > insuliinitasot nousee, edesauttaa rasvan varastoitumista -> syömäsi rasva varastoituu helposti. loogista, eikö??? :D . mutta kokonais makroravinteiden suhde pitäisi sitten olla 30/40/30. se on hyvä threadi se kehonrakentajan ruokavalio - keksikäämme pyörä uudelleen jonka hannibal laittoi pyörimään :thumbs:

Originally posted by VahvaJussi
oletko dietillä?

no siis joo jonkunlaisella dietillä, tarkotuksena siis pitää toi kalorimäärä kummiski alhasempana ku kulutus ettei ala kertyy ylimäärästä, tätä siis niin kauan ku kehitystä tapahtuu...

Originally posted by SuperStar82
no siis joo jonkunlaisella dietillä, tarkotuksena siis pitää toi kalorimäärä kummiski alhasempana ku kulutus ettei ala kertyy ylimäärästä, tätä siis niin kauan ku kehitystä tapahtuu...

Just, toi 2000kcal on kuiteskin aika vähän. Tuskin sitä ylimääräistä hirveesti kertyis esim 2500:lla.

Originally posted by VahvaJussi
Just, toi 2000kcal on kuiteskin aika vähän. Tuskin sitä ylimääräistä hirveesti kertyis esim 2500:lla.

jepp, mä vaa ajattelin vähä hahmotella sitä että miten kauan amatööri pystyy natuna kehittymää ilman bulkkia, pitää vähä lisäillä noita kaloreita...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom